LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glazen keukenachterwand

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door BLW »

Bij mijn keuken wil ik een glazen keukenachterwand gaan plaatsen.

Tijdens mijn zoektocht op internet liep ik tegen het bedrijf A.W. van der Horst aan, welke in Nijkerk zitten. Indien je hier wat wilt afnemen behoor je eerst een vrijblijvende offerte op internet, althans zo gaat het verhaal, in te vullen waarna deze mensen vergezeld met glasmonsters bij jouw thuis de zaak in komen meten. De site zit er met de velen voorbeelden in glas goed uit.

Wie heeft er ervaringen met deze zaak?

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door Chief »

Geen ervaring maar wel een offerte aangevraagd en daar schrok ik toen behoorlijk van.
Dit is alweer een jaartje geleden maar wat ik mij kan herinneren is dat ik ongeveer 700 euro meer kwijt was dan bij de lokale glashandel.

Stap gewoon eens een glashandel binnen en vraag om een offerte,

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door BLW »

Ik wil best wel bij een gewone glashandel binnenlopen. Echter ik vraag me af of ze daar ook een en ander plaatsen. Daarnaast is het ook de bedoeling om stopcontacten in het glas uit te frezen. Helaas zie ik mezelf dat niet doen. Vandaar dat ik dus bij A.W. van der Horst uitkom. Alternatieven zijn natuurlijk altijd welkom.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door Chief »

Het is echt niet zo dat een glashandel alleen ruitjes vervangt en een uitsparing maken dat kunnen ze overal.
Waar het om gaat is dat je het goede glas uit zoekt wat geschikt is als achterwand. maar als je even de zoekfunctie gebruikt dan vind je wat meer informatie er is al een topic over een glazen achterwand.

giraffe
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 16:11

Re: glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door giraffe »

hallo,
wij zitten ook te denken over een glazen achterwand voor in onze keuken (ook achter het fornuis). Nou lees ik op het forum dat het praktisch is om eerst de keuken te laten plaatsen en later het glas op te laten meten en plaatsen ivm de juiste maten en evt uitsparingen voor stopcontacten. Echter een van de bedrijven die een offerte kwam maken bij ons voor het plaatsen van de keuken vertelde dat het moeilijk is om een werkblad tegen een gestucte wand te plaatsen (althans om het waterdicht te krijgen) omdat kit niet goed zou hechten aan stuc en hij adviseert daarom in ieder geval een achterwand (van welk materiaal dan ook) om dit probleem te voorkomen. dat betekent dat je dus wel al in het bezit van een achterwand moet zijn bij het plaatsen van de keuken. Wie heeft ervaring met deze problematiek en kan mij vertellen wat te doen! Alvast hartelijk bedankt!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door Chief »

De glasplaat moet inderdaad opgemeten en bevestigt worden nadat de keuken is geplaatst.
Bij ons is eerst de oude keuken verwijdert, tegels weg gesloopt en daarna is de stukadoor geweest om alles te egaliseren. Dit laatste had niet nodig geweest met 6 mm gekleurd glas zie je zelfs een loos stopcontact niet meer. Wat voor blad heb je op je keuken wij zelf hebben een composiet blad met aan de achterzijde een plint van 5cm dus daarop is dan het glas geplaatst.

Op het forum is een topic Show je keuken ook ik heb daar foto's geplaatst dan kun je gelijk zien hoe het eruit ziet op 11 maart 2009.

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=64291

rvdmeent
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2008 18:14

Re: glazen keukenachterwand

Ongelezen bericht door rvdmeent »

@giraffe:

Wij hebben gewoon wat karton (verpakkingsmateriaal keuken) op maat gesneden en als tijdelijke achterwand gebruikt, totdat het glas geplaatst kon worden (en de hoek achterwand-blad waterdicht gekit kon worden).
Zolang je een beetje oplet en geen emmers water over het aanrecht laat lopen moet dat toch voldoende zijn...

Gesloten