LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
josna
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 sep 2007 16:26

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door josna »

Tja, na even vluchtig alle antwoorden op Uw vraag (en tekeningen) te hebben bekeken, ben ik geneigd om te zeggen (schrijven in dit geval) dat U zich, en met U alle beantwoorders, toch eerst eens moet(en) gaan oriënteren in de keukenbranche. STANDAARD MAATVOERINGEN in deze branche zijn 60 cm. breed ! Als ik dan Uw tekeningen bekijk dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat
wat voor soort keuken dan ook, gewoonweg NIET kan. Op een breedte van 3.80 mt tekent U een koelkast, een dubbele spoelbak met nog een vaatwasser ! Laten we even optellen: Koelkast 60 cm breed,vaatwasser 60cm breed, dubbele spoelbak; standaard met onderkasten 80 cm.
De door U aangegeven deur laten we maar aan de rechterkant zitten.
Even optellen : 2 x 60 cm + 80 cm = 2.00 meter ! Waar haalt U dan die 3.80 meter vandaan ? Dubbeldeur koelkast misschien ? Kantinevaatwasser van dubbele afmetingen ?? Na twee maal mijn eigen huis te hebben mogen bouwen en vooral ontwerpen, heb ik nog twee adviezen voor U: 1) Laat de keukenprins(es) vertellen hoe die wil werken in de keuken, en 2) Maak de tekeningen eerst ECHT op schaal
dan wil ik graag nog mijn commentaar geven, uiteraard in positieve zin !
Waar heeft u het in hemelsnaam over ????

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door GWTE »

Even optellen : 2 x 60 cm + 80 cm = 2.00 meter ! Waar haalt U dan die 3.80 meter vandaan ?
Weer iemand die geen tekening kan lezen.........3.80 meter? Wel dat is de lengte van de muur...... :idea:

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Hahaha, mooie onzinreacties weer, vooral die Theo Muller, die heb ik hier nog nooit gezien! Ik wacht graag reacties van de bekenden zoals Sjoerd en Wilco af, daar zit zéker wat beters tussen. :D

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door rayke »

STANDAARD MAATVOERINGEN in deze branche zijn 60 cm
Bij Ikea en DMG is alles standaard misschien.

Gewoon een vakman nemen, beetje geld investeren en de keuken op maat maken.Heb je ook geen last een bostwering die te hoog of te laag zit.

mastermold
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 nov 2007 22:06

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door mastermold »

Welke apparatuur moet er in passen (stoomoven? diepvries? etc). en hoeveel vierkante meter opbergruimte denk je nodig te hebben? Als je dit met Visio hebt getekend, zou je dan een link naar het Visio bestand willen plaatsen, dat prutst wat makkelijker ]
Duurde even voor ik een gratis dienst vond, maar hier zou je als het goed is de Visio moeten aantreffen:

[url=http://files-upload.com/files/651739/Keuken ontwerp10.vsd]http://files-upload.com/files/651739/Keuken ontwerp10.vsd[/url


mastermold
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 nov 2007 22:06

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door mastermold »

Ik denk dat ik er met ontwerp 13 uit ben:

Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan?

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door Inoitall »

Ik vind het hellemaal niks. Het is geen ideaal ontwerp, vooral bij een paar doorgangen in de ruimte en het raam. Helaas, sorry.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Koelkast zonder bladruimte ernaast, vervelend je boodschappen inruimen?

mastermold
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 nov 2007 22:06

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door mastermold »

heb je ook foto's van de huidige situatie (om er een beetje gevoel bij te krijgen?)
Dit zijn twee foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht dat ik ook van het rechtererker een foto had, maar mijn camera liet me in de steek :cry:

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Het is me nog niet helemaal duidelijk welke stijl je wilt, landelijk, tijdloos, strak, piet boon...
Wat vind je verder belangrijk in je keuken? Opbergruimte, werkruimte, een open uitstraling?
Je hebt zelf een bar getekend, waarom? is de mogelijkheid te eten erg belangrijk?
Ik moet zeggen dat ik de meeste oplossingen nogal "ver" vind gaan, een beetje extreem qua vormgeving (niets op tegen natuurlijk, maar wellicht nogal zonde van de ruimte en de rest van de woning).
ZIjn er verder bouwkundig nog mogelijkheden, bijv. de deur linksonder wat verder opschuiven van de linkermuur vandaan, opdat een kastenwand op de linkermuur geplaatst kan worden? Evt. de onderste muur optrekken, zodat deze gelijk komt met de "kolom" in de rechter onderhoek?
Ik hoor het graag van je...

