LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schmidt keukens?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door yes »

Wie weet er een verkooppunt van schmidt keukens bij mij in de buurt, ik woon vlakbij Sliedrecht -ZH-.

Is dit een merk in het laag, midden of topsegment? Hoe moet ik dit plaatsen en wie heeft er ervaring mee?

antenne
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2006 09:59

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door antenne »

Ik weet Middelkoop in Culemborg.
Die verkoopt bij mijn weten Schidt keukens.

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Juleh »

Ik weet Middelkoop in Culemborg.
Die verkoopt bij mijn weten Schidt keukens.
Schidt keukens als in sh1t keukens?!

:P :wink:

Sorry geintje, kon het niet laten hem in te koppen :oops:
Laatst gewijzigd door Juleh op 18 jan 2006 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door yes »

Zijn? ze echt zo waardeloos

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door habe »

Schmidt is de grootste Franse fabrikant van keukens. Zij worden geimporteerd door Hagro uit Hoogeveen. Via een dealer netwerk is Schmidt verkrijgbaar als SCHMIDT en als VANCEL. Het is een perfect product. Kwalitatief zeker vergelijkbaar met het beste Duitse keukenmerk. Zij hebben een mooi programma in HPL kunststof , folie en een zeer uitgebreid houtprogramma. Sinds kort hebben ze ook weer greeploos. Ook op de service is niets op aan te merken. Zij geven al jaren 5 jaar garantie op hun product. Wilt u dealer adressen weten bel dan naar Hagro in Hoogeveen.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Ik kan me volledig aansluiten bij Habe.
Schmidt levert een prima produkt voor een uitstekende prijs.
De fronten collectie is zeer uitgebreid en biedt voor iedereen wat wils.
Technisch zit de keuken goed in elkaar.

Een dealer in uw omgeving is keukenline in Dordrecht. Er zullen in uw omgeving nog wel meer dealers zijn want het merk heeft veel dealers.

Vragen? Stel ze gerust.

Mr.P

Pfffff

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

habe
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:40

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door habe »

Yes en Pffffffffffff,
Ik heb me nog wat verder in het merk Schmidt verdiept. Zij hebben 3 fabrieken in Frankrijk en een in Duitsland. De laatste informatie die ik gekregen heb is dat het nog maar onder EEN naam op de markt is. Dit is de naam SCHMIDT. De naam VANCEL is vervallen. Dus Pfffff.je eerst huiswerk doen, en dan schrijven! Bij verdere kontrole van de kasten ben ik onder de indruk gekomen van de kwaliteit. Dikke kast-wanden van 19mm en schappen, onzichtbare bevestiging, kwaliteits-laden en deurdempers, veel kleuren en zij geven al jaren 5 jaar garantie op hun product. En goedkoper dan menige Duitse keuken.

Pfffff

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door yes »

Jammer, dus als ik het goed begrijp zijn de meningen nogal verdeelt.
Heb gisteren ook nog een brochure van Systemat en Bribus ontvangen, zien er ook erg goed uit. Welk segment zitten deze merken? Ik wil gewoon gericht op zoek naar een goede kwaliteit keuken en heb domweg gewoon geen tijd om alle showrooms af te gaan.

mauriceke
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 jan 2006 22:22

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door mauriceke »

Systemat en bribus. Wat een vergelijk? Systemat is het paradepaardje van Hacker, een geweldig merk. en bribus valt al uit elkaar als je er een week naar kijkt, laat staan gebruikt. Nee, als je in vergelijk in merken uit het middensegment wil maken, moet je merken als Schmidt en bribus zeker niet gebruiken.

dhaney80
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:56

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door dhaney80 »

wij hebben systemat hacker gekocht. Is dat wat?

yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door yes »

Waar zijn de Systemat Hacker keukens te koop in de regio Sliedrecht of evt Gorinchem, je maakt me nieuwsgierig? Deze keukens zijn toch niet zo duur als Siematic, Bulthaup enz.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Pfff. moet nog even zijn huiswerk maken en leren wat nou goede en slechte keukens zijn. Misschien een beetje rancune.......
Schmidt en Systemat zijn heel goed met elkaar te vergelijken om maar eens bij het onderwerp te blijven. Ik verkoop beide merken en met beide merken hele goede ervaringen. Toch zijn er een aantal kleine details die Schmidt toch al heel interessant maken.

Pfffff

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 14 nov 2007 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Ik wil graag de discussie beperken tot de vraag die geplaatst is maar een kleine reactie kan natuurlijk niet uitblijven.
Exclusiever dan Bulthaup, Sie-matic, Leicht Haecker en Schmidt? Het gaat niet om exclusiviteit maar om GOEDE KEUKENS.

Mickeymouse
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:56

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Mickeymouse »

Yes,

Voordat je de informatie die pfft je geeft gelooft boven die van habe en Mr. P zou ik eerst even een search doen naar eerdere mails van deze 3 personen en daar je conclusies uit trekken.

Groeten Michel

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Schmidt en Systemat zijn met elkaar te vergelijken.
Wat zijn dan de verschillen?

Systemat : fluisterprofiel op de kopkant van de romp, Scmidt heeft dit niet.

Systemat : glasinzet op de voorraadladen, Schmidt biedt hier als optie een metalen opzetelement tegen meerprijs.

Systemat heet een simpele vuren lat als traverselijst. Met het uitzagen van bijvoorbeeld een spoelbak of kookplaatuitsparing haal je vrijwel alle verband uit de kast, Bij Schmidt maken ze gebruik van een metalen verbindingslijst wat constructief degelijker is.

Systemat heeft een romp van 56 cm tegen 55 bij Schmidt. Achter de kast heeft Systemat 4 cm ruimte en Schmidt 5cm. Effectief heeft een Systemat dus 2cm meer binnenruimte.

Nadeel bij Systemat is als je de hoge kast plaats je met geen mogelijkheid de stekker van koelkast of bijvoorbeeld magnetron achter de kast door kunt duwen. Ook een afvoerbuis (40mm + beugeltje) krijg je niet achter een rugwand. Schmidt heeft hier door die cm meer ruimte achter de kasten geen problemen mee.

Romphoogte bij Systemat is 78cm bij Schmidt 72cm. Systemat biedt dus een procent og 8 meer kastruimte. (Overigens heeft Schmidt ook een hogere romp maar die is dan 86.4 wat resulteert in circa 98/100cm werkbladhoogte)

Fronten : de frontencollectie (en daarmee mogelijkheden) zijn bij Schmidt veel groter. De romp kan aan de binnenzijde in kleur geleverd worden.
De kleurencollectie is behoorlijk groter.

Leveringen : zowel Schmidt als Systemat leveren perfekt. Er zijn zelden manco's of beschadigingen. Naleveringen worden door Systemat sneller geleverd dan Schmidt, maar het verschil is niet veel.

Ongetwijfeld zullen er meer verschillen zijn, maar dit schoot mij het eerst te binnen.

Succes.

Mr.P.

yes
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 jan 2006 19:16

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door yes »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Voorlopig ga ik me orienteren op zowel Schmidt als Systmat. Weet iemand een goed adres in de regio Gorinchem waar je goed geholpen wordt en heel belangrijk, waar een goed ontwerp gemaakt wordt? Ik kijk uit naar jullie info.

dhaney80
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2006 12:56

Re: Schmidt keukens?

Ongelezen bericht door dhaney80 »

bij grando alexandrium gekocht

Gesloten