LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef: Ik vindt van niet dat geheel eigen verantwoordelijk is. Lijkt mij kleine moeite om dit iets duidelijker aan te geve.
Wie zou je hier verantwoordelijk voor willen maken, en hoe zou je dat willen doen? Chinese webwinkels verplichten dat ze aan de Nederlandse regels gaan voldoen? Chinese webwinkels blokkeren voor Nederlandse internetgebruikers? (aan dat blokkeren zijn beheerders van Chinese websites wel gewend, dat valt dan weer voor ze).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GJvdZ schreef:
Teunbosseman schreef: Ik vindt van niet dat geheel eigen verantwoordelijk is. Lijkt mij kleine moeite om dit iets duidelijker aan te geve.
Wie zou je hier verantwoordelijk voor willen maken, en hoe zou je dat willen doen? Chinese webwinkels verplichten dat ze aan de Nederlandse regels gaan voldoen? Chinese webwinkels blokkeren voor Nederlandse internetgebruikers? (aan dat blokkeren zijn beheerders van Chinese websites wel gewend, dat valt dan weer voor ze).
Lees ff terug, jij denkt te moeilijk......gewoon ff aan de bestaande site duidelijker toevoegen dat voor dit soort zendingen buiten EU het mogelijk is dat er aanvullende kosten bijkomen als invoer / inklaringsrechten.

Et voila. Iedereen blij en komt niet voor verrassingen te staan.

mh73

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door mh73 »

Teunbosseman schreef:
GJvdZ schreef:
Teunbosseman schreef: Ik vindt van niet dat geheel eigen verantwoordelijk is. Lijkt mij kleine moeite om dit iets duidelijker aan te geve.
Wie zou je hier verantwoordelijk voor willen maken, en hoe zou je dat willen doen? Chinese webwinkels verplichten dat ze aan de Nederlandse regels gaan voldoen? Chinese webwinkels blokkeren voor Nederlandse internetgebruikers? (aan dat blokkeren zijn beheerders van Chinese websites wel gewend, dat valt dan weer voor ze).
Lees ff terug, jij denkt te moeilijk......gewoon ff aan de bestaande site duidelijker toevoegen dat voor dit soort zendingen buiten EU het mogelijk is dat er aanvullende kosten bijkomen als invoer / inklaringsrechten.

Et voila. Iedereen blij en komt niet voor verrassingen te staan.
Volgens mij snap jij het nog niet helemaal. Het gaat hier om buitenlandse sites die helemaal niets met Nederland te maken hebben.

Gewoon even een mailtje sturen of zo? En dan veranderen ze het wel even? Ik denk niet dat ze zich veel zullen aantrekken van een mailtje van Radar.

Merp2000
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2014 02:15

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Merp2000 »

De klant moet gewoon leren opletten denk ik.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mh73 schreef:Volgens mij snap jij het nog niet helemaal. Het gaat hier om buitenlandse sites die helemaal niets met Nederland te maken hebben.

Gewoon even een mailtje sturen of zo? En dan veranderen ze het wel even? Ik denk niet dat ze zich veel zullen aantrekken van een mailtje van Radar.

Euuuh niet alles gelezen blijkbaar ?? IK snap het prima, jij ook waarschijnlijk, enige andere ook, maar vele dus niet. Anders was dit topic ook niet nodig geweest.

En ook al hebben buitenlandse sites geheel niets met NL te maken, deze zetten wel in o.a. NL taal alles op hun site. Dan kunnen ze toch ook ff ietwat beter waarschuwen dat vanuit buiten EU komt.

Mijn mening.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door 53078 »

Teunbosseman schreef:...
En ook al hebben buitenlandse sites geheel niets met NL te maken, deze zetten wel in o.a. NL taal alles op hun site. Dan kunnen ze toch ook ff ietwat beter waarschuwen dat vanuit buiten EU komt.

Mijn mening.
Goed punt. +1

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door prem »

Dat doen ze niet want dat drukt de omzet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Dat doen ze niet want dat drukt de omzet.
Naast het feit dat ze dit niet verplicht zijn. Ze vermelden het wel, dus de consument moet beter opletten.

En nee, ik zeg niet dat ze het niet beter kunnen/moeten aangeven, maar laten we realistisch blijven. Wat boeit het zo'n Chinees bedrijf wat Radar te melden heeft? In principe doen ze niets verkeerd als het gewoon in de voorwaarden en op de website te lezen valt, en ze netjes de producten leveren.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

prem schreef:Dat doen ze niet want dat drukt de omzet.

Drukt de omzet......precies en dan riekt het bij mij steeds meer naar misleiding ondanks dat ik wel weet dat uit China oid komt.

