LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Betaling

Ongelezen bericht door cassiekai »

Loop direct na het monteren met de monteur de keuken door, neem daar gerust even de tijd voor. Controleer alles goed, werkt alles ook? Eventuele gebreken op papier zetten en samen ondertekenen (ook naam in letters zodat je nog weet wie het was). Datum erop.
Eventuele gebreken / schade kun je telefonisch doorgeven maar beter is het schriftelijk te doen of je gesprek schriftelijk te bevestigen.
Bedankt voor de tips!! Ik neem ze mee. Ik heb helaas niet zoveel ervaring met keukens dus weet niet echt waar ik specifiek op letten moet. De keuken wordt morgenochtend om 0630 geleverd, wordt een vroegertje gezien het voor mij ruim een uur rijden is. Ik vind het eigenlijk echt een belachelijke tijd.

Maandag wordt de keuken gemonteerd, dus dat wordt het hele weekend in een kaal huis slapen. Het zal me niet gebeuren dat hij van het weekend even gestolen wordt, heb dit meer gehoord.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Betaling

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Waar is dat nieuwe huis dan?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Betaling

Ongelezen bericht door rayke »

06.30? Zijn ze gek gworden of zo. maar ja, je zal zelf wel ja gezegd hebben.
Controleer bij het lossen of alles er is, of de kleur van het front ok is, apparatuur de juiste is enz. Op alle verpakkingen staan typenummers.

Als ze je niet de tijd geven om te controleren dan vermeld je dit ook op de vrachtbon waarop je moet tekenen voor ontvangst. Laat ook de bezorger voor die opmerking tekenen. Controle ook aan de hand van je opdrachtbevestiging.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Betaling

Ongelezen bericht door cassiekai »

Ik woon net over de grens in Duitsland. Ja, het is niet te geloven maar ik kwam in NL goedkoper uit en nog mooier ook.

Ik hoop dat de chauffeur dan even de tijd heeft. Ik had hem vandaag al aan de telefoon en hij was volgens mij niet zo blij. Hij wilde eerst vanmiddag leveren maar ik kon niet en dit was ook niet de afspraak.

Ik had het idee dat ik mij maar moest schikken naar dat wat in de broef stond over de tijd van levering.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Betaling

Ongelezen bericht door zaankanter »

06.30? Zijn ze gek geworden of zo. maar ja, je zal zelf wel ja gezegd hebben.
06.30 kan wel kloppen.
De chauffeurs beginnen te rijden om 5 uur van uit Waalwijk
Eerste klant waarschijnlijk.

Over het algemeen heb je hier geen keuze in.

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Betaling

Ongelezen bericht door hyama »

06.30? Zijn ze gek geworden of zo. maar ja, je zal zelf wel ja gezegd hebben.
heb je tenminste nog wel wat aan je dag,of wat beter is je hoeft geen vrij te nemen van je werk

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Betaling

Ongelezen bericht door cassiekai »

Zo, de keuken staat. Ik ben eigenlijk dik tevreden. Het enige wat er niet bij zat was een afdekplaat, dit is verder niet direct storend. Ik heb keukenmonteurs uit Duitsland gehad, super aardige competente mannen. We hebben vrijdag na het plaatsen een manko lijst opgemaakt. Gisteren belde ze meteen op dat ze die afdekplaat besteld hebben en dat die zsm geleverd wordt.

In tegenstelling tot velen hier, keukenkampioen kun je gerust doen :D :D

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Betaling

Ongelezen bericht door Houwi »

Nou dat is mooi en goed nieuws.

Wij krijgen de keuken pas eind augustus.
Maar ik zit nog wel met die betaling, want op de website van KK staat toch echt:

Géén aanbetaling
Keuken Kampioen is aangesloten bij CBW, de Centrale Branchevereniging Wonen. Maar de eisen die wij aan onszelf stellen zijn nog vele malen strenger. Aanbetalen komt bij ons dan ook niet voor.
http://www.keukenkampioen.nl/index.php? ... _voordelen



Dus, ik betaal pas als alles staat en zonder gebreken is.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Betaling

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dus, ik betaal pas als alles staat en zonder gebreken is.
Beste Houwi, DAT staat er niet, en behoort, helaas, ook niet tot de (strenge) mogelijkheden.

Géén aanbetaling betekend bij deze club, alles betalen bij- of voor- levering.

Ze beweren wel dat u kan bepalen wanneer u betaald, dus mocht het in uw geval lukken om bij oplevering te betalen, neem ik bovenstaande terug en geef ik u de complimenten en een pluim! :wink:

kosherman
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jul 2007 16:33

Re: Betaling

Ongelezen bericht door kosherman »

Volgens CBW betaal je een voorschot van 15 % en uiterlijk bij aflevering
de rest.
Dus ze hebben weer eentje belazerd, dat is de werkwijze vd beruchte
Mandemakersgroep en toch trappen ze erin!!!
En als de aflevering niet compleet is, zal het je lang berouwen, voordat het goedkomt.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Betaling

Ongelezen bericht door cassiekai »

Ik moet zeggen dat het lange wachten wel meevalt. Vrijdag keuken geplaatst, maandagochtend werd ik gebeld over de 2 kleine dingen die niet klopten, vandaag ben ik gebeld voor een afspraak om het gereed te maken.

Ik had het al eerder gezegd maar ik ben dik tevreden. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het misschien wat slechter treffen maar ik denk niet dat die anders behandeld worden dan mij. Als je honderden keukens per maand verkoopt dan hebben er altijd wel een paar pech. Ik denk dat als je het procentueel gaat bekijken dan doen ze het volgens mij niet slecht.

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Betaling

Ongelezen bericht door Houwi »

@Zelfstandigste

Ja, je hebt denk ik gelijk.
Ach, het maakt me niet zoveel uit. Die keuken moet ik toch betalen.
De verkoper ken ik indirect via-via zeg maar. Dus als er wat mis mocht zijn, vertrouw ik er wel op dat het snel goed komt.

Gesloten