LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
saskia1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 11:16

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door saskia1969 »

Mijn man en ik zijn voor 4 weken op een zaterdag in Kuechenland geweest. We hadden een paar dagen voor een termijn overeengekomen per e-mail. Op vrijdag, de adviseur gebeld. Hij werd met zijn naam en vroeg of we behoefte aan een routebeschrijving hebben. Hij heeft zeer goed Nederlands gesproken, dat vond ik heel geruststellend, want mijn Duits is zeer slecht. Hij gaf ons een e-mail met de reisroute. Ok- bedankt, we hebben de TomTom is niet nodig, maar was zeker aardig bedoeld. We hadden ons vertraagd, maar het bracht Henning (de verkoper) is niet van de rest. Hij is met ons dan door de winkel gegaan en vervolgens zijn we begonnen met de planning van de keuken. Hij had goede ideeën en is creatief. Zelfs onze Amerikaanse Koelkast was gepland.Wanneer de grond was hoe we denken onze keuken, Henning vertelde ons dat hij ongeveer 1 uur van de tijd die nodig is voor een 3-d tekening en de prijs. Dat was geen probleem voor ons, want we hebben deze extra kwam uit Amstelveen en mijn man werkt bij de KLM en weinig tijd. We wilden niet een tweede keer na Duitsland. We kregen brood en een vrouw van Siemens heeft gebakken muffins. We voelden ons erg goed. Na een uur was alles klaar. De keuken is zoals we hebben altijd al wilde. De prijs voor de keuken in witte lak, greeploos van ConturC3 (waarschijnlijk het huismerk van Kuechenland) met een granieten plaat en apparatuur van Siemens werd 14.000 euro inclusief montage. Dezelfde keuken van Bruynzeel met Bauknecht en Bosch apparaten kost 15.700 euro ... Ik denk dat we niet hebben fouten gemaakt. Een collega van mijn man heeft ook een keuken met Kuechenland gekocht. Het is reeds gemonteerd en is zeer tevreden. Dus iedereen heeft zijn eigen ervaringen. Voor een keuken moet man genoeg om de tijd. Onze adviseur heeft veel tijd en was een grote hulp. Wij gaan terug naar Kuechenland.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dat was geen probleem voor ons, want we hebben deze extra kwam uit Amstelveen en mijn man werkt bij de KLM en weinig tijd.
We wilden niet een tweede keer na Duitsland.
Wij gaan terug naar Kuechenland.
Schiet mij maar lek :shock: ..........

Ach.... 1969 is een goed bouwjaar, al bent u van oorsprong geen nederlandse (grammaticale zinsopbouw); en niet naar bedoeld!. Het gaat er om dat u tevreden bent met de aankoop en kuechenland een veer in den arsch wil steken....Alleen het oeverloze gezwam om met 1 vergelijk de concurrentiebepaling te maken tussen Nederland en Duitsland ergert mij telkens weer.

Een welgemeend "veel plezier" met uw keuken !

leandra1975
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2008 21:37

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door leandra1975 »

[quote]Hij heeft zeer goed Nederlands gesproken, dat vond ik heel geruststellend, want mijn Duits is zeer slecht.[/quote

Volgens mij is (naast de kennis van de Duitse taal) uw Nederlands ook niet zo goed, ik hoop maar dat u alles goed heeft begrepen.

Uw bericht roept bij mij overigens nogal wat vragen op... :roll: De tekst lijkt wel door de vertaalmachine op http://nl.babelfish.yahoo.com/ te zijn gehaald.

saskia1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 11:16

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door saskia1969 »

Prima, onze vrienden zijn voor mij als een Deen zeer soepel. Maar het lijkt mij dat hier toegestaan enige echte Nederlander te schrijven. Ik wil alleen maar onze ervaringen met kuechenland delen. :x

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik wil alleen maar onze ervaringen met kuechenland delen
Dat is ook de strekking van mijn betoog, doch de vergelijking met 1 nederlandse keukenzaak hoeft daar toch geen deel van uit te maken?

de grammatica viel me op bedoel daar verders niets mee, wel vermeld ik graag dat ik ook van '69 ben ; vandaar. :wink:

Dus nogmaals en nog steeds goedbedoeld "succes met de keuken"

Mora
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 15:28

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door Mora »

:D Zeer goede ervaring, even wennen aan de "Duitse benadering" maar na enkele mislukkingen in NL, verkeerde kleur, handvaten kastjes vergeten, oeps keramische plaat laten vallen, o had u ook een oven besteld..? en vervolgens maanden moeten wachten op de nalevering. Hadden wij het wel gehad met de Nederlandse keukenhandel, bovendien de meeste keukens worden immers in Duitsland gemaakt.
Dit was een verademing! Echt goed!
Monteurs (spaken NL dialect of wel Nedersaksisch) zijn heel precies doen hun best en niet te beroerd kleine wijzigingen uit te voeren.
Prijs is vergelijkbaar met NL maar misschien iets goedkoper? De aflevering en service perfect, ook op lange termijn. :D

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door joju »

ook dit is een filiaal van de MG groep.

joju
Berichten: 100
Lid geworden op: 10 jan 2009 16:11

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door joju »

ook weer dmg dus de mandemakersgroep, wij de nlers vallen nu weer hier in de val. korting 40% is gelul, gratis is duur betaald. maaaraaarr gaat u vooral verder zoeken

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

vanwaar die wijsheid dat Ekelhoff bij de DMG zit?
Ben wel benieuwd naar je bron namelijk...

