LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is dit een keuken van € 22.500,00??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
toine123
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2009 15:43

is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door toine123 »

ik heb eigenlijk een simpele vraag maar ik kom maar niet verder..

Afbeelding

gelakte kaderdeuren, hoogglans magnolia
apparatuur bruto €9200,00 (siemens)
granieten donkerzwart blad
exclusief loodgieters- en elektra werk
merk maakt me niet zoveel uit, maar moet wel minimaal middenklasse zijn

dit moet toch voor een stuk minder dan € 22.500,00 geleverd + gemonteerd kunnen worden??..of is dit toch een reeele prijs?

ik ben tot nu toe bij verschillende keukenzaken geweest maar of ze kunnen het niet leveren (stolpen/omkasting is een probleem), of ze komen rond deze prijs uit (bij 2 zaken)
als het werkelijk een reele prijs is moeten we wellicht consessies gaan doen..wat we uiteraard liever niet doen

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

In welke regio?

Mijn schatting:

Apparatuur € 6000,--
Graniet Nero assoluto € 5500,-- (tja...België he!?)
Meubelen € 7500,-- met kunststof hoogglans stollenwanden € 6000,--
Plaatsen & aansluiten € 1150,--

kom ik op geschat € 20150,-- met kunststof hgl wangen/stollen 18650,--

Even van standaard gemiddelden uitgegaan afhankelijk van keukenmerk kan het e.e.a. nog verschillen.

De stollenwanden kan een probleem geven als het keukenmerk deze niet in het programma heeft, voor maatwerk en vele lakmogelijkheden (en enkele met magnolia kunststof hgl stollen) kan u kijken bij de volgende merken: KH / Beda / Tristar / Format / Sachsen

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door Eek »

Vind het vrij prijzig voor de getoonde opstelling...

Mag ik buiten de prijs om even zeggen dat de belijning (en dan vooral de positionering van de grepen) ruk is...?

keukenzaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 17:02

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door keukenzaak »

Beste Tonie,

De tekening die je hebt neergezet ziet er mooi uit, alleen de prijs lijkt mij wat aan de hoge kant, ik heb de keuken snel berekend en ik kom niet verder dan 16500.00, dit uiteraard ook met Siemens apparatuur en een granieten werkblad en er van uitgaand dat wij de keuken zullen monteren.

Wellicht is het verstandig dat we met elkaar in contact komen, zodat ik de offerte netjes naar je kan mailen.

Met vriendelijke groet,

Marcel

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door loesjes »

Opstelling is niets mis mee, handgrepen is in dit stadium nog maar bijzaak, volgens mij komt het ook gewoon door de computer hoe ze nu zijn getekend.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Beste Tonie,

De tekening die je hebt neergezet ziet er mooi uit, alleen de prijs lijkt mij wat aan de hoge kant, ik heb de keuken snel berekend en ik kom niet verder dan 16500.00, dit uiteraard ook met Siemens apparatuur en een granieten werkblad en er van uitgaand dat wij de keuken zullen monteren.
Dit is echt knap….ik heb het ook geprobeerd maar dan moet ik toch echt wat meer informatie hebben betreffende de apparaten bijvoorbeeld (Siemens heeft zoveel) qua steen ook (er is zoveel zwart) en zo zijn er nog wel wat zaken. Kortom je kunt beter bij figuren als Keukenzaak uit de buurt blijven…zijn niet echt betrouwbaar.

GWTE

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door pfffff »

Zullen we allemaal maar een link maken naar onze websites ??

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door oostd188 »

Haha slaan jullie elkaar nog steeds de kop in? :D
Die keukenzaak is me er eentje zeg, nee zo kom je betrouwbaar over!!
Ik zou als ik jou was je naam veranderen in mandemakers :P

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door zaankanter »

Hahahaha
De tekening die je hebt neergezet ziet er mooi uit, alleen de prijs lijkt mij wat aan de hoge kant, ik heb de keuken snel berekend en ik kom niet verder dan 16500.00, dit uiteraard ook met Siemens apparatuur en een granieten werkblad en er van uitgaand dat wij de keuken zullen monteren.

Wellicht is het verstandig dat we met elkaar in contact komen, zodat ik de offerte netjes naar je kan mailen.
De zaken gaan schijnbaar erg slecht bij de keukenzaak, met dit soort berichten. Welicht is het verstandig dat je contact met MIJ opneemt
"Ill will make for you a special prijs" Maar wel vandaag beslissen voor 15000,- :wink:

Ik zou alleen de opstelling aanpassen, ik krijg het gevoel van:

"mijn vrouw wil graag een apothekerskast" *(stampvoetend)*

[/i]

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ik heb een gemiddelde prijs gegeven, maar wil geen e-mail contact of een gespecificeerde offerte opgooien.

Gewoon antwoord op de vraag gegeven........is daar iets mis mee? Of toch te wanhopig? of toch te filantropisch?

