LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Showroomkeuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jans5400
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2009 16:11

Showroomkeuken

Ongelezen bericht door jans5400 »

Ik kan een mooie showroomkeuken kopen, maar ik weet niet of de prijs goed is. Volgens de verkoper is de originele prijs 31.000 (klopt volgens mijn berekening). Deze keuken wordt nu te koop aangeboden voor 17.950,- (ex.montage). Is dit een goede prijs?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door 16again »

Er zijn winkels waar meer korting geboden wordt, dan de geschetste bedragen, terwijl deze keuken wellicht al langet dan een jaar in de showroom staat.

Vergeet korting, vergelijk alleen bedragen onder de streep, en wat je er voor krijgt.

Zolang je de samenstelling en winkel niet vermeld kan niemand vertellen of de prijs goed is.

jans5400
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2009 16:11

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door jans5400 »

Het is een Hacker keuken (hoogglans) 5 hoge kasten met inbouw en keukeneiland (1,1 x 3.0) met laden, blad is kunststof, met Miele apparatuur

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Dan klopt de prijs die de verkoper zij wel fl 31000.00!

Mvg Kuchegirl

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door OmeBen »

Prijs vindt ik nog behoorlijk.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

6 meter showroomkeuken voor bijna € 3000,-- per meter.

Dan mag er inderdaad wel wat aardige Miele apparatuur inzitten, met een stoomoven / combi / koffiezetter / koelvries / inductie / vaatwasser / eilandkap van Miele kan ik mij iets van de prijs voorstellen. Anders is deze voor een showroommodel aan de hoge kant (voorzichtig uitgedrukt...)

jans5400
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2009 16:11

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door jans5400 »

Inmiddels meer informatie over de keuken.

De Miele apparatuur bestaat uit:
- koffiezetter
- stoomoven
- combi-magnetron
- vaatwasser
- koelkast
De wasemkap is van Gutmann. Het is niet de nieuwste apparatuur (kon ze op de site van Miele niet vinden, wel in een catalogus op internet (navitronic Touchcontrol jaar? 06/07).

Wij moeten het eiland ombouwen om het te kunnen plaatsen. Hiervoor moeten wij nieuwe kasten bestellen. Ook willen wij een composiet blad en een andere (gas) kookplaat. Met deze extra's biedt het bedrijf deze keuken aan voor € 22.120,-. Uiteindelijk boden ze 20.500,-.

Wat is wijs?

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door striker009 »

Laat ergens een offerte maken zoals je eigen (nieuwe) droomkeuken moet zijn. Vergelijk deze met de showroom keuken en maak op grond daarvan je keuze.

Denk ik dat je voor 22500 een hele dikke nieuwe keuken kan uitzoeken.

Deskundige77
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 apr 2009 08:19

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Het is wel erg veel geld voor een showroomkeuken!

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Showroomkeuken

Ongelezen bericht door hyama »

ok en als je de keuken koopt schrik dan niet,als ze hem komen bezorgen want het ziet er dan niet uit overal in gezaagt en alles is heel wankel,maar als het eenmaal weer in elkaar staat ziet het er weer mooi uit.
En zorg er ook voor dat je met de verkoper nagaat of er beschadigingen zijn aan de keuken,en die genoteerd staan,want vaak worden deze keukens effe snel ingepakt en effe snel bezorgt,en kunnen er heel wat beschadigingen onstaan door het vervoer ,want ja het blijft sjouwwerk en dan gaat er wel eens wat mis

Gesloten