LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Leren bankstel gekocht wat achteraf toch geen leer blijkt te zijn maar PU. In juni jl. heb ik een nieuw bankstel gekocht bij De Meubelhoek in Zeist. Deze adverteren op Marktplaats met echt lederen bankstellen voor redelijke bedragen. Nu ben ik naar de showroom geweest om de bankstellen te bekijken en heb daar een bank uitgekozen. Dan word er aan je uitgelegd dat er 3 categorieen leer zijn waar je uit kan kiezen. Categorie 1 gaat 2 tot 3 jaar mee. Categorie 2 10 tot 15 jaar betaal je ook bijna het dubbele voor en dan categorie 3 dat kan levenslang meegaan en daar betaal je het meest voor. Ik heb toen gekozen voor het leer van categorie 2. En heb 2500€ moeten betalen en kreeg dan nog een korting van 100 euro. Afgelopen 4 dec is mijn bank geleverd en twijfelde ik er gelijk al aan of het wel echt leer was zoals afgesproken. Heb de Meubelhoek toen gebeld om te vragen hoe en wat en toen werd er gewoon gezegd van nee dit is geen leer maar PU en dat ik daar zelf voor gekozen heb. Dit is dus niet waar want zoals ik al eerder heb beschreven adverteren ze met echt lederen bankstellen. Ik voel me echt misleid heb nu een kunststof bank en ben 2400 euro armer. Al had ik dit geweten had ik dit bankstel natuurlijk nooit gekocht voor dit bedrag.

Moiseule58

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Wat staat er op de koopovereenkomst die u getekend heeft?

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

P.U. Leer is wel degelijk leer en wel splitleer bedekt met een coating.

Moiseule58

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Splitleer, bedekt met een kunststof coating.

http://www.leder-info.nl/index.php/Splitleer

Zoé
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:53

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Zoé »

Wat een vernederende reactie, ik snap Sammie heel goed en vind het misleiding. 2500,00 euro is wel erg veel voor een P.U.bank. Als er niet duidelijk wordt verteld op welk leer de 2 de categorie van toepassing is, ga je er toch van uit dat je voor zoveel geld een goede leren bank gekocht hebt.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door riddert »

Zoé schreef:Wat een vernederende reactie, ik snap Sammie heel goed en vind het misleiding. 2500,00 euro is wel erg veel voor een P.U.bank. Als er niet duidelijk wordt verteld op welk leer de 2 de categorie van toepassing is, ga je er toch van uit dat je voor zoveel geld een goede leren bank gekocht hebt.
En daar gaat het meestal fout, mensen gaan zomaar ergens van uit. Mensen moeten dingen zeker weten. Controle is beter als vertrouwen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Brahms »

Zoé schreef:.......2500,00 euro is wel erg veel voor een P.U.bank. Als er niet duidelijk wordt verteld op welk leer de 2 de categorie van toepassing is, ga je er toch van uit dat je voor zoveel geld een goede leren bank gekocht hebt.....
Voor een PU bank misschien veel geld, maar een leren bank is nu eenmaal aan de prijs. PU is gewoon een leertype, dus de bank is van leer.
Persoonlijk zou ik voor een mooie leren bank in die prijsklasse niet naar een bedrijfje gaan welke op Marktplaats adverteert, maar eens rondkijken bij verschillende gerenomeerde meubelzaken op een woonboulevard.
Dan kan je mooi alle type leer eens vergelijken en je door verschillende verkopers laten voorlichten.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Even uw logica volgend :

Wanneer een supermarkt adverteert met pure chocolade hagelslag,
dan is direct alle hagelslag welke ze verkopen gemaakt van pure chocolade ?

Wanneer u echt zoveel boter op uw hoofd heeft dan verdient u het om beetgenomen te worden.
Buiten de advertentie, is TS ook mondeling geinformeerd over de 3 soorten "leer." Dat verkoopgesprek was het moment om misverstanden weg te nemen, en dat is duidelijk niet gebeurd.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

PU leer is (goedkoop) splitleer met een polyurethaan coating om het eruit te laten zien als nerfleder! Het IS dus geen nerfleder en als dit niet nadrukkelijk vermeld wordt ( hetzij mondeling, hetzij schriftelijk) is het wel degelijk reden tot een klacht!

Als u wilt weten hoe uw PU lederen bank eruit kan komen te zien na verloop van tijd moet u echt even op deze link kijken:
http://www.leder-info.nl/index.php/PU-leer

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
crazyme schreef:Even uw logica volgend :

Wanneer een supermarkt adverteert met pure chocolade hagelslag,
dan is direct alle hagelslag welke ze verkopen gemaakt van pure chocolade ?

Wanneer u echt zoveel boter op uw hoofd heeft dan verdient u het om beetgenomen te worden.
Buiten de advertentie, is TS ook mondeling geinformeerd over de 3 soorten "leer." Dat verkoopgesprek was het moment om misverstanden weg te nemen, en dat is duidelijk niet gebeurd.
Ik had het over de logica welke de klant hanteert.

Verder denk ik dat de kans groot is dat ts wel degelijk leer heeft gekregen, maar niet heeft opgelet bij het verkoopgesprek.

Ts maakt zich er niet druk meer om, dus waarom zouden wij dat nog doen ?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Ts maakt zich er niet druk meer om, dus waarom zouden wij dat nog doen ?
Niet meer reageren != er zich druk om maken

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

crazyme schreef:
Even uw logica volgend :

Wanneer een supermarkt adverteert met pure chocolade hagelslag,
dan is direct alle hagelslag welke ze verkopen gemaakt van pure chocolade ?

