LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] offerte brugman

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
denhaag1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:50

offerte brugman

Ongelezen bericht door denhaag1971 »

Ik heb een offerte van een keuken laten maken bij brugman.
De bruto prijs kwam op 26000 euro.
Nu zegt iedereen tegen mij dat ik 40% korting moet afdingen.
Klopt dit of zijn dat indianen verhalen?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door 16again »

Er zijn winkels, waar je bij binnenkomst al 50% korting krijgt, bij andere winkels krijg je helemaal geen korting.

Vergeet korting. Bezoek meerdere winkels, vergelijk hoeveel je betaalt, en wat je ervoor krijgt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door sjoegel »

een keer een badkamer gekocht bij Brugman bij de Arena. Wat 16 again zegt klopt. Kijk eerst wat je wilt en zoekuit wat dat kost en zoek dan een leverancier voor je wensen. Bij Brugman redelijk geholpen alleen toen ik tegels tekort had waren ze in en keer veel duurder geworden ! Ik hield hier een nare smaak van over (die ik nu ook nog heb) Tip zoek een leverancier in je dorp of in de buurt. De kleine zelfstandige keukenboeren kun je het beste hebben.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door sarpmg »

Brugman behoord tot de mandemakers groep :oops:

Dus minimaal 40% korting op de apparatuur
en 50% op de kasten

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Sjeeeesus,

Lekker tijd steken in het afdingen in plaats van te kijken naar de juiste keuze in apparatuur. Je moet tenslotte op een verjaardag kunnen vertellen dat je een werelddeal hebt gemaakt.
Je kan niet vertellen dat je een heerlijk notenbrood hebt gemaakt in je oven met "patisserie-stand". Of dat je minder etenswaren weggooit vanwege je nul graden Liebherr koelkast..........

Neeeh, korting!!!!!

Weet je wel zeker dat je na de handtekening wel de hoogste korting hebt bemachtigd, of blijf je je genaaid voelen na een heftig potje afdingen?
Als ik zelf moet afdingen bij een aankoop zeg ik altijd tegen de verkoper, kom hier dan krijg je een zoen!, Waarom?...........
Als ik genaaid wordt wil ik er bij zoenen ook!

Gewoon lekker vergelijken, en als de verkoper daar niet tegen kan, had ie maar een ander vak moeten leren.........

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door GWTE »

Kijken...kijken.........niet kopen bedoeld hij...... typisch Nederlands. Als je wilt onderhandelen over de prijs, moet je ook zaken willen doen.

keukeninstallatie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2007 23:25

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door keukeninstallatie »

Ga gewoon naar een speciaalzaak en slaap altijd eerst een nachtje voordat je überhaupt een handtekening zet. Laat je niet onder druk zetten. En als je veel korting kunt krijgen, was die verkoper je toch in eerste instantie een oor aan het aannaaien... Dan wil je toch geen zaken met zo'n iemand doen???

Succes!!
Laatst gewijzigd door keukeninstallatie op 06 dec 2007 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door mar53 »

KROTING???

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door maxx »

Ja mar53,

KROTING, je weet wel dat komt van het woord SKROTING wat weer een oudhollandse verbastering is voor het Latijnse woord SCROTUM. Dus mensen die veel korting willen krijgen meestal veeeeeel KROTING. Ach, je loopt even moeilijk maar je hebt wel een leuk verhaal voor de komende verjaardagen :wink:

MVG

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door hark »

Brugman???? gedverderrie.........Mandemakers winkel???/

Hard weglopen dus.....

Vooraf alles dokken; anders geen keuken op transport !

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door rosboer »

Geef je geld liever aan een goed doel dan het over de balk te smijten bij Brugman. Waardeloze zaak.

roefie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2008 11:23

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door roefie »

Brugman Keukens is inderdaad een meer dan waardeloze zaak.

Onlangs bij Brugman (vestiging Zutphen) geweest voor een keuken. Ondanks dat we zelf al redelijk goed wisten wat we wilden, was de verkoper niet te betrappen op pro-actief meedenken. In mensen naar de mond praten was hij wel erg goed.

Tijdens het uitzoeken van de keuken stapte de verkoper al drie keer tussentijds naar de vestigingsmanager. Dat kwam bij ons al ietwat vreemd over.

Na het samenstellen van de keuken sloeg de verkoper aan het rekenen. Hij kwam met de mededeling dat de bruto verkoopprijs 21.000 euro bedroeg. Ik stelde dat de brutoprijs voor ons niet interessant was. Ik wilde weten wat ik neto -onder de streep- zou moeten betalen. Na overleg met de vestigingsmanager kon de keuken voor 16.000 aangeboden worden. Op mijn mededeling dat die 'aanbieding' niet zou leiden tot verkoop ging de verkoper weer naar zijn manager en hij kwam terug met een prijs van 14.000 euro. Ook dat was voor ons te duur. Elders hadden we een betere prijs gehad voor een vergelijkbare keuken. De verkoper ging vervolgens weer weg en kwam samen met de vestgingsmanager terug. De vestigingsmanager (waarschijnlijk het slimste jongetje van de klas bij de Mandemakers-academie) vroeg of wij dan even een prijs aan wilden geven waarvoor wij diezelfde dag nog een handtekening zouden zetten.

Ietwat geirriteerd gaf ik aan dat hij de verkoper was en dat hij gewoon een scherpe prijs neer moest leggen, waarmee hij het voor ons interessant zou maken om de keuken bij Brugman te kopen. Toen ik te kennen gaf dat ik hoe dan ook vandaag geen handtekening zou zetten bleef de prijs op 14.000 euro staan en waren we (eindelijk) uitgepraat.

Wat een verschrikkelijk gedoe om tot een prijs van een keuken te komen. Ik kom voor een keuken en niet voor korting!

Uiteindelijk de keuken met een goed gevoel gekocht bij Scheffer Keukens in Zelhem. Prima geholpen, nagenoeg netto-prijzen dus geen irritante onderhandelingen, een verkoper die meedenkt in ontwerp en budget, een fraaie en zeer complete showroom, etc.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: offerte brugman

Ongelezen bericht door nico_s »

Prima geholpen, nagenoeg netto-prijzen dus geen irritante onderhandelingen, een verkoper die meedenkt in ontwerp en budget, een fraaie en zeer complete showroom, etc.
Voor de mensen die zich aan het oriënteren zijn voor de aankoop van een keuken: kijk niet naar de korting, maar naar het complete (prijs)plaatje inclusief ontwerp, meedenken van de adviseur etc.!

Gesloten