LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] metalen bodemplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gert-Jan01
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:56

metalen bodemplaat

Ongelezen bericht door Gert-Jan01 »

Mijn nieuwe hoekkeuken is gister gemonteerd maar er zit geen metalen bodemplaat in de spoelkast. De keukenleverancier vertelde mij dat ze voor het type spoelkast die ze mij verkocht hebben geen bodemplaten hebben. Mijn spoelkast zit naast de hoek en loopt ongeveer 30cm door in de hoek dus deze is ongeveer 90cm breed. Ze wilden dan nog wel een bodemplaat van 60 cm breed leveren, het enige nadeel zou zijn dat er dan halverwege mijn spoelkast een opstand zit.

Dit wil ik liever niet. Weet iemand toevallig of dit soort metalen bodemplaten leverbaar zijn? En is de keukenboer misschien verplicht deze te leveren?

Alvast bedankt!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: metalen bodemplaat

Ongelezen bericht door Kulta »

Volgens mij is een dergelijke hoekspoelkast altijd zonder bodemplaat.

En al zou er een dergelijk bodemplaats zijn. Deze is zonder het werkblad te verwijderen niet te plaatsen (kan niet door de deur)

De bodem afdekken met gesneden bodemplaten van 60 is mogelijk, maar om de functionaliteit te bewaren ( anti lek) zou e.e.a al moeten worden gekit.

Wat staat er op je orderbevestiging? Hoekkast met metalen bodemplaat?
Is de opstelling misschien tussendoor gewijzigd, waarbij je eerst een standaard spoelkast met bodemplaat had en dat dit later is aangepast naar een hoekspoelkast.

Gert-Jan01
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:56

Re: metalen bodemplaat

Ongelezen bericht door Gert-Jan01 »

Bedankt voor je reactie!

Over die metalen bodemplaat hebben we het tijdens de koopniet gehad. Ik ging er van uit dat die er gewoon in zou zitten. Is gelijk als hoekspoelkast verkocht.

De verkoop adviseur belde mij 4 weken na de koop dat hij helaas niet een bodemplaat kon leveren voor mijn hoekspoelkast. Hij vertelde toen ook dat dit niet nodig was aangezien dit alleen was om te voorkomen dat er kringen van flessen op de bodem van de kast zouden komen.

Het punt is dus dat als er lekkage is van de kraan ik nu veel sneller schade heb aan mn spoelkast en dus geen garantie heb daarop.

De orderbevestiging heb ik niet bij de hand maar ik denk niet dat daar iets van een bodemplaat op staat vermeld.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: metalen bodemplaat

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Voorkomen is beter dan genezen. Maar volgens mij heb je ook garantie op de montage, mits je de montage door de betreffende keukenzaak laat uitvoeren.

Naar mijn weten is er geen standaard metalen bodemplaat voor hoekspoelkasten te verkrijgen in het middensegment.

Succes.

Gesloten