LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLINE MATRAS

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door snepke »

rozemarijntje schreef:jaaaaaaaaaaaaa,op gelegen,werd ziek..serieus! hij was gestabiliseerd.
juist omdat ik dat dus wilde proberen/.
heb nl ook erg last van mijn evenwichtsorgaan....als ik al naar de zee op tv kijk ga ik al...
ja je weet het niet meer met mij he??maar het is geen fabeltje hoor,serieus.. :oops:

maar lief dat je meedenkt!!
Ik geloof je wel hoor.
Wij hebben ook een waterbed,heel hoog gestabiliseerd.Ik moet ook een hard bed,anders kan ik er niet uitkomen van de spier/gewricht pijn.
Het eerste half jaar heb ik er ook geen oog dicht gedaan ,wilde het bed er al uit gooien.Maar nu slaap ik er goed op.
Maar mijn man sliep gelijk als een roos,en het helpt hem ,zijn rugklachten zijn een stuk minder.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Zo ziet u maar weer, dat goed bedoelde adviezen van anderen u niet verder helpen. Uit uw vele reacties komt vooral naar voren dat u (maar overigens ook ieder mens) uniek bent.
Dan helpt alleen een adequate spierspanningsmeting zoals op onze website http://www.slaapbeter.nl wordt aanbevolen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

beste jaspers.

goed bedoeld zijn ze zeer zeker en ik ben al wat aan het uitzoeken!
en idd de site heb ik ook bekeken..
moet nu alleen nog even uitzoeken waar ik die metingen kan laten doen,
en het is voor mij het beste als dat 2x gebeurd...door de spierspanningen die wisselen van dag tot dag..

nou je mag het wel zeggen uniek geval ben ik zeker in ....gezondheids termen zeg maar :oops: :twisted: weet het zelf al te goed :lol: kan er gelukkig nog om lachen...

doen we dus ook maar...
wil je bedanken voor je advies het is een mooie en duidelijke site!
en iedereen bedankt natuurlijk!!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ben net voor de eerste ronde geweest.. :oops:

nou goede spierspanning,ja kan ik je ook wel vertellen...

maar volgende week gaan we nog eens terug en die week erop,dan kan er goed gezegd worden hoe en wat...

heb al een lekker matras gezien...mline ook,maar toch niet mijn ding...zakt teveel weg,vind ik niet lekker,dan kan de spannings meter zeggen is goed voor je,maar ik moet zelf ook lekker liggen,als jullie snappen wat ik bedoel,lekker mijn bedje...

en oh lekker kussen denk ik gezien....man zegt heb je nog hardere?voor mij...
nou zegt ie als dit niet hard genoeg is,moet je naar de gamma dit noemen we de stoeptegel :lol:
ik ga voor zacht...

al met al..ff nog 2x testen,vooral voor mij,man is goed gezond,maar voor mij erg belangrijk

nevermind...ff de tijd nemen ervoor.. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

nevermind...ff de tijd nemen ervoor.. :wink:
Toevallig kom ik net terug van het kijken naar verschillende matrassen en nog meer.
Wij zijn er nog niet uit, maar hebben ook nu een andere optie, en wel de boxspring in het oog.
Volgende week nog eens op jacht, en opnieuw kijken een proeven.
Heb alle tijd ervoor uitgetrokken.
Dus vervolg komt nog.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou jij dus ook! sterkte :wink:

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Na jaren een waterbed te hebben gehad en een aantal lekkages op een ongeschikt moment zijn we ook op zoek gegaan naar matrassen met hetzelfde comfort als een waterbed.

Na veel zoeken zijn we uiteindelijk bij een fabrikant terecht gekomen, die nog zelf de matrassen maakt. Inmiddels hebben wij deze al weer vijf jaar en deze matrassen zijn geweldig en.....betaalbaar.

De fabrikant/eigenaar maakt deze matrassen echt met passie en dat gaf ons de doorslag om hier op te vertrouwen en dat is zeker niet beschaamd.

