LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

wat zou je denken te vragen naar relevante informatie hardheid kussens, kan de stof tegen een stootje noem maar op.
Het recht is om geleverd te krijgen wat besteld is maar de plicht is toch ook je zelf goed te laten informeren

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Inderdaad , zo ga je niet met mensen ( winkelier ) om. Als je wat vriendelijker de klacht had voorgelegd wordt je waarschijnlijk vriendelijker en sneller geholpen .

De opmerking /klacht die u heeft komt veel voor, en is meestal een onterechte klacht.
U gaat een bank kopen heeft u dat om 9 uur gedaan of om 17,00 uur. Dat maakt al een groot verschil. Om 9 uur bent u nog niet moe , om 17,00 uur bent u wel moe van het uren lopen shoppen , en zit elke bank lekker.

Mijn advies was altijd ,kom later nog een keer terug en ga dan nog een keer proef zitten .

En ja, polyaether heeft bij normaal gebruik 3 a 4 maanden nodig om lekker te zitten ,het zelfde geld voor eventuele vering van reksingel. Welke kwaliteit polyaether is gebruikt en welke vering is gebruikt.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

joris21 schreef:wat zou je denken te vragen naar relevante informatie hardheid kussens, kan de stof tegen een stootje noem maar op.
Het recht is om geleverd te krijgen wat besteld is maar de plicht is toch ook je zelf goed te laten informeren
Primair heeft de winkel de plicht juiste informatie te verstrekken.
Zonder naar extra informatie te vragen, mag de consument juist verwachten dat het het product de eigenschappen bezit , die je er normalerwijs van kan verwachten. Conformiteitsbeginsel.

De consument heeft 1 plicht: betalen.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Fout consument heeft ook de PLICHT zichzelf goed te laten informeren.
Dat de consument dat nalaat en naderhand gaat klagen is toch echt zijn eigen probleem

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

De consument heeft idd ook een onderzoeksplicht, maar de informatieplicht van de zakelijke verkoper weegt doorgaans zwaarder.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

De verkoper hoeft niet alles aan de klant voor te kauwen, de klant moet zelf ook nadenken simpel zat.
Als ik een bank koop hoeft de verkoper aan mij niet te vragen of ik die bank zelf gebruik of dat ik mijn honden erop laat spelen.

Maar een normale consument vraagt aan de verkoper kan die bank met die stof daar tegen als mijn honden erop spelen dan kan de verkoper zeggen ja of nee.
Hij zegt ja en ik koop de bank en hij kan er niet tegen heeft de verkoper gelogen simpel zat.

Maar vraag ik niks daarover hoeft de verkoper niet te vragen of mijn honden er ook op willen en als ik hem dan koop teruggaan de stof kan niet tegen mijn honden.

Jij wilt graag de schuld bij de verkoper blijven leggen maar de consument heeft gewoonweg onderzoekplicht en moet gewoon vragen stellen die relevant zijn voor zijn aankoop.
Niet op deze wijze niks vragen en naderhand klagen dat het niet gezegd is nee de consument heeft ook niks gevraagd

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door ciske »

joris21 schreef:De verkoper hoeft niet alles aan de klant voor te kauwen, de klant moet zelf ook nadenken simpel zat.
Als ik een bank koop hoeft de verkoper aan mij niet te vragen of ik die bank zelf gebruik of dat ik mijn honden erop laat spelen.

Over het algemeen doet een beetje verkoper dat wel. Weer zit je hier de consument af te katten!!

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Een verkoper vraagt heus wel dingen maar de consument heeft ook een mond gehad om vragen te stellen die relevant zijn voor zijn aankoop.
Als ik een bank koop bij welke winkel dan ook en hij zit heel zacht vraag ik toch aan de verkoper is dit normaal of word mijn bank harder, 99% dat die dan zegt ja die word harder deze bank is allang en breed getest en ingezeten.

De verkoper hoeft mij dat zelf niet te vertellen want dat is gewoon LOGISCH dus als je daar niet omvraagt hoeft de verkoper dat ook niet te melden.

Jullie willen volgens mij steeds meer Amerika praktijken o de verkoper van mijn magnetron heeft niet verteld dat mijn kat niet gedroogd kan worden in een Magnetron elk normaal mens snapt dat behalve dat volk en sommige hier.

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door indy666 »

Hallo,

ik zie dat de discussie oploopt, je recht als consument is dat je geleverd krijg zoals het in de winkel staat, zo staat het in de wet.
Dat is niet het geval dus had de verkoper die op de hoogte is van het fijt dat het bankstel 4 maanden in gezeten moet worden, ons dat moeten zeggen.
Dat heeft hij na gelaten, en heeft hij ons niet voorgelicht en dus opgelicht, zo zie ik het en niet anders

Ik heb het er toevallig met een aantal collega's over gehad en die hebben net als ik nog nooit gehoord dat een bankstel ingezeten moet worden, dus ben ik nu gek of zijn die bij Goossens gek. Dit is ons zesde bankstel en zelf eigenlijk nog nooit zo iets mee gemaakt.

