LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door pufje »

De kasten hebben aan de binnenkant dezelfde kleur als aan de buitenkant,
De klant krijgt er geheel gratis een knijpkat bij.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsjonge, wordt de helft van de postings weer eens met de onderlinge rivaliteit gevuld. Daar hebben we veel aan.

Pufje, waarom zou je een knijpkat nodig hebben om de binnenkant van de kasten te zien? Een normale consument doet de keukenkasten namelijk zo af en toe wel eens open om er iets in te zetten of uit te halen. Daarbij zie je natuurlijk de binnenkant van de kasten ook. Het lijkt me niet dat je een knijpkat nodig zou hebben om de binnenkant van de kasten te kunnen zien.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Kweenie,

Wat onze Puf bedoelt is dat een gekleurde binnenkant leuk is als het maar een lichte kleur is. De merken die er mee te koop lopen kijken niet naar licht of donker....hup buitenkant Wenge? Dan de binnenkant ook Wenge en dat wordt een donker gat. Vandaar de Knijpkat.

Zelf heb ik liever een kast met licht interieur maar smaken verschillen.


MVG

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door kweenie »

Kijk, dat is tenminste een helder verhaal. Goed om erop te wijzen dat het dan erg donker kan worden. Maar ik vind het op zich wel prettig als je ervoor kunt kiezen of je de binnenkant in de zelfde kleur wilt of niet.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door rayke »

Ben benieuwd op pufje wel eens gekeken heeft of z'n koelkastlampje uit als als 'tie' dicht zit :-)

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Vandaag eindelijke de knoop doorgehakt en een keuken bestelt, flexdesign, gebruiken de duurdere blum lade dempers en goede scharnieren.Alles is mogelijk weleswaar tegen meer prijs maar goed ,
nu een keuken precies pas zonder passtrook en een ladeblok van 75 cm.elke maat is leverbaar , goed gevoel bij een kleine zelfstandige in midden nederland dus indien iemand intresse heeft kan die mij mailen voor het adres.Je stuur globaal je wensen hij maakt een voorlopige offerte, werkt allen met siemens ( met zeer veel koring op advies prijs en miele apparatuur en MW-panel werkbladen en flexdisign/ horst keukens . Geen grote schowroom ( geen grote winstmarge nodig , je mag op uitnodiging de fabriek in duitsland bezoeken, er zij stalen en 2 in gebruik zijnde keuken door het gezin dan kun je zien hoe goed een keuken echt is.Ik hou julie op de hoogte . :wink:

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door hyama »

en waar is je mail adres dan


maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door maxx »

nu een keuken precies pas zonder passtrook en een ladeblok van 75 cm
Beste Ferry,

Ik weet niet hoe jouw opstelling eruit ziet maar een keuken zonder passtukken heeft meer aandacht nodig dan een "normale". Als de keuken stopt met een ladekast moeten de wanden vlak, waterpas en de de hoeken haaks zijn anders gaat de lade mogelijk aanlopen tegen de muur.

Veel koelers en vriezers hebben een bepaald afstand nodig naar de wanden om de deur goed te kunnen openen. Gebruik je te weinig ruimte dan wordt het vaak een probleem om de groente en/of vriesladen normaal te openen.
duurdere blum lade dempers
Duurder is Blum niet, beter wel.

MVG

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Er is 1 week gereserveer om de keuken naar voledige tevredenheid te monteren en er zit nu ook een kast met lade's strak tegen de muur en gaat goed. Voor de koelkast hebben we voor een miele gekozen die heeft 2 groente laadjes ipv 1 grote zoals siemens heeft.P.S. volgens mij weet je wel hoe mijn keuken opstelling er uit ziet die heb ik gemailt.Ik heb vertouwen in dat dit bedrijf dit goed oplost ze hadden tot nu toe allen klant van mond op mond reclame dus zit wel goed denk ik.Ik hoef pas montage te betalen als ik voledig tevreden ben,Dus ik loop niet heel veel risico.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door ferry100nl »

zit een plaat op zijn kant 1,8 cm naast gepland dus lade komen niet langs de muur te lopen , en met standard meubels had ik een passtrook van 8 cm gehad en nu niet dus vind dit een goed oplossing (mooier).Bij dit merk is alles aanpassen van uit fabriek mogelijk dus een kast je van 78,4 cm ook mogellijk.

