LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruynzeel keuken ellende

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

Wij hebben vorige week onze keuken gekregen, s' avonds eindelijk koken en dan alles in de vaatwasser na een week zonder keuken.
De vreugde was echter van korte duur, reeds de tweede dag was de Pelgrim vaat wasser al defect ( eco lampje knipperde).
Bruynzeel gebeld, natuur vonder ze het erg vervelend, en Bruynzeel zou direct contact met Pelgrim op nemen.
Een week later kon Pelgrim langs komen, de monteur zou tussen 12:00 en 15:00 komen, het werd 15:30, en na de machine uit elkaar was gehaald, de conclusie : er was water in de onderbak van de machine gekomen, hierdoor was een water lekkage sensor geactiveerd.
De monteur heeft het water verwijdert, een test programma gedraaid, en de machine was weer "klaar", heb hem wel drie gevraagd, wat was nu de oorzaak -> geen idee was het antwoordt.
En zo waar de eerst volgende avond werkte de vaatwasser zijn programma goed af, maar helaas de tweede dag weer de zelfde storing.
Weer gebeld, pelgrim kan weer een week later langs komen om "nog even te kijken"
Maar ik wil eigenlijk een andere machine, en het liefst geen pelgrim meer.
Wat zijn mijn rechten, liefst geld terug en wil ik een beter merk kopen b.v een Miele.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar dan geef je bruynzeel nu de schuld? Terwijl het merk pelgrim is??

consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

Ja, want de keuken is gekocht en betaald bij Bruynzeel.
Heb een overeenkomst met Bruynzeel om een werkende keuken te leveren.
Net zo dat je met een kapotte stofzuiger terug gaat naar de winkel waar je hem gekocht heb.

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door Fauser »

Dat klopt inderdaad, Bruynzeel keukens is uw contractpartij en u dient zich te wenden tot deze.
U hebt recht op kosteloze reparatie bij een ondeugdelijk product. Mocht reparatie geen soelaas bieden, dan heeft u recht op vervanging of zelfs ontbinding van het contract.

Vindt u de titel " Bruynzeel keuken Ellende " voor een vaatwasautomaat, die een ongewenste storing vertoont en waarbij Bruynzeel u ongetwijfeld zal willen helpen en helpt in deze, niet wat overdreven ?

9876
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:17

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door 9876 »

Dus u heeft een keuken gekocht waarbij de vaatwasser op korte termijn een storing gaf. De keukenleverancier en Pelgrim lossen de storing op korte termijn naar tevredenheid op.

Wat is nu de klacht? Volgens mij is dit toch een voorbeeld dat het netjes opgelost is. Wilt u altijd iets nieuws of wat anders als ondanks een goede service uw aankoop weer goed functioneert?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door Emmy75 »

9876 schreef:Dus u heeft een keuken gekocht waarbij de vaatwasser op korte termijn een storing gaf. De keukenleverancier en Pelgrim lossen de storing op korte termijn naar tevredenheid op.

Wat is nu de klacht? Volgens mij is dit toch een voorbeeld dat het netjes opgelost is. Wilt u altijd iets nieuws of wat anders als ondanks een goede service uw aankoop weer goed functioneert?
Ik weet niet hoe u het leest maar volgens mij zit TS nu gewoon weer een week te wachten op de monteur..

Even in chronologische volgorde:
- Ergens vorige week kreeg TS de nieuwe keuken.
- Op dag 2 gaf de vaatwasser een storing.
- Week wachten op monteur, probleem opgelost (knap trouwens zonder te weten wat de oorzaak was). 1 testprogramma gedraaid.
- Volgende avond 1x goed programma gedraaid.
- Dag erna weer storing

Mijn conclusie is dat dit dus gisterenavond of hooguit eergisterenavond is geweest, aangezien TS inmiddels wel inmiddels heeft gebeld en weer een week moet wachten op de monteur.

Dus TS heeft volgende week 2 weken een nieuwe keuken waarvan de vaatwasser maar 2 keer gebruikt kon worden. Ik denk dat ik er ook geen vertrouwen meer in zou hebben en een andere zou willen. Maarja of dat zomaar kan al in dit stadium weet ik niet.