Wanneer u echt zoveel boter op uw hoofd heeft dan verdient u het om beetgenomen te worden.
Vraag me oprecht af of je zulke uitspraken ook doet wanneer iemand dezelfde vraag stelt wanneer je niet achter een toetsenbord zit.

Je post is prima, echter dit is toch een totaal onnodige toevoeging

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lenny2011 schreef:PU leer is (goedkoop) splitleer met een polyurethaan coating om het eruit te laten zien als nerfleder! Het IS dus geen nerfleder en als dit niet nadrukkelijk vermeld wordt ( hetzij mondeling, hetzij schriftelijk) is het wel degelijk reden tot een klacht!r
Ik lees nergens dat TS nerfleer wilde, en evenmin dat dat beloofd is.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door 16again »

Ik lees levensduur categorie van 10...15 jaar, en betwijfel of je dat met PU leer gaat halen:
http://www.leder-info.nl/index.php/PU-leer

Sammie-r1979
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2017 16:05

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Sammie-r1979 »

Hier weer even een reactie van mij. In de winkel is me idd niet verteld dat het hierbij om PU leer zou gaan anders had ik deze bank nooit gekocht. Er is nooit sprake van geweest. Hier werd verteld dat het om runderleer zou gaan en dat daar verschillende categorieen in bestonden. Dus ik dacht wel een goede keuze gemaakt te hebben. Vind 2500 euro ook best wel prijzig had achteraf gezien beter naar Driehoek meubelen kunnen gaan. Maar ja dat is achteraf ben nu wel nog aan het kijken of ik de koop kan ontbinden. Ze moeten de mensen die bij De Meubelhoek komen voortaan beter informeren.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

crazyme schreef:Even uw logica volgend :

Wanneer een supermarkt adverteert met pure chocolade hagelslag,
dan is direct alle hagelslag welke ze verkopen gemaakt van pure chocolade ?

Wanneer u echt zoveel boter op uw hoofd heeft dan verdient u het om beetgenomen te worden.
U trekt de zaken uit z'n verband met dit zogenaamde identieke voorbeeld: de klant kiest/denkt te kiezen voor leer. Een heldere keuze dus voor één product. Dat daar wellicht misverstanden zijn kan zijn.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Sammie-r1979 schreef:Hier weer even een reactie van mij. In de winkel is me idd niet verteld dat het hierbij om PU leer zou gaan anders had ik deze bank nooit gekocht. Er is nooit sprake van geweest. Hier werd verteld dat het om runderleer zou gaan en dat daar verschillende categorieen in bestonden. Dus ik dacht wel een goede keuze gemaakt te hebben. Vind 2500 euro ook best wel prijzig had achteraf gezien beter naar Driehoek meubelen kunnen gaan. Maar ja dat is achteraf ben nu wel nog aan het kijken of ik de koop kan ontbinden. Ze moeten de mensen die bij De Meubelhoek komen voortaan beter informeren.
Als je verkeerd bent voorgelicht kun je de koop ontbinden. Dat moet je alleen wel aan kunnen tonen. Het is jouw woord tegen dat van de verkoper, tenzij... er op de bon staat dat het runderleer is of iets dergelijks. Als je in gesprek gaat: zorg dat je alle relevante informatie goed in je hoofd hebt (inclusief je wettelijke rechten) en realiseer je dat je vliegen niet met azijn zult vangen. Ga het gesprek rustig, vriendelijk en open-minded aan. Je doel is een oplossing te vinden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Klaas Jan schreef:
crazyme schreef:Even uw logica volgend :

Wanneer een supermarkt adverteert met pure chocolade hagelslag,
dan is direct alle hagelslag welke ze verkopen gemaakt van pure chocolade ?

Wanneer u echt zoveel boter op uw hoofd heeft dan verdient u het om beetgenomen te worden.
U trekt de zaken uit z'n verband met dit zogenaamde identieke voorbeeld: de klant kiest/denkt te kiezen voor leer. Een heldere keuze dus voor één product. Dat daar wellicht misverstanden zijn kan zijn.
De klant denkt dat omdat hij in een advertentie had gezien dat ze leren banken verkopen.
Je snapt het punt niet.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:
Klaas Jan schreef:
crazyme schreef:Even uw logica volgend :

Wanneer een supermarkt adverteert met pure chocolade hagelslag,
dan is direct alle hagelslag welke ze verkopen gemaakt van pure chocolade ?

Wanneer u echt zoveel boter op uw hoofd heeft dan verdient u het om beetgenomen te worden.
U trekt de zaken uit z'n verband met dit zogenaamde identieke voorbeeld: de klant kiest/denkt te kiezen voor leer. Een heldere keuze dus voor één product. Dat daar wellicht misverstanden zijn kan zijn.
De klant denkt dat omdat hij in een advertentie had gezien dat ze leren banken verkopen.
Je snapt het punt niet.
We weten dus niet wat er in de winkel precies is gezegd. Het kan zijn dat de topicstarter inderdaad aannames deed; het kan ook zijn dat hij verkeerd is voorgelicht.

Moiseule58

Re: Gekochte leren bank blijkt niet van leer te zijn

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Even simpel samengevat: de bank is in juni gekocht (besteld) en in december geleverd.
Er is geen meubelzaak die een bank bestelt die na zes maanden geleverd kan worden, zonder een schriftelijke koopovereenkomst.
Wat voor materiaalomschrijving heeft er in die koopovereenkomst gestaan?

Gesloten