LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Boedha
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 23:46

De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Boedha »

Na het forum van voor na achter te hebben doorgelezen zijn er toch nog wat vragen.

Merk keuken!

- Siematic of Hebaform

Ik lees op het forum genoeg hoe goed Siematic eigenlijk is maar ik lees weinig of niks over Hebaform. Lees uiteraard ook dat Siematic niet zalig makend is en dat het niet veel beter is als andere merken maar dat het marketing technisch goed in elkaar zit.

De ervaring!

We waren eerst bij Nuva keuken Tilburg geweest voor een offerte van een Siematic SC10 keuken. Nu heb ik begrepen dat de SC10 de goedkoopste Siematic keuken is. Klopt dit?

De prijs was voor een hoekopstelling (3.30 bij 2.70) + een losse kastenwand (1.80) + AEG apparatuur. Keuken blad van Laminaat met RVS rand.

Bruto 23668 (inclusief 10.000 euro aan apparatuur)
Netto 19500 en de NU prijs werd uitaard ook voorgesteld maar ik had duidelijk aangegeven daar NU geen intresse in te hebben. Maar het werd toch een beetje genoemd rond de 16900. In mijn ogen is dit redelijk veel, maar misschien zit ik er naast.

Uiteindelijk wel een vervolg afspraak gemaakt omdat ze nog wat meer opstelling voor ons gaan uitwerken zodat we wat vergelijkings materiaal hebben. We kregen overigens alleen de bruto prijs offerte mee waar wel alles los geprijs was.

Daarna op naar CVT keuken Tilburg, ligt ernaast. Hier hadden we gelijk een beter gevoel, werd beter meegedacht wat wel en niet kon. Ze kunnen eventueel ook Siematic leveren via hun zaak in Breda. Nu kwamen we hier tot heel andere opstelling.

Kastenwand (1.80) + 2 x eiland opstelling (2.10 bij 0.80) met Siemens apparatuur en ook een ander merk. Hebaform type Alpha 0. Hier eingenlijk alleen een totaal prijs meegekregen van 14500. Waarbij er nog wel wat te praten viel over de prijs maar de rek was er al wel wat uit. Er werd uitgelegd dat er 31% korting was gegeven op de totale keuken.

Nu snap ik wel dat dit niet te vergelijken is met elkaar maar dat Siemens apparaten over het algemeen beter uit de bus komen dan AEG dat staat voor mij wel vast maar hoe staat Hebaform ten opzichte van Siematic.
Siematic word in het zelfde rijtje genoemd als Bulthaupt. Maar Hebaform daar hoor je eigelijk niks van waar het staat kwa kwaliteit en dergelijke.

Lang verhaal, maar mijn eerste ervaring met DMG (Nuva) wil toch wel ff kwijt.

Alex

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Vermetten »

Ik vraag me af hoe een klant weet wie het moederbedrijf is van de winkel die hij of zij bezoekt!
Als ik inkopen doe in een winkel weet ik toch ook niet of dit een BV is of een eenmanszaak etc.
Hieruit blijkt maar weer dat alleen verkopers op deze site onrust stoken om hun eigen winkels te kunnen promoten!
Succes ermee!
Maar het is wel belachelijk om je collega/concurrenten via een site als deze te benoemen in negatieve zin!

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Vermetten »

Zit ik er overigens ver naast als "Alex Boeddha" wekzaam is bij CVT?

Boedha
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 23:46

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Boedha »

dan zit je er er ver naast :) want ik ben Alex boedha werkzaam bij Fuji photo Film BV te Tilburg en absolute niet werkzaam in de keukenbrache.

Waar het mij om ging is voornamelijk is Hebaform een goed alternatief voor een Siematic keuken.

En dat de werkwijze van bepaalde keukenzaken inderdaad overeen komt met wat je leest.

Alex

Verkoperzoveel
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 sep 2005 16:33

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Verkoperzoveel »

Hebaform is een goed merk keuken. Niet de top zoals Siematic, maar wel degelijk. Siematic betaal je natuurlijk ook voor de naam. Hebaform is vergelijkbaar met de Systemat. Heb zelf jarenlang Hebaform verkocht en kan niet anders zeggen; TOP!

Boedha
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 23:46

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Boedha »

Kijk dat is goed om te horen.
Vermoedelijk wordt het dan een Hebaform keuken ipv een Siematic. Tenminste we moeten ook nog naar een andere Siematic dealer.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door gast500 »

Zo Boedha, jij bent snel 'om'. 1 reactie en je keus is bepaald? Ik zou me nog maar eens verder laten inlichten...

Rob27
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:56

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Rob27 »

Beste Alex,

Hebaform is een topmerk en kan de vergelijking met Siematic
zeker aan.
Vraag vrijbijvend een offerte bij: www.profitkeuken.nl

Boedha
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 23:46

Re: De eerste keer (keuken kopen dan) en een paar vragen

Ongelezen bericht door Boedha »

Zo Boedha, jij bent snel 'om'. 1 reactie en je keus is bepaald? Ik zou me nog maar eens verder laten inlichten.
Wat zou jij me adviseren dan?
Ik heb nog een maand of 4 a 5 voordat ik mijn definitie keuken planning moet doorgeven dus ik ga nog wel wat keukenzaken af.
Maar ik wil me niet op te veel merken storten zodat het voor mij ook nog een beetje overzichtelijk blijft.

Gesloten