LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zitland bedriegers

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sekhmet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 14:46

zitland bedriegers

Ongelezen bericht door sekhmet »

begin van het jaar een lederen zithoek besteld bij zitland.
er stond een 2-3zits lederen bankstel waarvan wij het model wel mooi vonden maar wij wilden graag een zithoek.
oooh dat was geen probleem volgens de verkoper want als zithoek was dit model ook leverbaar.
hij deed uitvoerig uit de doeken dat hij in stof geleverd kon worden en deze stof zou als hij behandeld werd tegen allerlei vlekken zijn opgewassen.
wij duidelijk gezegd een lederen zithoek te willen omdat wij een hond hebben en dat leder makkelijker is schoon te houden.
oooh ook geen probleem, kleuren leder erbij en kleur uitgezocht, alles kan.
maar wat wordt er na 16 weken geleverd een verkeerd model zithoek in nappa leder en wanneer we dit melden krijgen we telefonisch te horen dat zo,n model als wij willen niet in een zithoek bestaat en de zithoek die wij nu hebben is niet in echt leder te leveren.
wat een leugenaars en bedriegers zijn dat daar zeg.
al twee weken geleden nogmaals schriftelijk alles uitgelegd maar nog steeds niets gehoord!
zeg het gewoon als iets wat wij willen niet te krijgen is dan kiezen wij voor een ander lederen bank maar nee alles was daar mogelijk.
bedriegers vind ik het.

HenkTjebben
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:04

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door HenkTjebben »

brief sturen aan de geschillencommissie van het CBW, Zitland is daarbij aangesloten

marre
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2005 18:57

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door marre »

hee sekhmet hoe is het heb je nog iets van die bedriegers gehoord?

het is zeker wel erg stil he alleen in de winkel is men erg praatzaam vooral door die ouwe paultje wat een bedrieger is dat maar ze kunnen er allemaal wat van bij zitland hoor en zullen ze dan s avonds tegen hun vrouw zeggen je kan weer trots op me zijn hoor ik heb er weer een belazerd vandaag.

yuna
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 19:25

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door yuna »

Ook ik ben erin gestonken bij zitland. Begin juni een bankstel uitgezocht. We werden overdreven vriendelijk geholpen. Het zou 14 weken duren voordat de bank er was. Bij het afrekenen werd ons gezegt dat als we alles contant zouden betalen we een korting van 50 euro zouden krijgen. Toen had er eigenlijk een belletje moeten gaan rinkelen bij me maar te goed van vertrouwen betaalde ik het hele bedrag contant. Begin september zou de bank er zijn. Maar tegen die tijd zat zitland op slot met de mededeling: wegens omstandigheden gesloten. failliet dus. Dag geld, dag bank. Ik vraag me dus inderdaad af hoe die verkoper zich die dag gevoeld heeft want toen was dus voor hun al bekend dat de zaak op klappen stond. Daarom hadden ze liever dat er niet gepind werd maar contant. Ik voel me zo vreselijk belazerd en ja het is ook mijn eigen fout. Hoe aardig de verkopers ook zijn, nooit zal ik meer zo,n stomme fout begaan.

Sandra01
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:57

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Sandra01 »

Hoi luitjes, ik heb ook in mei een hoekbank besteld en een aanbetaling gedaan. Nu is Zit-land aangesloten bij de CBW, dat houdt in dat je bij een andere aangesloten winkel je bank nog kunt bestellen. Het aanbetaalde bedrag wordt dat als korting gegeven. Max is wel 25%, mits je de aankoopbon nog hebt.....beter iets dan niets toch?

zinet
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2005 20:11

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door zinet »

Ja ik heb vernomen dat zitland failliet is. Ik heb daar ook een bankstel gekocht en weet nog steeds niets. Ze nemen de telefoon niet op
Laatst gewijzigd door zinet op 24 sep 2005 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Wheeler »

http://www.zit-land.nl/index2.html

Wegens omstandigheden zijn wij tijdelijk gesloten.

Meer wordt er niet vermeld op hun site.

En dit staat er inmiddels al een week te lezen op hun site!!!!

Rara, wat is er aan de hand?