Wat me trouwens wel opvalt is dat het aanspreekpunt van Goossens hier op het forum geen enkele reactie geeft, hij heeft mij een leeg privé bericht gestuurd en dat is het, en dat is nu het hele probleem van Goossens, geen communicatie op welke wijze dan ook en dan word je als klant alleen maar bozer.

Maar denk dat het bankstel vandaag of morgen buiten staat met een zijltje erover en het oud bankstel weer terug word geplaats want ik zie het als mijn RECHT, dat ik lekker ontspannen kan zitten voor de tv. Want mij maakt het eigenlijk ook niet uit in welke staat het bankstel terug word gehaald.

Daar wil ik het voor vandaag bij laten want anders zit ik dadelijk in de auto en dan word het niet gezellig in Heerlen bij Goossens Wonen en Slapen.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Fout je krijgt het geleverd zoals jij besteld hebt en niks anders.

Jij kan zelf op je klompen ook aanvoelen dat een showroom model al 10000 den malen is getest door bezoekers op manieren die je thuis niet zou doen in de duur van jaren.

Inzitten is bij sommige banken heel normaal zeker bij leer etc.
Trek maar eens een nieuwe leren jas of broek aan hoe stug dat is na dragen word dat soepeler idem dito met een bankstel.
Maar denk dat het bankstel vandaag of morgen buiten staat met een zijltje erover en het oud bankstel weer terug word geplaats want ik zie het als mijn RECHT, dat ik lekker ontspannen kan zitten voor de tv. Want mij maakt het eigenlijk ook niet uit in welke staat het bankstel terug word gehaald.
Kom dan straks niet klagen dat je geen geld meer terugkrijgt omdat het bankstel nat of vochtig is geworden doro jou toedoen.

Je hebt jezelf gewoonweg niet goed laten voorlichten en dat is echt je eigen schuld

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door gemist »

Dan wordt het zeker "Goossens Gewonden en Geslagen"
Daarna mag je testliggen op een hufterproof bedje, denk ik zo...Doe maar niet.
Hopelijk wordt dit netjes opgelost. En Joris... doe nou eens een keer normaal aub.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door ciske »

gemist schreef:Dan wordt het zeker "Goossens Gewonden en Geslagen"
Daarna mag je testliggen op een hufterproof bedje, denk ik zo...Doe maar niet.
Hopelijk wordt dit netjes opgelost. En Joris... doe nou eens een keer normaal aub.

Dat kan hij niet, hij zit hier alleen om te katten.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

joris21 schreef:Jij kan zelf op je klompen ook aanvoelen dat een showroom model al 10000 den malen is getest door bezoekers op manieren die je thuis niet zou doen in de duur van jaren.
Totale onzin. Als de winkel al aan 10.000 bezoekers komt, dan lopen deze vrijwel allemaal dat showroom model voorbij.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Kijk maar eens op een koopzondag hoeveel bezoek er komt en hoe vaak mensen banken effe uitproberen daar sta je van te kijken.
Als die bank er 2 maanden staat kan ie al best vaak getest zijn en dat gebeurt ook.
Banken in die showrooms zijn ook om te testen maar ja als je nooit buiten komt dan zie je dat ook niet waarschijnlijk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door berndv »

joris21 schreef:Jij kan zelf op je klompen ook aanvoelen dat een showroom model al 10000 den malen is getest door bezoekers op manieren die je thuis niet zou doen in de duur van jaren.

Inzitten is bij sommige banken heel normaal zeker bij leer etc.
Trek maar eens een nieuwe leren jas of broek aan hoe stug dat is na dragen word dat soepeler idem dito met een bankstel
dat kan je niet op je klompen aanvoelen. Je weet niet of die bank er al jaren staat of net de dag er voor is neergezet. De verkoper zou op de hoogte moeten zijn dat deze bank ander comfort biedt dan eentje die nieuw uit de verpakking komt. Dat is het deel informatieplicht van de verkoper. Informeren over zaken die je als consument dient te weten voordat je tot de koop over gaat.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door joris21 »

Je blijft erop hameren maar ook de consument heeft onderzoeksplicht.
Comfort kan na inzitten gewoon hetzelfde zijn maar TS geloofd dat niet.
Het is heus niet raar om een bank in te zitten is al door meerdere hier vermeld maar TS wil haar ongelijk niet inzien

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door gemist »

joris21 schreef:...maar TS wil haar ongelijk niet inzien
Dan is het vast en zeker familie van je.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door 16again »

joris21 schreef:maar TS wil haar ongelijk niet inzien
joris21 ook niet

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

gemist schreef:
joris21 schreef:...maar TS wil haar ongelijk niet inzien
Dan is het vast en zeker familie van je.
+1

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hard bankstel Goossens Wonen en Slapen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een showroom model dient ervoor om te kunnen testen of een product is wat je zoekt of niet. Als deze wezenlijk afwijkt van wat je later geleverd zal krijgen is het de plicht vd verkoper dit te melden. Of beter nog het showroom model vervangen voor een nieuw exemplaar dat wel vergelijkbaar is met het te leveren product.

Gesloten