LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
cowgirl80
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2009 10:57

rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door cowgirl80 »

wij zijn op zoek naar een mooie keuken die binnen ons budget past.
Na lang zoeken hebben we 2 kleine lokale keukenadviseurs gevonden die ons allbei wel aanspreken.
de een kan ons voor ons budget een Rotpunkt leveren met Lucido hoogglans gelakte deurtjes en siemens apparatuur.
de ander kan ons voor 2.000 euro meer een Hebaform keuken leveren met dezelfde opstelling en zelfde inbouwapparatuur, maar met kunsstof deurtjes. (Met gelakte deurtjes zouden we 4000 euro boven ons budget zitten, dat is voor ons echt niet haalbaar)

Waar zijn we nu beter mee af? Wij vinden gelakte deurtjes veel mooier, maar representeert het prijsverschil ook echt het kwaliteitsverschil tussen een rotpunkt en een hebaform?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie (hopelijk) deskundige adviezen

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door Chief »

Zelf heb ik de Rotpunkt met Lucido hoogglans gelakte deurtjes een jaar in mijn bezit.
De keuken is te zien bij de topic show je keuken ik heb daar foto's geplaatst ons bevalt hij prima zelfs met hond die regelmatig tegen de keuken opspringt er is geen krasje te zien.
Er zijn hier nog steeds keukenverkopers die de Rotpunkt afkraken ondanks bijna of geen klachten van de rotpunkt bezitters.
Voorheen zijn er wel problemen geweest met deze keukens naar men zegt maar volgens mij zijn deze problemen uit een ver verleden en zijn deze klachten al lang achterhaald.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door hark »

@ cowgirl80 :

Natuurlijk voor die Rotpunkt gaan.
Ben zelf ook groot aanhanger van dit merk.
Heb anderhalf jaar geleden weer voor dit merk gekozen omdat wij ook erg tevreden waren in onze vorige woning van dit merk.
ook wij hebben hoogglans lak.

4000 Euro meer voor de kasten is natuurlijk van de zotte.
( als de rest gelijk is )
Voor 4000 Euro meer aan hout / spaanplaat / scharnieren en lak is wel erg goed betaald.
Die keuken is natuurlijk geen 4000Euro meer waard tenzij ze dit aan kunnen tonen.
vraag dan naar de veschillen zoals welke lak gebruiken jullie ? Welke scharnieren ? hoeveel lagen lak ? Is de persing van de spaanplaat anders ? Als ze hier geen goede antwoorden op kunnen geven en om de brij heendraaien is de keus niet zo moeilijk lijkt mij.....

succes ! :D

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Weet niet of de kwaliteit nog zo goed is maar heb een Rotpunkt keuken(welliswaar massief gekalkt licht eiken, heel strak) van inmiddels 16 jaar oud. Over 4 weken gaat hij eruit voor een nieuwe keuken maar deze is nog zo mooi en goed dat hij naar mijn overburen gaat!
Mankeert niets aan, scharnieren zijn nog helemaal top, laadjes lopen nog als een kievit en we hebben in die 16 jaar nog niet één kastdeurtje hoeven bijstellen.
Maar aangezien ik geen idee heb of het kwalitatief nog zo goed is als toen zou ik niet weten of ik weer voor Rotpunkt zou gaan. We zijn dit keergevallen voor Systemat.
Moet wel zeggen dat ik altijd erg zuinig op mijn spullen ben maar de keuken heeft toch wel wat te verduren gehad en is nagenoeg nog in nieuwstaat.
Maar helaas, zoals bij beleggingen biedt rendement (lees: ervaringen) uit het verleden geen garantie voor de toekomst. :lol:

cowgirl80
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2009 10:57

Re: rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door cowgirl80 »

dank jullie wel voor de ervaringen met Rotpunkt
@Hark natuulijk hebben we beide verkopers ook gevraagd waarom hun keuken de beste is. Volgens de Hebaform verkoper zijn zijn deurtjes 9 keer gelakt en die van Rotpunkt 4x .. ook zouden de ladengeleiders en scharnieren vergelijkbaar zijn met Siematic-kwaliteit volgens hem terwijl die van Rotpunkt veel slechter zouden zijn.
Volgens de Rotpunkt-verkoper zijn de ladengeleiders en scharnieren wel van goede kwaliteit natuurlijk :roll:
Dus het heeft niet echt heel veel zin om dit soort dingen aan de verkopers zelf te vragen geloof ik, ze willen uiteindelijk toch allemaal hun keuken verkopen hoe vriendelijk en meedenkend ze ook zijn!

We zijn inmiddels toch nog een offerte voor een hacker activ130 aan het regelen. Het blijft toch knagen dat Rotpunkt in het topic 'ranking the kitchens' als midden/laag staat en ik ben toch heel benieuwd wat het extra moet kosten om een keuken uit de midden/midden categorie te hebben.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door hark »

Ja bij Ranking the Kitchens staat Rotpunkt midden laag.

Vraag : Hoe komt dat ?

Wett je wie die rijtjes produceren ?
Het zijn allemaal keukenverkopers die hier op het forum actief zijn.
Toevallig allemaal geen Rotpunkt verkopers en dan weet je het wel.

Op dit hele forum zijn boeken vol geschreven over Rotpunkt .

Bijna alle verkopers zijn zwaar negatief over dit merk.
Bijna alle consumenten zijn positief over Rotpunkt .

Is dat niet vreemd ?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: rotpunkt gelakt of hebaform kunststof?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ja bij Ranking the Kitchens staat Rotpunkt midden laag.

Vraag : Hoe komt dat ?
Omdat ze daar thuishoren :D (werk al zo'n 12 jaar met rotpunkt!)

Het gaat om de kwaliteit in de "ranking" en niet om de prijs/kwaliteit verhouding! Volgens mijn inzicht, van heel wat jaren keukens, staan er wel een aantal fout gepositioneerd, maar ach....het is een leidraad, niet te zwaar aan tillen 8)

p.s. een "rotpunkt" is als één van de weinige merken z'n geld waard.
(een SieMatic bijvoorbeeld is kwalitatief beter maar ook een fors grof betaalde "naam")

Gesloten