Bewust niet goed zichtbaar maken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:
prem schreef:Dat doen ze niet want dat drukt de omzet.
Naast het feit dat ze dit niet verplicht zijn. Ze vermelden het wel, dus de consument moet beter opletten.

En nee, ik zeg niet dat ze het niet beter kunnen/moeten aangeven, maar laten we realistisch blijven. Wat boeit het zo'n Chinees bedrijf wat Radar te melden heeft? In principe doen ze niets verkeerd als het gewoon in de voorwaarden en op de website te lezen valt, en ze netjes de producten leveren.

"Ze" vermelden het niet zo zichtbaar dus bietje kort door de bocht dat de consument maar beter moet opletten.

Ik ben zeer realistisch en weet ook dat ik risico loop om aanvullende kosten te krijgen. Maar je moet ook realistisch zijn dat er legio mensen zijn welke gewoonweg denken met een NL bedrijf te maken te hebben opdat alles ook in NL staat.

Alsof iedereen 185 pagina's av's gaat lezen. Daarbij leveren ze niet altijd alles netjes maar das een andere discussie.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Teunbosseman schreef:"Ze" vermelden het niet zo zichtbaar dus bietje kort door de bocht dat de consument maar beter moet opletten.

Ik ben zeer realistisch en weet ook dat ik risico loop om aanvullende kosten te krijgen. Maar je moet ook realistisch zijn dat er legio mensen zijn welke gewoonweg denken met een NL bedrijf te maken te hebben opdat alles ook in NL staat.

Alsof iedereen 185 pagina's av's gaat lezen. Daarbij leveren ze niet altijd alles netjes maar das een andere discussie.
Nou, ik heb de site gezien, en ik zag meteen dat het niet om een Nederlands bedrijf ging. De URL alleen al geeft die suggestie. Voor ik ergens bestel lees ik altijd de voorwaarden & de info over verzendingen, grarantie e.d. Daar staat het volgende:
Deze Website is eigendom van Light In The Box (LightInTheBox.com) [Regnr. 1141168] geregistreerd onder de wetten van Hongkong SAR met een geregistreerd adres op 7/F., China Insurance Group Building, No. 141 Des Voeux Road Central, Hongkong.
Ergo Chinees bedrijf. En dan nog een hele pagina over:
Komen er nog eventuele extra kosten bij een internationale zending?

In sommige gevallen zal er sprake zijn van BTW of andere belastingen, invoerrechten of kosten die door het land van bestemming worden opgelegd. Extra kosten vanwege belastingen of invoerrechten zijn voor rekening van de ontvanger; wij hebben geen controle over deze kosten en kunnen de hoogte ervan niet voorspellen. Het douane- en belastingbeleid varieert enorm per land; neem voor nadere informatie contact op met de lokale autoriteiten. Wanneer inklaringsprocedures nodig zijn bij de douane, kan dit vertraging veroorzaken die onze oorspronkelijke geschatte leverdatum verlengen.

Let op: wij zijn niet in staat om artikelen te versturen als cadeau, en we kunnen op de douaneformulieren ook geen lager bedrag vermelden dat de werkelijke productprijs.
Lijkt me duidelijk dus. En het zijn maar 2 paginas, niet 185.
Uiteraard googled ieder verstandig persoon een webshop alvorens er te bestellen. Dan waren ze er ook binnen een minuut achter geweest. Als het bedrijf de wetten van hun land volgt valt er toch niets te doen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:Nou, ik heb de site gezien, en ik zag meteen dat het niet om een Nederlands bedrijf ging. De URL alleen al geeft die suggestie. Voor ik ergens bestel lees ik altijd de voorwaarden & de info over verzendingen, grarantie e.d. Daar staat het volgende:

Fijn voor je dat jij "meteen" ziet dat geen NL bedrijf is.....zoveel anderen dus niet en daarom heeft radar hier een uitzending voor gemaakt. Kan er kort over zijn, als de makers van deze site het ietwat duidelijker vermelden dat GEEN NL site is.......ben je klaar. Of ze het doen, tsja kan niet verplicht worden maar nogmaals, gezien dat er een uitzending aangeweid wordt blijkbaar gewenst.

