LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kranen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

kranen

Ongelezen bericht door Emi »

hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een keukenkraan.
Kranen zijn erg duur dat weten we allemaal.
Waarom zijn ze eigenlijk zo duur ? Ik begrijp het niet altijd.
Ik ben op zoek naar een kraan met een douchekopfuntie die gewoon goed functioneert.
Vormgeving en merk zijn minder belangrijk.
groetjes
Emi

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: kranen

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Let dan goed op of de kraanslang een stevige, bij voorkeur stalen, mantel heeft en of deze soepel in en uit glijdt, lekkage door slijtage lijkt mij een euvel punt bij deze kranen.

Zelf heb ik een steellook Grohe Essence met mousseur, wel aan de prijs maar het is wel 't puntje op de spreekwoordelijke i?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: kranen

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Emi
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mei 2009 14:44

Re: kranen

Ongelezen bericht door Emi »

ja ik begrijp heel goed dat de kraan een van de meest gebruikte dingen van de keuken is.
Het is ook niet zo dat ik er geen geld aan uit wil geven.
Ik vraag me serieus af waarom kranen zo duur zijn ?

natuurlijk is het uiterlijk van ene kraan van belang want je kijkt er voorlopig nog even tegenaan.

Er is nogal wat prijsverschil tussen kranen. Ligt dat alleen maar aan het design van de kraan of ook aan de kwaliteit ?

Hoe herken je een goede kraan - of kan je ervanuit gaan dat van een merk als damixa alle kranen goed zijn ?

janjansssen
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 dec 2008 18:44

Re: kranen

Ongelezen bericht door janjansssen »

Ik vraag me serieus af waarom kranen zo duur zijn ?
Omdat we genaaid worden bij het kopen van een keuken.

Omdat iedere verkoper wel een mooi verhaal heeft waar de consument intrapt

lees:
Heb je enig idee hoevaak je je keukenkraan per dag gebruikt??

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: kranen

Ongelezen bericht door legoleek »

Omdat we genaaid worden bij het kopen van een keuken.
sorry niet bij mij, ik ben niet van de herenliefde.
Heb je enig idee hoevaak je je keukenkraan per dag gebruikt??
gezin 2 volwas.2 kind wat tussen haakjes staat is aantal keren open/dicht
's ochtends: vullen koffiezetter-waterkoker (2)
glaasje water (3)
handenwassen voor ontbijt (4)
nog een glaasje water (2)
handewassen na ontbijt (3)
omspoelen ontbijtspul (4)
middag eten zelfde ritueel
tot de middag = 36 keer !
nog niet meegeteld de extra keren handewassen ivm zandbak/snoepgoed
dan kan je zelf de rest van de dag wel invullen ?
[/quote]

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: kranen

Ongelezen bericht door legoleek »

waarom zijn kranen duur ? zelfs ikea en bouwmarkt -kranen zijn duur.
er zit simpel weg gewoon veel koper (messing) in. De grondstof prijzen zijn afgelopen jaren explosief gestegen. Zo erg zelfs dat, toe ik nog in de bouwmaterialen zat. We 2 x per jaar extra prijsverhogingen kregen, waarbij ze bij de tweede keer niet eens de moeite namen om een nieuwe lijst te sturen maar gewoon een sticker "+ 13%"

Een bijkomend iets is natuurlijk design (Phillipe Starck en friends doen het natuurlijk niet voor niks) ontwikkeling, mogelijkheid om onderdelen na te bestellen, marketingskosten. etc. etc

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: kranen

Ongelezen bericht door kweenie »

Een groot deel van de prijs zit hem in mijn ogen inderdaad in het design en in de afwerking. Maar er zijn ook zo veel ontwerpen, dat er per ontwerp ook niet heel veel kranen worden verkocht. Zeker als het een beetje een bijzonder ontwerp is. Bij het maken van een type kraan heb je een forse kostenpost aan vaste kosten, die dus op een beperkt aantal verkochte exemplaren moeten worden terugverdiend. Dat maakt de kranen duur.

Maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, je 'valt' niet voor niets op een bepaalde kraan. Die ene kraan heeft nét wat meer dan een ander ontwerp, van een ander merk. Dat hebben niet veel mensen bij die specifieke kraan. Daarom zijn er zo veel verschillende ontwerpen. Je kunt ook een massaproduct kopen, waarvan er heel veel worden verkocht, en die daarom voordeliger kunnen worden verkocht. Maar dan moet je die kraan wel mooi vinden.

(Dit zie je trouwens ook bij bv. deurkrukken. Die heb je voor een paar euro, maar ook voor 100 euro per stuk. Juist omdat van dat ene ontwerp niet zo heel veel worden verkocht.)

Gesloten