LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten bij retourneren tafel?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Pork
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2019 08:50

Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door Pork »

Ik had een kloostertafel besteld bij countrywood. Je kunt dan de tafel samen stellen door een onderstel en een blad. Te kiezen. Er stond bij: niet tevreden? Geen probleem, bij countrywood heb je altijd 14 dagen bedenktijd. Jammer genoeg heb ik dat niet verder uitgeplozen op de site want retour moet je zelf betalen, ok dat kan, maar dat ik 2x retourkosten moet betalen (2x49€) namelijk voor blad 1x en voor poot 1x vind ik erg vreemd, aangezien ze met dezelfde vrachtwagen retour gaan. Kan dit zomaar????
Laatst gewijzigd door Radar op 13 dec 2019 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als de bestellingen uit meerdere pakketten bestaat, dan betaald u dus voor elk pakket. Als ik 10 dozen met PostNL verstuurd, dan gaat het met hetzelfde busje naar hetzelfde depot naar dezelfde ontvanger, maar betaal ik gewoon die 10 dozen.
En ja, de kosten voor retourzendingen zijn op kosten van de koper.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik zo de site bekijk mag u het ook op een andere manier zorgen dat het bij hen terug komt. Natuurlijk wel op uw eigen risico. En ik denk wel voor iets minder geld.

Dit geven ze aan op hun eigen site:
Wanneer je de bestelling zelf terugbrengt krijg je het volledige aankoopbedrag teruggestort en is het retourneren dus gratis. De bestelling kan ook worden opgehaald door ons transportbedrijf de kosten van de retourzending zijn dan voor je eigen rekening.
Uw titel klopt niet helemaal. U betaalt geen retourkosten, u betaalt transportkosten.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
13 dec 2019 13:47
Uw titel klopt niet helemaal. U betaalt geen retourkosten, u betaalt transportkosten.
Lees nog eens goed. De titel klopt perfect.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kosten zijn voor de winkel. Ik zou van de volgende pagina een screenshot maken. Er ontbreekt informatie en er is onjuiste informatie gegeven.
https://www.countrywood.nl/Retourneren

Ik vind 50 euro wel erg veel, laat staan 100 euro. Verzending is in beginsel altijd voor risico van de consument.

corset
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mei 2019 12:28

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door corset »

alfatrion schreef:
13 dec 2019 16:22
De kosten zijn voor de winkel. Ik zou van de volgende pagina een screenshot maken. Er ontbreekt informatie en er is onjuiste informatie gegeven.
https://www.countrywood.nl/Retourneren

Ik vind 50 euro wel erg veel, laat staan 100 euro. Verzending is in beginsel altijd voor risico van de consument.
Je spreekt jezelf nu heel erg tegen

De kosten zijn voor de winkel

paar regels later

Kosten zijn in beginsel altijd risico voor de consument.


In dit geval is het gewoon 100% consument

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kosten zijn voor de winkel en het risico is voor de consument. Dat jij dit niet begrijpt maakt niet dat ik mezelf tegenspreekt.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door 16again »

@alfatrion,
Welke info ontbreekt er dan op die web pagina?

Is retourneren gratis? Wanneer je de ... rekening.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie geen info over retourkosten.

Je link werkt hier niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
13 dec 2019 16:42
Ik zie geen info over retourkosten.

Je link werkt hier niet.
Op diezelfde link die je net gedeelt hebt staat een kopje "Is retourneren gratis?" waar je op een "+" kunt klikken, waarna je de informatie kunt lezen die ik in mijn eerdere bericht gequot heb

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door crazyme »

Copy paste van de website.
Bestellingen kunnen alleen op afspraak geretourneerd worden. Stuur een e-mail naar [email protected] met daarin het modelformulier voor herroeping die je hieronder kunt downloaden.
Is retourneren gratis?

Wanneer je de bestelling zelf terugbrengt krijg je het volledige aankoopbedrag teruggestort en is het retourneren dus gratis. De bestelling kan ook worden opgehaald door ons transportbedrijf de kosten van de retourzending zijn dan voor je eigen rekening.
Lijkt mij niets mis mee.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door berndv »

Enige terechte puntje is dat ze eisen dat je het retourformulier invult. Officieel gezien moet je dit formulier optioneel aanbieden, maar niet als voorwaarde maken voor een retourprocedure.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door riddert »

Is een prima formulier hoor, je hoeft geen reden van retour aan te geven. Maar voor een winkel is het handig dat er een naam en adres bij het retour zit. Anders wordt het gissen wie wat terugstuurt.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
13 dec 2019 16:44
Op diezelfde link die je net gedeelt hebt staat een kopje "Is retourneren gratis?"
Daar heb ik overheen gelezen. Ik heb de tekst gelezen en het modelformulier dat verplicht gebruikt zou moeten worden. Ik heb niet gezocht of deze info elders wel staat. Dit gaat er misschien nog mee door.

Er staat overigens niet dat de kosten 100 euro zijn. Dit is van belang als het product niet teruggezonden kan worden met de reguliere post.

Misschien is ook nog een grond in het feit dat twee dozen worden gebruikt in plaatst van één.
berndv schreef:
13 dec 2019 16:54
Enige terechte puntje is dat ze eisen dat je het retourformulier invult.
Ander punt is dat ze eisen dat het product niet gebruikt, uitgepakt en genoteerd is.
riddert schreef:
13 dec 2019 16:56
Is een prima formulier hoor, (...).
Het formulier is prima, maar nog steeds niet verplicht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kosten bij retourneren tafel?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees;

Zelf naar Almelo terug brengen gratis....

Verzenden met hun firma, dat kan flinke prijs opleveren....

Andere vervoerder zoeken, hun firma moet het ophalen als je thuis bent, en dan is andere zoeken mogelijk.

Beetje vreemde voorwaarden..... maar het mag.
Wel zie ik flinke tafels die niet via Post NL en zo kunnen, gratis bezorgen maar retour... jammer!

Gesloten