LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Alecsander
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2006 12:21

Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Alecsander »

Hallo,

Gisteren bij een Siematic dealer een offerte laten opmaken voor een keuken. Zonder inhoudelijk te gedetaileerd in te gaan in de offerte, vroeg ik mij hetvolgende af:

Men geeft altijd aan dat er ruimte is voor onderhandeling bij het kopen van de keuken. Maar heeft er iemand ervaring met de onderhandelingsruimte?

Offerte incl btw van onze Siematic keuken is 10.700,- (inclusief 2.000 aan apparatuur, en 1.000 aan installatiekosten). We hebben een totaalprijs gehad, met de uitleg dat er 18% korting is verwerkt op de keuken zelf en 25% korting op apparatuur. Daarnaast berekent met 1.000,- voor installeren. Een keuken installeren is volgens de verkoper een dag werk, en dit tatief staat daar standaard voor. Ik vind deze installatiekosten fors.

Wie kan mij aangeven aan welk tegenvoorstel ik zou moeten denken? Als ik aangeef de keuken voor 10.000,- te willen, is dat een goede onderhandeling of is er meer onderhandelinsruimte?

Bedankt voor jullie reactie

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door gast500 »

Ik zou zeker lager "bieden". Ze laten niet het achterste van hun tong zien. Als ze al aangeven dat er nog te onderhandelen is dan hebben ze daar met deze prijs dus al rekening mee gehouden.

1000 euro voor installeren is volgens mij redelijk normaal voor 1 dag installatiewerk. Bij ons kostte het 1100 euro, ze kwamen met 2 man en zijn van 08.00 uur tot 18.00 uur bezig geweest. Een autodealer vraagt meer voor 20 manuren!

Pfffff

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 05 nov 2007 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.

bedijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:31

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door bedijn »

hoezo? zit daar een goedkope dealer dan?
zou dan graag het adres krijgen.
ben namelijk ook op zoek naar een symatic keuken.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door gast500 »

SYmatic-dealer zul je nergen vinden :roll:

Alecsander
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2006 12:21

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Alecsander »

Ik heb toch wat aanvullende vraagjes:
Pfff geeft aan dat onze offerte een eerlijke prijs zonder al te veel onderhandelingsruimte is. Daarmee bedoel je dat 18% op de keuken en 25% op apparatuur meteen een hele scherpe prijs is.
Hebben anderen die een keuken gekocht hebben bij een Siematic dealer dezelfde ervaring? Ik zou graag iets van een concreet onderhandelingsadvies ontvangen van een andere Siematic klant.

vragen:
Tot hoever is de 18% korting op de keuken nog onderhandelbaar, praat ik dan over 20% of zo? Hetzelfde vraag ik me af over de korting op inbouwapparatuur.

N.B De dealer is inderdaad in NH

bedijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:31

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door bedijn »

siematic dan
jesus wat kinderachtig, je voelt je zeker een beetje eenzaam, dat je op dit soort spelfoutjes let.

bedijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:31

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door bedijn »

wat is de naam van die dealer en waar zit die winkel dan?
wil namelijk deze week nog een keuken bestellen.

Pfffff

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol: .
Laatst gewijzigd door Pfffff op 05 nov 2007 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

lijntje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 10:17

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door lijntje »

Ik ben ook zeer benieuwd naar deze dealer (uit N-H). :)

Gr. Lijntje

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door gast500 »

Lange tenen en geen gevoel voor humor :roll:

Alecsander
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2006 12:21

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Alecsander »

het betreft Siematic Beverwijk. Welke dealer bedoelen jullie aangezien jullie al een idee hadden over de winkel.

