LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies welkom, want wij komen er niet uit

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

beste mensen,

wij hebben jullie advies nodig.
Bij paul's Keukens in Purmerend hebben wij een paar gesprekken gehad met een meneer (niet uit de DMG stal). Erg aardige man, niet opdringerig, maar af en toe wat slordig. Zo had hij in eerste instantie helemaal geen lades gepland, zette een apothekers kast strak tegen mijn openslaande deuren aan en in de offerte is hij de magnetron vergeten, waar hij wel een kastje voor heeft gerekend.

Hij heeft een mooi ontwerp gemaakt voor onze keuken. Een U-opstelling, met eigenlijk alleen maar kastjes beneden. Het merk van de keuken is Kaiser, één van de "klonen" van Rotpunkt (als ik het zo goed zeg). Het type front is Tineo GL 984. 3 lagen lak heb ik me laten vertellen. Blad is Gallo Veneziano 4 mm opgedikt. Apparatuur van Atag, muv oven (Boretti) en SBS (nu nog M-system maar we overwegen ook Atag).

Wij zijn na ons 2e gesprek met een offerte de deur uit gegaan. Zagen wij op zijn scherm overal de bruto prijzen nog van staan, die zijn er op de offerte uitgehaald. Per onderdeel staat alleen de (bruto) totaalprijs, al dan niet met korting en aan het eind een overzicht waar nog 5% "afrondingskorting" van af gaat. En over het eindbedrag viel nog te praten zei hij. Gelukkig hebben we van sommige onderdelen de brutoprijs nog opgeschreven, dat scheelt.

Wat kregen we mee:
Meubelen: € 5300 (geen korting)
Apparatuur: € 11.000 -zonder magnetron, quooker. (23% korting: 8500)
Blad: €3600 (geen korting)

hij komt op € 17.400 uit. Daar gaat nog 5% af, komt op € 16.500 ex montage.

Persoonlijk vinden wij de prijs van de meubelen aan de hoge kant, want zoveel meubelen hebben wij niet! 2 carrousselkasten (bruto € 890), 1 spoelkast van 60cm met lade erboven, 1 kast voor de vaatwasser, ook 60cm, 1 kast voor de oven, 90cm met lade erboven. 1 ondiepe onderkast aan de andere kant van het schierkookeiland (bruto € 380)m, 60 cm. Oh ja, 1 bovenkastregaal voor de magnetron (± € 250 voor 4 plankjes?). Plus wat zijkantjes.

De apparatuur is wel vrij duur. Daar willen we eigenlijk niet teveel op inleveren. Wat willen we:
Oven Boretti SDANR 90 IX
Inductieplaat Atag HI8071I
Magnetron Atag HI9071M
Vaatwasser Atag VA6211RT
Koelkast big M
Atag Rialto EM411M schouw
Wat daar opvalt is dat er 40% korting op Atag wordt gegeven, maar 15 op Boretti en niet op M-system. De verkoper meldde, dat we voor een Atag SBS wel weer meer korting kregen. Vandaar de 23% totaalkorting op de adviesprijs van de apparatuur. Eigenlijk had ik wel op meer gerekend.

Het blad, Gallo Veneziano, is 4 mm opgedikt en 19.0*90, 120*66 en 157*60. De linkerpoot van de U is dieper omdat er aan de andere kant dan een kastje kan (dat ene onderkastje) en plaats om 2 krukken te zetten. de 66 cm van het middenstuk is om het beter uit te laten komen bij het raam aan de rechterpoot van de U. Ook voor het blad vind ik 3600 euro best veel geld, hiervoor had ik graag ook een achterwand erbij gehad.

Wat wil ik nou graag weten? Wat kunnen jullie melden over dit type keuken en front? En is de prijs hiervoor redelijk? Zou een keuken van bijvoorbeeld Zeyco, frontje Chalet een beter alternatief zijn? Die is ook erg mooi.

PS ons budget ligt rond de € 15.000 en daarvoor hadden we de keuken het liefst ook gemonteerd en aangesloten.

alvast dank!
AbeltjeA

Jolynne

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door Jolynne »

Pas maar goed
Laatst gewijzigd door Jolynne op 05 mei 2006 23:11, 2 keer totaal gewijzigd.

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

Jolynne,

ja, ik had het al gelezen. Deze verkoper werkt er nog niet zo lang, komt bij een SieMatic dealer uit Lelystad vandaan. Ik heb ook met een andere verkoper gesproken die wel uit DMG komt.

Heb jij zelf ervaring met hun slechte service dat je zo stellig bent? Leg 'ns uit?

groetjes AbeltjeA

ps het blad is 1.90, geen 19.0. En de lade zit niet boven de spoelkast maar boven de vaatwasser. Leek me ook al niet zo erg handig ivm warmte/vocht. maarja.

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

Is er iemand op dit forum die me iets verder zou kunnen helpen?

iets te melden over de kwaliteit van de Kaiser/Rotpunkt lakfrontjes?
iets te melden over de prijs van de keuken zoals we die meegekregen hebben?

iemand? :cry:

AbeltjeA

Rob27
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:56

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door Rob27 »

Abeltje, ik stel je voor dat je mij de juiste gegevens mailt en ik garandeer je dat je een kwalitatief betere keuken voor een veel betere prijs krijgt aangeboden.
Keuze uit Hebaform, E + K en NOLTE en granietenblad van de allerbeste
Arte di Granito, wij werken landelijk en eerder keukens geplaatst in Purmerend. Ook kunnen wij alle vereiste garanties geven.
E-mail: [email protected]
site: www.profitkeuken.nl

Pfffff

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door Pfffff »

Hoop dat jullie opstellingen meer alure hebben dan de site ?
Wat tiest, zet zelf eens wat info er op, inplaats alleen maar door te verwijzen naar een site van toeleverancier.

