LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hoi,

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die iets in gebruik hebben van Casa-Mobilia. Zijn de meubels degelijk? Hoe is hun service als de meubels wel wat mankeren?

Wij hebben er een leuke bank gezien, vandaar.

Alvast bedankt!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Niemand?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door crazyme »

Al 3 uur geen antwoord gehad en dan al omhoogschoppen ?

Lekker ongeduldig...

Casa mobilia, nooit van gehoord. Vertel eens iets meer. Waar zit dat en wat is het.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Het is een meubel winkel voor leren banken / stoelen en eiken meubelen. Het zit in Schagen op de witte paal. Ik weet niet of ze meer filialen hebben.

Ze adverteren in het zondag blad, waar we dus in eerste instantie op af gingen omdat er een mooie prijs bij een mooi bankstel stond en toen bleek het niet die prijs te hebben... Hoe dan ook vind ik 1000 euro voor een leren hoekbank met traagschuim niet duur..

Omdat wij dus genept waren door de advertentie (die ze nu aangepast hebben overigens) en de verkoper erg opdringerig over kwam, zijn wij zonder de bank te kopen de deur uit gegaan.

Volgens een kranten artikel die ik op internet tegen kwam, zouden ze zo goedkoop zijn omdat ze het rechtstreeks zouden inkopen en niet via een tussenweg. Maar hoe eerlijk deze info is kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Ik vraag me af wat voor kwaliteit ik in huis haal omdat ik nu een stoffen hoekbank van een andere winkel heb die ons toen 800 euro gekost heeft en binnen een paar maanden al stuk was. Die winkel blijkt hier op het forum rood alarm te geven omdat ze gewoon onvoorzichtig die meubels in en uit tillen, dingen daarmee stuk maken en niet vergoeden. Ook is de verdere service zeer slecht te noemen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door crazyme »

Misleidende reclame is altijd een reden om winkels te mijden.

Belangrijk is ook om te weten of het bedrijf cbw-erkend is.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Op de site van cbw komen ze niet voor... Aan de andere kant heb ik wel een rechtsbijstand die voor een item vanaf 450 euro aan de slag gaat..

Ik vind het opvallend dat er nergens reviews te vinden zijn over deze winkel.. Niet negatief, maar ook niet positief..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door crazyme »

Nicky_The schreef:Op de site van cbw komen ze niet voor... Aan de andere kant heb ik wel een rechtsbijstand die voor een item vanaf 450 euro aan de slag gaat..

Ik vind het opvallend dat er nergens reviews te vinden zijn over deze winkel.. Niet negatief, maar ook niet positief..
Alleen klagers doen de moeite om een review te plaatsen, dus zie dat laatste maar als positief.

Zie het CBW als een soort filter, bedrijven die geen troep verkopen zijn eerder bereid zich aan de laagdrempelige geschillencommissie te onderwerpen. Keiharde garanties kan niemand geven, gezond verstand gebruiken is meestal voldoende.

Bij elke aankoop loop je een risico, maar wanneer je nu al twijfelt, vraag ik mij af of je er verstandig aan doet.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

crazyme schreef:
Nicky_The schreef:Op de site van cbw komen ze niet voor... Aan de andere kant heb ik wel een rechtsbijstand die voor een item vanaf 450 euro aan de slag gaat..

Ik vind het opvallend dat er nergens reviews te vinden zijn over deze winkel.. Niet negatief, maar ook niet positief..
Alleen klagers doen de moeite om een review te plaatsen, dus zie dat laatste maar als positief.

Zie het CBW als een soort filter, bedrijven die geen troep verkopen zijn eerder bereid zich aan de laagdrempelige geschillencommissie te onderwerpen. Keiharde garanties kan niemand geven, gezond verstand gebruiken is meestal voldoende.

Bij elke aankoop loop je een risico, maar wanneer je nu al twijfelt, vraag ik mij af of je er verstandig aan doet.
Dat dacht ik dus ook, maar omdat ik dus twijfel, vraag ik me af hoe of wat ;)

Ik denk dat we nog maar even rond gaan kijken ;)

kemphaan58
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2013 09:41

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door kemphaan58 »

Heb op 12-08-2012 een bank + stoel gekocht bij Casa-Mobilia in Schagen.
Na de afgesproken levertijd werden deze bezorgd. Daarbij bleek in de bank een scheurtje te
zitten.Contact opgenomen met de firma en uitgelegd wat er aan de hand was.
Dit was geen probleem, enkele weken later werd er een nieuwe bank bezorgd, vond ik wel klasse.
Maar, ook deze bank bevatte een schade, wel heel klein maar toch. Weer contact opgenomen met
de leverancier, foto`s gemaild en na enkele weken werd er opnieuw een bank bezorgd.
Deze bleek uitstekend te voldoen. Toch klasse van deze firma, dus wat mij betreft een goede zaak.