Meer info vind je hier: http://www.healthfoam.com/

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

het zogenaamde voordeel zou drukverdeling zijn, maar dat is nu net het grote nadeel. Door drukverdeling wordt de eigen houding veranderd en de lange rugspieren spannen aan. Dat is nu net niet de bedoeling. Zie, de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort www.beddenadvies.nl.
Overigens is het feit dat iemand zelf produceert geen reden om voor dat product te kiezen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@evert

in mijn geval heb je gelijk!
mijn spieren spannen zich al genoeg aan :oops:
ik kom er wel...nog 2x testen en dan...ze vonden het daar ook heel goed om het meerder keren te doen,aangezien ik nog al een...persoon bent..lichamelijk zeg maar...

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Stichting Voorlichting Slaapcomfort
Ons onderzoek is er volledig op gericht wat voor elk individu de beste combinatie bed met matras is. Dus goed slapen en wakker worden zonder pijn van stijve spieren of gewrichten. Met dit uitgangspunt onderzochten wij de vier belangrijkste methoden die u kunt toepassen bij de aankoop van een nieuw bed, matras (latex, pocketvering enz.), boxspring bedsysteem of ander slaapcomfort.
Hieruit blijkt dat het een individueel advies moet zijn voor alle bedsystemen en dit kan zeker geen kwaad indien iemand klachten door gebruik van een bepaald bedsysteem. Niet alle mensen hebben klachten en kunnen zonder verder onderzoek gerust een goed matras kopen. Des te aantrekkelijker is het om gebruik te maken van de proefperiode en op deze manier te ervaren hoe het slaapt.

Uiteraard is het geen reden om een matras te kopen puur om het feit dat iemand zelf produceert, maar je sluit wel een kanaal uit en dat voordeel merk je dus in de portemonnee.
Uiteindelijk ging dit topic om de M-line matrassen, welke toch wel werden ervaren als duur. Een groot deel van de betaalde prijs dient voor reklame, verkooppunten, merchandising, folders et cetera.
Als je dan terecht komt bij iemand met ervaring en passie en de nodige referenties, die uiteindelijk dezelfde kwaliteit kan bieden voor een redelijke prijs, dan is het eigenlijk een logische reden om daar te kopen.

Ik heb er in ieder geval nog geen dag spijt van gehad, dat ik na een bezoek bij M-line winkel bij deze producent terecht ben gekomen en ervaren heb dat passie voor je eigen produkt zeer goede resultaten teweegbrengen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

Vandaag de knop doorgehakt en een boxspring gekocht.

Mede door dit, heb ik niet gekozen voor een Mline matras,
De prijs/kwaliteitsverhouding klopt niet.
Het product is goed maar veel te duur, wat je geboden krijgt.
Uiteindelijk ging dit topic om de M-line matrassen, welke toch wel werden ervaren als duur. Een groot deel van de betaalde prijs dient voor reklame, verkooppunten, merchandising, folders et cetera.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@nevermind

ik geef je helemaal gelijk!

had ik dat al geschreven?heb zowel op de tempur en mline gelegen,niet goed voor mij ,mooi spul dat wel,maar prijs! flink aan de maat.
nu wil ik niet zeggen dat het matras wat we nu op het oog hebben aan de goedkope kant is...helaas kan ik niet liggen op een matras van 300 euro van de ikea,was het maar zo...
boxsping is bij ons niet goed,ik moet anders liggen als manlief :wink:

goed dat je geslaagd bent!!! paar weekjes en dan slaap je lekker!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

Hoe moet ik dit verstaan?
Je hoef natuurlijk geen prive dingen te verklappen.
boxsping is bij ons niet goed,ik moet anders liggen als manlief
goed dat je geslaagd bent!!! paar weekjes en dan slaap je lekker!
Helaas 10 weken levertijd!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

haahahah jaaaaaaaaaaaaa,hoe hij moet liggen :wink: :wink:

nee serieus ik heb zo'n apart lijf,ik moet een andere als hij...

nou 10 wk...christe me...nou ja bij ons zeiden ze kan tussen 2 en 6 zijn,dus moet ok nog afwachten straks...
maar wat in het vat zit verzuurd niet,des te lekkerder liggen we straks..

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door nevermind »

nee serieus ik heb zo'n apart lijf,ik moet een andere als hij...
Dan vraag ik ook niet meer verder door,hihihi. :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :wink:

hoor tegen die tijd wel of je lekkerder slaapt,zal vast wel...

het er naar toe leven is al lekker,toch?

luckymarco
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2012 15:55

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door luckymarco »

Lieve mensen

Koop echt nooit bij Energy-plus of Medi-active
Bij ons is in 7 jaar tijd 4x het matras omgeruild omdat er de eerste 2 x kuilen in kwamen en de andere scheurde de toplaag
Nu is het voor de 5e x kapot weer de toplaag en geven zij niet meer thuis en zeggen dat zij het matras met deze toplaag allang niet meer maken terwijl ze het zelf nog in nov hebben omgeruild voor de 4x keer je krijgt geen geld terug.
Dus geef liever iets meer uit ook dat ze zeggen dat het matras de beste koop consumentenbond is NIET waar zij komen in geen test voor.
Bij Tno is het matras na onderzoek zelf maar 1x getest in 2010 dus alles op de website is klare onzin.
NIET DOEN

maria1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2013 07:19

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door maria1979 »

Slaap nu bijna 3 jaar op M line en ik kan het iedereen afraden. In het begin Mline 2, daar kwamen kuilen in. De service van beter bed was op zich goed, we kregen meteen nieuwe.Na een paar maanden begon het euvel weer en zou het aan de onderbodem liggen. We hadden een verkeerd advies gekregen, er moest een lattenbodem onder. Tegen wat bijbetaling een ledikant met lattenbodem en weer nieuwe matrassen, we konden beter de Mline 5 nemen. Dat zou de mercedes onder de bedden zijn want daar zouden zowel traagschuim als pocketveren in zitten. Nu is mijn bed weer helemaal ingezakt en ik ben er zo moe van..... Ik slik elke dag zware pijnstillers om te kunnen slapen en word wakker met onzettende pijn in mijn rug. Dit is helaas het beste dat ze bij beter bed verkopen dus weer ruilen heeft ook weinig zin. Ik heb zo'n spijt dat ik niet naar een goede beddenspeciaalzaak ben gegaan. Ik heb helaas geen geld om gewoon weer even een ander bed te kopen dus zal het ermee moeten doen. Om iedereen dit leed te sparen schrijf ik hier mijn ervaringen op. Niet aan beginnen zou ik zeggen.

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door jls63 »

spierspanningmeting is een leuk verkoopverhaal. de drukmat wordt aan een computer gekoppeld die voor in gesteld is op bepaalde combinaties die "goed" zijn. bij meting van drukpunten is elke combinatie van matras en bodem mogelijk, en dus telkens anders.

Wat betreft Energy + matrasssen, ik heb er nog wel een paar inruilers die naar de stort gaan, half jaar oud. Totaal ingeklapt door dat er geen randversterking inzit. Uit nieuwsgierigheid de matras is helemaal doormidden gesneden....en het is geen een standaard matras gelijke een andere...maar tja, een consument doet dat niet met zijn nieuwe matras.

de beste testen van alle matrassen en alle bodems is na te lezen op www.sleeplikethedeath.com . dit is wel engels, maar alles, maar dan ook echt alles kun je hier lezen.

de moeite waard.

Evert Jaspers
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2005 02:02
Contacteer:

Re: MLINE MATRAS

Ongelezen bericht door Evert Jaspers »

Beste jls63, Spierspanningsmeting heeft totaal niets met drukmat of drukpuntenmeting te maken. Hoe het wel zit, had u kunnen nalezen op de website van de Stichting Voorlichting Slaapcomfort (SVS) : http://www.beddenadvies.nl.

De verwijzing naar de website http://www.sleeplikethedeath.com helpt de consument geen stap verder omdat elk mens uniek en anders is. Ook testen van de Consumentenbond zijn niet erg zinvol omdat de bedden niet in combinatie met mensen worden gedaan en derhalve niets over de geschiktheid inhoudt van een matras in combinatie met ondervering voor een individueel persoon.
Individueel meten is het devies. Maar dan wel met de enig juiste methode van de spierspanningsmeting.

Gesloten