LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantiebeleid ALDI

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door Radar »

De Duitse supermarkt ALDI verkoopt naast levensmiddelen ook computers, smartphones en zelfs robotstofzuigers. Als zo'n product kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie?

Radar zoekt uit of ALDI hier zorgvuldig mee omgaat en of de winkel de Duitse ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel heeft staan.

Maandag 20 oktober in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door tenormin »

Dit is wat ze in ieder geval beloven. http://www.aldi.nl/aldi_garantie.html
Of ze het ook waarmaken? Geen idee. Dus kijk wel naar de uitzending.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door 47712 »

Ik had een robotstofzuiger gekocht die niet goed werkte meteen een nieuwe gekregen, alleen gebruik ik deze nu 1 keer per maand. Wat een power :!:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

Radar schreef:De Duitse supermarkt ALDI verkoopt naast levensmiddelen ook computers, smartphones en zelfs robotstofzuigers. Als zo'n product kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie?

Radar zoekt uit of ALDI hier zorgvuldig mee omgaat en of de winkel de Duitse ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel heeft staan.

Maandag 20 oktober in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1
Ik kan niet begrijpen, dat er aandacht geschonken wordt aan een Duits bedrijf, ofwel er genoeg bedrijven hier in Nederland zijn, waar iets mis is.
Trouwens is het met de garantie geregeld, dat je bij een klacht kontakt met de fabrikant moet opnemen.
Binnen de tijd, waar de aanbieding is, krijg je het product in de winkel geruild of geld terug.

eezacque

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eezacque »

eleven schreef:
Radar schreef:De Duitse supermarkt ALDI verkoopt naast levensmiddelen ook computers, smartphones en zelfs robotstofzuigers. Als zo'n product kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie?

Radar zoekt uit of ALDI hier zorgvuldig mee omgaat en of de winkel de Duitse ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel heeft staan.

Maandag 20 oktober in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1
Ik kan niet begrijpen, dat er aandacht geschonken wordt aan een Duits bedrijf, ofwel er genoeg bedrijven hier in Nederland zijn, waar iets mis is.
Trouwens is het met de garantie geregeld, dat je bij een klacht kontakt met de fabrikant moet opnemen.
Binnen de tijd, waar de aanbieding is, krijg je het product in de winkel geruild of geld terug.
Je hebt een overeenkomst met Aldi, met de fabrikant heb je niets te maken...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door snepke »

tenormin schreef:Dit is wat ze in ieder geval beloven. http://www.aldi.nl/aldi_garantie.html
Of ze het ook waarmaken? Geen idee. Dus kijk wel naar de uitzending.

Ja hoor je krijgt je geld terug, ze doen niet moeilijk.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door prem »

Radar schreef:De Duitse supermarkt ALDI verkoopt naast levensmiddelen ook computers, smartphones en zelfs robotstofzuigers. Als zo'n product kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie?

Radar zoekt uit of ALDI hier zorgvuldig mee omgaat en of de winkel de Duitse ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel heeft staan.

Maandag 20 oktober in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1
Duitse supermarkt?
http://company.info/org/110109280000/Al ... ksel_markt
De Aldi's in Nederland in zijn Nederlands, en de Belgische Belgisch.
Of is het Kruidvat nu ineens een "Chinese drogisterijketen" omdat het van Li Ka-Shing is?

Die je huiswerk Radar, dit komt boers en polderachtig over.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door czarczar »

eezacque schreef:Je hebt een overeenkomst met Aldi, met de fabrikant heb je niets te maken...
Dat klopt, maar de ALDI eist van elke leverancier van dat soort producten (Medion-spullen, fietsen ed) wel dat die de garantie aan huis levert en ook alles dat wordt teruggebracht weer terug neemt. Voor de consument dus geen centje pijn.
Het gaat overigens niet over Duitse ‘gründlichkeit’ maar over de Gewährleistung. Dat is zeg maar het Duitse consumentenrecht en dat is behoorlijk streng en voldoet aan Europese richtlijnen (kan Nederland nog iets van leren). Aldi Nederland hoeft zich natuurlijk niet te houden aan de Duitse wetgeving, maar het kan helpen dat het van oorsprong een Duits bedrijf is en vaak dezelfde afspraken zullen gelden met de fabrikant.
Wel grappig om te zien dat dezelfde aanbiedingen van niet-supermarkt-producten vaak 1-2 weken later in Nederlandse filialen liggen. Nou ja, bestudeer de online foldertjes maar redactie :-)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

eezacque schreef:
eleven schreef:
Radar schreef:De Duitse supermarkt ALDI verkoopt naast levensmiddelen ook computers, smartphones en zelfs robotstofzuigers. Als zo'n product kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie?

Radar zoekt uit of ALDI hier zorgvuldig mee omgaat en of de winkel de Duitse ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel heeft staan.

