LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slijtage Gelderlandbank binnen garantietermijn

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ellenamstelveen
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2014 10:48

Slijtage Gelderlandbank binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door ellenamstelveen »

Binnen 5 1/2 jaar had de stof van de Gelderlandbank een slijtplek. Via de Bijenkorf heb ik een foto gestuurd waarop ik de reactie kreeg dat het door oneigenlijk gebruik was ontstaan. Vreemd, wat is dat? Wij zijn een 50+ echtpaar zonder kinderen/huisdieren en zijn niet veel thuis vanwege werk, wandelweekenden en volkstuin. We lopen niet met schoenen binnen dus die komen zeker niet op de bank. Uit navraag bij een meubelzaak hier in Amstelveen blijkt dat waarschijnlijk mijn spijkerbroek de oorzaak is. Maar ja, de garantietermijn is 7 jaar en daar staat niets in over spijkerbroek. De sterkte van de stof is 50000 en dat zou genoeg moeten zijn. Nu hebben wij een nieuwe hoes besteld maar het is onduidelijk of we korting krijgen. Nu gekozen voor een stof die 100000 sterk is. We wachten er al 4 maanden op. Slechte service vind ik en het is waarschijnlijk onze laatste Gelderlandbank.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slijtage Gelderlandbank binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Wordt ook 7 jaar gegarandeerd dat de stof niet gaat slijten ? Dat kan ik mij niet voorstellen namelijk. Dat wordt altijd uitgesloten omdat slijtage afhankelijk is van het gebruik. Er zal ook niemand garanderen dat autobanden 7 jaar meegaan....

Houdt u er rekening mee dat u geen 7 jaar met deze bank gaat doen ? De schuimen zijn dan namelijk 12 jaar oud.
Wanneer u die ook nog wil vervangen kunt u beter een nieuwe bank kopen.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Slijtage Gelderlandbank binnen garantietermijn

Ongelezen bericht door alloallo »

Het is een valse aanname om te denken dat 100.000 dubbel zo sterk is als 50.000! De Martindale test verloopt in een curve dwz dat de levensduur niet rechtevenredig toeneemt. Tevens meet Martindale niet het aspectverlies (= verarmen).

Uit uw topic kan ik niet opmaken of u ook direct contact heeft gehad met Gelderland? Hun garantie op tof bedraagt 7 jaar. Dit betekent niet dat zij kosteloos dienen te vervangen, maar een vervanging op basis van afschrijving voor gebruik mag u echter wel verwachten.

Aangaande het schuim zou ik mij geen zorgen maken bij Gelderland.

Gesloten