LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

Hallo allemaal,

Wij willen een nieuwe keuken kopen en we hebben een budget van ongeveer € 10.000 (inclusief montage). Het moet een moderne en degelijke keuken zijn, L-vormig, de afmetingen zijn 4.10m bij 1.95m.

We hebben niet zoveel wensen, iig een koelkast, combimagnetron, (inductie)kookplaat en een vaatwasser (wel kwaliteit) en een kwaliteitswerkblad.

Nu is mijn vraag: kunnen we voor dit geld wel een kwaliteitskeuken kopen of moeten we ons budget verruimen?
En welke merken passen bij dit budget?

We zijn al wel wezen kijken naar keukens, maar we durven geen offerte aan te vragen uit angst voor opdringerige verkopers en oneerlijke prijzen. Waar naartoe te gaan? We wonen dicht bij de grens van Duitsland, zijn ze daar ook zo opdringerig?

Alvast bedankt voor jullie reacties

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat zie jij als een 'kwaliteitswerkblad'? Veel mensen willen graag een granieten blad, maar die zijn wel heel duur en zijn ook zeker niet allemaal kwaliteit. Een 'simpel' en veel goedkoper laminaatblad (of hoe heet het spul...) is er in veel soorten en is vaak zeker niet slecht. Je moet dan natuurlijk niet de goedkoopste bouwmarktkwaliteit nemen.

Ook is een inductieplaat wel veel duurder dan gas, dus die keuze is ook wel essentieel. Scheelt je zo 1000 euro.

Tenslotte hangt het ook van je indelingswensen af. Wil je veel laden/korven, dan ben je veel duurder uit dan met alleen deurtjes. Ook zoiets als een carousel in de hoek kost je een paar honderd euro meer, terwijl de extra ruimte die het oplevert niet eens zo veel is.

Wil je een redelijke prijsopgave, ga dan niet naar een dmg winkel. Dat is vaak lastig, omdat de meeste 'meubelboulevard-winkels' van dmg zijn. Je kunt dan beter naar een kleinere, meer achteraf gelegen, winkel gaan. Of naar een grote winkel die niet met dmg-praktijken werkt, waarvan ik de namen even niet meer weet. (super keukens misschien?)

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Mocht je naar Duitsland toe willen, neem maar een kijkje bij Keiten& Scmitz te Bochelt!
Ze waren totaal niet opdringerig!

Mocht je meer info willen www.keiten-schmitz.de

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door ice1982 »

Darkchild: Dit is vrij vertaald de vraag die jij stelt:

Ik wil graag een kwaliteitsauto kopen voor 10.000 euro, ik heb niet veel wensen. Hij moet een stuur, 4 wielen, 2 stoelen en een kwallitatief degelijke achterbank hebben. Is dit mogelijk binnen mijn budget?

Watvoor keuken wil je? Hoogglans? Folie? Gelakt? Hout? Wat vind jij een kwaliteitsblad? Wat zijn je wensen qua kasten en merk apparatuur??

Met de info die je nu geeft, kan helemaal niemand iets!

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door legoleek »

@darkchild (=met gothic invloeden? wordt dan wel een spannende keuken)
Ik zal eens iet zo moeilijk doen als de rest.
Ja je kunt een goede keuken kopen voor die 10 die je wilt uitgeven. MITS je reeële eisen hebt. Dwz als je al een borotti fornuis kiest van 6 houd je natuurlijk niet veel over.
Of je over de grens moet kopen ? moet je helemaal zelf weten, wordt hier op het forum nogal divers gereageerd.Lees die dingen eerst maar door. (persoonlijk zeg ik nee.)

Opdringerige verkopertjes in duitsland ? ach die zijn er overal wel. oudduits met de hakken klakken, omdraaien en gaan.
Blijf weg van de grote schreeuwketens, die zullen je knippen en scheren tot je kaal bent.

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

Ik snap dat jullie het lastig vinden om een zinnig antwoord te geven op mijn vragen. Ik ben ook onduidelijk geweest, ik hoop dat ik met mijn antwoorden een beetje duidelijker ben in wat ik wil.

Om alle vragen te beanwoorden:
*Ik wil graag een keukenblad dat niet barst, schilfert of lelijk wordt na een poosje. Ik zou graag een keuken willen die minimaal 10 jaar meegaat, het blad moet dus ook 10 jaar mee kunnen gaan (bij normaal gebruik). Iemand suggesties, welke materialen zijn mooi en is bestand tegen een normaal gebruik van 10 jaar. Ik heb nu een keukenblad, dat bestaat (denk ik ) uit geperst hout met een kunststoflaag, maar dat is waardeloos.
*Ik denk dat die inductiekookplaat er sowieso komt.
*Ik wil een aantal lades die automatisch langzamer en onhoorbaar sluiten en van die deurtjes die je niet hoort dichtslaan. Ik wil wel graag een carousel in de hoek voor de pannen.
* Ik wil iig geen folie, omdat ik heb gelezen dat dit een kwalitatief slecht product is. Glans vind ik mooi, mits er geen vingerafdrukken te zien zijn. Is dit niet mogelijk, dan mag de keuken ook mat zijn. Ik weet het verschil niet tussen hoogglans/lak/hout. Wat zijn de kwaliteitsverschillen tussen deze materialen? Ik wil namelijk dat de keuken over 5 jaar er nog steeds goed uitziet.
*Ik wil graag kastjes boven en beneden, zonder veel poespas. een paar lades voor het bestek, voor levensmiddelen, etc. Verder weet ik niet precies wat de mogelijkheden zijn?!
* qua merkapparatuur denk ik aan siemens, aeg, atag? Dat zijn toch betrouwbare merken?

Zaterdag willen we weer naar keuken gaan kijken, ik hoop dat ik met jullie antwoorden een beetje goed beslagen ten ijs kom!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

@Legoleek: nee, geen gothic-invloeden haha. Het wordt als het goed is een strakke keuken.

Welke merken heb je in je gedachte als je al mijn voorwaarden in je achterhoofd houdt? En waar te kopen?

Alvast bedankt!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door pfffff »

Budget naar de 14000

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

@ pfffff: waar baseer je dat op?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door legoleek »

*Ik wil graag een keukenblad dat niet barst, schilfert of lelijk wordt na een poosje. Ik zou graag een keuken willen die minimaal 10 jaar meegaat, het blad moet dus ook 10 jaar mee kunnen gaan (bij normaal gebruik). Iemand suggesties, welke materialen zijn mooi en is bestand tegen een normaal gebruik van 10 jaar. Ik heb nu een keukenblad, dat bestaat (denk ik ) uit geperst hout met een kunststoflaag, maar dat is waardeloos.
dus een composiet/steen blad: v.a. 200 eur. p/strm.
*Ik denk dat die inductiekookplaat er sowieso komt.

bosch/siem/neff : va. 1000 eur.
*Ik wil een aantal lades die automatisch langzamer en onhoorbaar sluiten en van die deurtjes die je niet hoort dichtslaan. Ik wil wel graag een carousel in de hoek voor de pannen.
dit heeft elk "goed" merk, alleen het dicht slaan niet :wink:
* Ik wil iig geen folie, omdat ik heb gelezen dat dit een kwalitatief slecht product is.


dus een duurder product kiezen (HPL)
Glans vind ik mooi, mits er geen vingerafdrukken te zien zijn. Is dit niet mogelijk, dan mag de keuken ook mat zijn.


dus mat, of je keuken nooit meer aanraken.
Ik weet het verschil niet tussen hoogglans/lak/hout. Wat zijn de kwaliteitsverschillen tussen deze materialen?


elk materiaal heeft z'n voor en nadelen, en elk merk doet het een goed en het ander beter (duurder)
Ik wil namelijk dat de keuken over 5 jaar er nog steeds goed uitziet.
Dat bepaal je zelf door er goed mee om te gaan (schoonmaken met de juiste materialen)
*Ik wil graag kastjes boven en beneden,

da's altijd :lol:

*
qua merkapparatuur denk ik aan siemens, aeg, atag? Dat zijn toch betrouwbare merken?
Welke merken heb je in je gedachte als je al mijn voorwaarden in je achterhoofd houdt?
keuken merken, van huis uit:
Leicht (allen matkunststof anders wordt het te duur
Eggersmann: way te duur voor gesteld budget
Next125 of c2

en wat de rest van de wereld je wil aansmeren, maar daar heb ik niks mee.

siemens/bosch/neff zelfde club met merk typiche eigenschappen : goed
aegj daar heb ik niks meej
Atag, gaskookplaten, de rest is matig afgewerkt

en mijn (verkoop) motto : DUUR is iets wat niet voldoet aan de wens.
bak je graag ? neem een oven met x aantal standen, die is altijd duurder dan de simpele, maar een simpele oven die na 2 x mislukte cake's nooit meer gebruikt wordt is nog veel duurder.

pffff's prijs schatting 14 ...mwoua hoeft niet, maar geeft je wel meer te kiezen.

en waar kopen..... waar denk je nu zelf ..hint..

zo en nou een bak koffie
[/i]

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Voordelig meubelmerk, melamine hoogglans, maar goede apparatuur en werkblad een van de voordelige soorten graniet:

Meubelen € 3000,=
Apparatuur € 4000,=
Werkblad € 2500,=
Montage € 1000,=

Schatting van kosten (meterprijs Rotpunkt / Nobilia ..... in die lijn)
Apparatuur Pelgrim / Siemens / Smeg / Fagor .....
Werkblad Nero Impala / Bianco Sardo.....
Montage 160,- per meter (plaatsen en aansluiten, geen leidingwerk verleggen!)

Is geschat; hopenlijk kunt u hier wat mee.
Advies, beter een "minder" meubelmerk en goede apparatuur als een "showmeubel" met apparatuur die niet naar wens functioneert.
(je werkt tenslotte met de apparaten, het meubel is "maar" het "jasje" hiervan)

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

Eggersmann: way te duur voor gesteld budget
Laat ik nu net een prachtige Eggersman keuken hebben gezien.... Bij een Raab Karcher bouwmaterialenshop nog wel, met melamine fronten. Door het uiterlijk van de brochure was ik al bang dat dit een dure keuken zou zijn. Maar echt prachtig!

@Legoleek: ik snap je hint niet.... nee niet blond. Ik kan nergens uit opmaken waar je werkt, ws in Leek schat ik?!

De website van Ballerina keukens spreekt me qua keukens erg aan, maar ik lees matig enthousiaste verhalen over deze keuken...
Next125 spreekt me ook aan, ik ga me daar eens in verdiepen. C2 ken ik niet.

@zelfstandigste: wat zijn de eigenschappen van melamine?

Bedankt trouwens voor de tip!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Bax heeft ook een conceptline met hoogglans HPL fronten, goed het is een klein standaard programma (geen maatwerk mogelijk) doch kwalitatief vergelijkbaar met Eggersmann en vele malen voordeliger....

Melamine is dikker als folie en dus niet vierzijdig om een front getrokken. vaak vertikaal gerond en horizontaal PVC kanten.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Melamine, heerlijk! Spatje pasta erop, zo eraf. Makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken. De mattere uistraling waardeer ik wel, de eventueel hinderlijke structuur op het front zie je pas je er echt met je neus op gaat zitten.

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

Melamine, heerlijk! Spatje pasta erop, zo eraf. Makkelijk in gebruik, makkelijk schoon te maken. De mattere uistraling waardeer ik wel, de eventueel hinderlijke structuur op het front zie je pas je er echt met je neus op gaat zitten.
Wat is een betere optie dan?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Ik was oprecht! Heb zelf een mooie melamine keuken. :D Vind het ideaal, het was een concessie ivm het budget maar ik zou momenteel voor mijn (starters)keuken niets anders willen.
De plastic vormkanten, de structuur kan ik inkomen als (optische) nadelen van melamine. Verder is het beresterk en degelijk, heerlijk. :)

Keuken is een Hacker Systemat, greeploos, Siemens app, kunsstof werkblad voor een kleine 9700,- bij een DMG zaak. Moet je even zoeken naar het "Keukenplanning( hoe zou jij het doen)?" topic.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door legoleek »

Next125 en C2(c3) zijn merken door fabrikant Schueller gemaakt.
C2 is het "instapmodel" veel fronten zijn gelijk aan Next doch het programma in kasten en uitvoering is "versimpeld"

wm in Leek ..Huh..? de naam legoleek slaat eigenlijk nergens op

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Reele prijs voor een kwaliteitskeuken?

Ongelezen bericht door DarkChild »

Ik was oprecht! Heb zelf een mooie melamine keuken. Vind het ideaal, het was een concessie ivm het budget maar ik zou momenteel voor mijn (starters)keuken niets anders willen.
De plastic vormkanten, de structuur kan ik inkomen als (optische) nadelen van melamine. Verder is het beresterk en degelijk, heerlijk.

Keuken is een Hacker Systemat, greeploos, Siemens app, kunsstof werkblad voor een kleine 9700,- bij een DMG zaak. Moet je even zoeken naar het "Keukenplanning( hoe zou jij het doen)?" topic.
Ik had het sarcastisch opgevat, mijn excuses. Ik ga dan zeker een keuken uitzoeken met melamine fronten! Bedankt voor je advies!

Gesloten