LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energy+ matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
emregala
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2011 23:14

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door emregala »

http://www.bedden.cc/bedden/bed_informa ... merken.php

Op de bovengenoemde site zijn verschillende merken matrassen per stuk behandeld. Zo kunt u alle bedden en beddenmerken vergelijken. De garantie van een nieuw bed, de levensduur verwachting van bedden en waardering van bedden.

Dit geeft een helder beeld van de te verwachten service kwaliteit en comfort voor uw nieuwe bed.

Hans Veenman
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2007 10:03

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Hans Veenman »

Geachte bezoekers van het Radar forum,

De website www.bedden.cc is niet onafhankelijk maar wordt beheerd door het matrassen merk Royal Health Foam (RHF). De gepresenteerde resultaten zij niet gebaseerd op uitgevoerde testen maar zijn verzonnen.

Royal Health Foam (RHF) voert vele zogenaamde onafhankelijke websites. Het doel hiervan is u te bewegen een matras van dit merk te kopen.

Onderstaand treft u een overzicht aan van de websites die Royal Health Foam (RHF) voert.

www.healthfoam.com
www.traagschuim.info
www.traagschuimmatras.com
www.traagschuim.com
www.matras.info
www.matrassen.org
www.slaapkamer-ervaringen.nl
www.goedkoopmatras.com
matrassen.startkabel.nl
matras.startkabel.nl
www.matrassengilde.nl
www.andersslapen.nl
www.lattenbodem.net
http://www.qlik.nl/info/royal-health-foam/
http://traagschuimmatrassen.goedbegin.nl/

Met vriendelijke groeten,

Directie The Energy+ Company B.V.

Woeno
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:42

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Woeno »

Wij slapen al sinds 2008 uitstekend op een paar energy+ totalfit matrassen en lattenbodems. Wij zijn dus ervaringsdeskundig. Wij zijn zeer tevreden, ook over de levering en de service (een van de matrasovertrekken was enigszins beschadigd en na een mailtje werd zonder meer een nieuwe geleverd).

Er is niets zo persoonlijk als een matras en hun aanbieding om er thuis eerst 14 dagen op proef te slapen (zonder financiële consequenties) sprak ons zeer aan. Dat is wat anders dan in een beddenzaak even op wat verschillende matrassen gaan liggen of een nachtje in een hotel.

Wij zijn 65+ en hebben dus al heel wat matrassen versleten maar deze matrassen liggen nog als nieuw. Wij staan nog steeds uitgeslapen op. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit voor iedereen zal gelden, maar gratis proberen is zeker de moeite waard.

airbusa340
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2012 10:32

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door airbusa340 »

Ik zat al maanden te twijfelen bij verschillende matrassen (ik heb zelf al jaren ernstige rugklachten, opgelopen in mijn jeugd).

Helaas was mijn Eastborn pocketverenmatras na 11 jaar van trouwe dienst volledig op (doorgezakt).

Ik ben vele winkels in en uitgeweest, maar heb nooit ergens nog iets durven te kopen. Energy+ sprak mij enorm aan, maar gezien de vele verdedigende reacties van Energy+ zelf (jullie lijken echt bovenop dit forum te zitten en ook andere) heb ik besloten om hier geen matras te kopen. 14 dagen omruil garantie klinkt aardig, maar ik heb verschillende fora's gelezen en ook van mijn chiropractor gehoord dat 14 dageb echt te weinig is om te wennen... Hier staat tenminste 3 weken voor volgens hem, aangezien je lichaam in een andere houding gevormt wordt.

Matrassen als tempur geven 90 dagen omruil garantie (daar betaal je dan ook voor) en ook RHF geeft 30 dagen (klinkt mij zeer interessant en is een stuk goedkoper). Ook geven jullie maar 5 jaar garantie??? Waarom maar 5 jaar, is het product niet goed genoeg? Tempur en RHF geven 10 jaar garantie.

