LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ricketick
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2005 19:33

Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door Ricketick »

Onze Whirpool vaatwasser is na 2,5 jaar defect. Garantie van 2 jaar is inmiddels verstreken. Een bezoekje van een monteur kost me 99 euro incl. BTW excl. onderdelen. Kan dit zo maar? Een levensverwachting van een vaatwasser lijkt me langer dan 2,5 jaar en 99 euro is behoorlijk prijzig.

De inbouw vaatwasser is gekocht bij Houtsma keukens als onderdeel van onze ingebouwde keuken. Ik las ergens dat je als consument een overeenkomst hebt met de verkoper, Houtsma en niet met de fabrikant Whirpool. Kan ik de schade verhalen op Houtsma Keukens.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door loesjes »

kan toch gebeuren dat er iets kapot gaat wat je ook gebruikt? tuurlijk is je verwachting anders, maar de machine is toch niet afgeschreven?

beetje normaal doen hoor, het is geen honderden euros die je moet betalen, je hebt dat ding toch ook gebruikt? als je het niet kan accepteren dat er soms mankementen aan iets ontstaat als je het gebruikt dan moet je hem niet gaan gebruiken...

je doet nu net of heeft houtsma je vaatwasser kapot gemaakt kom op he....in wat voor wereld leven we...

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door Mr.P »

Persoonlijk verkoop ik graag Miele. Weinig mis mee.
Vervang ik mijn eigen keuken en wat gebeurt?
Koelkast na 4 jaar defect > reparatie
Keramische kookplaat > stekkertje doorgebrand.

Op het aantal Miele apparaten dat ik verkoop zijn er weinig problemen. Met Whirlpool evenzo.

Dus niet alleen een Whirlpool kan na een paar jaar problemen hebben.

Mr.P.

Keukenprinsesje
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 nov 2005 12:53

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Niks Schade verhalen.
Gewoon de servicedienst de kans geven het te repareren. Neem anders met Houtsma contact op om te kijken of ze voor je kunnen bemiddelen

Pfffff

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Ricketick
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2005 19:33

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door Ricketick »

Bedankt voor jullie reacties.

Het was maar een vraag hoe het nu zit mijn garantie. Als ik nog garantie heb of andere rechten als consument,, dan claimen bij de verkoper of bij de fabrikant. 2 jaar garantie, is dat voldoende? Helaas werd mij niet de mogelijkheid geboden om dit uit te breiden naar 5 jaar. Maar is dit werkelijk nodig?.

99 euro is toch 218,17 gulden. Voor mij een hoop geld. Want een inbouwapparaat is al veel duurder dan een losse vaatwasser.

Ik wacht een bezoekje af van de servicedienst en ga effe met Houtsma bellen.

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen met die vaatwasser :?:

PP
Berichten: 153
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:17

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door PP »

Eigenlijk beangstigend om hier te zien hoe de consument zich steeds meer in laat pakken omdat ieder fabrikant zijn onderdelen zo goedkoop mogelijk wil laten fabriceren met alle gevolgen van dien.
Ik ben van mening dat wanneer ieder consument zijn recht haalt elke fabrikant het heel moeilijk krijgt!!!!!

Groetjes
PP

kweetutnie
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:56

Re: Vaatwasser defect na 2,5 jaar.

Ongelezen bericht door kweetutnie »

99 euro is toch 218,17 gulden
Klopt! en 191,690.73 Italiaanse Lire........ :lol:

Gesloten