LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] direct meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Johan van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:48

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Johan van Dam »

Afgelopen Zaterdag ben ik en dagje wezen shoppen opzoek naar een eettafel met 6 stoelen. Ik ben wezen kijken bij profijt meubel, sanders meubelstad, oudenrijn meubel in de Meern (heel erg duur !!) en bij Direct Meubel. Wat mij opviel is dat het bij Direct meubelen verre weg het drukste was van alle winkels waar ik afgelopen zaterdag geweest ben. Een klant of 30 a 40 liep er zeker wel en het was heel druk bij de kassa. Die moment opname leert mij dat direct meubelen enkele duizenden kopers per jaar moet hebben. Logisch dat niet iedereen tevreden is toch ?? Hoge bomen vangen immers veel wind. Direct meubelen moet begrijpen dat het kansloos is op een forum als deze te reageren op jaloerse concurrenten als michaelr en aapje. Voor de meubelzaak van michaelr iedere gerenomeerde meubelzaak werkt met kleurstalen, meestal in verschillende kleuren, kwaliteiten en prijsklassen. Kleurstalen zijn inderdaad lapjes stof en 20cm bij 20cm is nog een behoorlijke staal. Levertijden tot 16 weken zijn heel normaal in de meubelbrache, al liegen veel meubel verkopers een kortere tijd. Netjes van Direct meubelen om eerlijk te zijn over de echte uiterste levertijd. Voor de meubelzaak van Aapje, mandemakers is een groot en heel goed bedrijf met uiteraard ook klachten he hoge bomen......... Zij hebben veel verschillende keuken en meubelzaak formules. Direct meubel zal inderdaad de outlet formule van een groter concern zijn. Met meerdere winkels als diegene die je allemaal noemt. Nou en ?? Allemaal CBW erkende winkes prima toch zou je zeggen. Direct meubelen ik zou trots zijn als ik jullie was het is duidelijk dat jullie een doorn in het oog zijn voor concurenten als Aapje en Michaelr. Succes met jullie handel allemaal. :wink:

michaelr
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 jul 2010 05:44

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door michaelr »

beste allemaal, ik denk dat het hele forum uit zijn verband word getrokken en mag je KOPER niet eens belangrijk vinden dat je op een bepaalde manier belazerd wordt. Mensen worden belazerd anders zou Radar niet eens tijd aan deze bedrijven aandacht geven. Maar goed reageren heeft dus geen zin meer. Ik denk dat iedereen goed moet nadenken en overwegen want GOEDKOOP kan ook DUURKOOP worden.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door poespas »

wij waren verplicht te melden aan de klant dat de folder prijzen en de prijs kaarten in de winkel om misverstanden te voorkomen let op !! vanaf prijzen zijn, en gebaseerd zijn op een basis stof,Voorbeeld: Coevorden, 3 plus longchairbank kunnen wel bijvoorbeeld wel 21 stof soorten

En dit staat dus ook duidelijk in de folder vermeldt :?: :idea:

Valkenburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:03

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Valkenburg »

Ik wilde graag nog even melden dat Direct Meubel ons inmiddels een keurige oplossing heeft aangeboden waar wij ons in kunnen vinden. Met dank aan Niek van Direct Meubel!

sonusfaber
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2009 23:17

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sonusfaber »

Arazaël schreef:Zeg Direct Meubel, wat is jullie kvk nummer eigenlijk?
Goede vraag, ik kan ook niets over deze firma vinden bij KVK

Op Streetview is wel te zien dat er een busje van Mammoet Wonen voor de deur staat geparkeerd, dat is nou toevallig....

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door poespas »

Slaat dat op Pipi71 :roll:

Maicha
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:43

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Maicha »

meerdere ervaring gehad met zaken zoals dit.

