LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelen van Ikea

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
klusser
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2005 14:56

Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door klusser »

Wie heeft er ervaring met de meubelen van Ikea? Zoals bankstellen, bedden, kasten enz enz.

Ik vind het namelijk al lang voor kleinere dingen een geweldig bedrijf, maar moet nu mijn eigen huis in gaan richten. ZOuden daar de 'grotere' producten ook goed voor zijn??

heeft er ook iemand eens problemen mee gehad? Hoe hebben ze dit opgelost?
Graag jullie reactie

Groet

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door layla »

Niets mis mee hoor!
Ik heb zelf mijn bank, bed en garderobe kasten bij Ikea gekocht en de kwaliteit is prima voor het geld. Tevens doen ze niet moeilijk als er iets beschadigd blijkt te zijn na het openen van de verpakking, je kunt het zo omruilen.

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Wat mij betreft prima. Voor dat geld is de kwaliteit best goed. En de service? Ik heb 2 jaar geleden een keuken gekocht bij Ikea, prima afgeleverd, niks beschadigd of zo, Alleen door een meetfout van mijzelf was het werkblad 10 cm te lang. Heb ik zelf kunnen afzagen, maar kreeg ook nog een kadobon van € 25,00 van hun voor het ongemak!!
Prima toch????

lindylin
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2005 09:02

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door lindylin »

ook wij hebben diverse ikeameubels in huis.
kasten en bed en stoelen en tafels, tv kast etc etc.
niks mis mee, makkelijk in elkaar te zetten en een goeie kwaliteit tegen een redelijke prijs.

Sandravw
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:07

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Sandravw »

beste klusser,

Ikea wordt ook wel het scheidingspaleis genoemd en dat is niet voor niets! Snel je meubels bij elkaar scharrelen tegen een leuke prijs en het staat prima in je tijdelijke woning. Er is niets mis met Ikea meubels, de prijs/kwaliteit is prima. Maar in het geval van een bank of ander zitmeubel moet je goed nadenken over de kwaliteit. Ga je de bank vaak gebruiken? Wil je er ook op slapen? En vooral, hoe lang wil je dat de bank mee gaat?
Ik ben een Ikea fan maar weet desondanks dat je niet kunt verwachten dat zitmeubels een net zo lange levensduur, cq zitcomfort hebben als dat je in kwaliteits winkels kunt verwachten.

geeskesteenbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:35

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door geeskesteenbeek »

Ik heb bijna al mijn meubels bij de IKEA vandaan; tafels, stoelen, kasten, krukjes en mijn bed. Het in elkaar zetten is gemakkelijk als je goed de instructie volgt. Goede prijs kwaliteit verhouding!

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door hera »

Je moet geen 20 jaar op een bank willen zitten. En in het kader van de consumptiemaatschappij doen ze goede zaken (dat is het enige dat me tegenstaat. Ik ken mensen die iets hebben van, elke 5 jaar een ander interieur, we kopen bij ikea. Lekker voor de afvalberg).

Ik heb zelf in 97/98 een bank daar gekocht voor hfl 795 en die is nu aan vervanging toe. Stof vertoont slijtageplekken en vering piept en kraakt. Qua matrassen zijn ze soms zelfs best getest. Ik ben dik tevreden.

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door antonia77 »

Wij hebben een hoop spullen bij Ikea gekocht,en hebben er nog steeds plezier van.O.a. ons bed (ligt na 6 jaar nog steeds prima) en een grote slaapkamerkast ,die je zelf kon samen stellen.De kast is stevig en netjes afgewerkt,en dat kan ik niet van alle goedkope meubelzaken zeggen.De bankstellen zijn overigens ook prima,veel modellen hebben wasbare hoezen,vooral met kinderen erg handig.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door mr T. »

Heb zeer goede ervaringen met de meubels van Ikea. Heb eigenlijk m'n hele interieur van ze. Hebben allemaal een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding (waarschijnlijk de beste van de meubelbranche). Heb onder meer een bank, een boekenkast tafels een bed en stoelen van ze. De meeste al jaren. Heb er nooit problemen mee gehad en verwacht dat ze nog wel een aantal jaren zullen meegaan. Ken Ikea (via bekenden) als een bedrijf met goede service. Groot voordeel van de Ikea is ook dat je in de showroom niet wordt benaderd door een gladde verkoper. De toppers in hun collectie? Billy, Klippan en de PS-serie.

belenna
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 dec 2003 09:52

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door belenna »

Hallo :o

ik vind dat de kwaliteit van de Ikea-meubels sterk wisselt. We hebben van die lade-kastjes gekocht, en één daarvan ligt al aan gruzelementen, de bodems zakken makkelijk door, wat mij betreft een dikke MIN.
We hebben diverse bureautafels en stoelen en die zijn perfect!
Dan weer een aantal rolgordijnen, en ééntje daarvan rolt niet meer goed op......
het wisselt dus de kwaliteit.

Maar verwacht geen superkwaliteit voor die prijs! :lol:

essie72
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:32

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door essie72 »

Wij hebben bijna alles van de ikea gekocht toen we 13 jaar geleden gingen samenwonen. 12 jaar later zijn we verhuisd en wilde we wel eens wat anders. De oude meubels zijn verkocht via marktplaats omdat deze nog goed waren. Kasten, eettafel en stoelen en salontafel.