Voor de rest vind ik het ronduit schunnig dat je op deze manier je winkeltje probeert te promoten

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

Rob27,

ik wil best wat meer gegevens opsturen, maar wat ik eigenlijk liever heb is onderbouwde kritiek (pos of neg) op het voorstel van Pauls. Want als diens voorstel eerlijk is, zou ik geneigd zijn om met hem in zee te gaan mits het merk keuken goed genoeg is. En dan ga ik niet voor een paar honderd euro minder naar een ander, want hij heeft veel tijd in mijn ontwerp gestoken. Maar ik vind het lastig om dat naar waarde te schatten naar hoe hij dat in zijn offerte heeft vertaald.

pffff, kun jij je licht er eens over laten schijnen? Je hebt elders op het forum goed onderbouwde adviezen gegeven, dus ik stel je mening zeer op prijs..

AbeltjeA

Spoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2006 10:45

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door Spoel »

Abeltje, wij hebben precies dezelfde ervaring bij Paul's. Waanzinnig aardig, mooi ontwerp, maar zodra het op de offerte uitkomt nog waziger dan de binnenkant van een stoomoven. Er wordt gegoocheld met bedragen en niet inzichtelijk gemaakt hoe de factuur tot stand komt. Als je dit gewoon bij ze aangeeft zijn ze bereid tot onderhandelen en verduidelijken, maar wij hadden daar geen behoefte meer aan. Ik betaal liever een paar honderd euro meer bij een keukenboer die vanaf de start eerlijk is en goede service verleent.

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

Spoel,

dat klopt helemaal. Ik heb begrepen dat er toch wel gespecificeerde offertes de deur uitgaan daar maar ik heb het sterke vermoeden pas NA ondertekening. Want waarom haalt hij bij ons alle bruto bedragen weg dan?

Blijft nog steeds mijn vraag staan, of € 16.500 een redelijke prijs is voor deze keuken van Rotpunkt met hoofdzakelijk Atag apparatuur en natuurstenen blad.

Zijn er dan echt geen anderen die daar iets over te melden hebben? Ik heb jullie op andere topics wel voorbij zien komen, loesjes, pffff, mr. P., etc etc (zonder iemand voor het hoofd te willen stoten door hem/haar hier niet te noemen overigens)

Ons gevoel blijft onbestendig. Erg aardige man, mooie tekening, maar verder slordige uitwerking.

AbeltjeA

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door loesjes »

het spijt me abeltje maar ik kan je prijs niet beoordelen hier, want ik ken het merk keuken niet wat die paul aanbied.

vind het zowiezo wel vaag dat je geen gespecificeerde offerte meekrijgt voordat je een besluit maakt, kennelijk is de beste paul niet overtuigt van zijn eigen krachten. en is hij bang voor zijn concurenten.

het spijt me, ik kom niet uit het westen, ik ken paul niet dus ik kan je helaas geen goed oordeel om die zaak geven, ik hoop dat de anderen misschien je beter kunnen adviseren.

IN ieder geval succes met je aankoop, en wwat ik je wel mee kan geven is het volgende als je gevoel over het bedrijf, keuken en prijs goed is, dan heb je volgens mij de helft al van alle ingredienten die je nodig hebt om succesvol een keuken te kopen.
Laatst gewijzigd door loesjes op 26 mar 2006 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Pfffff

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door Pfffff »

Mijn advies ??

Gewoon eens verder kijken dan Pauls en vraag eens naar ervaringen van andere kopers daar, ze hebben genoeg verkocht daar in de nieuwbouw van Purmereutel

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb begrepen dat er toch wel gespecificeerde offertes de deur uitgaan daar maar ik heb het sterke vermoeden pas NA ondertekening.
Voor de duidelijkheid:
Na ondertekening is heet dat geen offerte meer, maar een opdracht specificatie

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

dus niemand kent Rotpunkt?

hmm

nou ja, we waren toch al van plan om met het plan van Pauls verder te kijken dan Purmereutel. Enne pfffff, die andere kopers, die kopen massaaaal bij Pauls...

groetjes AbeltjeA

farang
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:15

Re: advies welkom, want wij komen er niet uit

Ongelezen bericht door farang »

Ik ken Rotpunkt alleen als aspirant koper. We hebben veel keukens vergeleken, en Rotpunkt vind ik erg mooi. Goede kwaliteit schanieren, en veel keuze, greeploos zonder meerprijs, dempers op alle deuren en lades. Hier op het forum voornamelijk positieve reacties op het merk gezien.

Het frontje dat je hebt gekozen, is een van de duurdere frontjes. (hogere prijsgroep). Wij zijn nu bij zeker 10 winkels in nederland geweest voor een offerte, maar nog maar een keer een gespecificeerde offerte meegekregen. Vaak mag je niet eens de tekening meenemen. Maargoed, misschien stappen wij net de verkeerde winkels binnen :lol:

Wij willen doorzoeken tot we een goed gevoel bij een winkel hebben, plus openheid over de prijzen. Voor een prijsvergelijk: De kastjes die ik in een ander topic ("Siematic SL offerte") noemde, kosten een kleine 5000 euro in prijsklasse van het "moro eichen" frontje van Rotpunkt. Geen idee dus wat het verschil zou moeten zijn met het kastje uit jouw prijsgroep, maargoed. Beter iets dan niets ;)

Van Zeyko weet ik dat ze superduur zijn. We vonden de site heel mooi, en zijn een keer bij een winkel langsgeweest. Een apothekerskast (hoge) was daar zo'n 3000 euro adviesprijs. En dan heb je de goedkope variant (dus inwendig niet van hout) nog. Dus daar zijn we snel vanaf gestapt. :)

Gesloten