Sandra01
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:57

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Sandra01 »

Gisteren een mail gestuurd naar CBW, kreeg netjes en snel antwoord.
Het is bij CBW niet bekend dat ze failliet zijn, wel dat ze nu tijdelijk zijn gesloten. Zit-land zal de mensen die wat in bestelling hebben staan deze week of volgende week schriftelijk of telefonisch informeren over de stand van zaken. Kreeg van CBW ook een nr. van hun consumenten
informatielijn, deze zijn bereikbaar tussen 09:00 - 11:00 op
030-6973107, ga ik zo ook ff bellen............pfffff wat een gedoe allemaal!!

Jag
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2005 00:29

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Jag »

Ook wij behoren tot de klanten van Zit-Land Alphen a/d Rijn die hadden besteld en nog niet geleverd hebben gekregen.
'Wij hadden omgerekend 66% aanbetaald: 2550 Euro.
Zoals bekend wordt niet meer dan 25% van het aanbetaalde bedrag overgenomen door een ander bedrijf aangesloten bij het CBW- die zich alsnog zal inspannen de levering af te ronden; dus deze optie bood ons nog geen afdoende oplossing.

Wij hebben op zaterdag 1 oktober de veiling in Alphen a/d Rijn bijgewoond. Op deze wijze hebben wij op al "onze" meubelen kunnen bieden en deze vrijwel allemaal weer in ons bezit kunnen krijgen.

Het is te betreuren dat zo'n groot bedrijf met zoveel werknemers zo onverwacht en plotseling platgelegd werd en volgens betrouwbare bronnen van de belasting niet meer de lengte heeft gekregen de klanten in te lichten of wat al klaar stond, alsnog uit te mogen leveren,
De belastingdienst heeft op deze wijze een bedrijf wat al meer dan 10 jaar bestond de nek omgedraaid en een paar centen van zijn uitstaande vordering terug. Die 20 man in de WW kost de gemeenschap nu significant meer dan het bedrag wat de belasting uit de veiling haalt. Ik kan er weinig logica aan ontdekken.
Laatst gewijzigd door Jag op 02 okt 2005 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

zinet
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2005 20:11

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door zinet »

ik maak me zorgennnnnnn

Wijnanda K
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2005 22:59

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Wijnanda K »

Ook ik ben aan het onderzoeken of onze bank nog geleverd wordt. Maar ik ben ook "al" 2 weken bezig om kontakt met Zit-Land te krijgen.
Alles hetzelfde als wat ik al gelezen heb bij de anderen. Toch ben ik nog een beetje op onderzoek geweest bij de Kamer van Koophandel en daar vond ik het volgende voor wat betreft Zit-Land: Relaties op het gebied van aansprakelijkheid, 100 % eigendom en bestuurders. Laatst bijgewerkt op 11-09-2005.
Wellicht zijn ze toch bezig met overnames. Of misschien nog erger hebben ze te maken met sterfgeval(len) of met plotseling vertrek van een of meer van de direktieleden. Ik hoop toch dat onze bestelde bank alsnog gaat komen en dan toch in een goede en degelijke staat. En ik kan het toch niet nalaten om te vermelden dat wij gelukkig geen aanbetaling hebben gedaan.

balou
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2005 09:13

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door balou »

Wij werden twee weken geleden gebeld onze bank kon geleverd worden. Maar omdat de vloer er nog niet in lag hadden we gevraagt of ze het twee weken later konden bezorgen geen enkel probleem. Wij wachten maar er kwam niemand opdagen. Wij langs de winkel staat er op de deur wegens omstandig heden gesloten. Nou heb ik net met cbw gebeld en ze zijn niet failliet en binnen twee weken worden de mensen op de hoogte gehouden die een bank hebben besteld bij zitland en nog niet geleverd is. Dus we moeten weer twee weken afwachten. Op de cite van cbw houden ze de mensen op de hoogte.

ozzieoz
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2005 10:40

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door ozzieoz »

ook ik ben een van de "gelukkige"van de fima zitland.
mijn 2 bankstellen zouden deze of volgende week geleverd worden.
wat er op de cbw site staat is deels fout.
de informatie die ik heb achterhaalt via de veiling meester en cbw samen is het volgende.

op 30 september(integenstelling wat het cbw zegt,die zeggen 1 oktober) is er een openbare veiling in het pand van zitland alphen en hun magazijn(zie de site: http://www.troostwijkauctions.com/nl/index.asp )
de fima heeft faillisiment aangevraagd per 12 oktober.
de firma gaat ons(degen die nog wat in bestelling heeft) volgende week per brief op de hoogte stellen van verdere info omtrent wel/niet leveren.