Een mooie zweefdeurkast 250 euro maar natuurlijk niet meer aanwezig in de winkel aanbieding he en op=op. maar nog wel een 2 keer zo dure kast waar nog behoorlijk vanaf kon die uiteraaaard kwalitatief veeel beter is

Een prachtige meubelset die alle meubelzaken verkopen en in prijs varieert tussen de 1800 euro en 5000 euro. twee versie zouden er in zijn 1 van echt hout en de andere waren met plakplastic (polivinier ofzo volgens de verkoper) vandaar het extreme verschil... sure toen de verkoper weg liep bekeek ik eens dat mooie meubel van echt hout en zag de plakplastic aan de binnenkant afbladeren :lol: je zou de dure versie maar nemen, beter de goedkope en duidelijk hebebn wat je gekocht heb.

maar hoezo claimt directmeubel geen relatie te hebben met meubelmarkt? ik zag een meubel staan op de website belde ze daarover op. Kreeg netjes te horen dat ze die niet hadden zoals ik hem verwachtte. heel behulpzaam wezen ze mij naar hun 'concurrent' meubelmarkt (zoals medewerker van directmeubel hier op radar zegt) die bij mij dichter in de buurt zat. helaas hadden die ook niet precies wat ik wilde. (ze hebben namelijk exact hetzelfde staan als directmeubel zoals ze mij wisten te vertellen)

en die faillissementuitverkopen, als ze daadwerkelijk failliet gaan staat dat omschreven in de kvk en daar staat ook de curator genoemd.

en ja volgens de vacatures die ze plaatsen verdienen de verkoopmedewerkers 25 euro per uur (bruto neem ik aan) en verkopers werken vaak met een puntensysteem dus meer verkopen is meer verdienen (denk aan callcentre werk waar elke binnegehaalde klant geld oplevert) dus de morele waarden en normen gaan voor geld snel de deur uit.

meeste van de keren geldt; lijkt iets te mooi om waar te zijn dan is dat het vaak ook... dus als je 120km moet rijden en ze wensen hem niet voor je vast te houden zou ik niet beginnen aan de reis.

kijk ook eens bij de ikea, wehkamp, otto en neckermann 9 van de 10 keer verschilt het niet zo gek veel in prijs met wat die meubelzaken aanbieden

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Maicha schreef:
maar hoezo claimt directmeubel geen relatie te hebben met meubelmarkt? . (ze hebben namelijk exact hetzelfde staan als directmeubel zoals ze mij wisten te vertellen)

en die faillissementuitverkopen, als ze daadwerkelijk failliet gaan staat dat omschreven in de kvk en daar staat ook de curator genoemd.
Nou ze hebben toevallig dan weer wel allemaal dezelfde directeur : dhr Zevenhoven :s ook erg apart he......

Het was 1st mammoet wonen en slapen
toen kwam er directmeubel en meubitrans
en nu is het meubelmarkt :S en alle tel nrs waren het zelfde ;) zegt genoeg toch..
heb er al genoeg ellende mee.. wacht al bijna n jr op me bed :cry:
We hebben deze bij mammoet gekocht, we wisten niet eens dat ze overgenomen waren en werden benaderd door meubitrans, en nu weer een orderbevestiging van meubelmarkt ontvangen....

aapje12
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:58

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door aapje12 »

dhr zevenhoven is helemaal geen directeur maar het gezicht van al deze winkels.
Het waren tijdelijk aparte winkels totdat een paar maanden geleden meubelmarkt werdt verkocht aan de eigennaar van mammoet en garantie.

@ mariet bijl je kan allang je overeenkomst ontbinden want een jaar duurt veelste lang.
Ookal heb je iets thuis staan kan je de hele boel terug laten halen en geld terug.
De aanhouder wint bij deze meubelzaak kijk maar naar het tv programma van een paar maanden terug die krijg zelfs extra geld mee.

16again
Berichten: 16174
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door 16again »

kijk maar naar het tv programma van een paar maanden terug
Of het zo makkelijk gaat valt bezien: Zodra de cameraploeg erbij is kan er "ineens" veel meer.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door YMSR »

Ik heb een nieuw bankstel nodig maar ga dus niet naar direct meubel.....

aapje12
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:58

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door aapje12 »

Kan ook niet want de toko is dicht wegens miljoenen fraude !

Bankje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:43

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Bankje »

Ik heb 1,5 week geleden een bankstel gekocht bij directmeubel. 500 euro aanbetaald. Vandaag zou het geleverd worden. Maar helaas. Geen bankstel.
De hele dag geprobeerd de zaak te bellen. Geen resultaat. Het nummer van de bezorgdienst deed het helemaal niet meer. Terwijl ik ze maandag nog aan de lijn had.
Vandaag naar de zaak in de Meern gereden. Zaak dicht. Hing een papiertje met de tekst: Wegens omstdandigheden vandaag gesloten.

