LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervangen keuken.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
otto107
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2015 01:25

vervangen keuken.

Ongelezen bericht door otto107 »

wie weet hoe de regelgeving in elkaar zit,wat betreft het vernieuwen van een keukenblok?
ik woon nu al 35 jaar in een huurwoning en toen ik de woning betrok was de keuken al rond de 15 jaar oud dus het keukenblok is nu rond de 5o jaar oud.
wat zijn mijn rechten,en wat kan ik eisen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: vervangen keuken.

Ongelezen bericht door berndv »

otto107 schreef:wie weet hoe de regelgeving in elkaar zit,wat betreft het vernieuwen van een keukenblok?
ik woon nu al 35 jaar in een huurwoning en toen ik de woning betrok was de keuken al rond de 15 jaar oud dus het keukenblok is nu rond de 5o jaar oud.
wat zijn mijn rechten,en wat kan ik eisen?
functioneert de keuken nog?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: vervangen keuken.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

otto107 schreef:wie weet hoe de regelgeving in elkaar zit,wat betreft het vernieuwen van een keukenblok?
ik woon nu al 35 jaar in een huurwoning en toen ik de woning betrok was de keuken al rond de 15 jaar oud dus het keukenblok is nu rond de 5o jaar oud.
wat zijn mijn rechten,en wat kan ik eisen?
U kunt eisen dat u een bruikbare keuken heeft. Dus zolang deze nog werkt mag u het blijven gebruiken. Het woordje 'eisen' is sowieso al een verkeerde keuzen. En het recht dat u heeft, heeft u al, het aanrecht (sorry, te makkelijk gewoon).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vervangen keuken.

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt recht op een functionele en veilige keuken. Het maakt daarbij niet uit of de keuken 10 of 100 jaar oud is.

stofzuigertje

Re: vervangen keuken.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De kwaliteit en de bewoners bepalen de levensduur.

Hangjongeren, kinderen dus die aan deurtje hanger vernielen elke keuken, dus hoe zijn jou kleine kinderen?
Verder was er 50 jaren terug vaak multiplex, onverwoestbaar en krijg je straks spaanplaat, en die is er in harde en matige voordelige persingen!

Soms is oude beter en werkblad en spoelbak soms voldoende.
Vraag eerst wat je krijgt en wat het eventueel extra gaat kosten, daarom worden soms de keukens geweigerd, doe het er maar in als ik weg ga!

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: vervangen keuken.

Ongelezen bericht door pedro714 »

Hoezo eisen?. De keuken is goed bruikbaar of niet. Ken keuken uit 1972 die ik zelf geleverd heb. Tuurlijk, niet meer de meest moderne maar zeker niet noodzakelijk aan vervanging toe.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: vervangen keuken.

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zou zeggen, vraag het eens. In plaats van te eisen. Vragen staat vrij.

Leg je vraag gewoon bij de wbv neer, niet geschoten is altijd mis.

Gesloten