LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apparatuur van AEG is de kwaliteit goed?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
musmes
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2006 19:07

apparatuur van AEG is de kwaliteit goed?

Ongelezen bericht door musmes »

ik ben voornemens in nmijn nieuwe keuken apparatuur van AEG te plaatsen.
Weet iemand iets over de kwaliteit?

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: apparatuur van AEG is de kwaliteit goed?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Hallo,
wij verkopen al jaren AEG naast o.a. Miele en Neff.
Vergelijken is altijd moeilijk maar doe bijvoorbeeld eens een vaatwasser open van Bauknecht, AEG en Miele.
Bekijk de machines op basis van specificaties. Neem 3 met elkaar vergelijkbare typen.
Wat is er van plastic , wat is van draadstaal (geplasticificeerd), het loopwerk van de korven, verstellen van de bovenkorf mogelijk enzovoort.

Een AEG is dan een goede 'middenmotor'. Wij maken bij voorkeur gebruik van de F65080VI, een fijne stille machine met een prima prijs (netto) kwaliteitverhouding.

Voor andere apparaten moet je ook proberen de appels met appels te vergelijken.
Kies je voor de strakke ovenlijn van 38cm of wil je meer ruimte (45cm). Die laatste heeft AEG bijvoorbeeld niet. Mooi apparaat is de 38cm oven met stoomfunctie.

Vaak is de keuze ook een kwestie van smaak....het oog wil ook wat.
Met AEG doe je een goede keuze. De service is ook goed bij problemen maar zit nog iet op het niveau van bijvoorbeeld Miele en Siemens.

Let wel! Mijn mening is een persoonlijke. Andere verkopers kunnen wel heel andere ervaringen of voorkeuren hebben. Laat je uitgebreid voorlichten en maak dan een keuze.

Mr.P.

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: apparatuur van AEG is de kwaliteit goed?

Ongelezen bericht door pickles »

mee eens...

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: apparatuur van AEG is de kwaliteit goed?

Ongelezen bericht door Herrie2 »

AEG heeft mooie apparaten (Horizon Line). Ook de vaatwassers zijn beste 'waar voor geld'. Wanneer je bijv. op kieskeurig kijkt, zie je dat de vaatwassers van AEG er vaak erg goed uitkomen, vergeleken met duurdere merken zoals Miele en Siemens! Ben ook erg tevreden over de wasresultaten van m'n vaatwasser (44080VI).

Alleen het drogen van plastic bakjes is niet optimaal bij het "Auto" programma. Glas, metaal, keramiek wordt wel allemaal heel goed en streeploos droog. Alleen bakjes van plastic zijn vaak niet helemaal droog en heeft nog wat condens. Heb nog geen andere programma's geprobeerd, dus misschien dat het daar beter mee gaat.

Zelf hebben wij AEG apparatuur genomen, omdat we van aluminium-kleur houden en AEG één van de weinige merken is met veel keuze hierin. Daarnaast vonden wij de moderne lijn van AEG erg mooi :)

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: apparatuur van AEG is de kwaliteit goed?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Mijn ervaring met een AEG vaawasser is niet al te best.

De afdichtingsrubbers en slangen gaan snel kapot of raken lek.
in 5 jaar tijd heb ik de rubbers van de deur, de afdichting van het zeepbakje, de afvoerslang van de pomp al moeten vervangen.

voor mij geen AEG meer

Gesloten