Kan iemand mij vertellen of en hoe ik mijn aanbetaling van 500 euro terug kan krijgen?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kijk even op je bon of daar het CBW logo opstaat. Je kunt ook even kijken op de site van het CBW of ze aangesloten zijn.

Als ze aangesloten zijn krijg je je aanbetaling echter ook niet terug.

25% is de maximale aanbetaling die je kunt verrekenen bij een andere winkel die het CBW logo 2010 draagt. Het is een heel gedoe en meestal kost het je toch nog geld.

CBW erkend :roll: . Ik denk dat het CBW nu flink op de schop gaat. Ze, het CBW, hebben zaken gedaan met criminelen (vuurwapens gevonden) (5 miljoen fraude) dus die hele CBW "erkenning" stelt niet zoveel voor.

Mike Huijerjans
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2010 20:41

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Mike Huijerjans »

Mijn ervaring met Meubitrans:

Op 12/07/2010 heb ik een aantal meubels bij DirectMeubel te `De Meern` besteld en €150,- aanbetaald. De meubels zou ik in week 44 op kunnen komen halen, echter heb ik na telefonisch contact te horen gekregen dat mijn uitgezochte meubels niet leverbaar waren en ik nieuwe meubels voor dezelfde prijs kon komen uitzoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Afgelopen vrijdag (12/11/2010) heb ik bij DirectMeubel in `De Meern` nieuwe meubels uitgezocht voor ongeveer hetzelfde bedrag en nog een €500,- aanbetaald en afspraken gemaakt wanneer ik het op kon komen halen. Hierop kreeg ik te horen dat ik ze dinsdag avond (16/11/2010) tot 22:00 op kon komen halen. Maar toen we dinsdag (16/11/2010) aankwamen bij DirectMeubel te`De Meern` stonden we voor gesloten deuren, op de gevel hing een A4 blaadje met de tekst “wegens omstandigheden gesloten”. Een 2 tal minuten later deed een beveiliger de deur open met de mededeling dat de Belastingdienst het pand in beslag genomen had en dat er waarschijnlijk faillisement aangevraagd gaat worden. Maar nu zit ik met €650,- (€150,- +€ 500,-) wat ik aanbetaald heb en heb nog geen meubels in mijn huis staan. Daarnaast heb ik nog €158,- kosten gemaakt omdat ik een bus heb moeten huren om mijn `meubels` thuis te krijgen. (heb nu dus nog een vrijwel leeg huis zonder meubels...)

Bovenstaande tekst met copieen van aanbetalingen/bonnen op aanraden van de curator welke in het KVK register vermeld staat naar de volgende adressen gestuurd:

Belastingdienst Utrecht:

Postbus 18300
T.a.v Dhr. H v/d Klis
Orteliuslaan 1000
3501 CH, Utrecht


Advocaten kantoor Phijffer:

Postbus 1125
T.a.v mr. A.T de Putter
Postbus 1125
6501 BC, Nijmegen


Met vriendelijke groet,
Mike Huijerjans

aapje12
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:58

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door aapje12 »

Hoop dat je iets terug ziet alhoewel de kans klein is aangezien alles naar de belasting gaat probeer het eens bij mammoet of hooglandmeubels deze toko's zijn wel open en van de nieuwe eigenaar welke ook meubelmarkt en directmeubel paar maanden terug heeft gekocht. Wat ik begreep is de oude eigenaar opgepakt want het personeel van de oude eigenaar staat wel nog in die winkels succes

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

nou dan wil ik hier wel even wat aan toevoegen,

Goed ik dr verder geen woorden aan vuil maken, alles ligt bij de rechtsbijstand, met een CC naar das je goed recht.
Laatst gewijzigd door mariet_bijl op 23 nov 2010 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Suus1987
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2010 13:39

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Suus1987 »

Ik ben zelf ook de dupe van dit hele verhaal. Gisteren werden we gebeld dat onze meubelen woensdag niet geleverd kunnen worden omdat de FIOD beslag heeft gelegd. De meubels hebben wij gekocht bij Mammoet wonen in Woerden, welke een nevenvestiging is van Garantiemeubelen in Mijdrecht. Erg jammer als je volgende week zaterdag gaat verhuizen naar je eerste eigen huis en die week erop een Housewarming hebt geregeld.

In dit forum wordt er gesproken dat alle bedrijven Failliet zijn verklaard en alle winkels per direct zijn gesloten.
De winkel in Woerden (Mammoet) is gewoon open! Ook in staat er in de KvK niet dat het bedrijf Failliet is.

