LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
the mansion
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:33

Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door the mansion »

Na 7 uur te hebben gezeten bij Bruynzeel hebben we eindelijk een keuken die we mooi vinden, alles geregeld EN getekend. Maar wat zijn we geschrokken na alle berichten die op dit forum staan. We zijn bij andere keukenboeren geweest en kwamen bij Bruynzeel voor 11.175 zonder tegels met een Bruynzeel Atlas keuken thuis. Maar begin nu toch wel erg te twijfelen of we het wel goed hebben gedaan. Na wat speurwerk op internet kwam ik erachter dat zelfs de spoelbak bij een ander al 250 euro goedkoper was. Hebben wij nu wel de juiste beslissing genomen. We hebben nog nooit eerder een keuken gekocht en vragen ons dit echt af. We hebben er een clausule in laten zetten dat als de financiering niet rondkomt er een briefje van de hypotheekadviseur naar Bruynzeel gaat maar klopt dit allemaal wel? Kan een keukenboer dit verlangen? Kan iemand mij advies geven of geruststellen dat het ook wel eens GOED kan gaan met een nieuwe keuken??????

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

hmm., kan je niet de koop annuleren binnen 7 dagen?

mssn dat de keukenadviseurs op dit forum je antwoord kunnen geven.

Of je offerte/bestelformulier laten checken bij een kleine zelfstandige?

Of hier op het forum door de keukenadviseur.

the mansion
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:33

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door the mansion »

Waar vind ik die keukenadviseur op dit forum dan??? En is die kleine zelfstandige wel te vertrouwen?

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

wacht totdat ze reageren.

the mansion
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:33

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door the mansion »

okidoki wacht nog ff af dan. Bedankt voor de tip, ga gelijk ff mn rekening bekijken hoe dat zit met het anulleren.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door loesjes »

Jammer dat je nu éen niet positief gevoel hebt overgehouden aan je aankoop terwijl je op dat moment wel overtuigd bent geweest van een goeie aankoop
Uiteraard zullen er ook zat keukens goed uitgeleverd worden bij bruynzeel, anders was die zaak er vast al niet meer geweest.

Dat je elders de spoelbak 250 euro goedkoper aantreft zegt nog niets over of de deal wel of niet goed is geweest. belangrijker is denk ik dat jij vond dat je wel een goeie deal hebt gesloten met een keuken die naar wens is/was
dus waarom nu toch annuleren???

the mansion
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:33

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door the mansion »

Loesjes... toch nog een positief gevoel gekregen... je hebt wel gelijk maar omdat het om zoveel geld gaat word je toch hier en daar wat onzeker of je het wel goed hebt gedaan. Het is onze eerste keuken en ook ,buiten het huis om, de eerste echt grote aankoop in ons leven. Dus als je dan zoveel negatieve dingen leest over Bruynzeel dan begin je toch te twijfelen. Wij hebben nog steeds een goed gevoel bij deze keuken en het is ook precies wat wij mooi vinden en in onze keuken willen hebben.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Laat je toch niet afschrikken door alle negatieve reacties hier. Dit is toch een site voor klagers, doemdenkers en zeikerds.
Hoeveel tevreden mensen zijn er wel niet?! En die hoor je bijna nooit.
Over alle keukenzaken is wel wat te klagen. Maar er zijn meer tevreden dan ontevreden mensen

the mansion
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:33

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door the mansion »

En annuleren is ook niet de bedoeling....... vind de keuken namelijk fantastisch.......

PY48VG2003
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door PY48VG2003 »

hMMMM.

Je kan moeilijk ontevreden zijn als je niet weet dat je wordt afgezet.

Maar luister naar mond op mond reclame en hou het proces bij Bruijnzeel scherp in de gaten met de CWB voorwaarden, Mocht er iets verkeerd gaan, dan kan je met de CWB voorwaarden het eventueel rechttrekken of als het mis gaat naar de geschillencommissie of naar de rechter.

Laat je niet gek maken !

Pfffff

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door Pfffff »

Dit is toch een site voor klagers, doemdenkers en zeikerds.
hm, waar zullen we Integer onder scharen dan ?
:D

En je koop is nu gesloten Mansion, je had goed gevoel bij Bruynzeel, dus gaat wel goed komen.
Over de Atlas zal ik me niet uitlaten ( opvolger van de HN1000 ? )

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door 16again »

....zelfs de spoelbak bij een ander al 250 euro goedkoper was
Dat is minder leuk om te zien, maar het gaat om complete keuken.
Pas als je die volledige keuken omschrijft, kan je horen of je een goede deal hebt gesloten.

Uiteraard gaan Bruynzeel opleveringen niet allemaal zoals die paar topics hier, anders stond het forum wel voller met klachten.