KP
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 aug 2006 13:19

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door KP »

Gefeliciteerd met je keuken, wij zijn nog niet zover.
Kijken ook nog naar een Rational keuken, maar dan met hoogglans.
Onze Horst dealer kon niet de gelakte hooglans laten zien, moet de deurtjes aanvragen in Duitsland, dus wij twijfelen nog.
Ben trouwens benieuwt wat de deskundigen vinden van een Horst keuken versus Rational???

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door ferry100nl »

Verschilende keuken adviseurs hebben mij verteld dat lak deuren sneller beschadigen zoals met stofzuigen, bij horst krijg je wel een reparatie setje( zoals bij de auto) worden ook 8x gespoten.Wij hebben niet voor lak gekozen omdat wij nog 2 jongens hebben die niet echt voorzichtig zijn.

lukkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2008 20:18

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door lukkie »

hoi horst keukens plaatsen wij er 4 per week van goeie keuken in midden segment snelle levering en goeie service indien nodig.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Ferry,


Ik heb de nare gewoonte eerst de winkelbezoekende klanten te helpen voordat ik internet-offertes maak. Ik zie dat je al geslaagd bent maar jouw opstelling baart me toch echt zorgen. Ook al mag je pas betalen als het goed wordt opgeleverd wil je volgens mij toch wel dat er iets realistisch wordt geoffreerd.


Die hoge kast met koelvriescombinatie strak tegen de muur is echt, ja echt vragen om problemen. Als je dan toch een kast van 80cm naar 75cm laat aanpassen pak dan 5 cm extra en maak de kast 70cm breed.
Aangezien de hogekast direct doorgaat in bovenkasten waarin ook een bovenhoekkast bedacht is kunnen collegakeukenverkopers je wel vertellen welke ellende er kan ontstaan. Door geen of niet voldoende passtukken te gebruiken ontneem je jezelf iedere marge.


Zoals ik eerder al zei heb je naast een koeler minimaal 5 tot 8cm nodig om de kast normaal te kunnen gebruiken. Wat de verkoper ook zegt. Ik baal dat ik er niet eerder naar heb kunnen kijken maar drukte in mijn winkel zat jouw aanvraag in de weg. Bespreek dit in ieder geval met de verkoper. Open een koelkast in zijn showroom en schuif de groentelade eruit. Sluit dan de deur van de koelkast tot deze de groentelade raakt. Meet dan het verschil naar de muur nog maar eens. Wees de ellende voor!!!!


@ Lukkie,

Al plaats je er 40 in de week, als de muren niet 100% haaks en waterpas EN supervlak zijn kom je met Ferry's opstelling niet weg. Zonder passtuk is ellende veroorzaken!!


MVG

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

als de muren niet 100% haaks en waterpas EN supervlak zijn kom je met Ferry's opstelling niet weg. Zonder passtuk is ellende veroorzaken!!
Hier ben ik het.....................................................mee eens!

:wink:

GWTE

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door ferry100nl »

maxx,

De kast van de koeler loopt gelijk met de muur,de deur komt niet tegen een muur aan, het zit nu ook zo met een strook van 1,9 cm naast de kast,tot nu toe geen probleem.De kasten moeten nog ingemeten worden. ik denk dat het wel goed komt en naast de ladekast zit ook nog een strook van 1,9 cm,du er zit wel wat marge in
de breedte.

mooimooi
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2008 17:00

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door mooimooi »

Hallo

Ik had een vraagje.Wij zijn van plan een nieuwe keuken te gaan kopen.
We zitten te twijvelen tussen een horst keuken en een punto keuken.
Heeft iemand ervaringen met deze merken?

horstkeuken
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 aug 2008 01:47

Re: Horst Keukens Wie heeft ervaring en wat is de kwaliteit?

Ongelezen bericht door horstkeuken »

Kijk voor Punto onder Rotpunkt keuken is namelijk het zelfde.
Horst of Flexdesign keuken zijn het zelfde en kan geheel op maat worden gemaakt en word in een klein fabriekje gemaakt waar een kleine groep mensen 1 keuken maken aan de hand van een tekening en niet zoals in de grote fabrieken waar 1 persoon alleen de plinten spuit en de ander allen de achter wanden in elkaar zet dus een horst keuken word met een team gemaakt dus meer vebonden heid met het product en zeer snelle na levering en veel belangrijker ze gebruiken blum hang en sluit werk wat staat voor kwaliteit en lange levensduur .Garantie op keuken meubelen 5 jaar en hang en sluitwerk 20 jaar

Gesloten