Bertus

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wij hebben uiteindelijk ook vorig jaar een hoekbank, met tafel en 6 stoelen bij hun gekocht. Het werd door een door hun ingehuurd bedrijf bij ons geleverd. Hoe zij echter met de spullen om gingen was ongehoord. Het nodige was dan ook beschadigd en er mankeerde het een en ander aan:
- Van de hoekbank was de hoek zitting beschadigd
- 1 eetkamer stoel was beschadigd
- 1 eetkamer stoel was misvormt
- De eettafel was beschadigd
- De onderkant van de eettafel is met stift beklad
- De onderkant van de eettafel is niet geschuurd en niet gelakt: de splinters stonden en staan keer op keer in mijn handen
- De poten van de eettafel en het blad van de eettafel hebben een andere kleur
- De 6 stoelen passen niet onder de tafel

Ik heb er direct melding van gemaakt en sindsdien is het een en al ellende. We zijn inmiddels bijna 10 weken verder sinds de levering (meer dan 4 maanden sinds de bestelling) en ik heb nogsteeds geen nieuwe eettafel en geen nieuwe stoelen, die wel beloofd zijn. De hoek van de bank is wel omgeruild en ook hebben we een grote bos bloemen gehad.

Het verbaast mij dat ik OVERAL zelf achteraan moet zitten en dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word. Het heeft me de nodige stress, belkosten en benzine gekost.
Mails worden niet beantwoord.

Ik vind het merkwaardig dat Bertus wel binnen een paar weken nieuwe meubels had.

Wij staan op het punt om deze firma te vragen om alles op te halen en ons ons geld retour te geven. Wat een bende is dat bedrijf!

En de eigenaar? Die verwijst lekker makkelijk naar zijn medewerkers en is erg goed in het verzinnen van smoesen en leugens. Een excuus of een gerichte oplossing heb ik nog niet van die man horen komen. Loze beloftes heb ik hem wel horen maken. Ik kan die man dan ook niet meer uit staan! Als ik die man was geweest, had ik me diep geschaamd voor de gang van zaken en er alsnog persoonlijk een goede oplossing voor gevonden!

Tot nu toe ben ik erg netjes gebleven, maar ook mijn geduld raakt een keer op!

Ze blijken overigens een onderdeel van bankstel gigant te zijn, welke tot nu toe telefonisch onbereikbaar is!

kemphaan58
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2013 09:41

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door kemphaan58 »

Zoals ik al melde, nadat bij de eerste bank de schade was doorgegeven aan Casa-Mobilia vroeg men mij enkele foto`s toe te sturen. Nadat ik daarna opnieuw contact te hebben opgenomen werd mij medegedeeld dat ik binnen enkele weken een nieuwe bank zou krijgen. Dat is ook gebeurd. Na +/- 4 weken werd de bank bezorgd. Ook daar bleek een klein gaatje in de zitting te zitten, waarna ik dezelfde procedure toepaste. Eerst hoorde ik niks, toen contact opgenomen met de firma, weer foto`s gemaild.
en +/- 4 weken later werd opnieuw een bank geleverd. Dit keer schade vrij.
Kreeg nog wel de mededeling dat als de fabrikant een fout maakt zij dit ook moeten oplossen.
Ik hoop dat jij alsnog alles nieuw krijgt.

Groetjes Bertus.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

kemphaan58 schreef:Zoals ik al melde, nadat bij de eerste bank de schade was doorgegeven aan Casa-Mobilia vroeg men mij enkele foto`s toe te sturen. Nadat ik daarna opnieuw contact te hebben opgenomen werd mij medegedeeld dat ik binnen enkele weken een nieuwe bank zou krijgen. Dat is ook gebeurd. Na +/- 4 weken werd de bank bezorgd. Ook daar bleek een klein gaatje in de zitting te zitten, waarna ik dezelfde procedure toepaste. Eerst hoorde ik niks, toen contact opgenomen met de firma, weer foto`s gemaild.
en +/- 4 weken later werd opnieuw een bank geleverd. Dit keer schade vrij.
Kreeg nog wel de mededeling dat als de fabrikant een fout maakt zij dit ook moeten oplossen.
Ik hoop dat jij alsnog alles nieuw krijgt.

Groetjes Bertus.
Bedankt voor uw reactie.

Ik heb exact dezelfde procedure doorlopen, maar dan dat ze eerst zeiden dat het opgelost werd en ik niets hoorde. Uiteindelijk kreeg ik weer contact en moest ik foto's mailen. Wederom bleef het stil. Etc etc.
Ik heb meerdere malen gemaild, telefonisch contact gehad en ik ben zelfs meerdere malen erheen gereden. Dit alles zonder succes. Het is inmiddels 11 weken sinds ik melding maakte van de schade en ik te horen kreeg dat het opgelost zou worden.
De laatste belofte werd mij vorige week gedaan en die luide dat de producten die zelfde week binnen zouden komen. Ik had er al een hard hoofd in en blijkbaar is dat terecht.

Het 'moeder' bedrijf blijkt ook per mail volledig onbereikbaar te zijn.