Begrijp mij niet verkeerd, ik plaats dit bericht niet om negatief te doen over Energy+ (ik heb hier geen ervaring mee), maar een eigen forum waarbij jullie je eigen matrassen helemaal ophemelen en de concurrentie naar beneden trappen was voor mij voldoende om te kiezen voor de concurrent. Dit is typisch een geval van "meneer WC-eend adviseert WC eend".

Jullie geven continue aan dat er vals berichten wordt gepost... Waarom gebeurd dit bij de concurrentie dan niet (zoveel)? Het "matrassenwereldje" lijkt wel net zo ondoorgrondbaar als de "autodealerwereld", maar ik vertrouw het niet. Erg jammer...

Wellicht iets om aan te werken in de toekomst. Jezelf verdedigen is niet nodig bij een goed product (normaal gesproken).

Ik ben bereid nog na te denken over jullie product als jullie goede (checkbare) referenties hebben. RHF was hier niet moeilijk over en heeft mij offertes laten zien van grote klanten zoals het Bronovo ziekenhuis in Den-Haag en de TU Delft.

Tempur vertrouw ik vanwege de naam die zij hebben opgebouwd in de afgelopen jaren.

Met andere woorden, hoe kunnen jullie mij overtuigen dat jullie echt een goed product hebben?

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Tianne »

Ik ben niet van de firma die deze matrassen verkoopt, maar heb net zelf matrassen ontvangen om proef te slapen. Wij hebben de MediActive matrassen gekozen die ook door hen verkocht worden. We hebben ze keurig thuisbezorgd gekregen inclusief lattenbodems en kussens en nog niets betaald tot we besluiten ze te houden (binnen 14 dagen) We hebben er pas 1 nacht op geslapen dus veel ervaring hebben we nog niet, maar vannacht in elk geval heerlijk geslapen! Mijn man twijfelt nu een beetje of de Energy + niet beter geschikt is voor hem, maar dat gaan we over een aantal dagen beslissen en zouden het dan nog kunnen omruilen. Ik heb me de afgelopen dagen dus ook ingelezen op internet. Ik krijg sterk de indruk dat de concurrenten niet zo blij zijn met dit bedrijf; ze zijn echt stukken goedkoper; ook dan RFH! En je mag alles terug sturen. Je hoeft het dus niet perse om te ruilen voor iets anders bij hetzelfde bedrijf als je dit niet zou willen. Ik heb dus de indruk dat de concurrenten er veel aan doen klanten bij dit bedrijf weg te houden. Want als je 14 dagen gratis alles mag uitproberen kun je je er toch geen buil aan vallen? Je mag alles terugsturen en dan zit Mediactive/ Energy+ met alle kosten; dat doe je toch alleen maar als de meeste klanten hun matras houden? Waarom zou je het niet gratis proberen? 14 dagen is beter dan niet kunnen proberen...

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Waarom zou je het niet gratis proberen? 14 dagen is beter dan niet kunnen proberen...
Zijn die matrassen dan bij retourneren bestemd voor de volgende klant :?:

airbusa340
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2012 10:32

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door airbusa340 »

mafvogeltje schreef:
Waarom zou je het niet gratis proberen? 14 dagen is beter dan niet kunnen proberen...
Zijn die matrassen dan bij retourneren bestemd voor de volgende klant :?:
Dat vraag ik mij ook af? Bij RHF zijn ze hier heel duidelijk in, geretourneerde matrassen worden 2e hands verkocht in hun "koopjes hoek"...

Maar dat is nu juist mijn punt, 14 dagen is niet genoeg om te kunnen testen (dit heeft zelfs mijn chiropractor verteld, mensen die echt rugklachten hebben doen er langer dan 14 dagen voordat de houdingscorrectie is doorgevoerd. Dat icm met die korte garantie maak ik mij ernstig zorgen dat de kwaliteit (mogelijk onterecht!) niet geweldig is van Energy+

RHF geeft 30 dagen zonder enige aankoop verplichting en de duurdere tempur zelfs 90 dagen!