Naam: GM Wonen & Slapen B.V.
Vestigingsadres: Hoogerheijdestraat 50
Vestigingsplaats: 2461XE Ter Aar
KvK-nummer: 27377011 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

De rechtsbijstandsverzekering is inmiddels op de hoogte van alles en gaat er een zaak voor mij van maken als Mammoet ma of di afbelt (is ons toegezegd dat we maandag meer te horen krijgen) of als ze woensdag niet geleverd hebben. De koop kan dan worden ontbonden wegens het schorten van de nagekomen afspraken. Is een bedrijf Failliet verklaard, dan kan je niets en ben je je aanbetaling kwijt.

Laten we hopen dat het niet zo ver moet komen, maar weinig hoop heb ik.

Willlem
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:50

Re: direct meubelen

Ongelezen bericht door Willlem »

Hallo hier nog een ontevreden klant en zwaar teleurgesteld in een bedrijf wat je denkt te kennen vertrouwen...
Het is gewoon 1 grote oplichterij en dan kenne ze terug ouwehoeren wat ze willen om dr eigen schoon te praten maar dat is verreweg alleen maar onzin wat hun zeggen.
Wij hebben tijdje geleden daar meubels gekocht alles leuk en aardig in je gezicht afspraken gemaakt aanbetaling van 2000 euro gedaan (ik weet het is stom doe het ook nooit meer) we hadden alles gekocht tafels kasten noem maar op compleet interieur bon gemaakt geregeld!
Later die dag zijn we terug gegaan omdat mn vriendin de bank zo mooi vond daar wij weer terug bank gekocht met hocker (bijpassende poef).
En alles zou bij elkaar afgeleverd worden was de afspraak
Eesrt komen de meubels (zonder bank)na enige touwtrekken met afleverdatum is heel wat gekloot geweest wat mn twijfels al bracht maar ik gaf de voordeel aan de twijfel.
Toen moesten we de bank nog krijgen volgende week word tie gebracht zeiden ze....... geloof je het zelf???? dat bedrijf is al meerdere keren over de kop gegaan kijk maar op internet lokatie plaats enz..ff speuren en je weet t
Toen duurde het te lang na onze zin afspraak was 8 tot 16 weken levertijd..dus wij daar naar toe om verhaal te halen en ja hoor briefje op de deur wegens blablabla gesloten.
Zonder enig bericht mensen maar wachten op hun spullen...
Wij over onze toeren (Vanwege die aanbetaling)wel betaald geen bank ga s na hoe vaak dat bedrijf over de kop is gegaan..
Wij met mensen gesproken die daar in de buurt wonen en die vertelden het zelfde...
LET OP!!! die mensen vertelde al...ik weet niet wat ze uitspoken daar maar dat bedrijf is al aantal keer stil gelegd en alles blijf daar maar achter meubels enz. ze gooien een nieuwe naam drop en gaan weer verder, ze vertellen maar dat die eigenaar vast zit om hem onaansprakelijk te kenne maken met een schuld van 5 miljoen reken ff uit keer het aantal keer dat tie failliet is gegaan.
Maar ik dwaal af srry ik ken er mn eige zo kwaad om maken die oplichters.
Later belden ze op we komen de bank brengen ik al opgelucht ik denk ah toch nog wel ik naar huis van mn werk kom ik thuis is tie niet compleet naah toen werd ik gek na al die gerompeslomp en dan nog zo te werk gaan? maar ze stonden erop dat ik het volle bedrag moest betalen anders geen bank! Nou dus daar sta je dan dag ervoor bank weggegooid en dan zo n voorstel dan word je toch in een hoekje gedreven dus ik stelde voor haal dan de prijs van die hocker eraf en dat deden ze niet ze wilde er 100 euro vanaf doen en meer niet terwijl ik er 300 voor betaald heb.
Toen zeiden ze nog we bellen MORGEN terug voor een afspraak te maken om de nalevering te doen...Ze moeten nu nog bellen....dat is al 3 WEKEN terug.
Van mij mogen ze die hocker diep in hun * steken dit verhaal gaat door en door ik adviseer iedereen om daar niet te kopen.
BAH wat een zielegerts.

Dat bedrijf is 1 grote oplichterij laat die gastjes maar komen stelletje zakkevullers.

Gesloten