LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SieMatic versus Rational gelakt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Wijwetenhetniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2008 12:37

SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door Wijwetenhetniet »

Wij op zoek naar een keuken met gelakte deuren/lades, daar men zegt dat deze sterker/makkelijk is dan andere en een keuken met veel uittrekladen.
Op aan raden liepen wij tegen een Siematic SE 5005 L Glanzend Hoogglans en een Rational Hoogglans aan.
Gaarne horen wij de deskundige en uiteraard van de zoekende onder ons of de gelukkige keukenbezitters onder ons, wat de ervaringen zijn met deze keukens?
En waar wij eventueel op moeten letten?

Rational heeft Blum hang en sluitwerk wat de beter zou zijn dan het hang en sluitwerk van Siematic!

Wijwetenhetniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2008 12:37

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door Wijwetenhetniet »

Op onze vraag wat het verschil is tussen een gelakte keuken van SieMatic of Rational is zelf niet door de deskundigen op het forum gereageerd. Dat bevreemd ons, of is er geen verschil?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door 330 »

Ik sluit me helemaal daarbij aan. Ik heb ook een offerte van zowel Siematic en Rational liggen.

Pluspunt van Rational dat ze dikkere platen gebruiken (korpusdikte?), alhoewel hier al een discusie over is geweest over het nut van dikkere platen, ben ik er van overtuigt dat dikke platen veel solide aanvoelen.
Verder zijn de onderplaten in de lades antislip, dus los matje erop hoeft niet. Ook gebruiken zij een mooie kunstof onderplaat/bak voor in een spoelkast, waar vele andere merken 'slechts' een aluminium plaat erop vastschroeft.

Grootste minpunt van Siematic zijn de goedkoop ogende kunstof binnenkorven. Ga naar een Siematic dealer, ga zelf maar zo'n binnenkorf naar voren trekken en terugduwen, dan weet je wat ik bedoel. En je moet van die geluiddempende strips houden rondom de randen.

Succes

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door pufje »

Zeg, niet aan SieMatic komen he :lol:
Rational ook een prima merk overigens.
Als je anderhalve ton over hebt voor een keuken wacht dan de S1 af van SieMatic

mirella1st
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jun 2007 13:19

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door mirella1st »

Ik heb zelf een Siematic hoogglans keuken, SC51 magnolia lak hoogglans, maar vindt de kwaliteit van het spuitwerk erg slecht.
Als ik goed naar de frontjes kijkt ziet het spuitwerk er gewolkt uit en ik zag bij 2 deurtjes vandaag met de zon erop dat die veel matter waren dan de rest.
Ook hangt de magic corner(hoekkast) steeds scheef, als je hem dan omhoog trekt blijft ie weer goed staan maar hij zakt langzaam weer naar beneden.
Ik heb goedkopere keukens gezien waarvan de hoogglans frontjes er veel glanzender uitzagen.(niet "gewolkt")
Nou hoorde ik dat er een A en B keuze is van Siematic, klopt dat?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door maxx »

En dan blijft het angstvallig stil.......


Het doorhangen van de magic corner is volgens mij een kwestie van afstellen. Het is op zich een goed systeem maar je hebt er nog wel eens een monteur tussen die het afstellen niet helemaal begrijpt. Gewoon de dealer bellen om de boel te laten afstellen.


Wat de lak betreft is er volgens mij niet veel mis met SieMAtic anders dan de prijs. Laat jouw dealer de fronten inspecteren. Dat gewolkte effect kan komen van het oppoetsen/slijpen van de fronten.

MVG

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door pufje »

Precies, bel eerst eens je dealer, dat gewolkte kan je weinig aan doen, de SC51 staat zo ook in de showroom. Dat matte kan niet en dient vervangen te worden.
De Magic Corner is niet juist geplaatst.
En nee, je hebt geen A en B keuze, of je hebt een SieMatic of je hebt iets anders.
Dus wellicht iets anders ??? :lol:

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Siematic is ook maar gewoon een keuken.....niets meer niets minder! Vraag dat maar aan Cees....

http://nl.youtube.com/watch?v=nLA1iTiTTeQ

GWTE :wink:

Keukencriticus
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:08

Re: SieMatic versus Rational gelakt

Ongelezen bericht door Keukencriticus »

Ik heb een Rational Sigma. Mooie kwaliteit spuitwerk.
Het is opmerkelijk hoe makkelijk het schoon en streeploos te houden is.
Sie Matic weet ik niet

Gesloten