LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleen betalen met pin?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij welke winkels kun je alleen maar pinnen dan ? Ik heb nog nooit een bordje gezien met “wij accepteren geen contant geld”

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door yan »

Brahms schreef:Juist en zeer opvallend bij De Bijenkorf dus. Groepen jonge "mannen", net in de twintig welke dure kleding en schoenen kopen alsof het gratis is en dus contant betalen, en inderdaad, vanuit bundeltjes biljetten.
De overige bezoekers (man/vrouw) en ruim ouder kijken naar de prijzen, fronsen hun wenkbrauwen en lopen verder.....
Dit zegt voor mij genoeg. Pinnen registreert blijkbaar toch te veel....
Dus omdat de ze niet zo om de prijs geven en contant betalen is het zwart geld?
Er zijn meer dan genoeg mensen die ook netjes "wit" contant geld ontvangen.
Dan is het makkelijker om daar iets van te kopen, dan om eerst een deel aan de bankt te betalen om het te mogen storten en het dan weer te pinnen.

( natuurlijk zullen er vast een aantal tussen zitten die het niet netjes opgeven, maar niet iedereen met briefjes van €100,- bij de bijenkorf is een crimineel)

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Altijd al gedacht dat ik crimineel was :roll: , maar nu weet ik het zeker . Ik rook en betaal alles kontant, ja dan vraag je er om. :D :D

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door grun »

yan schreef:Er zijn meer dan genoeg mensen die ook netjes "wit" contant geld ontvangen. Dan is het makkelijker om daar iets van te kopen, dan om eerst een deel aan de bankt te betalen om het te mogen storten en het dan weer te pinnen.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Stel, je verkoopt iets en de koper betaalt contant. Als je dan een betaalrekening bij een internetbank zoals de ASN bank hebt, kun je dat contante geld niet eens storten want ze hebben geen fysieke kantoren.

Moneyman
Berichten: 30111
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik doe alles per pin. Gemak dient de mens...

Tegelijk adviseer ik mensen waar ik aan de deur kom altijd om cash te betalen én om een kasboek bij te houden. Cash geld geeft moeilijker uit, en inzicht is cruciaal.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Sommige mensen hebben cash nodig om te voorkomen dat ze in de financiële problemen komen. Dan is alleen de pin een negatief iets. Ik vind alleen wel dat zo overvallen minder aantrekkelijker worden en dat weeg voor mij zwaarder.
Klopt, Maar dat is nou net de groep mensen die je niet al teveel in café's of restaurants zult zien omdát hun budget beperkt is.

Voor mezelf doe ik het liever contant. Dan is het geven van een fooi ook nét even wat persoonlijker, ook al komt het doorgaans in de grote fooienpot.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door olaf79 »

voor mezelf geen enkel probleem, graag zelfs.

Maar iemand die wat makkelijk geld uitgeeft kan hier een probleem mee hebben. Die kunnen beter 1x geld opnemen en dan daarmee de hele maand doen, dan zie je makkelijker wat er nog over is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door bprosman »

Komen er een hoop mensen minder in de problemen omdat je weet hoeveel geld er nog in de geldbuidel zit.
Dus eigenlijk is pinnen voor mensen die wel zelfdiscipline hebben :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Komen er een hoop mensen minder in de problemen omdat je weet hoeveel geld er nog in de geldbuidel zit.
Dus eigenlijk is pinnen voor mensen die wel zelfdiscipline hebben :wink:
Jij snapt het. :wink:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Nee ,want veel mensen mogen rood staan .

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ook aan rood staan zit een limiet.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waar ik mij het meeste aan erger is als je met een PIN of klantenkaart koopt ,dat de volgende aanbieding op je pc staat. Tanken in buitenland altijd met pin .Verder zelden.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar ook aan rood staan zit een limiet.

Klopt , maar als je eenmaal in het rood staat kom je er bijna niet vanaf . Volgens de tijdschriften dan.

Verwijderd

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

crazyme schreef:Bij welke winkels kun je alleen maar pinnen dan ? Ik heb nog nooit een bordje gezien met “wij accepteren geen contant geld”
In een filmhuis waar ik vrijwilligerswerk doe kun je niet meer contant betalen. Heel soms komt het voor dat mensen geen pinpas bij zich hebben. Hebben ze het bedrag gepast? Dan nemen we het aan. Hebben ze het niet gepast? Dan vragen we of ze even om de hoek in een winkel of café geld kunnen wisselen zodat ze wel gepast kunnen betalen.

stofzuigertje

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Laatst bij benzine pomp, geen pinpas mee, lag thuis op tafel en dan maar wegrijden zonder te betalen!

Doen ze wel vaker bij de Tango, alleen de lucht voor banden getankt en dat is gratis te tanken.... :mrgreen:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bij mijn apotheek en ook bij het Stadskantoor mòet gepind worden, staat er op de websites ... en in schriftelijke mededelingen.

Maar wanneer je de portemonnaie trekt verbleken deze krachtige spreuken en ineens "hebben ze het liever niet" en blijken het maatregelen en argumenten te zijn, "dat we de naar buiten toe liever géén zichtbare KASSA meer hebben om veiligheidsredenen".

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

gosewijn schreef:Maar ook aan rood staan zit een limiet.

Klopt , maar als je eenmaal in het rood staat kom je er bijna niet vanaf . Volgens de tijdschriften dan.
Ik sta regelmatig rood. Elke keer als mijn salaris te laat. Meestal is dat maar 1 dagje, maar ik laat mijn vaste lasten vaak wel op vaste dagen afschrijven, dus dan sta ik in de ochtend vaak een paar euro rood. Het alternatief is om moeilijk te gaan doen om geld wat ik overmaak naar mijn spaarrekening (al het geld dat iedere maand overblijft) tijdelijk terug te boeken, maar doordat de rente zo minimaal is, maak ik me er niet echt druk om.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Radar »

Dank voor jullie reacties! Het artikel hierover lees je hier: https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... 6-procent/

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Brahms »

gosewijn schreef:Altijd al gedacht dat ik crimineel was :roll: , maar nu weet ik het zeker . Ik rook en betaal alles kontant, ja dan vraag je er om. :D :D
Maar beste gosewijn, je bent toch niet tussen de 18 en 22 jaar oud ?
En dat waren een opvallend aantal kopers bij De Bijenkorf wel, welke toch van een generatie zijn welke veelal pinnen (en niet lopen met flinke bundels papiergeld).

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar beste gosewijn, je bent toch niet tussen de 18 en 22 jaar oud ?

:D :D In mijn koppie ben ik nog steeds 22 jaar Brahms , maar als ik moeders achterna zit wordt ik helaas weer op de feiten gedrukt . :mrgreen:

Op mijn 22 e veel boodschappen gedaan in de Beijenkorf A.dam ,iedereen betaalde toch mooi kontant ,jong en oud. :roll:

Gesloten