Ik wil gewoon iets goeds kopen, maar niet teveel betalen.... Aangezien iedereen weer iets anders zegt en adviseerd zie ik door de bomen het bos gewoon niet meer.

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Tianne »

Zijn die matrassen dan bij retourneren bestemd voor de volgende klant :?:
Nee, de volgende klant krijgt ook een nieuw matras. Matrassen waarop is proef geslapen gaan ergens anders heen en worden niet meer verkocht via de (web)winkels. Staat ook in de voorwaarden voor het proefslapen. Over waar die gebruikte matrassen dan wel verkocht worden kon ik niets vinden.

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Tianne »

Maar als je dan 14 dagen echt niet voldoende vindt kies je toch voor RHF of Tempur....daar kan het proefslapen kennelijk wel langer.

airbusa340
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2012 10:32

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door airbusa340 »

Tianne schreef:Maar als je dan 14 dagen echt niet voldoende vindt kies je toch voor RHF of Tempur....daar kan het proefslapen kennelijk wel langer.
Ja ik neig sterk naar RHF. Inmiddels langs geweest voor uitleg (kleine showroom, aardige mensen) en de RHF23 lag heerlijk. Het klinkt mij allemaal goed 30 dagen uittesten zonder enige aankoopverplichting (net zoals bij energy+).

Ook die 10 jaar volledige garantie zonder afbouw vind ik zeer interessant, volgens mij is er geen fabrikant die volledig 10 jaar aanbied? tempur 5 jaar volledig en daarna afbouwend volgens mij...

Waarom ik niet zomaar voor een RHF of Tempur kies is simpel zoals ik al eerder zei. Ik wil het beste hebben...... Wat is dit toch een moeilijke keus.

Tianne
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 sep 2006 23:03

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Tianne »

Ik moet zeggen dat de MediActive ook erg lekker ligt, heb nog nooit zo'n lekker matras gehad!
RHF ligt qua prijs tussen Energy+ en Tempur in, dus misschien een mooie middenweg. Al is mijn redenering dat ik dan 2 matrassen kan kopen voor die prijs en als de matras dus iets eerder versleten zou zijn ik voor hetzelfde geld sneller een nieuwe matras kan kopen. Ik denk dat ze beide evengoed liggen, maar ja, dat is ook maar mijn idee.
Overigens is de RHF 23 beter vergelijkbaar met de Medi Active matras; die zijn hetzelfde opgebouwd. (koudschuim plus traagschuim) De Energy+ heeft een pocketvering erin.

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door bkn »

Henk Bleeker heeft ook een nieuw matras gevonden :lol:

airbusa340
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2012 10:32

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door airbusa340 »

Thanks voor de tip, ik zal is kijken naar Medi Active matrassen :D

airbusa340
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2012 10:32

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door airbusa340 »

Inmiddels heb ik mijn matras van RHF nu een week binnen, ik ben nog niet helemaal overtuigd (de lage rugklachten lijken weg, maar nu heb ik wat hoger in mijn rug weer spierpijn). Wellicht de gewenningsperdiode... We zullen zien, in ieder geval is de service helemaal top van RHF! Ik heb overigens de RHF23 gekocht, ik zat erg te twijfelen tussen de 23 en de 25.

Mediactive heb ik op het laatst toch niet genomen, omdat ik de 14 dagen proeftijd te kort vind.

Namasté
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2013 10:11

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Namasté »

Momenteel ben ik aan het proefslapen op het harde matras van Energy +.
Ik heb er nu 3 dagen op geslapen en het matras voelt wel erg hard als een baksteen aan. Dag 2 voelde ik pijnplekken bij mijn heup en werd de 3 nachten vrij vaak wakker doordat ik pijn bleef ervaren en ik nog niet kan wennen aan het matras. Aangezien ik veel op mijn buik slaap en ik ook nog meer last van mijn rug krijg bij een te zachte matras, ben ik voor een hard matras gegaan. Ik wil het nog een paar dagen proberen voordat ik mijn keuze ga maken.

