LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grando keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ron Hendrickx
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2006 11:45

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Ron Hendrickx »

Arno, Volgens een monteur van grando staat op dit moment 1 of 2 italiaans keuken in de schowroom. Tevens gaat hij een nieuwe zaak openen van alleen maar italiaanse keukens in maastricht, naar horen zeggen op de Avenue Ceramique.
Dus wie weet hebben ze toch iets van deze keukens op voorraad want hij zal toch daar een schowroom moeten inrichten.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

De grando zaak waar dit om gaat ....te zien aan zuidlimburgchat (er is maar 1 franchisenemer die Pedini verkoopt).......is inmiddels door Grando NL voorzien van een nieuwe Bedrijfsleider. (Ik ben zelf geen Grando medewerker!).

Dus blijkbaar stelt Grando NL de werkwijze ook niet op prijs.

Even een tip!!!!!!!!!! :roll: het komende half jaar probeert Grando de lopende service-zaken van deze ondernemer op te lossen. Dus heeft u nog wat lopen aan service.........now is the time!!!

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

De Grando-zaken in Geleen en Heerlen behoorden tot 1 franchisenemer! Dat verklaart een aantal reacties.................

OD
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2007 12:34

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door OD »

Grando keukens Hengelo hebben wij onze keuken gekocht en alles vooraf plaatsing volledig betaald ondanks dat de keuken niet goed was.
Dit vertrouwen kunnen die mensen niet aan. De keuken zit er al een 5 maanden in en de problemen worden niet opgelost. Ze bellen niet terug, laten niks van zich horen wat je ook doet.
Wij zijn echt onder de indruk van deze werkwijze. Brutale antwoorden krijg je toe als je aangeeft dit gekloot zat te zijn van hun.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Kulta »

Nu wordt er best veel geschreven over Grando en de DMG, en gezien het feit dat je hier je reactie plaats ben je ook op de hoogte van dit forum.

Waarom dan bij Grando gekocht? Is er geen speciaalzaal / zelfstandige in de buurt waar je de keuken beter had kunnen kopen?

Wat is er precies fout gegaan?

OD
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2007 12:34

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door OD »

Grando keukens is een speciaalzaak. Dus waarom zou ik mij moeten afvragen of ik het verkeerde bedrijf heb uitgezocht? Ze zijn zelfs CWB-erkend. Zelfstandigen meestal niet.

En dit forum hem ik vanmorgen via google gevonden, dus de conclusie is zeer voorbarig om te zeggen dat wij van dit forum op de hoogte waren.

Wij hoeven ons zelf niks te verwijten.
Grando is een degelijke naam enkel is bij aankoop niet te ruiken of ze fouten gaan maken en hoe ze deze oplossen/afhandelen. Misschien dat U helderziend bent? Ik niet.

mezebol
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 mar 2007 09:28

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door mezebol »

Precies!
Je moet onderhand wel helderziend zijn om een keuken te kopen. Niet elke consument heeft tijd om uren op internet te spitten naar informatie. Maar helaas kun je er dus niet van op aan dat een zaak een zaak of een slangenkuil is. :evil:

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door marpet »

Ik ben hier al een tijdje op dit forum actief. Het valt mij op dat sommige mensen meer tijd besteden aan een brood te kopen, dan een keuken. Ik vind het niet erg slim om bij een zaak waar je voor het eerst binnenkomt, meteen een tekening te laten maken met bijbehorende offerte en dan ook nog je handtekening eronder gaat zetten. Kijk goed om je heen en laat je niet gek maken met kortingen en weggevertjes. Dat is eerder een reden om weg te gaan, dan met dit soort mensen in zee te gaan.
Ze zijn er echt wel, goede zaken. Maar neem de moeite om overal binnen te lopen. Daarna kun je bekijken welke zaak je het beste beviel en daar nog een bezoekje brengen. Daarna kan je altijd nog bekijken of je daar mee in zee wil. Maak dan pas een afspraak voor een tekening/offerte. En teken nooit meteen en betaal nooit aan.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Kulta »

De conclussie dat dit forum bij u bekend was, is inderdaad misschien wat voorbarig geweest.