@ConsumentNB,
Als u toch nog een week moet wachten op de monteur kunt u ook eens contact opnemen met consuwijzer of een juridisch loket (eerste advies is doorgaans gratis). Wellicht kunt u daar eens navragen of u wel al iets kunt in dit stadium of dat u toch eerst weer een reparatie moet afwachten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door kokka »

Ondanks dat ik vind dat Bruynzeel keukens hier onnodig te kakken wordt gezet, kan ik me de frustratie van TS wel voorstellen.
als die machine niet naar behoren functioneert zullen ze dat voor je op moeten lossen.
in eerste instantie doen ze dat goed door een monteur van de fabriek te sturen, als dat niet helpt zullen ze iets anders moeten bedenken.
waarom ga je niet gewoon even om de tafel met de keukenzaak waar je alles gekocht hebt, in plaats van ze meteen op het forum zwart te maken? met stroop vang je meer vliegen als met azijn

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door Dirkie »

kokka schreef:waarom ga je niet gewoon even om de tafel met de keukenzaak waar je alles gekocht hebt, in plaats van ze meteen op het forum zwart te maken? met stroop vang je meer vliegen als met azijn
Mijn eigen ervaring met mijn nieuwe keuken (niet van Bruynzeel maar van een andere zaak van de Mandemakers keten) is dat de service van de verkoopafdeling stopt na de verkoop van de keuken. Na aflevering/plaatsing lopen de contacten via de Service Afdeling en daar kun je helaas niet mee om de tafel gaan zitten. Je kunt maar 1 ding doen en dat is volhouden. Als het apparaat (in mijn geval een oven en in dit geval een vaatwasser) na 3 service bezoeken (en dat zijn dus niet 3 reparatie(pogingen)) niet werkt, dan moet je een nieuw apparaat krijgen. Dit is mij door de Service Afdeling verteld en ook zo uitgevoerd in mijn geval.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dirkie schreef: Als het apparaat (in mijn geval een oven en in dit geval een vaatwasser) na 3 service bezoeken (en dat zijn dus niet 3 reparatie(pogingen)) niet werkt, dan moet je een nieuw apparaat krijgen. Dit is mij door de Service Afdeling verteld en ook zo uitgevoerd in mijn geval.
Ja dat verhaal vertellen service / reparatie afdelingen wel vaker. Maar een consument hoeft niet altijd 3 servicebezoeken of reparatie pogingen af te wachten voordat er tot omruiling of ontbinding overgegaan kan worden. Er kan in sommige gevallen best eerder overgegaan worden tot ontbinding of omruiling. In BW 7 staat niet vermeld dat de consument 3 x moet laten repareren. Alleen dat is een beetje grijs gebied. Het wordt normaliter wel redelijk geacht om eerst meer dan 1 reparatiepoging / servicebezoek af te wachten.

consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

Vind de Bruynzeel keuken ellende, zeker niet overdreven, en ik wil niemand te kakken zetten.
Het enige wat ik wil is de keuken die ik besteld en betaald heb bij bruynzeel, voor 15000,- werkend wordt geleverd.
Dit is voor mij veel geld waar ik lang voor heb moeten sparen.
Natuurlijk heb gebeld met bruynzeel, meerdere keren, maar je wordt dus NIET geholpen, dat noem ik dus gewoon slechte service.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

pelgrim is toch geweest?die moet die vaatwasser maken?

je wordt wel degelijk geholpen ze hebben pelgrim ingeschakeld en die moeten nu zorgen dat dat ding goed gaat werken...

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dirkie schreef: Als het apparaat (in mijn geval een oven en in dit geval een vaatwasser) na 3 service bezoeken (en dat zijn dus niet 3 reparatie(pogingen)) niet werkt, dan moet je een nieuw apparaat krijgen. Dit is mij door de Service Afdeling verteld en ook zo uitgevoerd in mijn geval.
Bij non-conformiteit hebben consumenten direct recht op vervanging. Als de verkoper dit wilt afwijzen dan zal hij moeten (kunnen) aantonen dat herstel veel goedkoper is. Verder heeft de verkoper de verplichting om het herstel of de vervanging binnen een redelijke tijd en zonder ernstige overlast uit te voeren. Als het apparaat stuk terug gekomen is dan kun je direct ontbinden, of men moet direct aan het repareren zijn geslagen.

consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

Beste rozemarijntje werk jij soms bij bruynzeel ?
Jij heb de zelfde vriendelijk, warme service instelling als de mensen van bruynzeel.
Sorry jij vind mijn waarschijnlijk maar een lastige klant, een sukkel die voor 15000,- euro een werkende keuken verwacht.
Bruynzeel, heeft Pelgrim gebeld, en daar kan je het mee doen.
Wacht gewoon nog maar een weekje, en als de vaarwasser na de zoveelste reparatie weer de geest geeft, vette pech !
Nog maar wat water lekkage in je nieuwe keuken, wat is het probleem ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door bprosman »