NB: bij koop in een keukenwinkel kan je niet 7 dagen lang kosteloos annuleren, maar moet je een "boete" van 30% van de aankoopsom betalen.

the mansion
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:33

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door the mansion »

ik ga niet de volledige keuken omschrijven..... het is zoals het is, de deal is gesloten en zie wel hoe het loopt. Vind het alleen vreemd dat er zoveel grote prijsverschillen zijn onder de verschillende winkels en waar worden die grote kortingen op gebaseerd????? Dat vraag ik me echt af. Wij hebben er bijna 4000 afgelult en ze konden me geen duidelijkheid geven waarom er 4000 afging. RAAAARRRR. Als je die korting kan geven kan je ook wel vertellen waarom. Toch? Maar feit is dat die keuken er komt. Ik wacht het wel af....

Surfer
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 dec 2006 09:45

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door Surfer »

Grappig, eerst iets kopen en achteraf pas gaan onderzoeken wat je gekocht hebt.
Sorry, is nu al een beetje mosterd na de maaltijd terwijl het voorgerecht nog moet beginnen.

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Je hebt een keuken gekocht, blij met je aankoop en vraagt je nu af of je het goed hebt gedaan?
Geniet van je aankoop, trek je niets aan van wat er op deze site staat (want dan kun je nergens een keuken kopen!) en ga door met van alles maar niet met een keuken want die heb je al. Je hebt er 7 uur over gedaan dus je keuze is toch weloverwogen geweest!
Geniet van je nieuwe keuken! :D

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door Hans2 »

Wij hebben op 1-10- 2005 bij Bruynzeel Arena Amsterdam een nieuwe
Keuken Allure Duo structuur Roomwit gekocht.

Wij hebben daarbij gekocht een werkblad in twee delen van cosmostone.

Daarnaast alle apparatuur van Boch.

Bosch zit vlak bij de Villa Arena en wij hebben daar eerst uitgebreid rondgekeken.

Wij zijn in totaal 3x teruggeweest bij Bruyzeel.

Daarvoor een zelfde keuken offerte laten maken bij Almat Ven D Amstelveen en bij Brugman ook Villa Arena.

Ook bij Ven D en Brugman netjes te woord gestaan .Zij weten hoe het werkt als een klant wil vergelijken met andere concurrerende keukenbedrijven.
Als je gewoon serieus laat weten dat je nog niet weet welke firma je gaat kiezen en zelf al met een bepaald keukenplan komt, wordt er goed meegedacht bij alle drie de firma's

Kregen bij alle firma's een tekening + offerte.

Hebben tenslotte gekozen voor Bruynzeel.
Hebben netjes de andere firma's bedankt voor hun tijd en moeite.
Bruynzeel had mooie afgewekt MDF deurtjes.Ook de laden zijn keurig afgewerk, evenens de apothekerskast
Cosmostonewerkbladen zijn erg mooi.

Over de prijs kun je dan een vergelijk maken na drie firma's.

Bij Bruynzeel moet je ook onderhandelen. De prijzen liggen niet echt vast. Maar een uiteindelijke korting van 40% was het eindresultaat.

Afspraak Bruynzeel krijgt foto's van onze Alpha keuken zoals die 25 jaar geleden geplaatst is en van de nieuwe situatie.

Bruynzeel komt de keuken zelf nameten voordat deze in productie gaat.
Levert een goede installatieinstruktietekening met alle maten.

Hiermee kon mijn aannemer goed aan de gang.

De keuken werd op 9 januari 2006 op twee plankdragers na (die ontbraken)kompleet geleverd.

Mijn aannemer had een firma voor het boren van een gat in de muur voor een afzuigkap.
Ook werden eerst nieuwe plavuizen gelegd, ondertussen waren nieuwe leidingen gefreesd, ook voor de verwarmingsleidingen die weggewerkt werden in de muur.
Een verlaagd plafond met richtspotjes maakten de zaak kompleet.

De aannemer verzorgde zelf de plankdragers die ontbraken.
En zoals afgesproken na 14 dagen hadden wij een compleet nieuwe Bruynzeel keuken van het Merk Allure met Bochapparatuur.
Bij de aankoop van meer dan 5 Boschaparaten kregen wij 5 jaar garantie van Bosch.
Op de keuken kregen wij 10 jaar garantie.
En ook de aannemer gaf 10 jaar garantie op mogelijk fouten bij de constructie.

Nu meer dan een jaar later hebben wij nog steeds veel plezier van onze nieuwe keuken.

Bruynzeel heeft een goed product afgeleverd, tegen een.... na onderhandelingen scherpe prijs.

De aannemer heeft zeer goed werk afgeleverd, door de keuken perfect in te bouwen voorzien van nieuwe plavuizen tegels en stopcontacten.
Bij het kiezen van de aannemer niet gekozen voor een"Beun de Haas "maar voor een supervakman. Wij zijn dus heel blij met onze nieuwe keuken.

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: Geschrokken van negatieve reacties Bruynzeel

Ongelezen bericht door 0608A »

ik hoop voor je dat alles goed gaat,
kan je alleen maar het advies geven om zelf alles te checken en wat niet klopt op papier te zetten.!!
meet de technische tekeningen straks ook maar een paar keer na...


en betaal niet van tevoren!

Gesloten