Als het feit dat Grando zelfs CBW erkend is, voor u belangrijk is geweest om uw keuze te maken waar de keuken aan te schaffen, gebruik dan dit argument ook. Start een procedure op bij de geschillen commissie.
Misschien is Grando er wel gevoelig voor.

Wat betreft het CBW : dit is een organisatie VOOR de ondernemer, niet voor de consument. (zie hun website: www.cbw.org)
De Centrale Branchevereniging Wonen (CBW) is de brancheorganisatie voor wonenbranche ondernemers in het groot-, midden- en kleinbedrijf.

Een zelfstandige ondernemer, die een (goede) naam heeft in de regio, die heeft wat te verliezen.Die kan zich niet veroorloven dat er negatieve publiciteit ontstaat. Grando, aangesloten bij of onderdeel van DMG draait wel door.

xxxx!
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:02

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door xxxx! »

Ook ik heb helaas een keuken bij grando gekocht. In dit geval grando amsterdam. Het begon al verkeerd met het lezen van de kleine lettertjes: wel aangesloten zijn bij het cbw maar toch de volledige keuken laten betalen voordat de keuken ook maar afgeleverd is.
Het commentaar hierop: maar wij leveren altijd oke, we hebben nooit problemen hiermee en anders verhelpen wij dit meteen.

Het begon al met het bezorgen van de keuken, het was bekend dat het om een bovenwoning gaat. De heren van de bezorgdienst waren al aan het zuchten en steunen toen de keuken omhoog moest. Uiteindelijk glipte de kastjes uit hun handen, muur stuk, leuning stuk en daarna bleken de kastjes klem te zitten dus even duwen en trekken, krassen op de nieuwe eikenhouten vloer en dan als commentaar: ja mevrouw u wilt de keuken boven hebben daar kunnen wij niets aan doen.

Tja achteraf had ik hem beter in de showroom kunnen laten staan dat had heel wat ergernissen voorkomen.
Het plaatsen van de keuken ook niet echt gezellig, het begint met het toneelstukje hoe halen we zoveel mogelijk meerwerk binnen en dan aan de slag.
Helaas was natuurlijk niet alles aanwezig, dingen beschadigd en vergat men de vaatwasser aan te sluiten. Stukwerk muren stuk en toen maar wachten op de onderdelen, dat zal toch niet lang duren.
Uiteindelijk bleken er toch nog wat meer gebreken; een bol blad, kraan niet goed aangesloten, heel veel schroeven in de koelkast en voor alles moet een mannetje langskomen. Want ja grando kan er niets aan doen, het ligt nl allemaal aan de toeleveranciers zij zijn eigenlijk maar een schakel in het geheel, een handelsmaatschappij.

Al die bedrijven komen op andere dagen en het moet altijd in hun agenda passen want tja anders helaas gaat het weer een hele tijd duren.

Een blad wat krom is kan niet recht worden (lijkt logisch en is ook het advies van de bladenmaker) echter ja het blad is zo duur dus er moet nog een keertje naar gekeken worden....want anders kan grando het niet verhalen bij de bladenleverancier (gewoon 2 keer een vrije dag nemen en dan maar zien of het goed gaat komen met het blad en dan hebben we het niet over de effecten van iets dat krom is op lange termijn). En ja juridisch gezien moeten ze de kans krijgen iets op te lossen, maar hoeveel kansen moet je geven voor iets wat bijna onmogelijk is. En wat zijn de kosten voor de consument die telkens beschikbaar moet zijn.

De kraan moest weer opnieuw aangesloten (weer een dagje vrij nemen) worden en inmiddels meer dan 4 maanden verder en nog steeds geen complete keuken.

De aanbetaling is al meer dan een half jaar geleden gedaan want het zou allemaal goed geleverd worden......Vergoeding van de schade in het huis, die krijg je niet, in ieder geval geen financiele, misschien een bloemetje (maar tot op heden nog niet eens excuses) , vergoeding vrije dagen ook niet, tja 19 euro per dag terwijl een monteur dit per half uur rekent.

