LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inbouw apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door loesjes »

volgens de insiders daar, loopt het helemaal niet goed, en weten ze niet of ze daar wel mee doorgaan, Maar goed neemt niet weg dat ze in ieder geval meer lef in zich hebben dan hun collega's

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door 16again »

.....tegen minder goede inkoopcondities dan een winkel of showroom
En dat gaat ten kostte van prijs/kwaliteitverhouding bij aanschaf van dat merk via de internetshop. Alsof dat geen omzet kost.....

Waarom moet de fabrikant meewerken om showrooms runnende te houden?

Pfffff

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 23 nov 2007 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

De fabrikant hoeft de showrooms ook niet runnende te houden, maar het lijkt mij ook wel normaal dat als er reclame voor je apparaten wordt gemaakt (bv. door ze opgesteld te hebben), dat je daar dan voor betaalt. En dat kan dan op meerdere manieren, zoals bijvoorbeeld het verlenen van korting op de inkoopsprijs van jou merk. Da's heel wat anders dan een showroom runnende houden.

michieltje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:34

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door michieltje »

Het merk dat het eerst stopt met leveren aan internetshops, loopt gewoon omzet mis.
Dat durf ik wel te betwijfelen. Ik weet natuurlijk niet hoe het in de keukenbranche is gesteld maar ik weet dat in de vloerenbranche diverse winkeliers bepaalde merken die veelal op internet tegen woekerprijzen worden aangeboden uit hun showroom hebben gehaald en als dat er maar voldoende doen dan kun je je als fabrikant toch af gaan vragen waar ze beter mee af zijn want op die manier lopen ze natuurlijk ook omzet mis.
Ik vind het niet kunnen om winkels geen producten te leveren omdat ze de producten in hun ogen te goedkoop verkopen.
Ja dan hebben we hier dus te maken met een duidelijk geval van meningsverschil want ik vind dat ze dat wel moeten doen. Het is in mijn situatie wachten op de eerste fabrikant met ballen die dat durft en kan

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan krijg je dus de situatie dat bepaalde producten overal evenveel gaan kosten. Behalve bij de enkele (web-)winkel die de producten via de parallelimport verkoopt.

Ja, daar zitten we op te wachten...

michieltje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:34

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door michieltje »

Nee kweenie dat zeg ik niet dat hoeft van mij ook niet. Het gaat mij erom die rotte appels eruit te vissen die net boven mijn inkoopsprijs zitten en met prijzen smijten waar je niet goed van wordt want zover is het inmiddels.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door kweenie »

En waar komt de grens dan te liggen? Het begint bij een paar rotte appels, maar voor je het weet wordt de 'minimale marge' steeds hoger en dan kom je vanzelf op 'adviesprijzen' waar je aan moet voldoen, omdat je anders door de leverancier getreiterd wordt.

Dan krijg je juist (web)winkels die via de parallelimport producten tegen (te) lage prijzen gaan aanbieden.

Ik ken voorbeelden van producten die op 9 van de 10 plekken 'toevallig' even duur zijn, net zo duur als wat in het boekje van de fabrikant staat. Als je dan een enkele webwinkel weet te vinden die zich niet aan deze 'adviesprijs' houdt, dan mogen die bijvoorbeeld van de van de fabrikant of importeur geen plaatje daarvan neerzetten, omdat er bijvoorbeeld auteursrechten op zitten of zo.

michieltje
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 nov 2006 13:34

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door michieltje »

Tja, dat zal per product en per markt verschillen. Ik moet zeggen dat ik naar aanleiding van onze discussie net nog even op het net heb zitten surfen in mijn eigen branche en tot mijn verbazing hebben de meeste "rotte appels" hun prijzen inmiddels aangepast :oops: :oops: tot een voor mij acceptabel verschil. Een maandje of twee geleden was dit nog niet het geval een laminaatje wat bij de meeste winkeliers €32,95/m² kostte, kon je via het web krijgen voor €23,50/m². Deze werden dan vervolgens ook nog gratis door het hele land bezorgd. Als ik dan naar mijn eigen inkoop keek dan kon ik daar behoorlijk furieus over worden. Ik zie dat ze ze nu hebben aangepast naar €27,95/m². Dan bedraagt het verschil nog maar €5,00/m². Op een laminaatje nog steeds veel aangezien de marges op dit product belachelijk laag zijn maar ik denk dat die €5,00 nog wel te verkopen zijn met goede argumenten. Service, mogelijkheid tot laten leggen/opmeten etc, etc.
Mijn excuses dat ik mijn huiswerk niet beter had gedaan :oops: , maar mijn standpunt is dat verschillen moeten kunnen, je kunt als winkelier namelijk ook een stukje extra meerwaarde bieden aan je consument. Maar als we het over prijsverschillen van 100% gaan hebben zoals onze topicstarter aanhaalde vind ik dit niet kunnen. Ik ga er tenminste vanuit dat er op keukenapparatuur geen 300% marge zit.

janoez
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 nov 2007 12:15

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door janoez »

Waarom kunnen Duitse keukenboeren dan wel leveren voor die prijs en Nederlandse niet?

Waarom kunnen Duitse keukenboeren wel een granieten blad leveren voor lage prijzen en Nederlandse niet?

Wie kan me dat uitleggen?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Over het algemeen zijn (of waren inmiddels?) veel producten goedkoper in Duitsland, waarschijnlijk door de grotere schaal, minder belastingen en het betreft met keukens bijvoorbeeld binnenlandse producten, die worden graag door een eigen land betroeteld.
Kijk maar naar bijv. prijzen van een nieuwe BMW of Mercedes daar, achterdocht is dus niet altijd op zijn plaats.

Pfffff

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 29 nov 2007 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: inbouw apparatuur

Ongelezen bericht door pyotr »

Keukenomzet t/m 3e kwartaal
Nederland - 8 %
Duitsland - 20 %
8% van het Bruto Nationaal Product? 8% hoger dan vorig jaar? Ik mis een stukje context :? [/quote]

Gesloten