LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Na veel gedoe is mijn tafel (Goossens) die bij levering beschadigd was vervangen door een nieuwe.
(zie onderstaande brief)
In eerste instantie zou mijn tafel gerepareerd worden, maar blijkbaar heeft men toch besloten mij een nieuwe te geven.
Nu is de constructie van deze tafel anders dan die van de tafel die in de winkel stond en mijn eerste tafel, waardoor het effect van het verjongende blad deels wegvalt.
Er is helaas geheel niet over gecommuniccerd.
Niet over het feit dat ik een nieuwe kreeg (ipv een reparatie) en al helemaal niet dat de nieuwe tafel er anders uitziet.
Nu ben ik allang blij weer een goede tafel te hebben en we vinden hem nog steeds mooi, alleen erg jammer van de 2 balkjes die nu in het zicht zitten.
Is het redelijk enige compensatie te vragen?



L.S.,
langs deze weg wil ik mijn ongenoegen kwijt over onze ervaring met Goossens.
Half augustus 2011 hebben we in Rotterdam een aantal meubels besteld.
Bij het vastleggen van de aankoop hebben wij aangegeven dat op dat moment wij nog niet wisten wanneer we de sleutel van ons nieuwbouw appartement op de 15e verdieping zouden krijgen en, omdat we er zelf ook nog nooit geweest waren, ook niet wisten hoe groot de lift zou zijn ivm het wel of niet daarin passen van de meubelen.
Dit was geen probleem. De verkoopster die ons hielp zei dat de meubels desnoods via de trap bezorgd zouden worden, ik citeer: "dan hadden ze maar geen bezorger moeten worden".
Pas achteraf zag ik in kleine letters op onze order staan 'artikelen kunnen naar binnen volgens klant'.
Dit hebben we nooit gezegd, wij hebben de situatie verteld, zelfs een tekening van de flat meegenomen en aangezien de verkoopster zegt dat het geen probleem is en dat Goossens zorgt dat altijd alles boven wordt gebracht, zelfs via de trap op de 15e verdieping, ga je er toch van uit dat dat zo is.
Achteraf kreeg ik van de klantenservice te horen dat dat arbomatig niet eens mag.
Gelukkig paste alles in de lift, maar het is een beetje misleidend als een verkoopster verteld dat alles eventueel gewoon via de trap bezorgd kan worden.
Ook het feit dat we nog niet wisten wanneer we de sleutel zouden krijgen en dus nog niet wisten wanneer de meubels bezorgd konden worden was geen probleem, wij konden tegen die tijd zelf contact opnemen om aan te geven wanneer we een datum van sleuteloverdracht bekend zou zijn en er dus een afspraak voor bezorging gemaakt zou kunnen worden.
We hadden aangegeven dat dat volgens de planning ergens eind oktober of begin november zou gebeuren.
Op 19 oktober kreeg ik een email van Goossens met daarin aangegeven dat onze meubels 16 november geleverd zouden worden.
Op dat moment wisten we nog steeds niet wanneer we de sleutel zouden krijgen.
Via een telefoontje kon ik de levering uitstellen, maar ook dit was een belofte bij de aankoop die niet helemaal werd nagekomen.
Er was blijkbaar niet doorgegeven dat wij zelf contact zouden opnemen over het vastzetten van een datum.
Nog een ander iets was dat wij bij de door ons uitgekozen eetkamerstoelen een stof hadden gekozen (stalenboek aangereikt door de verkoopster) en dat bij het opmaken van de order bleek dat deze stof niet bij die stoel kon.
We moesten uit een andere serie stoffen kiezen, de keus was geen probleem, maar ik vond het jammer dat het prijsverschil toch bij ons op de rekening kwam te staan.
Helaas was de eettafel beschadigd toen de meubels 14 december werden geleverd.
Er zaten een aantal krassen op één van de poten en bij één van de hoeken was het hout gespleten.
Volgens de bezorgers was dat te repareren. Ik wilde natuurlijk liever een nieuwe tafel, het is geen goedkoop ding en dan wil ik geen gerepareerde hebben. Maar Goossens had volgens hen recht op het uitvoeren van een reparatie en aangezien ik blijkbaar geen keus had ben ik akkoord gegaan.
Op 30 december kwam de reparateur die meteen zag dat hij niets kon doen.
De tafel zou dus opgehaald worden (10 januari 2012) en wij kregen zolang een leentafel.
De reparatie zou zo'n 6 weken duren.

