LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rotpunkt vs schroder

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pedalpower
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 10:51

rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door pedalpower »

Hallo,

Ik heb twee offertes van keukenzaken voor een bedrag van 7500,- euro
werkblad van 3,20 met in het midden vrijstaand fornuis.
dan een (schier)eiland van 1,80 met koelvries, vaatwasser en spoelbak.

Fornuis is reeds in mijn bezit dus valt buiten de offerte

Nu twijfel ik tussen de twee merken rotpunkt en schroder (beide hoogglans/ greeploos allemaal laden) iemand meer info over schroder en hoe deze staat t.o.v rotpunkt en andere merken?

Ook twijfel ik nog tussen kunststof werkblad en rvs, iemand ervaring met rvs en de levensduur van kunststof van dekker/zevenhuis?


Alvast bedankt voor de info!

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door mrd »

voor de schröder kiezen

Keukens zijn met elkaar vergelijkbaar, qua segment en uitstraling, alleen de schröder heeft blum lades en scharnieren, en worden vrij compleet uitgeleverd, bij rotpunkt schort het nog wel eens aan compleet uitleveren.

verder beide binnenzijde in kleur, en beide geïmporteerd door Hagro Hoogeveen

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door GWTE »

Geen merken waar ik voor zou kiezen.....

GWTE

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

En waarom dan wel niet..?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door GWTE »

Wel kijk, laat ik het netjes zeggen.....politiek correct om het zo maar te noemen.


Ik wil natuurlijk niemand voor het hoofd stoten.


Laten we wel zijn, niet alles uit Duistland is goed.....


Met andere woorden......HET IS ROMMEL (spullen van slechte kwaliteit)!


GWTE

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

En waarom is het dan rommel? Is Format beter?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door GWTE »

Hi hi hi....For...wat? Nooit van gehoord...onbekend maakt onbemind!

GWTE (At Your Service)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Laten we wel zijn, niet alles uit Duistland is goed.....
Kijk.... daar ben ik het ook mee eens!

Ik ga liever voor spullen uit Duitsland :lol:

mrd
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jun 2006 12:41

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door mrd »

:lol:

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door GWTE »

Afbeelding
Ik ga voor spullen uit Amerika.

GWTE

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Beste Gerardus Wilhelminus Theofilus Egidius Ceasar,
Geef nu eens aan waarom Schroder rommel is.

meerst
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 feb 2008 15:08

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door meerst »

GWTE en Pufje kan je gewoon negeren. En dan letten op het advies van maxx en sommige anderen zoals zelfstandigste...

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door pufje »

Precies minderst, want die geven de antwoorden niet die je zelf graag wilt horen he . Net een klein kind :lol:
Die horen liever alleen de antwoorden van ECHTE verkopers, die alleen naar eigen zak praten en waar vinden we die, precies, in de winkeltjes waar jij je boodschapjes haalt.
Kleine beurs, maar een onevenredige grote muil.
Sterkte moppie

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door kzin »

O kom zeg puf en jij bent zoooo eerlijk dat je alleen topspul verkoopt en nooit hoeft toe te geven dat de klant in de verkeerde winkel staat omdat ie geen 40.000 wil uitgeven? :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door maxx »

Hi hi hi....For...wat? Nooit van gehoord...onbekend maakt onbemind!
Nee, nooit van gehoord maar wel een mening klaar. Volgende week donderdag opent de nieuwe fabrieksshowroom van Format waar we kunnen zien welke koers deze keukenfabrikant gaat varen. Nieuwe showroom, nieuwe folder, nieuwe website, nieuwe kasten, nieuwe ladesystemen, nieuw greeploos design en ga zo nog maar even door.

Ga je weer om een hoekje kijken op de MOW of neem je, net als wij, de moeite om naar Haiger te rijden.

MVG

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door pufje »

O kom zeg puf en jij bent zoooo eerlijk dat je alleen topspul verkoopt en nooit hoeft toe te geven dat de klant in de verkeerde winkel staat omdat ie geen 40.000 wil uitgeven
Inderdaad. waar we niet achter staan laten we EN al niet zien in de showroom EN de adviseurs weten dit met steekhoudende argumenten te onderbouwen.
En nogmaals, ben geen verkoper, maar ga over de centen en de organisatie.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Ik weet nog steeds niet waarom Schroder rommel is.

Dit is toch een consumentenforum, niet een uitlaatklep voor gefrustreerde keukenverkopers

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Nee, nooit van gehoord maar wel een mening klaar. Volgende week donderdag opent de nieuwe fabrieksshowroom van Format waar we kunnen zien welke koers deze keukenfabrikant gaat varen. Nieuwe showroom, nieuwe folder, nieuwe website, nieuwe kasten, nieuwe ladesystemen, nieuw greeploos design en ga zo nog maar even door.
De oude Format website blonk al niet uit in duidelijkheid, de nieuwe nog minder. Neem het frontoverzicht: de pdf bevat maar een beperkt aantal fronten. Ga naar een Formatdealer en er blijkt nog een heel scala aan andere fronten te bestaan bv Texel, Amsterdam etc. etc. Hetzelfde geldt voor het kleurenoverzicht. naast struktuurlak ook nog zijdemat maar wat het verschil is, is nergens te lezen. Overigens zijn de meeste websites van keukenfabrikanten weinig informatief.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Bertha,

Format heeft in Nederland een aantal fronten die alleen voor de Ned. markt bestemd zijn. Deze worden dus niet op de "mondiale" website gezet. Front Amsterdam is nou ook niet echt een knaller.

Het gaat nog verder. Ieder type front wat folietec levert kan door een Formatdealer worden geleverd. Dat zijn weer zo'n 20 tot 25 fronten die in 30 kleuren folie en 1950 kleuren structuurlak worden geleverd.

Voorzijden van de kasten worden straks standaard RVS zonder meerprijs. Ook de legplanken in de kasten worden met RVS afgewerkt, leuk detail. Laden worden geleverd met het laatste Blum ladeprofiel en daarbij passend het nieuwe Orgalux. Ik verwacht de nieuwe showkeukens binnen een paar weken binnen te hebben. Dan kan ik zien hoe de klanten erop reageren.

Structuurlak en zijdemat (zijdeglans) zijn 2 verschillende bewerkingen. Structuurlak is eenvoudig in gebruik, zijdeglans vertoond sneller vingerafdrukken etc.

Wel goed dat je bij een Formatdealer bent geweest want de website is voor de ene klant geheel duidelijk en voor de andere klant geheel niet. De website van Format is mooier dan eerst. De mogelijkheden mogen van mij ook wat ruimer worden belicht maar er is alweer een nieuwere versie van de folder in de maak.

Heb je wel wat kunnen vinden bij die bewuste Formatdealer? Als je een adviseur hebt getroffen die weg weet in de mogelijkheden kun je hele mooie dingen maken voor een goede prijs.

MVG

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: rotpunkt vs schroder

Ongelezen bericht door hark »

Neem een Rotpunk zou ik zeggen.
Mooie sterke hoogglans gelakte keukens.
Niets mis mee en er zijn vol op mogelijkeden.

Zet hem vol met Bosch apparatuur die niet zichtbaar zijn zoals vriezer, koeler en vaatwasser en mooi zicht apparatuur van Smeg.
Dat gecombineerd met een granieten blad van 6 cm en spatranden van 25 cm en je weet niet wat je ziet.

Doen !!

Gesloten