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Afbeelding

Even out of the box thinking: De deur past qua hoogte/breedte redelijk in die erker, raampje naast oorspronkelijke deur vergroten en je hebt een goede hoek? :)

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Eventueel een kastenwand doorbouwen voor je inbouwkast, met een hoge (keukenkastdeur) ervoor is daar nog wel iets van te maken? Lekker diepe kast. :D

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

jatterd :wink:

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Hmm, overheen gelezen. :oops:

:lol:

mastermold
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 nov 2007 22:06

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door mastermold »

Het is me nog niet helemaal duidelijk welke stijl je wilt, landelijk, tijdloos, strak, piet boon...
Wat vind je verder belangrijk in je keuken? Opbergruimte, werkruimte, een open uitstraling?
Je hebt zelf een bar getekend, waarom? is de mogelijkheid te eten erg belangrijk?
Ik moet zeggen dat ik de meeste oplossingen nogal "ver" vind gaan, een beetje extreem qua vormgeving (niets op tegen natuurlijk, maar wellicht nogal zonde van de ruimte en de rest van de woning).
ZIjn er verder bouwkundig nog mogelijkheden, bijv. de deur linksonder wat verder opschuiven van de linkermuur vandaan, opdat een kastenwand op de linkermuur geplaatst kan worden? Evt. de onderste muur optrekken, zodat deze gelijk komt met de "kolom" in de rechter onderhoek?
Ik hoor het graag van je...
We willen graag een landelijke stijl. Opbergruimte is belangrijk, maar met die diepe inbouwkast (zit rechts wel een gasmeter in, maar diekan mogelijk nog wat omhoog) en een aantal nieuwe kasten is dat geen probleem. Werkruimte is wel belanrijk, vandaar dat je dat in mijn ontwerp terugziet. (Dit gaat wat ten koste van de open uitstraling, dat geef ik gelijk toe) De bar heb ik getekend omdat een "schiereiland" van 60 breed wat iel overkomt. Een breder eiland zoals je in ontwerp 10 ziet, doet teveel afbreuk aan de ruimte. Er is bouwkundig veel mogelijk, de muur met de twee deuren (waarvan alleen de linker nog intakt is) wordt gedeeltelijk opnieuw opgebouwd. De reden waarom ik voor de linkerdeur kies, is omdat ik nog met een meterkast (stroom) zit bij de rechterdeur en deze zou ik moeten verschuiven als ik daar een deuropening moet maken. Nu wordt de muur daar dicht en draai ik de meterkast naar de halzijde. Een kastenwand voor de inbouwkast, betekent waarschijnlijk het opofferen van de ruimte van de inbouwkast, tenzij je bedoelt dat de inbouwkast alleen een ander front krijgt en dat is zowiezo de bedoeling.
Het verhaal over de muur optrekken begrijp ik niet helemaal, leg dat nog eens uit. Nogmaals, bouwkundig is er veel mogelijk. Wat is er niet mogelijk?

- de borstwering van het rechtererkerraam verhogen, hiermee verander je het aangezicht van de woning
- de verlaagde delen van de erkers verhogen, er zitten hier dragende balken in.

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Hmmm...
Ik zou toch een gaan kijken naar een ontwerp zonder eiland.
Dit geeft de totale ruimte een veel rustiger uitstraling.
Verder heb ik weinig tijd om te tekenen nu, dus wees creatief.
Wellicht een idee:

De enkele deur tegenover de erker: dubbele deuren van maken, of geheel open maken over een twee meter.
Dit geeft een ruimtelijk effect.

Gr Wilco

josna
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 sep 2007 16:26

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door josna »

Ik ben er nog niet achter hoe je een plaatje in een reactie plaatst, maar ik bedoelde dit:

http://files-upload.com/files/669366/radar.JPEG

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door nico_s »

Als je een plaatje wilt plakken gaat dat als volgt:
de tekst url en /url tussen de rechte haken vervang je door img.

josna
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 sep 2007 16:26

Re: Keukenplanning, ik kom er maar niet uit

Ongelezen bericht door josna »

Als je een plaatje wilt plakken gaat dat als volgt:
de tekst url en /url tussen de rechte haken vervang je door img.
Ik heb niet de indruk dat Mastermold, na 2 maanden, nog op m'n plaatje zit te wachten, hoor.

Ben wel benieuwd hoe hij het uiteindelijk opgelost heeft....

Gesloten