ik heb het cbw een mail gestuurd met de vraag of ik nu op de brief moet wachten,of dat ik vrijdag een nieuwe bank bij de veiling kan uitzoeken.
ik kreeg hierop het volgende antwoord : Wij adviseren u af te wachten totdat er meer duidelijkheid komt over wat er met deze firma gaat gebeuren en de vraag of de orders nog uitgeleverd worden.

dat betekent dus dat je vrijdag evt een bank of wat anders "goedkoper"kan kopen maar je dit niet moet doen want stel je voor dat ze leveren dan heb je een probleem.

maar ja leveren ze niet dan betaal je dus weer de hoofdprijs en moet je weer 12 weken wachten.
hoe dan ook je word er altijd niet beter van.

Neltollenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 16:49

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Neltollenaar »

ik heb in maart een bankstel gekocht bij zitland nu gaat de boven laag van het leer los maar omdat ik geen kontakt krijg met zitland weet ik niet waar ik dat moet claimen. ik dacht ik neem geen goedkoop bankstel ik wilde een goede kwaliteit.


ik had mijn bankstel in oktober 2004 gekocht. ik heb dus een half jaar moeten wachten

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door Wheeler »

Wellicht kunt u hier verder komen, Zit-Land is van Poppeliers, dus wie zal het zeggen.

Niet geschoten is altijd mis :!:

http://www.poppeliersmeubelen.nl/garantie/garantie.html

U kunt hier ook een servicemelding doen, dat doet u op onderstaande link.

http://www.poppeliersmeubelen.nl/garant ... elding.pdf

Veel succes

zinet
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2005 20:11

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door zinet »

Wie o wie kan mij advies geven. Ik heb in augustus een bankstel gekocht middels een pasje van prime line. Ik heb gebeld met primeline en zij melden dat de bedrag is uitgekeerd aan Zit land.
Ik heb tot op heden niets ontvangen en dit gaat ook niet gebeuren, omdat zit land binnen twee weken failliet wordt verklaard.
Morgen is de veiling

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door 16again »

Keukenkopers bij Horn die primeline gebruikten als krediet verschaffer gingen destijds ook het schip bij na het failliet van Horn.

Verbazingwekkend hoe gemakkelijk de kredietverschaffer direct na het sluiten van het koopcontract geld overmaakt, zonder te wachten op aflevering van het artikel. Hierdoor heeft primeline extra rente inkomsten, en de consument loopt het risico om bij failliet geen spullen geleverd te krijgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door crazyme »

Wie o wie kan mij advies geven. Ik heb in augustus een bankstel gekocht middels een pasje van prime line. Ik heb gebeld met primeline en zij melden dat de bedrag is uitgekeerd aan Zit land.
Ik heb tot op heden niets ontvangen en dit gaat ook niet gebeuren, omdat zit land binnen twee weken failliet wordt verklaard.
Morgen is de veiling
Ik weet alleen hoe het werkt bij Comfort Card, P.L. zal waarschijnlijk niet anders werken :

Bij de koop wordt een financieringsovereenkomst gesloten.
Bij aflevering tekent u een factuur of leveringsbon.
Pas nadat beide formulieren bij de financieringsmij zijn aangekomen gaat de financiering lopen. Dan wordt ook pas het geld aan de winkel overgemaakt.

Leest u uw voorwaarden van PrimeLine nog eens goed door.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door 16again »

Onderstaande link naar het Horn gedupeerden forum verhaalt over de primeline praktijken....

http://wwwtoolz.com/msgboard/msgboard.a ... oldername=

marre
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2005 18:57

Re: zitland bedriegers

Ongelezen bericht door marre »

hee Jag om de belastingdienst de schuld te geven dat ze een bedrijf dat al 10 jaar bestaat de nek heeft omgedraaid is de wereld op zijn kop zetten. dit heeft dat bedrijf aan zich zelf te danken met die gladde verkopers van ze en de slechte kwaliteit/service en hopelijk blijven die dombo's in de ww en krijgen ze niet de kans om bij een goede winkel te gaan werken. DUS WINKELIERS OPGELET NEEM GEEN ENGERDS VAN ZITLAND ALS VERKOPERS IN UW BEDRIJF OP.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten