LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken kopen als leek

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hansbkd
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door hansbkd »

Hallo,

Ik wil binnenkort mijn keuken gaan vervangen en nu moet ik dus op zoek naar en nieuwe keuken.
Ik heb al een beetje rondgekeken op dit forum en ben al veel "tegenstrijdige"verhalen tegengekomen !
Meestal draait het om de prijs.
Mijn vraag is nu de volgende: Als ik een keukenzaak binnenstap, hoe weet ik dan of ze wel korting geven op de prijs en zo ja, hoeveel uiteindelijk ? Er zijn ook zaken die vasthouden aan de prijs in de showroom, maar er zijn er volgens dit forum ook die wel 40 % korting op die prijs geven.
Hoe kom ik daar het snelste achter, want niemand betaalt graag teveel toch ? Persoonlijk hou ik niet van steeds maar afpingelen, maar maak liever snel een concrete afspraak; echter wel voor de laagste prijs !
Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken.

GR
Hans

PS
Hebben alle winkels van de DMG groep dezelfde strategie?

Mickeymouse
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:56

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Hans,

Wij zaten in het begin ook met dat gevoel, wat ik geprobeerd heb is zelf een begroting te maken zoals de keukenboeren dat ook doen. Je moet het opsplitsen in 4 delen:

Kastjes: Wij zijn begonnen met het maken van een tekening met het tekenprogramma van IKEA. De prijs die je daar uit krijgt moet je vermenigvuldigen met ongeveer 3 voor een middensegment keuken, 4 voor een keuken als systemat en 5 voor siematics. We zijn zelf naar IKEA toe geweest en hebben besloten om daar niet te kopen. De factoren zijn tot stand gekomen door het vergelijken van IKEA met offertes die ik bemachtigd heb van o.a. gummetje.

Apparatuur: Wij zijn gaan kijken bij de verschillende info-centra van Bosch/Neff, Siemens en Miele. Je krijgt daar een goede uitleg over de verschillende mogelijkheden. Als je een keuze gemaakt hebt kun vervolgens op internet kijken wat de minimum prijs is voor een apparaat door de code in te tikken op www.kieskeurig.nl. Wij gaan de apparatuur kopen bij www.internetshop.nl als de keukenboeren te duur blijken te zijn. Er mag natuurlijk wel enig verschil tussen zitten als de keukenboer de apparatuur ook inbouwt. Het ligt er maar aan hoe je denkt over kopen op het internet. De adviesprijzen in de gidsen zijn onzin. Op internet krijg je het ruwweg 40-45% goedkoper.

Werkblad: Een goed houten blad kost ongeveer 180 euro per meter daar komt dan nog de kosten voor een waterkering, invrezen en werkje aan de voorkant bij. Reken hier totaal op 200-300 euro. Prijzen voor een granieten blad heb ik niet, maar reken op 300-800 euro per meter. Je kunt een informeren bij een granietboer in de buurt.

Plaatsen: Dit kost ongeveer 1000-1500 euro, afhankelijk van wat er allemaal gedaan moet worden. Alleen plaatsen is goedkoper (alle aansluitingen en afvoeren zitten dan op de juiste plaats). Als er veel veranderd moet worden kan het misschien iets meer kosten, maar dit is een mooi gemiddelde.

Wij hebben binnenkort een eerste afspraak om een offerte te laten maken. Je moet wel van te voren aangeven wat je wilt. Bijvoorbeeld een gespecificeerde order, als ze dat niet willen dan kun je besluiten om ergens anders naar toe te gaan (mogelijkheden voldoende). Dan weten beide partijen tenminste wat ze aan elkaar hebben. Een uitbouw die even duur is laat tenslotte ook eerst begroten. Laat je niet verleiden tot het zetten van een handtekening voor een grote korting, deze korting betaal je zelf, maar als je enigzins een schatting hebt van wat het moet kosten weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat ons (het forum) weten wat je ervaringen zijn.