Maandag 20 oktober in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1
Ik kan niet begrijpen, dat er aandacht geschonken wordt aan een Duits bedrijf, ofwel er genoeg bedrijven hier in Nederland zijn, waar iets mis is.
Trouwens is het met de garantie geregeld, dat je bij een klacht kontakt met de fabrikant moet opnemen.
Binnen de tijd, waar de aanbieding is, krijg je het product in de winkel geruild of geld terug.
Je hebt een overeenkomst met Aldi, met de fabrikant heb je niets te maken...
Gewoon de voorwaarden van Aldi lezen, dan weet je hoe het in elkaar zit.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door czarczar »

eleven schreef:
eezacque schreef:Je hebt een overeenkomst met Aldi, met de fabrikant heb je niets te maken...
Gewoon de voorwaarden van Aldi lezen, dan weet je hoe het in elkaar zit.
eezacque heeft natuurlijk gelijk.
De voorwaarden van de Aldi doen alleen ter zake als ze aan de wetgeving voldoen.
Aldi mag echter best haar plichten uitbesteden aan derden en dat eisen ze dan ook vaak van leveranciers. Dus is je computer of fiets kapot, dan krijg je service aan huis van de fabrikant. Breng je 'm terug naar de winkel dan krijg je al snel je geld terug.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

czarczar schreef:
eleven schreef:
eezacque schreef:Je hebt een overeenkomst met Aldi, met de fabrikant heb je niets te maken...
Gewoon de voorwaarden van Aldi lezen, dan weet je hoe het in elkaar zit.
eezacque heeft natuurlijk gelijk.
De voorwaarden van de Aldi doen alleen ter zake als ze aan de wetgeving voldoen.
Aldi mag echter best haar plichten uitbesteden aan derden en dat eisen ze dan ook vaak van leveranciers. Dus is je computer of fiets kapot, dan krijg je service aan huis van de fabrikant. Breng je 'm terug naar de winkel dan krijg je al snel je geld terug.
Eezacque heeft niet gelijk, nog een keer.
Als je bij Aldi iets koopt, dan zijn de voorwaarden van toepassing.
Als je daarmee niet accoord gaat, dan gewoon niets kopen.
Trouwens de Duitse wetgeving is anders, dan hier in Nederland.

Zoals ik reeds heb geschreven, moet Radar aandacht geven aan Nederlandse bedrijven , en niet ergens over de grens kijken.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door czarczar »

eleven schreef:Eezacque heeft niet gelijk, nog een keer.
Natuurlijk heeft Eezacque wel gelijk. Voor problemen moet je bij je leverancier zijn, punt.
Staat erg duidelijk in het wetboek.
eleven schreef:Als je bij Aldi iets koopt, dan zijn de voorwaarden van toepassing.
Als je daarmee niet accoord gaat, dan gewoon niets kopen.
Als je iets koopt dan is in eerste instantie de wetgeving van toepassing. De leveringsvoorwaarden kunnen hooguit die wetgeving uitbreiden, niet beperken.
eleven schreef: Zoals ik reeds heb geschreven, moet Radar aandacht geven aan Nederlandse bedrijven , en niet ergens over de grens kijken.
De Nederlandse wetgeving geldt ook voor buitenlandse bedrijven die in Nederland leveren.
Daarbij is de Aldi in Nederland gewoon een zelfstandig bedrijf, sterker nog, alle vestigingen zijn zelfstandige bedrijven. Type maar eens in op kvk.nl (792 resultaten). Alle vestigingen vallen onder hoofdvestiging Aldi-Markt, Zetten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

czarczar schreef:
eleven schreef:Eezacque heeft niet gelijk, nog een keer.
Natuurlijk heeft Eezacque wel gelijk. Voor problemen moet je bij je leverancier zijn, punt.
Staat erg duidelijk in het wetboek.
eleven schreef:Als je bij Aldi iets koopt, dan zijn de voorwaarden van toepassing.
Als je daarmee niet accoord gaat, dan gewoon niets kopen.
Als je iets koopt dan is in eerste instantie de wetgeving van toepassing. De leveringsvoorwaarden kunnen hooguit die wetgeving uitbreiden, niet beperken.
eleven schreef: Zoals ik reeds heb geschreven, moet Radar aandacht geven aan Nederlandse bedrijven , en niet ergens over de grens kijken.
De Nederlandse wetgeving geldt ook voor buitenlandse bedrijven die in Nederland leveren.
Daarbij is de Aldi in Nederland gewoon een zelfstandig bedrijf, sterker nog, alle vestigingen zijn zelfstandige bedrijven. Type maar eens in op kvk.nl (792 resultaten). Alle vestigingen vallen onder hoofdvestiging Aldi-Markt, Zetten.

Ik adviseer jou om het OP nog eens te lezen.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door czarczar »

eleven schreef:Ik adviseer jou om het OP nog eens te lezen.
OP???
Doe even een linkje, dan lees ik dat met alle plezier.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

czarczar schreef:
eleven schreef:Ik adviseer jou om het OP nog eens te lezen.
OP???
Doe even een linkje, dan lees ik dat met alle plezier.
OP = openingdpost
Radar schreef:De Duitse supermarkt ALDI verkoopt naast levensmiddelen ook computers, smartphones en zelfs robotstofzuigers. Als zo'n product kapot gaat, hoe zit het dan met de garantie?

Radar zoekt uit of ALDI hier zorgvuldig mee omgaat en of de winkel de Duitse ‘gründlichkeit’ hoog in het vaandel heeft staan.