En ook nu hebben we weer bijna alles van ikea. Tafel en stoelen, salontafel, wandmeubel, bed, linnenkasten, hoogslapers voor de kinderen en ook een leren bank 2 en 3 zits.

Dus wij vinden ikea een leuke winkel omdat je eindeloos kan combineren en het van goede kwaliteit is.

Jaap Blom
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2003 15:53

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Jaap Blom »

Op zich heb ik niets tegen IKEA en heb ik er ook wat spullen van in huis staan.

Het enige waar ik me als design liefhebber aan irriteer is dat IKEA ook doet aan eenvoudig kopie-werk!

Een Knoll Tafel ontworpen door Eero Saarinen in de jaren '50 waar ik bijna € 2000,- voor neer moest tellen staat nu bij ikea in een 'op het oog' zelfde uitvoering (natuurlijk met juridisch gezien de 7 verschillen) voor maar € 129,-

Leuk als mensen bij je komen en dan zeggen. Jemig wat leuk, die IKEA tafel bij jullie!

De originele ontwerpen prima. Maar stelen van een ander....BAH!

Jaap Blom

gspetter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:52

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door gspetter »

Wij zijn zeer tevreden over Ikea producten maar vooral over hun service
We hadden 90 m2 laminaat bij ze gekocht en er mankeerde iets aan, de toplaag ontbrak maar de helft was al gelegd, we mochten alles eruit halen en alles werd vergoed tot de ondervloer en de lijm aan toe. nee hoor top service :lol:

285th-Bas
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:06

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door 285th-Bas »

Ook onze huisraad komt bijna compleet van de Ikea. Tot voorheen niks dan lof. Helaas kochten we deze zomer een Karlanda 2-zitter. Meteen toen ie geleverd was vonden wij 'm heel beroerd zitten; als je niet precies in het midden van een kussen ging zitten zakte je naar links of rechts. De bank waarin we bij Ikea Eindhoven hadden gezeten had helemaal niet. Ahfin, Ikea gebeld en die stuurde een expert. Helaas vond deze man het heel normaal dat kussens doorzakten en was daarmee de kous voor Ikea af.
Nou zitten we dus vooral in de Poäng stoelen die wel heeel lekker zitten.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:08

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door [email protected] »

Zelf heb ik een leren bankstel al 12 jaar, altijd met kinderen opgezeten en nog prima in orde, ook grenen tafels en stoelen, draaistoel, wandkasten. Tot nu toe geen problemen mee gehad, dus kun je volgens mij rustig bij Ikea kopen :D

Wan
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:37

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Wan »

Ook wij hebben diverse meubelen van Ikea in huis. Tv kast, kledingkasten, wastafel + meubel + kraan, stoelen en de babykamer is ingericht met Ikea meubelen. Verder staan er nog diverse lampen van Ikea in huis. Als wij toen we gingen samenwonen al hadden geweten dat Ikea zulke mooie en duurzame producten had, dan hadden we daar veel meer gekocht. Goede kwaliteit voor een mooie betaalbare prijs.

Marjan van Pelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:48

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Marjan van Pelt »

:roll: Wij hebben net ons nieuwe appartement ingericht. Hiervoor hebben we kasten genomen van het type Magiker. Ik vind het er perfect uitzien. Trouwens de winkel vind ik ook erg leuk om doorheen te lopen. Telkens zie je weer nieuwe dingen en er wordt zeer creatief omgegaan met ruimte. We hebben ook veel accescoires zoals lampen vazen ed gekocht bij Ikea. Al met al zijn wij zeer tevreden. Een dikke plus voor de prijs/kwaliteit. Marjan van Pelt :D

Wentelreu
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:44

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Wentelreu »

Hallo Klusser,
Ik heb alleen maar positieve ervaringen met de meubelen van Ikea. Mijn bank is al meer dan 10 jaar oud en nog in prima staat. De computertafel is onverwoestbaar. Ook heb ik 5 jaar lang een slaapbank gehad van Ikea maar die heb ik weg geven aan iemand die hem hard nodig had en ik weet niet hoe het nu met die bank is. Toen ik hem weggaf was hij in prima staat en bij mij is er dagelijks op geslapen en gezeten. Ook heb ik 2 bureau stoelen gekocht 7 jaar geleden en ook die worden nu nog dagelijks gebruikt en werken uitstekend. De service is prima, als er een mankement is met een nieuw produkt dan krijgt men direct zijn geld terug.
Groeten, Wentelreu

Helicon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2005 20:48

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Helicon »

Of het nu kastjes, bankstellen, zitzakken, gymtoestellen, lampen of gehaktballen betreft: ALLEMAAL van van uitstekende kwaliteit voor "weinig" geld.

En meneer Blom:
Lijken niet bijna alle meubels en auto's en...... op elkaar?
Wanneer je al IKEA spullen in huis hebt is het logisch dat je visite veronderstelt dat je tafel ook een IKEA is. Zo'n duur design meubel is dan ook geen gebruiksmeubel maar past eerder in een "showroom" thuis.

Schatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2005 14:21

Re: Meubelen van Ikea

Ongelezen bericht door Schatje »

Over het algemeen zijn de spullen van ikea van goede kwaliteit, de bank die ik er heb gekocht was na een half jaar al doorgezakt aan de een kant. Ikea doet er niets aan, dat is wel jammer. Een bank zal ik daar dus niet meer kopen

Gesloten