Ik heb de vestiging Schagen nu een mail gestuurd waarin ik hun in de gelegenheid stel om alles binnen 14 dagen te gaan regelen (dus voor het einde van deze maand).
Ik ben het aardig beu. Het gaat hier om een hoop geld, waar wij hard voor gespaard hebben en dat weten ze.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door crazyme »

Nicky_The schreef: - De onderkant van de eettafel is met stift beklad
- De onderkant van de eettafel is niet geschuurd en niet gelakt: de splinters stonden en staan keer op keer in mijn handen
Ik zou alleen op de serieuzere klachten concentreren.

De onderkant van tafels wordt nooit geschuurd of gelakt. Daar is het een onderkant voor.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

crazyme schreef:
Nicky_The schreef: - De onderkant van de eettafel is met stift beklad
- De onderkant van de eettafel is niet geschuurd en niet gelakt: de splinters stonden en staan keer op keer in mijn handen
Ik zou alleen op de serieuzere klachten concentreren.

De onderkant van tafels wordt nooit geschuurd of gelakt. Daar is het een onderkant voor.
Dat zijn 2 van de zoveel klachten. Je mag van een tafel verwachten dat als je je handen aan de onderkant stoot, dat je geen splinters in je handen hebt staan. Dan heb ik het nog niet eens over dat de tafel kleiner is en de poten een andere kleur hebben als het blad..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door crazyme »

Nicky_The schreef:
crazyme schreef:
Nicky_The schreef: - De onderkant van de eettafel is met stift beklad
- De onderkant van de eettafel is niet geschuurd en niet gelakt: de splinters stonden en staan keer op keer in mijn handen
Ik zou alleen op de serieuzere klachten concentreren.

De onderkant van tafels wordt nooit geschuurd of gelakt. Daar is het een onderkant voor.
Dat zijn 2 van de zoveel klachten. Je mag van een tafel verwachten dat als je je handen aan de onderkant stoot, dat je geen splinters in je handen hebt staan. Dan heb ik het nog niet eens over dat de tafel kleiner is en de poten een andere kleur hebben als het blad..
Wanneer je gaat mieren...... over geschriften onderop de tafel maakt dat jouw verhaal zwakker.
Vandaar mijn advies om je te concentreren op de hoofdpunten.
Ik heb er direct melding van gemaakt en sindsdien is het een en al ellende. We zijn inmiddels bijna 10 weken verder sinds de levering (meer dan 4 maanden sinds de bestelling) en ik heb nogsteeds geen nieuwe eettafel en geen nieuwe stoelen, die wel beloofd zijn. De hoek van de bank is wel omgeruild en ook hebben we een grote bos bloemen gehad.
Een en al ellende lijkt mij ook zwaar overdreven. De bank is in orde gemaakt en je hebt een grote bos bloemen gehad. Ze laten je dus niet barsten.

Het wachten is dus alleen nog op de tafel en stoelen, maar kom op zeg, je hebt nu toch een tafel en stoelen om aan te zitten ? Zo erg is het allemaal niet.

Wanneer je dat "Een en al ellende" noemt, dan denk ik dat er zat mensen zijn die met jou willen ruilen.

Het is misschien tijd voor een reality check.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Dat is uw mening. Blijkbaar heeft u nooit met moeite hoeven sparen voor leuke dingen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door crazyme »

Nicky_The schreef:Dat is uw mening. Blijkbaar heeft u nooit met moeite hoeven sparen voor leuke dingen.
Natuurlijk wel. Maar je moet wel reëel blijven en de ander de kans geven om het in alle redelijkheid op te lossen.

Enig idee hoeveel schade een bericht als het uwe toebrengt ?
Ik denk dat ze liever hadden dat u een etalageruit had ingegooid.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

crazyme schreef:
Nicky_The schreef:Dat is uw mening. Blijkbaar heeft u nooit met moeite hoeven sparen voor leuke dingen.
Natuurlijk wel. Maar je moet wel reëel blijven en de ander de kans geven om het in alle redelijkheid op te lossen.

Enig idee hoeveel schade een bericht als het uwe toebrengt ?
Ik denk dat ze liever hadden dat u een etalageruit had ingegooid.
Nou ik denk dat ik hun genoeg de kans heb gegeven om het te regelen, aangezien ik te horen kreeg dat de tafel 28 dagen na mijn beklag pas is besteld bij de fabriek terwijl ze mij vertellen dat die direct besteld was..

Ik vertel hier alleen maar de waarheid en dat is niet strafbaar. Een ruit ingooien is wel strafbaar.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Waarschijnlijk krijg ik maandag of dinsdag eindelijk alles compleet.. Laten we hopen dat het nu wel goed zit zodat we eindelijk kunnen genieten ;)

Bans
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 14:06

Re: Casa-Mobilia ervaringen gezocht..

Ongelezen bericht door Bans »

Ik heb onlangs een stoffen bank Zafira gekocht.
Deze was al snel paar honderd euro goedkoper als elders....

Na 8 weken levertijd werd de bak gebracht, na een check bleek er een paar lusjes "los" te zitten.
Na contact te hebben opgenomen, foto's verstuurd, werd ik 2 weken later bezocht door een monteur van de Firma POS.
Alles is netjes gerepareerd en ik ben uiterst tevreden hoe het een en ander is verlopen!!!

Dus met de juiste communicatie kom je al heel ver.

Gr. Bans

Gesloten