Ik krijg helaas weinig reponse op mijn vraag omtrent onderhandelingsruimte. Het enige dat 20% korting bespreekbaar is.
Mensen die uit ervaring kunnen spreken, graag hoor ik jullie mening ook

Bedankt

pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door pgr »

Wij kregen in Duitsland een meer dan 35% lagere prijs dan de brutoprijs die we in NL hebben gekregen. En de prijzen in NL waren de normale brutoprijzen (dus adviesprijzen uit de folder) en dus niet opgehoogd. Een aantal mensen op dit forum stelt altijd dat de inkoopprijzen voor NL-keukenverkopers niet hoger zijn dan in Duitsland, dus in theorie zou je 35% korting kunnen krijgen. Maar dat zal wel moeilijk worden. De lage prijs in Duitsland kregen wij voorts zonder enig onderhandelen, dus wellicht zijn zelfs hogere kortingen nog mogelijk...

wootz
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:53

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door wootz »

hoi pgr,

In welk gebied ben je dan in Duitsland geweest? En in het algemeen spreek ik weinig duits, dus zou zoiets ook voor mij zin hebben?

Wij hebben nu een offerte van van Engelen voor een Siematic keuken die ik persoonlijk aan de hoge kant vond. Dus wellicht even op en neer rijden.

mvg.,
Martin

Chuck
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2005 10:02

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Chuck »

Wederom de discussie over de korting en niet over de keuken.
Misschien een tip voor je werkgever, iedere maand onderhandelen over de korting op je salaris :wink:

Alecsander
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2006 12:21

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Alecsander »

De vraag gaat inderdaad over de korting. Kijk rond in het forum en iedereen heeft het erover dat de keukenwinkels adviesprijzen hanteren en aangezien je niet ieder jaar een keuken koopt, heeft de consument weinig inzicht in de onderhandelinsruimte.

Daarom stel ik deze vraag, uiteraard speelt de kwaliteit van de keuken ook een rol, maar het moet wel aangeboden worden voor een realistische prijs zonder dat de consument achteraf het gevoel heeft dat ie genaaid is.

Daarom vraag ik naar ervaringen van andere Siematic kopers, hebben zij dezelfde ervaring met de kortingpercentages die hen is aangeboden. Dan heb ik een idee dat ik een scherp geprijste keuken aangeboden krijg.

wootz
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:53

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door wootz »

idd gaat het over korting ja, dit omdat verkopers van keukens meestal met een asociaal hoge marge beginnen en dit zelf hebben uitgelokt.

Als ze gewoon met vaste prijzen zouden werken zou het een boel elende verhelpen.

Ik zie al voor me dat albert heijn elke week minimaal 40% extra op zijn producten zet en dit dan moet onderhandelen bij de kassa.

Ik wil best betalen voor kwaliteit, en heb een vrij ruim budget, maar ja teveel betalen voor iets wat het niet waard is is in mijn ogen zonde van mijn geld.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door berna »

Leg mij maar eens even uit waar die gruwelijk hoge keukenprijzen inzitten. Het is over het algemeen alleen maar een gigantische partij spaanplaat (de kasten) en de deurtjes is meestal wat ander materiaal. Daarnaast is er nog wat veschil in hang en sluitwerk.
Kort gezegd er wordt gruwelijk veel geld verdient aan een keuken, de kastjes is gewoon massaproduktie die per saldo bijna niks kosten, dus leg mij maar eens uit waar al dat geld blijft; inderdaad bij de keukenboer. Men gaat er gewoon vanuit, een keuken gaat zolang mee, het mag zoveel per jaar kosten, dus een keuken mag zoveel geld kosten.

chemistone
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:07

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door chemistone »

Ik denk dat je gezien de prijs onder de 8000 euro moet kunnen klaar zijn. De marges die gehanteerd worden zijn enorm en er is vaak voldoende ruimte om af te dingen.

Jolynne

Re: Siematic offerte ontvangen, prijsonderhandeling

Ongelezen bericht door Jolynne »

Gewoon lekker in Beverwijk kopen bij Peter ;-)) Maar naar andere dealer gaan in de buurt kan nooit geen kwaad natuurlijk

En ach Berna, wat is gruwelijk veel geld ?? 30 procent is gewoon nodig.

Wat doe je zelf voor werk ? Filantropisch ??

Gesloten