Ach, is toine123 tevreden met de antwoorden, dan is 't best.?

toine123
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2009 15:43

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door toine123 »

bedankt voor jullie reacties zover,
In welke regio? / kom ik op geschat € 20150,-- met kunststof hgl wangen/stollen 18650,--
ik woon in de regio nijmegen/cuijk
mbt kunststof stollen hgl; zie je dan geen kleurverschillen als is naast gelakte deuren kunststof stollen zou toepassen.. als dit namelijk niet zo is zou dat een optie kunnen zijn
Quote:
ik heb de keuken snel berekend en ik kom niet verder dan 16500.00, dit uiteraard ook met Siemens apparatuur en een granieten werkblad

Dit is echt knap….ik heb het ook geprobeerd maar dan moet ik toch echt wat meer informatie hebben
wat aanvullende info:
- zwart granieten negro tabas?; blad 2cm (6cm opgedikt) 210x100cm + 200x60cm met onderbouw franke? gootsteen
- opstaande rand 8cm achterzijde graniet
- stollen 5cm breed
- HB36D572 rvs stoomoven € 2499,00
- HB86K572 rvs combi-oven € 1949,00
- EH875ME21 induktieplaat € 2299,00
- LF958BA60 eilandschouw € 1749,00
- KI18RA50 koelkast 153l € 979,00
dus totaal € 9475 ipv € 9200 ..oeps

Ik zou alleen de opstelling aanpassen, ik krijg het gevoel van:
"mijn vrouw wil graag een apothekerskast
waar ken jij mijn vrouw van dan..??;.. hoe zou jij het dan aanpassen

oh ja..diegene die een offerte wil doormailen..hier houd ik me voor aanbevolen. Ik wil evt ook wel gisteren beslissen als de prijs nog verder zakt :D

bundy
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 21:30

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door bundy »

wat een comentaar allemaal :lol: blijkbaar een hoop mensen die kennis van zaken hebben not.

KEUKENZAAK neemt in ieder geval de moeite om de vraag serieus te nemen wij hebben zelf pas een aantal offertes laten maken helaas ook bij 1 van die prijsstunters van mandemakers (erg agresief) en het was in ieder geval de moeite waard om verder te kijken tuurlijk kan je ook bij van die mallafide keukenzaken gaan kijken die zullen misschien goedkoper zijn maar je wil natuurlijk ook enige garantie als er wat mis gaat. Nu in deze huidige tijd zou ik alle advies ter handen nemen en wel uitkijken waar je je keuken koopt, je zal dan misschien iets teveel betalen maar heb je wel de garantie dat je ergens op terug kunt vallen.

Het lijkt mij van bovenstaande een realistisch bod maar dat moet je zelf bekijken ik zou in ieder geval de moeite nemen om met hen contact op te nemen het verplicht je tenslotte tot niks.

succes met de zoektocht :P

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door pyotr »

Op je tekening lijkt het alsof de kookplaat erg hoog zit. ik weet niet hoe groot jij en evt. andere gebruikers zijn, maar als je kookplaat te hoog zit is het erg vervelend werken vind ik. Denk aan roerbakken, bechamel saus, eigenlijk alles waarbij je continu in een pan staat te roeren.

Aan de andere kant, als je de kookplaat een stuk lager zet dan zit het weer niet lekker op de barkrukken. Wat je vaak ziet is dat men het bargedeelte van een dik materiaal wordt gemaakt en dit op het werkblad wordt gemonteerd (gedeeltelijk, het steekt dan over zodat je de kruk wat meer kunt aanschuiven).

De halfhoge kasten vind ik mooi, de smalle kast links van de stoomoven spreekt me niet zo aan. Misschien zou het ook wel mooi zijn om de kast met stoomoven te verplaatsen naar rechts naast de andere oven (dus in plaats van de apothekerskast).

Wat prijzen betreft, geen idee, ik zit niet in de business :P

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door zaankanter »

waar ken jij mijn vrouw van dan..??;.. hoe zou jij het dan aanpassen
:wink:

Ik zou de 2 apparaten naast elkaar plaatsen tegen de achterwand, en de spoelkast ook aanpassen naar 60 cm, dan is het aanzicht iets rustiger. En de wand rechts wat meer speels, bijvoorbeeld een apothekerskast en iets van een openregaal (of wijnkoeler) in het midden en dan weer een apothekerskast. een beetje afhankelijk van de tussenruimte (en of je wel wijn drinkt)

Mogelijkheden genoeg,
suc6

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door janjansssen »

Lijkt me wel erg enthousiast van de verkoper

Mijn offerte heeft ongeveer dezelfde siemens apps + 2.5x zoveel kasten (systemat)
composite blad van meer dan 5 meter
en de "nu tekenen" prijs was 15000 euro

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door zaankanter »

Zei ik toch :lol:

Maar dan moet je wel naar een keukenstunter!!

Jammer heb geen gelakt kader model in het progamma :cry:

toine123
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jan 2009 15:43

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door toine123 »

Ik zou de 2 apparaten naast elkaar plaatsen tegen de achterwand, en de spoelkast ook aanpassen naar 60 cm, dan is het aanzicht iets rustiger. En de wand rechts wat meer speels, bijvoorbeeld een apothekerskast en iets van een openregaal (of wijnkoeler) in het midden en dan weer een apothekerskast
dit heb ik wel overwogen echter dan moet er weer 10cm van het aanrechtblad af want hij kan niet breder worden omdat anders de doorloop naar de voorraadkast te smal wordt; bovendien leek het me wel handig om de combi dicht bij de keukentafel (rechts-voor) + dichtbij het bardeel te hebben zitten; (dit kun je inderdaad ook niet zien op deze tek.)

keukenzaak..
jij kwam in ieder geval op een interessantere totaalprijs uit..met welk merk heb je gerekend om tot dat bedrag te komen ??

harm spier
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2009 22:08

Re: is dit een keuken van € 22.500,00??

Ongelezen bericht door harm spier »

DMG wordt nooit met naam op TV genoemd bij Tros Radar
Waarom niet?
Antoinette Hertsenberg is namelijk een nicht van Ben Mandemakers.

Dit bewijst maar weer eens dat dit programma NIET onafhankelijk is!

Jammer dat dit nog nooit ergens op een keuken forum genoemd is.

Bij deze !!!

Gesloten