Groeten Michel

vandebrug116
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2005 08:10

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door vandebrug116 »

Wij zijn naar van Manen in Barneveld geweest. Vriendelijke NORMALE behandeling. Toen de tekening klaar was en de offerte rolde uit de printer, zaken we dat de korting gelijk al op de offerte stond. 25 % op inbouwapparatuur en 20 % op de rest. Dit was geen aktie, dit doen ze altijd. Het bedrag wat we uiteindelijk moesten betalen was 9500 euro.
Betalen na plaatsing. Aparatuur van Siemens en koelkast Liebherr. Merk Keuken Pronorm.Kunststof blad.
Zo kan het ook, we waren ook bij andere zaken geweest, zoals Grando en Tulp en dat beviel totaal niet, vreemde verkooppraktijken. Gelijk moeten tekenen, hoge kortingen en toch veel moeten betalen.
Veel succes.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als je kijkt wat een keuken kost aan materiaal dan ga je spontaan janken.
De marge`s op keukens is enorm.
Zo ook de apparaten te gek voor woorden ,die prijzen.
Een beetje speurwerk op internet , kan duizenden euro`s schelen.

Scara

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door Scara »

Valt wel mee hoor :D

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door ronan »

ja en de opslag, en het werk in het magazijn, en het rij werk naar de klant ,en het sjouwwerk naar soms wel 2 a 3 hoog, dat is allemaal gratis.
ook de showroom kost geen geld,en een magazijn kost ook geen geld personeel kost ook geen geld

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door inxsnl »

Op de meeste keukens zit een levertijd.
Wat magazijn wat personeel wat kosten.
Een keuken kan gewoon vanaf de fabrikant worden geleverd.
Een montage bedrijfje kan M dan plaatsen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door mar53 »

GEWELDIG, eindelijk een doorbraak in de keukenbrache.

INXSNL geef ons alsjeblieft het adres of de adressen waar wij dit kunnen kopen.

Het is de meest mooie uitvinding van deze ( en ook ) vorige eeuw.

Koop alles ergens( links en rechts ) Regel ook alles zelf, ook als er iets niet klopt.

beetje sinisch, TOCH.

Ga jij lekker je aardappelen zelf verbouwen, schil ze met je tanden, snij ze met een schelp en kook ze in het zonlicht.

Ik leef in de wereld 2005.
SUCCES

hansbkd
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door hansbkd »

Bedankt voor de serieuze reakties.
Waar de laatsten het allemaal over hebben heeft met mijn vraagstelling niets te maken.
Wegwezen dus !

GR

Hans

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door inxsnl »

mar 53

Sorry als u in de keukenbranche zit.
Maar ik hoef u toch ook niet te vertellen waar de w.c. is
Overal kan je rechtstreeks af fabriek keukens kopen .
Pc,internet .
De appies daar moet de fabrikant garantie over verlenen .
En in deze tijd 2005 is een ieder mondig genoeg om dit zelf te regelen .
De keuken branche is een uitstervende branche vanwege de prijzen .

tot slot Ik leef echt wel in 2005

Tim

Scara

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door Scara »

De keuken branche is een uitstervende branche vanwege de prijzen
Dit zal wel meevallen. Een keuken is vaak iets meer dan simpelweg een blok tegen de muur aan zetten.
Maar als het voldoet aan je smaak en verwachtingen dan moet je je
uiteraard niet tegen laten houden.
Individueel Design zal altijd blijven bestaan en daar moet gewoon voor betaald worden. Deze keukens zul je niet op 10 hoog achter tegenkomen.

Bovendien inxsl , je bent zelf een verkoper van huishoudelijke apparatuur ? Dit is nu juist een branche die veel last van het internet ondervindt.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi scara.

Ik was onderdelen leverancier.
De keukens zijn zometeen /nu alleen weggelegd voor de rijken onder ons.
Ik heb het ook niet over 8 hoog maar over direct af fabriek.
Keukens worden in standaard maten geleverd .
Tenzij de koper wat anders wil.
De rijken of de gene die er een lening voor aanwillen gaan.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door S. »

Ik heb nog nooit aanbod gezien van nieuwe keukenkasten via internet. Wél zat apparaten en werkbladen.
Als leek koop je toch niet makkelijk rechtstreeks van een fabriek, dan moet je de wegen kennen.

S.

Scara

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door Scara »

Ik kan je vertellen dat de keukenspeciaalzaken bij elke keuken, hun best moeten doen om een keuken neer te zetten die aan alle wensen van de klant voldoen. Elk verkoopboek van een beetje merk bestaat uit een pagina of 500.
Wijzigingen zijn aan de orde van de dag.

