LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter Bed reclame misleidend

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
robkin
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2005 09:52

Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door robkin »

Laat je niet bedotten: de adviesprijzen van bedden en bodems die onder de actie "2 halen 1 betalen" vallen zijn fictief. Deze prijzen liggen zeker 50% hoger dan de echte waarde. Alle eigen merk artikelen van Beter Bed zijn kunstmatig hoog geprijsd en door zo'n aktie (die praktisch het hele jaar loopt) geven zij klanten het idee dat zij een voordeel halen.

Na zeer slechte ervaringen heb ik mijn Beter Bed-pocketveringsmatras van € 600,- per stuk en spiraalbodem a € 200,- per stuk door een expert laten bekijken. De bodem bleekt een kopie van Dico spiraalbodems te zijn welke voor € 100,- te koop zijn via Wehkamp. Let wel: voor € 200,- koop je een perfecte spiraalbodem van Auping!

De matrassen bleken van matige kwaliteit te zijn en zeker geen € 600,- waard. Daarnaast ook niet echt geschikt in combinatie met de bodem (welke wij op aanraden van de verkoper hadden gekocht). De tijk van de matrassen zijn veel te ruim en er treedt snel kuilvorming op. Wij hebben alles bij het grofvuil gezet (2 maanden na aankoop) en zijn vervolgens naar een specialzaak in Den Haag gegaan (Epskamp). Prima service en uiteindelijk bleken zijn helemaal niet veel duurder te zijn ook.

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door winter »

dit riekt naar reclame. Het stinkt zelfs en niet zón beetje ook.

robkin
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2005 09:52

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door robkin »

En niet te vergeten anti-reclame voor Beter Bed. Wat is er overigens mis om ook eens een keer iets goed over een winkel te melden? Ik kan ook wel goede dingen over Beter Bed melden hoor. De winkels liggen op goede locaties, zien er verzorgd uit.... nou dat was het wel zo'n beetje

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wij hebben alles bij het grofvuil gezet (2 maanden na aankoop) en zijn vervolgens naar een specialzaak in Den Haag gegaan (Epskamp). Prima service en uiteindelijk bleken zijn helemaal niet veel duurder te zijn ook.
geld teveel zeker als je voor 1400 euro bij het grofvuil zet en dan nog een keer naar een speciaal zaak kunt gaan om nieuw spul aan te schaffen? Had je dat niet beter meteen kunnen doen in plaats van het koopje van de dag te nemen?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k zie niet in wat er mis is met Beter Bed, wij hebben er voor dik € 1000 onze hele slaapkamer gekocht. Mooi tweepersoonbed met comfortabele matras van traagschuim, 2 nachtkastjes en een grote kledingkast, alles in dezelfde kleurzetting. 't zal wellicht geen topkwaliteit zijn maar wel goed spul wat jaren meegaat.

Maar ben het eens met vorige post, als je echt topkwaliteit wilt kun je beter meteen naar de goede beddenspeciaalzaak gaan.

robkin
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2005 09:52

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door robkin »

Tja, zo'n fout maak je dus nooit meer. Gelukkig bevind ik mij in de omstandigheid dat ik dit wel kan leiden. De koop was goed voorbereid en in eerste instantie kwam Beter Bed heel goed over; Wat ik al eerder opmerkte, mooie winkel en op eerste gezicht prima spullen (al weer een complement aan Beter Bed). Ik was toen ook bij die winkel in Den Haag geweest (waarvan ik de naam niet mag noemen ;-) maar eigenlijk heeft de '2 voor de prijs van 1' actie mij over de streep getrokken. . Overigens was bij 'het grofvuil' spreekwoordelijk want mijn generatie gooit niets zomaar weg. Eerst via Marktplaats geprobeerd maar dat wilde niet lukken. Daarna de bodems (die op zich goed redelijk waren maar niet bij het matras pasten) weggegeven.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Martin1976 »

En toch blijven ze goede zaken doen, ik vind de prijzen van Beter Bed niet abnormaal hoog. We zijn anderhalf jaar geleden bji aankoop van een nieuwe slaapkamer bij diverse beddenzaken wezen kijken, de prijzen die de 'betere' beddenzaken durven vragen vind ik niet normaal meer, ze kloppen je zo een paar duizend euro uit je zak. Wij hebben bij Beter Bed voor een redelijke prijs een prima slaapkamer gekocht. Misschien geen topkwaliteit maar we kunnen er jaren mee vooruit!

A070
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2006 14:35

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door A070 »

als ze echt de 2de gratis geven kunnen ze geld bijleggen, marges zijn normaal 2.2, zij doen een marge van 4, delen het door 2 en klaar.

Ik heb zelf een beddenwinkel en vind 2 voor de prijs van 1 echt een hele goeie( NIET!!!! ), ze belazeren je waar je bijstaat

petra mechelen
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2006 01:09

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door petra mechelen »

Zelf een eigen beddenzaak oke dan. Hoe weet jij nou wat voor marge beter bed hanteerd ? Je zal wel heel veel tijd over hebben in je bedden zaak en van ellende niet meer weten wat je moet doen. Beter een goed matras bij een gerenomeerd bedrijf als beter bed dan een matras bij een zeikerd als jij.

meubelboer
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 aug 2004 13:33

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door meubelboer »

Die marge kan je gewoon in hun jaarstukken vinden: www.beterbedholding.nl
Ik zou adviseren het matras bij een kleine zeikerd te kopen, meestal goedkoper en betere service.

goede raad
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2006 18:58

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door goede raad »

wat een reactie's

werk zelf in een grote holding.....en ja wie koopt er het voordeligste in, een winkeliertje met 1 zaak of een holding als beter bed.