Maandag 20 oktober in Radar, om 20:30 bij de AVROTROS op NPO 1
czarczar schreef:
eleven schreef:Ik adviseer jou om het OP nog eens te lezen.
OP???
Doe even een linkje, dan lees ik dat met alle plezier.

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door czarczar »

Sjezus Eleven, mag wel wat minder met dat quoten ...
De OP was van Radar, dus die willen alle info en response ter voorbereiding op hun uitzending dinsdag.
Jouw bijdrage bestond uit de opmerking dat je vooral de voorwaarden moest lezen en Eezacque ongelijk heeft. Ik reageer daarop met de mededeling dat Eezacque wel degelijk gelijk heeft plus de basis van de consumentenwetgeving die jij kennelijk niet kent en dan krijg ik te horen dat ik de OP maar moet lezen.
Lijkt me dat ik behoorlijk OT was.
Beste Eleven, inhoudelijk reageren zou nuttiger zijn.
Eezacque had gelijk en jij ongelijk, laten we daar eens mee beginnen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

czarczar schreef:Sjezus Eleven, mag wel wat minder met dat quoten ...
De OP was van Radar, dus die willen alle info en response ter voorbereiding op hun uitzending dinsdag.
Jouw bijdrage bestond uit de opmerking dat je vooral de voorwaarden moest lezen en Eezacque ongelijk heeft. Ik reageer daarop met de mededeling dat Eezacque wel degelijk gelijk heeft plus de basis van de consumentenwetgeving die jij kennelijk niet kent en dan krijg ik te horen dat ik de OP maar moet lezen.
Lijkt me dat ik behoorlijk OT was.
Beste Eleven, inhoudelijk reageren zou nuttiger zijn.
Eezacque had gelijk en jij ongelijk, laten we daar eens mee beginnen.
Sjezen nu weet je plots wat OP betekend.
Misschien heb je het nog niet begrepen, dat het om Aldi Duitsland gaat, dan zijn de Nederlandse wetten niet van toepassing.
Ik reageer op jou bericht waar je de Nederlandse wetten aanhaalde.
Jij en je vriend magen van mij gelijk hebben.Pfff

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door czarczar »

eleven schreef:Sjezen nu weet je plots wat OP betekend. Misschien heb je het nog niet begrepen, dat het om Aldi Duitsland gaat, dan zijn de Nederlandse wetten niet van toepassing.
Volgens mij heb je zelf de OP niet begrepen.
Het is van oorsprong een Duitse keten met Nederlandse vestigingen.
Ook al was het de Duitse keten zelf die in Nederland levert, dan nog moeten ze voldoen aan de Nederlandse wetgeving, niet aan de Duitse. De Nederlandse wetten zijn van toepassing als je in Nederland levert, je kraait dus grote onzin uit.
Als product X in Nederland verboden is, dan mag ook een supermarkt-keten uit Duitsland, België of Polen, waar dat product X wel is toegestaan, dat niet in de winkels in Nederland verkopen.
eleven schreef: Ik reageer op jou bericht waar je de Nederlandse wetten aanhaalde.
Jij en je vriend magen van mij gelijk hebben.Pfff
Ik ken die hele eezacque niet, maar die had wel gelijk.
Het zou je sieren eens toe te geven dat je ongelijk hebt.
Het is geen gunst van jou juridisch gelijk te hebben, fijn dat we van jou gelijk mogen hebben.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door eleven »

czarczar schreef:
eleven schreef:Sjezen nu weet je plots wat OP betekend. Misschien heb je het nog niet begrepen, dat het om Aldi Duitsland gaat, dan zijn de Nederlandse wetten niet van toepassing.
Volgens mij heb je zelf de OP niet begrepen.
Het is van oorsprong een Duitse keten met Nederlandse vestigingen.
Ook al was het de Duitse keten zelf die in Nederland levert, dan nog moeten ze voldoen aan de Nederlandse wetgeving, niet aan de Duitse. De Nederlandse wetten zijn van toepassing als je in Nederland levert, je kraait dus grote onzin uit.
Als product X in Nederland verboden is, dan mag ook een supermarkt-keten uit Duitsland, België of Polen, waar dat product X wel is toegestaan, dat niet in de winkels in Nederland verkopen.
eleven schreef: Ik reageer op jou bericht waar je de Nederlandse wetten aanhaalde.
Jij en je vriend magen van mij gelijk hebben.Pfff
Ik ken die hele eezacque niet, maar die had wel gelijk.
Het zou je sieren eens toe te geven dat je ongelijk hebt.
Het is geen gunst van jou juridisch gelijk te hebben, fijn dat we van jou gelijk mogen hebben.
Lees de voorwaarden van Aldi, dan weet je genoeg.
Aldi Nederland verkoopt ook artikelen uit Duitsland.
Welke producten zijn in Nederland verboden,welke in Duitsland wel toegestaan zijn.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Garantiebeleid ALDI

Ongelezen bericht door riddert »

Vuurwerk, dit wordt in Duitsland in de Aldi verkocht, in Nederland is dat verboden.

Gesloten