Daarbij heb ik het kussen erbij besteld, maar dit is wel ellende hoor !
De kussen is te hard en ik heb na 3 dagen nog net geen nekhernia, voor mij is dat ( hoe hij nu gevuld is ) echt niets. Nu werd mij verteld dat je hoeveelheid traagschuim vlokken naar eigen wens kan verlagen in het kussen. Dat ga ik nu maar proberen om de helft eruit te halen, maar dat vind ik dat wel zonde om daarvoor 59,- euro te betalen.

Kortom matras moet ik nog bekijken of ik daar me rust op kan vinden en de erge pijn in mijn rug gaat verminderen, het is wel een heel hard matras !
Kussen is veel te hard en heb al 2 dagen goed last van mijn nek en schouder.

Je wordt wel erg klantvriendelijk geholpen en geen vraag is te veel, daarbij ook een snelle levering !

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Mybx »

Wij hebben sinds een aantal jaren zelfs 3 Energy+ matrassen en gaan toch overstappen. We hebben een 180x200 (ons bed), een 140x200 (logeerbed) en een 90x200 (bed van onze zoon) en achteraf hadden we toch liever wat meer geld uitgegeven voor een ander merk. De matrassen zijn erg warm en extreem zacht en ze vormen nu, na zo'n 3 jaar, al een ligkuil wat volgens mij echt niet hoort.

Als het buiten vriest en het erg koud is slapen ze wel lekker, dan blijft het bed een beetje stevig, maar zodra de temperatuur bij de 10 graden komt werkt de traagschuim laag niet echt meer, lijkt het wel. In de zomers zijn deze matrassen een ramp, je zweet je bed uit. Opgemeten is de traagschuimlaag ook precies 5 cm (kan hier eventueel ook foto's van plaatsen als mensen het willen zien), overal lees je dat dit tussen de 7 en de 9cm hoort te zijn.

De standaard matrassen zijn echt heel zacht en ik kom de laatste tijd met steeds meer pijn in mijn onderrug het bed uit. Er blijken ook matrassen te zijn met een hardere kern, maar daar zijn wij toen we de matrassen kochten nooit op gewezen, dus ik vermoed dat dit iets van later is.

Wat wij ook een probleem vonden is de slechte tijk. We hebben pas na lang soebatten een nieuwe gekregen omdat de goedkope plastic rits die erop zat stuk was gegaan in een was van 40C. Toen merkten we dat de klantenservice erg slecht is, na 2 emailtjes en 2 reacties van hun klantenservice hoorden we niets meer, emails daarna werd ook niet meer beantwoord, pas toen we een reactie in het forum achterlieten na een paar weken kregen we een nieuw tijk. Al die tijd kon ons matras niet gebruikt worden.

Dat is nog zo'n verschil. Ons eerste matras heeft nog een goede rits en een extra beschermingslaken erover heen (met een zeiltje erin) wat onder de tijk ligt. Alle opvolgende matrassen hebben dit niet, zijn steeds goedkoper uitgevoerd en met slechtere kwaliteit onderdelen.

Ik weet alleen nog niet welk merk we naar gaan overstappen, maar hoop dan wel van de rugpijn af te zijn.
Laatst gewijzigd door Mybx op 11 feb 2013 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Mybx
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 okt 2012 14:57

Re: Energy+ matrassen

Ongelezen bericht door Mybx »

Lees net pas jouw bericht, Namasté. Heb zo'n vermoeden dat het hele harde wel eens zou kunnen komen omdat er eigenlijk een te dunne traagschuimlaag op zit.

Gesloten