LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rofra meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jutta
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2010 21:30

Rofra meubelen

Ongelezen bericht door Jutta »

Beste mensen,
ik ben erg geschrokken over de oproep in Radar, of je slechte ervaringen met deze meubelzaak hebt gehad! Half November (voorlopige levertijd) wordt onze nieuwe eettafel, 5 Stoelen,een bank en een buffetkast geleverd, tenminste: dat hopen wij. Ik had niet verwacht, dat er zoveel teleur gestelde klanten van Rofra zijn. Nu vrees ik het ergste, het gaat immers over een aankoop bedrag van ca. 7000,- Euro en ik hoop echt, dat Rofra ons niet teleur steld. Wij hebben hier lang voor moeten sparen en de voorvreugde op de nieuwe meubels is veranderd in twijfel en spijt. Ik zal het laten weten of wij straks blije of boze klanten van Rofra zijn.
Wish us luck
Groetjes
Jutta

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Succes :? Het hoeft niet altijd mis te gaan maar een waarschuwing en hoe te handelen hieronder mocht het toch mis gaan.

Betaal pas als je alles zeer grondig hebt nagekeken. Maakt niet de fout door alles al te betalen terwijl er nog reparaties lopen. Ze steken geen poot meer uit dan.

Wanneer je wit, zwart of een andere kleur gespoten meubelen hebt pas dan op. De verf hiervan laat vaak los. Deze worden gespoten in Vaassen over de oude buitenlandse lak heen. Zie alle topics over ROFRA en bladderende verf. ROFRA noemt dit effect "landelijk". Maar trap niet in die mooi praatjes.

Rofra importeerd het grootste deel van hun meubelen uit Azie. Daar hoeft niets mis mee te zijn maar wanneer er garantie gevallen zijn ben je overgeleverd aan de beunen uit Vaassen. (zie de overige topics.) Het meubel kan natuurlijk niet voor garantie terug naar de fabriek.

Personeel van Rofra koopt niet in hun eigen winkel ondanks het feit dat ze 40% korting krijgen. Dan weet je ook genoeg.

Lees eens hun algemene voorwaarden. En bereid je hierop voor. Hier gaan ze naar verwijzen. Vraag of ze CBW aangesloten zijn.

Hopenlijk valt het mee. :D Het beste is natuurlijk vooraf even te googelen. In dit geval rofra ervaringen :wink:

IkBenKevin
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2010 21:44

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door IkBenKevin »

Ik zou me niet zo druk maken. De kast die ik er besteld heb was er zelfs eerder dan de opgegeven levertijd. Toen er een deukje inzat, werd deze dezelfde week nog omgeruild. Prima service lijkt me. Klachten van mensen belanden nou eenmaal snel op een forum. De duizenden klanten die goed geholpen zijn hoor je nooit. Bij deze

morelia
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 18:35

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door morelia »

hier nog een zeer ontevreden klant wij bestelde onze meubels op 24 okt
bij rofra breda
we bestelde een eetkamertafel salontafel 6 stoelen met leren bekleding
vitrinekast dichte kast een roldesk en televisiekast alles in de kleur roomwit
voor het bedrag van 7123.48 euro
maar de 4% transportkosten gingen eraf maakte een bedrag van 6849.50 euro
omdat het een grote order betrof kregen we ook nog eens 10% korting over dit bedrag dat komt dan op een bedrag van 6164.10 euro
op mijn vraag of we dit dan naar beneden af konden ronden moest onze verkoopster even bellen met haar baas maar kwam terug met de mededeling dat het ok was dus werd het een bedrag van 6000 euro
mooi toch :D
omdat we al zo lang met 2 kleine kinderen in de winkel waren stelde de verkoopster voor om het kopietje van de getekende bon op te sturen
wat schetste mijn verbazing toen ik het kopietje binnen kreeg :shock:
deze mevr had een nul veranderd in een 9 dus het bedrag was nu 6900 euro
wel stom gedaan want de hele rekensom staat op de kopie een blinde kan zien dat er mee geklooid is
valsheid in geschriften of fraude hoe je het noemen wil
na heel wat telefoontjes over en weer kreeg ik vandaag het fantastisch bericht dat de firma rofra mijn order heeft geanuleerd :evil:
ik vraag mij af of dat dit zo maar kan
als ik zelf zou annuleren kost dit mij 35% van de aankoopsom
ik laat het er niet bij zitten en heb aangekondigd dat ze binnen 48 uur met een fatsoenlijk voorstel kunnen komen en anders stap ik naar de kantonrechter
het gaat me echt om het principe want mijn geld kan ik overal kwijt
en aangezien er al 16 pag aan dit onderwerp besteed zijn zou ik zeggen

MENSEN KOOP HIER NIKS!!!!!!
HET KOST JE EEN HOOP ENERGIE
EN ERGERNIS

voor de mensen van radar ik heb de bon thuis liggen dus als jullie er nog eens op in willen gaan
ik wil graag met meneer Slot in discussie.
Hij gaat het niet winnen

word vervolgd :D

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Behalve rotzooi verkopen nu ook nog fraude... Dhr slot heeft heel wat uit te leggen.

morelia
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 18:35

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door morelia »

@sjoegel ik ben bang dat men Slot dat niet gaat doen ik ga er vandaag weer achteraan
zoals ik al eerder zei ik laat het er niet bij zitten
al word ik 100 keer uitgekafferd aan de telefoon
dat is gebrek aan woorden en getuigd van het nivo van dit bedrijf
ik hou jullie via dit forum op de hoogte

morelia
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2010 18:35

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door morelia »

ik ben net gebeld door men schimmel de directeur van rofra home
hij heeft zijn excuses aangeboden en mij een aanbod gedaan
een zeer net aanbod mag ik wel zeggen het word gewoon geleverd voor 6000 euro afspraak is afspraak zei hij
prettige meneer om mee te praten en hij snapte mij volkomen
of ik op dit aanbod in ga?
ik wil er nog even over denken
in ieder geval heeft men schimmel de moeite genomen om mij te bellen en mij te woord te staan
dus als je iets hebt zorg dan dat je deze meneer te spreken krijgt
hij heeft er anders geen notie van dat ie zulk slecht personeel heeft.
veel geluk allemaal

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Rofra meubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het lijkt me niet meer dan normaal van Schimmel. Zo bijzonder is dat niet om je aan je afspraken te houden :lol:. 6000 euro is voor Schimmel nu heel veel geld. Daar wil hij best wel even voor bellen.

Geen hond natuurlijk die er na die uitzending nog kopen wil.

Ik zou in ieder geval pas betalen nadat alles in goede toestand binnen staat.


Schimmel is een heel slimme man. Zie de uitzending. Die weet exact wat voor personeel hij heeft. Hij zoekt ze zelf uit. Nu zijn personeel de schuld geven is een hele lage streek.

Het zal me niets verbazen als straks de deuren ineens dicht zitten door een faillissement bij Rofra. Immers als ze klachten niet meer op gaan lossen - binnenkort zijn ze toch weg - is het einde in zicht.

Als Rofra een serieus bedrijf is, gericht op de toekomst hadden ze gezegd in het TV programma; Sorry, excuses, we waren helemaal van het pad af, Frank Slot is de laan uit, ik Schimmel, ga alle klanten morgen schadeloos stellen. Niet met nieuwe rommel maar met geld. Alle klachten wegkopen. Dan kun je met andere producten met een schone lei beginnen. Ze blijven de ellende nu maar voor zich uit schuiven.

Gesloten