Dat de URL alleen al die suggeste geeft ben ik niet met je eens. Ik ga meteen naar een NL omgeving wat de suggestie wekt dat NL is. Eerste keer moest ik ook ff verder kijken zodat ik erachter kwam hoe en wat.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Teunbosseman schreef:Dat de URL alleen al die suggeste geeft ben ik niet met je eens. Ik ga meteen naar een NL omgeving wat de suggestie wekt dat NL is. Eerste keer moest ik ook ff verder kijken zodat ik erachter kwam hoe en wat.
Er staat .com/nl (de NL sectie is dus onderdeel van een groter geheel), bovenin een hele lijst met verschillende talen, er wordt duidelijk benadrukt dat het een internationaal bedrijf is (lees motto: Wereldwijd winkelen), de "waar we naar verzenden" is Engelstalig op de Nederlandse site, de verzendtijden sectie is ook Engels en daar staat ook nog eens dat het langer kan duren bij Chinese feestdagen want dan werkt men niet.... in China (hint, hint), de bovenstaande geciteerde informatie is ook bij verzendingsinformatie en voorwaarden te vinden en daar staat duidelijk dat het een Chinees bedrijf is én dat er inklaringskosten kunnen worden gerekend, onderaan de startpagina staat een Chinees link met Chinese tekens, de werken bij sectie is volledig Chinees. Een beetje rondkijken of gewoon googlen en je weet genoeg.

Ook leuk trouwens, is dat op de Nederlandse site ook een "Thanksgiving" uitverkoop staat met timer met een enorme banner en grote letters midden in het scherm. Dat is uiteraard ook helemaal geen indicatie en dus typisch Nederlands. :roll:

Just saying, maar het zijn dus dat soort dingen die allemaal schreeuwen dat je niet met een Nederlands bedrijf te maken hebt.

Maar ja, als je echt helemaal nergens naar kijkt dan zie je dat niet, nee. Maar dat soort mensen kopen ook bij malfide webshops die helemaal niets leveren (en wel in Nederland zitten), of kopen tickets bij onofficiële verkoopsites en komen daar dan bedrogen uit. Dat valt de consument kwalijk te nemen. Iemand die gewoon willekeurig zonder te kijken dingen koopt zou van het internet/webshop sites af moeten blijven.

Laat Radar dan maar mooi weer eens een aflevering spenderen aan malfide webshops en dan kort even dit soort dingen vermelden. Het niet nadenken over inklaringskosten of waar je überhaupt iets bestelt is hoe dan ook niet verstanding, waar je ook bestelt. Aan deze en dergelijke sites gaan ze toch niets veranderen, en de consumenten die "hier in trappen" zullen dat toch zeker blijven doen, al dan niet bij een andere webshop.

mh73

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door mh73 »

De consumenten die hierin trappen kijken vast niet naar Radar. :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door tenormin »

mh73 schreef:De consumenten die hierin trappen kijken vast niet naar Radar. :wink:
Ik zit al enige jaartjes op het forum maar heel eerlijk gezegd kijk ik zelden naar Radar. :cry:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:
Teunbosseman schreef:Dat de URL alleen al die suggeste geeft ben ik niet met je eens. Ik ga meteen naar een NL omgeving wat de suggestie wekt dat NL is. Eerste keer moest ik ook ff verder kijken zodat ik erachter kwam hoe en wat.
Er staat .com/nl (de NL sectie is dus onderdeel van een groter geheel), bovenin een hele lijst met verschillende talen, er wordt duidelijk benadrukt dat het een internationaal bedrijf is (lees motto: Wereldwijd winkelen), de "waar we naar verzenden" is Engelstalig op de Nederlandse site, de verzendtijden sectie is ook Engels en daar staat ook nog eens dat het langer kan duren bij Chinese feestdagen want dan werkt men niet.... in China (hint, hint), de bovenstaande geciteerde informatie is ook bij verzendingsinformatie en voorwaarden te vinden en daar staat duidelijk dat het een Chinees bedrijf is én dat er inklaringskosten kunnen worden gerekend, onderaan de startpagina staat een Chinees link met Chinese tekens, de werken bij sectie is volledig Chinees. Een beetje rondkijken of gewoon googlen en je weet genoeg.

Ook leuk trouwens, is dat op de Nederlandse site ook een "Thanksgiving" uitverkoop staat met timer met een enorme banner en grote letters midden in het scherm. Dat is uiteraard ook helemaal geen indicatie en dus typisch Nederlands. :roll:

Just saying, maar het zijn dus dat soort dingen die allemaal schreeuwen dat je niet met een Nederlands bedrijf te maken hebt.

Maar ja, als je echt helemaal nergens naar kijkt dan zie je dat niet, nee. Maar dat soort mensen kopen ook bij malfide webshops die helemaal niets leveren (en wel in Nederland zitten), of kopen tickets bij onofficiële verkoopsites en komen daar dan bedrogen uit. Dat valt de consument kwalijk te nemen. Iemand die gewoon willekeurig zonder te kijken dingen koopt zou van het internet/webshop sites af moeten blijven.