Inmiddels 6 dagen vrijgenomen en de keuken is nog steeds niet klaar en zal ook niet naar mijn zin gemaakt worden zoals het er nu uitziet. En als klant, je trekt aan het kortste eind. CBW tja die zal ik eens bellen als is dat eerder niet echt gelukt.

Kortom spijt als haren op mijn hoofd, een keuken kopen (wat toch een hele hoge uitgave is) hoort leuk te zijn. Nou tot nu toe kan ik niet zeggen dat het een leuke ervaring is bij grando keukens.
Het enige wat ik nu kan doen is vechten vechten en vechten zodat ik krijg waarvoor ik betaald heb. En intussen iedereen afraden een keuken bij grando te kopen en nooit alles te betalen.
Ik zou willen dat ik wat beter op internet had gekeken om te zien wat de recenties van deze handelsmaatschappij zijn.

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door m monteur »

hallo xxxxx

klink misschien een beetje raar maar de grando is nog een van de beteren (grote) keuken ketens.je hebt gewoon echt pech gehad,bij anderen gaat het veel vaker mis.en ik spreek uit ervaring ben inmiddels de 1000 plaatsingen al voorbij.blijft een vreemde handel waar je als klant gewoon tekort in zit.koop jij ieder jaar een keuken dan weet je wel wat je moet doen.

groet

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Uiteindelijk glipte de kastjes uit hun handen, muur stuk, leuning stuk en daarna bleken de kastjes klem te zitten dus even duwen en trekken, krassen op de nieuwe eikenhouten vloer en dan als commentaar: ja mevrouw u wilt de keuken boven hebben daar kunnen wij niets aan doen.
Voor dat soort schade moet je Grando gewoon aansprakelijk stellen,en je niet met een kluitje in het riet laten sturen!!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Eek »

m monteur dit kan je niet serieus menen ! :shock:

Ik geloof dat Grando Amsterdam Arena zo'n beetje het grootste service bastion van Nederland is,alles gaat daar fout en er staat een magazijn dat tot aan de nok gevuld is met service onderdelen die ooit nog geplaatst moeten worden.

Voor de rest is het gewoon DMG die daar een dikke vinger in de pap heeft en dan ook de verkoopmethoden, targets en personeelsbeleid als dusdanig hanteert.

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door m monteur »

beste eek

jaren lang heb ik me verhuurt aan grando.weet wel waar ik over praat maar zover mijn kennis gaat is het zo dat ze 50% procent inbreng hebben in de inkoop organisatie.en omdat heel veel grando filialen een eigenaar hebben die alleen naam drager zijn.als dit inmiddels ook al in het overgaan is naar de dmg vrees ik het ergste maar dat bevestig jij eigelijk al.heel jammer(in mijn tijd bij grando was er wenig op aan te merken.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door hark »

Gratis tip voor eenieder : Verdiep je eerst in de eigenaren van een keukenzaak :
Blijkt De Mandemakers Groep erin te zitten : zoek verder !
Laat dit een les zijn ! :shock:

strip
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:21

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door strip »

Beste hark
Gratis tip voor eenieder : Verdiep je eerst in de eigenaren van een keukenzaak :
Blijkt De Mandemakers Groep erin te zitten : zoek verder !
Laat dit een les zijn !
Enig idee of Keukenkampioen daar ook bij zit?

Groet,
Peter

m monteur
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2007 11:57

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door m monteur »

zit er ook bij

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door hark »

verder shoppen !
Als je dan toch perse naar een DMG winkel wil : dan is alles beter als de :D Keukenkampioen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door D1RK »

KeukenkampiOEN

Zo schrijf je die naam echt goed!

Als je nooit wilt aanbetalen, en pas na foutloze oplevering, weet je 99,9% zeker dat dit geen Mandemakers dochter is.

Dus als zij dit accepteren en iedereen dit zou vragen is het probleem opgelost voor de consumenten!

Wel krijgen diverse keukenboeren het probleem van mensen die dan tekort geld hebben, maar dan hadden ze maar een ander vak moeten nemen, of eerder netjes moeten opleveren.

Pfffff

Re: grando keukens

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 24 aug 2007 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten