LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
tijndekeukenzoeker
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 22:30

Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door tijndekeukenzoeker »

Hallo allemaal,

ik ben mezelf druk aan het orienteren op de keukenmarkt, we moeten redelijk snel een beslissing nemen over de keuken voor in ons nieuwbouwhuis.

Ik heb de eerste offerte inmiddels in huis. Hij is van DMG en afgaande op de info op dit forum betekent dat over het algemeen dat daar nog wel wat (teveel) marge op zit :D

Ik heb het over een Systemat Edition, greeploos, acryl.

Het betreft een eiland van 2,45 bij 1 meter, daar in verwerkt 2 onderkasten met laden van 90 cm en 4 onderkasten met doorlopende deur van 60 cm aan de andere kant.

Aan de andere kant van de keuken is een hoge kast met inbouw apparatuur gepland, 4 x 60 cm breed, 214 cm hoog.

De keukenkastjes, zonder blad en apparatuur kosten een dikke 10.000 euro, het composiet blad van 245 bij 100 komt op 1100 euro, maar inclusief uitsparingen, randafwerking, verandering bladdiepte (???) op maar liefst 3000 euro.

Apparatuur is transparant geoffreerd en netjes in de prijs, maar 13.000 voor kastjes en blad ??? Als ik op de tekening kijk heb ik eigenlijk amper wat staan, ik heb bijvoorbeeld nergens kastjes aan de muur o.i.d.

Totaal van de offerte is overigens 24.000 euro.

Wie een menig heeft mag 'm delen. Het lijkt mij best stevig ? Maar ik lees ook dat Systemat een goed merk is, en ik wil graag betalen voor kwaliteit.

Wie een aanbieding heeft mag zich ook laten horen (als je Gaggenau kunt leveren) :lol:

Tijn

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Stukje gelezen,......advies "verder oriënteren" of tot vervelens aan toe willen onderhandelen.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Beste Zelfstandigste,
No hard feelings hoor maar ik heb de indruk dat u niet veel klandiezie heeft gezien uw vele reacties alhier.
Ben ook met een keuken bezig maar ben graag bereid grif geld te betalen voor een kwalitatief goede keuken welke in eigen beheer vd keukenzaak geplaats wordt.
Heb me al maandenlang stevig georienteerd en weet exact wat ik wil, wat mogelijk is en wat ongeveer de kosten zullen zijn, waar dan ook.
Voor goede kwaliteit en service moet nu eenmaal betaald worden.
25.000 euro voor een keuken is niet abnormaal indien men niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en kwaliteit eisttot in de kleinste details.
Men vergeet dat er gigaveel bij komt kijken.
Wie binnen 1 uur beslist over een keuken is niet goed wijs en wie kwaliteit wil kiest voor een keuken en niet voor megakorting.
Wat doet u de hele dag behalve hier posten? In elk geval weinig "zelfstandig" zijn vrees ik.
U komt niet echt proffessioneel over in die zin.
En wat dat onderhandelen betreft... zou dat bij u wel lukken dan?
U heeft geen schoorsteen welke branden moet?
En dan nog iets, ik heb u nooit zien vragen of de prijs voor een geoffreerde keuken in- of ex montage is, is nogal een verschil lijkt me.
Is niet zo hard bedoeld maar ik krijg vaak de kriebels bij uw "adviezen" temeer daar u en een aantal "collega's" elkaar hier vaak bijna zowat naar het leven staan.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Beste Tijn, de prijs voor uw keuken is niet uniek maar wel als het om DMG gaat!
Ga naar een niet-gelelateerd DMG bedrijf, liefst een kleinere zaak.
Die geven ontwerpen en offertes gewoon mee, met alle details maar uiteindelijk zullen kleinere bedrijven beter werk afleveren en betere service en nazorg leveren daar ze zich niet kunnen verschuilen achter tig constructies, medewerkers etcetera.
En, haast of niet, neem vooral de tijd, een goede keukenzaak heeft geen enkel probleem vele dagen en uren met u om de tafel te zitten.
Trouwens, die prijs voor het aanrecht, composiet is toch echt wel duurder dan op de offerte aangegeven. Voor die prijs kan het nooit composiet zijn, composiet is toch echt behoorlijk duurder.
Veel succes in uw keukenjacht.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door siemens »

helpendhandje,

Als je snel zegt is het niet veel. Zou op internet een aantal winkels af gaan, of ze system mat hebben en dan een raming laten maken. dan heb je snel door of het binnen het budget past. Montage zal ongeveer tussen de 1250 en 1800 zitten, bij bedrijven met Gratis montage betaal je dit ook maar dan zit het um in de meubels, dus stel eerst het maximum vast en ga daar 1500 euro onder zitten bij de onderhandeling en. En zoek iets uit waarbij het ook klikt met de verkoper. en je een goed gevoel over hebt. En heel belangrijk ga pas iets tekenen als je het 1000 % zeker bent van je zaak.
helpendhandje, ik denk dat zelfstandige een vak idioot is ( positief) die het negatieve imago van de keuken handel probeert te verbeteren. En geeft naar mijn menig best goede adviezen, net als een aantal andere .
Loesje b.v. die heeft veel verstand van systemat keukens , misschien kan die een mening geven over de prijs, gegevens zijn wel erg semier .

mich007
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:15

Re: Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door mich007 »

Heb toevallig 2 weken geleden ook een systemat keuken gekocht bij Brugmans (DMG).
En ik kan je wel vertellen dat het heel erg de moeite loont om flink te handelen.
Ik moet je wel zeggen dat handelen bij mij met de paplepel is ingegoten, maar je moet zeker niet bang zijn!
Onze keuken had ook een 'adviesprijs' van ruim € 23.000,- na het optellen van alle onderdelen.
Uiteraard maken ze hier een nettoprijs van na het aftrekken van een standaard 'korting'. Deze prijs kwam neer op ca. € 17.000.
Zelf hadden we een budget van € 10.000 uitgetrokken. (uiteraard hadden we dit niet verteld). Na lang wikken en wegen kwamen we tot een prijs van € 13.800 euro (ex montage).
Uiteindelijk wel ons budget op tafel gelegd en gezegd dat dat de prijs was die we er voor wilde betalen en niets meer.
Zij vertelde meteen dat we voor dat bedrag absoluut niet de gewenste keuken konden kopen. (ook niet bij een ander) Na veel over en weer gehandeld te hebben en voorstellen van consessies (ivm mogelijkheid tot prijsverlaging) kwamen we er gewoon niet uit.
We zijn toen gewoon opgestaan en na 3,5 uur naar huis gegaan. Je kon gewoon merken dat zij dat heel jammer vonden en dat ze verwacht hadden dat we er wel uit zouden komen. (inmiddels waren er namelijk al 2 verkopers bij ons geweest, waaronder de bedrijfsleider)
Bij het verlaten van de winkel zei de verkoper nog dat het aanbod nog tot zondag bleef staan (ivm de keuken 10-daagse die ze hadden.....whatever)
Op onze beurt zeiden wij ook dat ons voorstel (€ 10.000 incl. plaatsing) ook bleef staan en niet tot zondag, maar net zolang ze wilde ;)
De volgende dag werden we al gebeld of we toch niet nog een keer om de tafel konden gaan zitten.
Nogmaals naar de showroom gegaan en wederom de poot stijf gehouden!
Uiteindelijk gingen ze toch overstag en konden we de keuken kopen voor € 10000 (incl. plaatsing + aansluiten!).....
Wat ook meespeelde was waarschijnlijk het feit dat er beide dagen niemand in de winkel was tijdens ons gesprek en dit terwijl er een speciale aktie 10-daagse liep waardoor ze eigenlijk veel klanten hadden verwacht. Ze wilde denk ik toch behoorlijk graag toch nog een target halen.
Wel moet ik zeggen dat het onderhandelen zakelijk, maar zeker niet onprettig verliep. Alle verhalen over DMG die ik hier gelezen heb zijn voor mij dus niet van toepassing geweest.
Mischien ook wel omdat ik zelf behoorlijk zakelijk ben en het niet schuw om me hard maar fair op te stellen.

N.B.
Het gaat om een Systemat hoogglans keuken (u-vorm, totaal ca. 7,5m met spoel(schier)eiland en tweezijdige kastjes). Greeploos.
Apparatuur van AEG. Behalve de afzuigkap, deze is van Miele (glas da289). Zwart marmerlook composiet blad (dikte 4 cm)

Al met al heb ik er een goed gevoel over en dat is voor mij het belangrijkste!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Wow...best veel geld :-( 13.000 euro voor wat blad en kast

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste helpend handje,

Ik hou het toch maar even kort;

Als u een keuken koopt en de aanbieding is dik 20.000 euro en na een half uur onderhandelen kan u de keuken voor 13.000 euro kopen, is het uw goed recht om te denken dat u een werelddeal heeft gemaakt.

Persoonlijk voel ik mij bij een dergelijke prijsdaling al dermate in de **** genomen dat ik geen vertrouwen in de overeenkomst kan hebben.

"no hard feelings" over de suggestieve vooroordelen hoor.

Ik steek gewoon anders in elkaar als een doorsnee verkoper/vertegenwoordiger, dat komt omdat ik zelf ontwerp, verkoop, bestel en plaats, voor meer klandizie als ik nu heb is er simpelweg geen tijd.(Doe het ook niet om rijk te worden, maar wel met een hoop plezier) daarom skip ik de onderhandelingen door een netto prijs te geven en van mijn kant "nee" te verkopen aan een klant als deze tot in den onredelijkheid wil onderhandelen.

Het forum is voor mij enkel educatief. Advies is advies ik ben heus niet de messias hoor; ben alleen grof tegen forumdeelnemers die dat wel denken te zijn.

Gesloten