Laat Radar dan maar mooi weer eens een aflevering spenderen aan malfide webshops en dan kort even dit soort dingen vermelden. Het niet nadenken over inklaringskosten of waar je überhaupt iets bestelt is hoe dan ook niet verstanding, waar je ook bestelt. Aan deze en dergelijke sites gaan ze toch niets veranderen, en de consumenten die "hier in trappen" zullen dat toch zeker blijven doen, al dan niet bij een andere webshop.

Mooie uitleg, goed voor diegene welke "minder oplettend " zijn. In eerste instantie tuinde ook ik erin dat NL site was totdat ik verder keek.

Wat ik heb gemarkeerd vindt ik een kortzichtige boute opmerking van jou. Neem toch aan dat ook jij bekend bent met dat sites wel heeeel erg goed worden nagemaakt als dixons en bcc. En als ik de berichten lees zijn waren dat mensen welke echt wel goed opletten.

Kun je nog zon mooi verhaal neerzetten, blijft oppassen met zoveel zaken.

Uitzending malafide webshops is pas geweest toch ? Anders weet ik die zending van die fietsenknakker naar voren te halen.

vanvliet2
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 okt 2014 10:45

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door vanvliet2 »

Altijd oppassen met webshops. Ik google altijd eerst naar ze voordat ik iets bestel.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Ik weet niet wie Light in a box nog Nederlands vind lijken.
Het oogt Chinees, teksten zijn duidelijk automatisch vertaalt, ze geven duidelijk aan dat je zelf invoerrechten moet betalen etc. Maar gewoon de eerste blik al: is overduidelijk chinees. En ja, dan niet verder gaan dan 22 euro of de kosten accepteren.
Viel me bij vorige onderwerpen hier op het forum wel op dat vooral vrouwen klagen. Die kijken waarschijnlijk alleen naar die schoentjes en de prijs. Die denken een mega-koopje te doen, uitverkoren te zijn.
Ik bestel al ruim 10 jaar in China, niks mis mee overigens, maar wel lange levertijden voor lief nemen en desnoods invoerkosten (soms glipt een pakje wel door de douane en heb je geluk).

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Teunbosseman schreef:Mooie uitleg, goed voor diegene welke "minder oplettend " zijn. In eerste instantie tuinde ook ik erin dat NL site was totdat ik verder keek.

Wat ik heb gemarkeerd vindt ik een kortzichtige boute opmerking van jou. Neem toch aan dat ook jij bekend bent met dat sites wel heeeel erg goed worden nagemaakt als dixons en bcc. En als ik de berichten lees zijn waren dat mensen welke echt wel goed opletten.

Kun je nog zon mooi verhaal neerzetten, blijft oppassen met zoveel zaken.
Dat mag je kortzichtig vinden, maar helaas is het wel gewoon waar. De punten die ik aangaf zijn allemaal samen binnen een minuut of 2 te constateren, en toch zijn er mensen die geen van deze dingen willen of hebben gezien.

Op het internet moet je nou eenmaal opletten en anders kom je vroeg of laat voor een dergelijk probleem te staan. Dat geldt net zo goed voor mensen die in obvious spamberichten trappen. Als je geen rekening wenst of kan houden met de risico's is het beter om niet mee te doen aan dat soort activiteiten.

Ik begrijp sowieso niet dat mensen niet eerst kijken bij wat voor organisatie ze aankopen doen. Dat doe je in de "echte wereld" toch ook gewoon? Je gaat toch ook geen nieuwe smartphone van een onguur persoon in een steegje kopen?
Uitzending malafide webshops is pas geweest toch ? Anders weet ik die zending van die fietsenknakker naar voren te halen.
Daarom zei ik "weer eens" ;)
eddy123 schreef:Viel me bij vorige onderwerpen hier op het forum wel op dat vooral vrouwen klagen. Die kijken waarschijnlijk alleen naar die schoentjes en de prijs. Die denken een mega-koopje te doen, uitverkoren te zijn.
En bedankt! :?
Laten we even duidelijk hebben dat het type artikelen dat ze verkopen meer op vrouwen gericht zijn en dat vrouwen meer van het kleding/accesoires kopen zijn en dat dat de reden is voor die observatie, en gender verder buiten beschouwing houden.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 17 nov 2014 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door tenormin »

Julie4444 schreef:
Laten we even duidelijk hebben dat het type artikelen dat ze verkopen meer op vrouwen gericht zijn en dat vrouwen meer van het kleding/accesoires kopen zijn en dat dat de reden is voor die observatie, en gender verder buiten beschouwing houden.
:lol: +1

Gesloten