Ekelhoff
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2010 09:57

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door Ekelhoff »

Het bedrijf Ekelhoff bestaat al sinds 110 jaaren, en is nu in de handen van de 4 generatie! Deze bedrijf is zelfstandig, en heeft niets met Mandemakers te doen!

http://www.ekelhoff.de/nl/bedrijf/geschiedenis/
http://www.ekelhoff.de/nl/contact/Impressum/

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Is na al die jaaren aan forumregels het voor deze duitse bedrijf wel toegestaan om reclame zu machen?? :roll:

s_janssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2010 12:00

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door s_janssen »

Ekelhoff keuken: wij zijn heel tevreden

Nadat vrienden van ons hun tweede keuken hadden gekocht bij Ekelhoff, hebben wij een jaar geleden een keuken uitgezocht bij Ekelhoff.
Het verkoopproces loopt inderdaad ietwat chaotisch qua tijden. Ook bij ons was de offerte een notitieblaadje met prijzen. Maar aangezien we precies wisten wat we wilden en zouden krijgen, vonden we dat niet erg. Het scheelde namelijk 7000 euro met dezelfde keuken bij een Nederlandse keukenleverancier. Dan mag het voor mij best op een notitieblaadje :-)
Het is overigens een Nextline /Contur, met composietblad en Siemens apparaten.

Enkele weken geleden is de keuken geinstalleerd door twee keurige monteurs. Zeer netjes, zeer beschaafd, professioneel. In 1,5 dag stond de keuken, en bij de aflevering was er NIETS, nul komma nul, op aan te merken.
Oja, een lampje van de afzuigkap kwam gebroken uit de verpakking. Is een week later door een monteur vervangen.
Na enkele weken ontdekten we in de koelkastdeur een oneffenheid in de hoogglanslak. Niet voelbaar, wel zichtbaar, niet fotografeerbaar. Werd vandaag vervangen.

Tot op heden zijn wij zeer tevreden over Ekelhoff, niet alleen omdat de prijs klopte, maar met name ook vanwege de uitstekende installatie en klantenservice. Ook voor de installatie wordt je nog 2 keer gebeld om alle details nog even door te nemen.
In NL moet je iedereen achter zijn billen aanzitten om wat gedaan te krijgen.
Bij Ekelhoff niet. Klacht wordt opgepakt, en enkele dagen later belt de Kundendienst. Geen gezeur, geen onderhandelingen, geen welles nietes.
Wordt gewoon opgelost. Een verademing!

Familie Janssen
Capelle aan den IJssel

westendorp01
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2010 14:10

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door westendorp01 »

Wij hebben inmiddels een (groot) aantal keukenzaken gezien. Ook bij ekelhof geweest en toch wat mindere ervaringen. Eerst gekeken naar bulthaup toen toch nog naar andere merken maar uiteindelijk toch weer terug naar de B3. We hebben in het weekend de knoop doorgehakt en zeer tevreden over het uiteindelijke resultaat. Wij zijn door vrienden ook op het verkeerde been gezet en naar ekelhof gereden. Vanuit Apeldoorn is het een korte afstand. Ben nu toch wel blij dat we lokaal hebben gekocht.
Als je open kaart speelt krijg je ook bij de nederlandse bedrijven een goede prijs. tneminste bij deze dan. Een goed gevoel is daarin wel belangrijk, als je dat in duitsland vindt , moet je daar kopen. In ieder geval bedankt voor de tips die ik hier op het forum heb gevonden.

Sneezie
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2010 19:51

Re: Kuechenhaus Ekelhoff, Nordhorn

Ongelezen bericht door Sneezie »

wij zijn onlangs ook naar Ekelhoff geweest. Dit was duidelijk niet ons soort zaak. Wij hadden persoonlijk veel moeite met hun werkwijze. Wij wisten duidelijk wat wij wilden. De verkoper zegt vervolgens dat hij gaat rekenen en laat ons vervolgens bijna 1,5 uur zitten. Vervolgens werd ons een prijs gepresenteerd die ongelooflijk hoog was. De keuken was (zonder overleg) uitgerust met Siemens-apparatuur. Daar hadden wij geen voorkeur voor. Voor ons kwam dit over alsof iemand anders zonder overleg de keuken van apparatuur voorziet. Wij hadden duidelijke wensen en hadden graag samen met de keukenman deze keuze gemaakt.

Misschien dat wij een totaal verkeerd beeld hadden/hebben, maar het voelde gewoon niet goed. Nogmaals; prima showroom met erg veel keuze, maar de benaderingswijze stond ons niet aan. Dit kan echter van persoon tot persoon verschillen.

Gesloten