Nog maar wat water lekkage in je nieuwe keuken, wat is het probleem ?
Daar zou ik me meer zorgen over maken dan het wachten op de monteur. Monteur is geweest en heeft GEEN reparatie uitgevoerd maar de gevolgen van een storing (water in de onderbak) "weggepoetst". Persoonlijk zou ik wel willen de de OORZAAK aangepakt wordt, electrische apparaten en onderdorpels van keukens (vaak spaanplaat) en water zijn niet zulk een goede maatjes. Als de volgende monteur geen oorzaak kan vinden zou ik ook een nieuwe/omruil eisen.

consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

Na weer een "reparatie "van Pelgrim, heeft de vaatwasser weer twee keer een programma met succes afgewerkt.
Helaas vanmorgen stond het ding weer vol water -> storing water lekkage.
Heb weer met bruynzeel gebeld, en zowaar enige begrip.
De service medewerker gaat contact opnemen met Pelgrim, hem duidelijk verteld dat ik GEEN nieuwe reparatie meer wil, maar :
- een nieuwe vaatwasser
- of wat eigenlijk mijn voorkeur heeft geld terug, zo dat ik een andere merk kan kiezen

Wachten maar weer af, na 3 weken wachten, vrij nemen als de monteur langs komt, hopen we nu dat er een einde aan deze ellende komt.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Als Bruynzeel een goede service wilt verlenen zou ik adviseren om het apparaat terug te nemen en tegen wellicht een kleine meerprijs een beter apparaat te leveren. Het is dan aan Bruynzeel om deze pelgrim vaatwasser gecrediteerd te krijgen van Pelgrim. Dat is tussen Pelgrim en Bruynzeel. Daar mag de klant niet de dupe van worden.

consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

Wij hebben besloten dat we geen vertrouwen meer hebben in Pelgrim als merk vaatwasser en ook niet meer in service afdeling van Pelgrim.
Hebben Bruynzeel dan ook gevraag de koop te ontbinden.
Wij gaan voor een Miele model G4170SCV, 299,- bijbetalen

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door pedro714 »

Vind de stelling "ellende Bruijnzeel" ook enigszins overdreven. Wel vind ik het werkelijk beschamend een klant maar liefst 1 week te laten wachten op een monteur. Ik koop zeer regelmatig voor diverse relaties apparatuur van m.n. AEG en Siemens via internet. Geloof het of niet....ook hier komen af en toe storingen voor maar die zijn tot op heden altijd binnen 2 x 24 uur opgelost. Kan mij de teleurstelling van de klant helemaal voorstellen en de reacties van vele dat "het toch alemaal netjes voor mekaar komt" geeft helemaal weer hoe sommige over service denken, oftewel totaal geen empathie voor de klant hebben.

consumentNB
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 nov 2012 15:56

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door consumentNB »

BRUYNZEEL KEUKEN ELLENDE overdreven ???
Denk maar niet dat je klaar bent als je meld dat je de aankoop wil ontbinden, helaas gaat dat niet zo eenvoudig bij Bruynzeel .
€ 494,71 dat is wat ze willen terug geven voor de nieuwe Pelgrim vaatwasser, en je heb alleen een totaal prijs voor de keuken, maar ik kan geen vaatwasser kopen voor dat bedrag,zelfs geen Pelgrim, zo proberen ze je in alle ellende nog een poot uit te draaien i.p.v je te helpen.
Natuurlijk gemeld dat ik hier niet mee akkoord kon gaan, en na wat koe handel, handje klap uit gekomen op 604,- euro voor de Pelgrim.
Voor de Miele G4170SCV € 899,00 - 604 = 295,- bij betalen, het omwisselen is dan wel verder gratis !
Dat wordt er dan bij gemeld van .... kijk eens wat een service.
Maar natuurlijk hebben wij nu een maand na de levering van de keuken GEEN werkende vaatwasser, net weer gebeld, er wordt overlegd met inkoop en dan zullen we een datum krijgen.
Wie weet kunnen dan met de kerst vaat in de vaatwasser doen.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: bruynzeel keuken ellende

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Het gaat er in dit geval niet om wat u voor de Pelgrim terug krijgt maar vooral wat u bij moet betalen voor de Miele. € 295,= bij betalen en gratis montage/vervangen vind ik heel schappelijk ! Dat moet overigens binnen een week te regelen zijn allemaal !

Gesloten