Voor het goedkopere project segment zou het wel een optie kunnen zijn.

Keukens duur ? Kun je zo duur mogelijk maken als je wilt.
Ik zit zelf dan in het luxe topsegment en onze doelgroep is de 50plusser.
Starters zou ik ook niet echt aanraden om met bv een lening extra
een keuken uit het topsegment te kiezen. Ze blijven toch nooit echt lang in hun eerste huis.

Even ter illustratie, we zijn nu met een keuken bezig waar apparatuur in gaat met een netto bedrag van 23500 euro . :P

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door gummetje »

[offtopic]
ik heb heel lang getwijfeld of ik het moet zeggen... maar toch doe ik het.

Mar53, wat sta jij ontzettend negatief in het leven, als mensen graag zelf kastjes willen kopen moeten ze dat toch zelf weten.

Probeer dan tenminste te onderbouwen met nuttige kritiek. Ik heb nog niet eens opmerking van je gezien die niet negatief was.

Ik vraag me echt af of je met deze "negatieve" instelling wel keukens verkoopt... aan mij in ieder geval niet (maar dat wil je waarschijnlijk ook niet)

Ik maak er verder geen woorden meer aan vuil maar probeer het leuk te houden.

[/offtopic]

Scara

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door Scara »

Gummetje,
Denk dat de tijd van de postings ook een rol meespeelt ? Kwade dronk wellicht :P

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door mar53 »

GELUKKIG STA IK NIET NEGETIEF IN HET LEVEN.
Ik ben juist zeer positief Qua instelling.

Alleen hetgeen wat ik hier lees op deze topic, en daarom doe ik hier ook aan mee, is zoveel negativiteit en dat mensen zich alleen maar laten leiden door andere.

Ik CHANCEER de genoemde punten, daaruit kan blijken dat ik negatief ben.

ECHTER: 98% van de door mij verkochte keukens geven een 100% klanttevredenheid op.

Dat is mijn doel, dat is mijn streven. ( het lijkt wel kerks )

CONCLUSIE; IK (dus uiteraard mijn klanten) heb geen problemen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door mar53 »

Scara, bedankt voor je opmerking.

Echter heb ik ( gelukkig in deze tijd ) geen tijd om overdag hierover mee te praten.

Jij wel????

Scara

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door Scara »

Ik wel Mar :lol:
Dat krijg je als je je zaken goed op orde hebt ;-))

anne17302
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2005 13:23

Re: keuken kopen als leek

Ongelezen bericht door anne17302 »

Afgelopen weekend hebben wij een keuken gekocht bij een keukenWinkel. Zij gaven aan 40% korting te geven op de keuken, als de koop gesloten zou worden op die zondag. Na de krabbel gezet te hebben rijzen er vragen op. In verband met snelle oplevering van ons huis hebben we ook niet alle tijd om diverse keukenboeren af te struinen. Op de offerte staat er een totaal bedrag. Ik was in de veronderstelling dat er op de offerte alles uitgesplitst zou staan. De verkoper had alles uitgesplitst op het eerste papiertje. Na 3 uur bespreking ws. dit over het hoofd gezien. Er staan nu alleen afmetingen en de betreffende merknamen op met de totaal som. Aangezien dit onze eerste keer dat wij een keuken kopen, begin ik nu achteraf te twijfelen of we niet te goedgelovig zijn geweest en we er misschien toch nog wat van de prijs af halen kunnen halen. (keuken is 2.5 bij .35 en we hebben een composiet graniet aanrechtblad, kwalitatief goede duren, inbouwapparatuur: magnetron, vaatwasser, combi koelvries en een kookfornuis (alle AEG) met grote oven van het merk smeg). Ik weet dat het natte vingerwerk is, maar ruwe schatting 10.000 is dat een bedrag waarvoor we afgezet zouden kunnen zijn. Keukdeuren hebben de kleur oudwit, aanrechtblad is zwart met een klein glinstertje erin. Daarnaast hebben we een carousel er in zitten en en grote voorraadkast (2 kasten met een magnetron erin verwerkt).

Graag jullie reactie.

Gesloten