8 februari ontving ik de email met de afspraak dat de tafel op 6 maart geleverd zou worden.
Ik heb dus een vrije dag geregeld voor die datum.
Helaas belde Goossens op 5 maart rond half 5 op met de vervelende mededeling dat zij wel het blad hadden maar nog niet de poten en dat de levering dus niet door kon gaan.
Wel met de belofte dat zodra de poten binnen zouden komen de tafel z.s.m. geleverd zou worden, indien mogelijk nog diezelfde week.
Aan het einde van de week belde Goossens voor het maken van een afspraak voor levering.
Dat kon plaatsvinden op 23 maart.
Uiteraard vond ik dit niet zo leuk, dat was 3 weken later dan in eerste instantie gepland was en was er niet beloofd dat het zo snel mogelijk zou gebeuren?
Deze mevrouw van de klantenservice legde mij uit dat ze pas een afspraak maakte op een datum waarvan zij zeker wisten dat alles geleverd kon worden. Dat heb ik inderdaad gezien bij de vorige inplanning, daarvoor kreeg ik een maand van te voren een datum op en toen was het er toch niet.....
Bij het leveren van de tafel bleek dat deze niet gerepareerd was, maar dat er een nieuwe tafel werd geleverd.
Ik vind het jammer dat dat niet eerder door Goossens is mede gedeeld.
Temeer omdat de constructie van deze nieuwe tafel iets anders is dan de vorige en hiermee ook het uiterlijk van de tafel.
Bij de vorige zat er een stalen profiel aan de onderkant van het blad, uit het zicht, bij deze nieuwe zitten er 2 latten aan de onderkant, in het zicht. (zie bijgaande foto)
http://imageshack.us/photo/my-images/72/tafel.jpg/
Deze latten nemen helaas een deel van het mooie 'slanke, dunne' uiterlijk van het tafelblad weg en dat was nu juist wat wij zo mooi aan de tafel vonden.
Het zou heel fijn zijn als hierover van te voren was gecommuniceerd.
Ook is het jammer dat dit mij 5, dus een hele week, aan vrije dagen heeft gekost, 4 extra dan noodzakelijk was geweest.
-14 december levering
-30 december de reparateur die helaas niets kon doen
-10 januari het ophalen van de tafel
-6 maart was dus helaas afgezegd, maar omdat dit zo kort tevoren werd afgezegd kon ik niets meer wijzigen aan mijn vrije dag
-23 maart levering nieuwe tafel
Wij vinden het jammer dat een winkel veel loze beloftes doet en niet goed communiceert naar zijn klanten.
Het is niet bepaald een broodje dat je even komt kopen, het gaat om een flinke bedragen en als uiteindelijk een tafel (van bijna 1300,-) anders blijkt te zijn dan in eerste instantie is besteld, zonder dat daar over contact wordt opgenomen is dat op zijn zachts gezegd niet erg netjes.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door crazyme »

Deze lijst maakt de tafel tot een ander model. Eventuele armstoelen zouden er ook niet meer onder passen.

Wanneer u die originele tafel mooier vindt, schiet u met compensatie niets op.

Het lijkt mij dat de fabriek uw vorige tafel netjes in orde moet maken en deze door goossens laat omruilen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door alfatrion »

@meelaansyl:

Het is 't verstandigste om na de koop schriftelijk te klagen, tenzij je het telefoongesprek opneemt. Zo voorkom je dat het jouw woord tegen het hunne is. Wanneer er op de overeenkomst iets anders staat dan is besproken in de winkel is dat een reden om direct in de pen te klimmen om de verschillen duidelijk te maken. Als je daar maanden mee wacht krijg je de vraag waarom je daar niet eerder iets van hebt gezegd.
meelaansyl schreef:Volgens de bezorgers was dat te repareren. Ik wilde natuurlijk liever een nieuwe tafel, het is geen goedkoop ding en dan wil ik geen gerepareerde hebben. Maar Goossens had volgens hen recht op het uitvoeren van een reparatie en aangezien ik blijkbaar geen keus had ben ik akkoord gegaan.
Daar hebben ze gelijk in, mits de kosten van herstel veel lager uit pakken dan de kosten van vervanging. (Formeel is het geen recht, maar goed.)
meelaansyl schreef:Op 30 december kwam de reparateur die meteen zag dat hij niets kon doen. De tafel zou dus opgehaald worden (10 januari 2012) en wij kregen zolang een leentafel. De reparatie zou zo'n 6 weken duren. 8 februari ontving ik de email met de afspraak dat de tafel op 6 maart geleverd zou worden.
De verkoper heeft de verplichting om het herstel of vervanging binnen een redelijk termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Deze termijn begint te lopen vanaf het moment waarop je geklaagd heb. Zes weken vind ik aan de lange kant, maar 6 maart is ruim negen werken. Dat geef je zeker direct recht op vervanging.
meelaansyl schreef:Ik heb dus een vrije dag geregeld voor die datum.
Helaas belde Goossens op 5 maart rond half 5 op met de vervelende mededeling dat zij wel het blad hadden maar nog niet de poten en dat de levering dus niet door kon gaan.
Kosten voor de vier onnodig opgenomen vakantiedagen zou ik inrekening brengen. Zo laat afbellen is onredelijk.
meelaansyl schreef:Bij de vorige zat er een stalen profiel aan de onderkant van het blad, uit het zicht, bij deze nieuwe zitten er 2 latten aan de onderkant, in het zicht. (zie bijgaande foto)
http://imageshack.us/photo/my-images/72/tafel.jpg/
Deze latten nemen helaas een deel van het mooie 'slanke, dunne' uiterlijk van het tafelblad weg en dat was nu juist wat wij zo mooi aan de tafel vonden.
Je kunt nu kiezen tussen ontbinding van de overeenkomst, want je hoeft geen gelijkwaardig product te accepteren. Of je kunt kiezen voor prijsvermindering naar evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je kunt nu kiezen tussen ontbinding van de overeenkomst, want je hoeft geen ongelijkwaardig product te accepteren. Of je kunt kiezen voor prijsvermindering naar evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 27 mar 2012 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga over mijn eigen woorden Leo.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Wat een goede service van Goosens! U vind de tafel mooi maar vind de 2 balkjes " jammer" . Wat is in de geval Jammer? Hij is niet minder mooi en over een week zie ik niet meer maar wil om wat te zeuren te hebben toch korting of de tafel is afschuwelijk en mijn leven is nu verpest?

Zoals ik het lees vind u de tafel ondanks de 2 balkjes hartsikke mooi maar wil gewoon korting! Wees toch een tevreden mens....

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Zoals u in mijn brief aan Goossens kunt lezen vraag ik nergens om een vergoeding.
Omdat het al zoveel tijd heeft gekost om deze ene tafel goed te krijgen en we meer meubels uit die serie hebben, zien we het niet zitten om weer een traject in te gaan om een nieuwe tafel uit te kiezen weer een nieuw traject in te gaan.
Ik wilde alleen weten of compensatie redelijk zou zijn.
Ik heb 4 extra vrije dagen moeten opnemen, dan is dat toch geen rare vraag.
En ik vind zeker niet dat ik zeur. Als een winkel van alles belooft en het vervolgens niet nakomt, niet communiceert over het feit of de tafel wordt gerepareerd of dat er een nieuwe wordt besteld en dat vervolgens de nieuwe tafel anders is dan hetgeen besteld is, nee, dat is geen gezeur.

MAXIEM

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door MAXIEM »

meelaansyl

Heel strikt geredeneerd, kan of wil deze verkoper blijkbaar niet leveren wat je besteld hebt. Je kunt dan schriftelijk en aangetekend de koopovereenkomst alsnog vernietigen en de aankoopsom terugeisen. Als dit bedrijfje het daarmee niet eens is, dan kun je jouw RBV inschakelen (als je die hebt) of een advocaat uiteraard.

Sukses, Maxiem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:meelaansyl

Heel strikt geredeneerd, kan of wil deze verkoper blijkbaar niet leveren wat je besteld hebt. Je kunt dan schriftelijk en aangetekend de koopovereenkomst alsnog vernietigen en de aankoopsom terugeisen. Als dit bedrijf het daarmee niet eens is, dan kun je jouw RBV inschakelen (als je die hebt) of een advocaat uiteraard.

Sukses, Maxiempje.
Kleine afwijkingen in het model moet de klant accepteren.

(Stel je koopt een auto waarbij andere ventieldopjes zijn gemonteerd)

Hier is echter geen sprake van een kleine afwijking.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door sjoegel »

bedrijfje
Goossens is een erg groot bedrijf mocht je het niet weten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb er al tich meubels gekocht en nog nooit problemen gehad ,eerlijk gezegd,heb ik ergens in een andere topic geschreven,
het is niet de goedkoopste zaak en zeker geen bedrijfje.

je schrijft wel degelijk Ts in je bovenstaande bericht heb ik nu recht op compensatie...

Is het redelijk enige compensatie te vragen?
wat wil je nu?je tafel terug in oorsprongkelijke staat zoals je hem kocht?of heb je er vrede mee en wil je compensatie?

als je het echt niet mooi vind en hij zo prijzig was ,wat ik wel kan geloven want mijn meubels waren ook niet goedkoop,dan ga je niet jaren tegen een tafel aan kijken die je eigenlijk niet mooi vind...dus???ik niet in elk geval... :oops:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door Jolijn »

Horen die latjes er wel (definitief) onder? :oops: Lijkt anders van kleur; ik vind het een beetje raar dat ze niet doorlopen onder de hele lengte vd tafel.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik vraag het me dus ook af!!(net pas even de foto goed bekeken)
bij mijn eethoek zaten er ook steun balkjes voor het vervoer...maar niet door maar niet zichtbaar...volgens mij hoort het niet hoor...zou eens bellen erover naar de afdeling montage ofzo...

ze hebben verschillende afdelingen als je belt..zou dat toch eens doen.. :oops:

meelaansyl
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:22

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door meelaansyl »

Inmiddels ben ik nav mijn brief gebeld door Goossens.
De latten zouden volgens de fabrikant moeten doorlopen tot aan de poten en ook op de kopse kanten van de tafel zouden latten moeten zitten.
Mijn tafel had op deze manier de fabriek niet mogen verlaten..................

Kortom: mijn kapotte tafel is omgeruild voor een constructief foute tafel.

Omdat Goossens de tafel zoals we hem hebben gekocht niet meer kunnen leveren heb inmiddels teruggeschreven dat ik de koop wil ontbinden.

Wordt vervolgd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door sjoegel »

Voor Goossens zit er niets anders op dan de koop te ontbinden en U de centjes terug te storten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door crazyme »

meelaansyl schreef: Omdat Goossens de tafel zoals we hem hebben gekocht niet meer kunnen leveren heb inmiddels teruggeschreven dat ik de koop wil ontbinden.
Lijkt mij redelijk.

Ik vraag mij overigens af welke meubelfabriek op deze manier tafels levert ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door Jolijn »

crazyme schreef:
meelaansyl schreef: Omdat Goossens de tafel zoals we hem hebben gekocht niet meer kunnen leveren heb inmiddels teruggeschreven dat ik de koop wil ontbinden.
Lijkt mij redelijk.
Ik vraag mij overigens af welke meubelfabriek op deze manier tafels levert ?
Meubelfabriek Suzanne.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Jolijn schreef:
crazyme schreef:
meelaansyl schreef: Omdat Goossens de tafel zoals we hem hebben gekocht niet meer kunnen leveren heb inmiddels teruggeschreven dat ik de koop wil ontbinden.
Lijkt mij redelijk.
Ik vraag mij overigens af welke meubelfabriek op deze manier tafels levert ?
Meubelfabriek Suzanne.
Dank voor het compliment

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dan vind ik dit een hele slecht controle eerlijk gezegd van goossens...
aangezien eerst alles gecontroleerd schijnt te worden voor! het weggaat...

jammer dat ze de tafel nu niet meer hebben,had je een hele lijn van deze meubels?dan is het balen.
ik heb dat nl wel,een hele lijn van de meubels,tafel,eettafel, dressoir en 2 kasten,
zou dan flink balen..
hebben ze geen showmodel meer??

maar goed je bent tevreden je krijgt je geld terug...

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Goossens, nieuwe tafel anders dan besteld

Ongelezen bericht door S. Amson »

Meubelfabriek Suzanne.
Is dat import van meubels of eigen fabrikaat ?

Gesloten