Voordelig massale inkoop daar heeft een klant een betere kwaliteit prijsverhouding dan bij ......op de hoek.

En de service kan bij beidde partijen wel eens niet prettig zijn, maar kijk dan ook naar de hoeveelheid die er verkocht word!!!

Ik merk hier een beetje dat de zelfstandigen het balen vinden dat er zo'n sterke formule als Beter bed de klanten hun deur voorbij gaan.

Wees positief in het leven daar bereik je het meeste mee.

Groetjes en succes

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door elwintje »

ik vind het wel erg duur ik heb veel klachten gehoord over beter bed ik doe er nooit meer 1 stap binnen zetten

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door 16again »

werk zelf in een grote holding.....en ja wie koopt er het voordeligste in, een winkeliertje met 1 zaak of een holding als beter bed.
Krijgt Beter Bed bij hun leverancier dan ook de halve prijs? "2 halen 1 betalen"!

meubelboer
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 aug 2004 13:33

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door meubelboer »

Wij kopen ook massaal in en zijn niet veel duurder uit dan Beter Bed, hooguit 2 of 3%. Met een jaarafzet van ± 2000 matrassen van 1 leverancier speel je ook nog wel wat klaar op de beddenmarkt

NADA-SURF
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2006 09:30

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door NADA-SURF »

Ik lees veel negatieve reacties omtrent de Beterbed acties 2 halen 1 betalen , maar als ik bijvoorbeeld de duurdere matrassen bekijk bij Beterbed de pocket 600 of nog beter de royale pocket heb ik tot op heden geen beter alternatief gevonden voor een betere prijs . Natuurlijk zal de actie 2 halen 1 betalen niet kloppen maar al betaal ik bijde dus delen kom ik nog voordelige prijs uit dan elders.

Ik sta open voor suggesties etc..

Groeten Nada-surf

Jacolien
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2005 10:30

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Jacolien »

hey meubelboer,

ik ben juist op zoek naar een nieuwe tienerkamer, waar kan ik het beste naar toe gaan volgens jou dan?

gr.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Ellen76 »

wij slapen al 8 jaar op een bed en matras van beter bed. Was toen ook een aanbieding. we zijn prima geholpen en het matras ligt nog steeds prima. Zelfs als je nagaat dat mijn man ruim 20 kg zwaarder is als dat ik ben en al jaren last heeft van een hernia! (het matras was een ander dan de aanbieding maar dat is toen verrekend, het was zeker niet de duurste) Ik weet wel dat wij toen bij verschillende bedden zaken zijn geweest maar met ons budget toen niet konden slagen.

Voor een client heb ik er laatst ook een bed gekocht en dat was het zelfde verhaal, prima service en uitleg, levering ging ook vrij snel.

alberthe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2007 01:49

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door alberthe »

Jacolien,
Ga voor een tienerkamer eens kijken bij Ikea, geweldige leuke bedden, kasten, bureaus en alles voor de slaapkamer, leuke trendy artikelen en van zeer behoorlijke kwaliteit, voor een prijs waar Beter Bed nog een puntje aan zuigen kan. Bovendien een geweldige service. Als je bij Beter Bed een tienerkamer koopt moet je het bovendien ook zelf monteren, dus brengt dat ook al geen voordeel t.o.v. Ikea.
En wat betreft de matrassen een goede raad, kies bij de speciaalzaak een Pullman of een Eastborn matras, grote klasse, een Nederlands produkt van een geweldige kwaliteit.
Bij een beetje winkelier kun je ook nog een korting bedingen, de winstmarges liggen inderdaad hoog en een 10% is al heel gauw te realiseren. Spreek uit ervaring.
Groetjes, Alberthe

Gurby
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2008 18:58

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door Gurby »

Groot verschil is dat je voor Pullman en Eastborn een flinke beurs moet hebben. Kwaliteit zal het zeker zijn, maar dat is dan ook zeker te merken aan de prijs. Voor een kinderkamer hoef je zeker niet zo'n dure matras te kopen. Kinderen zijn nog flexibel. De meeste kinderen hebben geen rugklachten of andere problemen waardoor een dergelijk bed noodzakelijk is. Beter bed, maar zelfs bedden van Ikea zijn voldoende voor een slaapkamer van kinderen.

bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: Beter Bed reclame misleidend

Ongelezen bericht door bart1979 »

Ik heb zelf een bed (matras en bodem) gekocht bij Beterbed. Nog nooit zo lekker geslapen.
Voor een kinderkamer moet je gewoon een matras kopen waarop je kind lekker ligt en alle holtes (rug, bovenbenen) goed ondersteund zijn. Of dit een duur of goedkoop matras is, is heel persoonlijk.

Gesloten