LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenkasten van warendorf (miele)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wok
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010 16:19

keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door wok »

Wij hebben een offerte van een warendorf keuken (miele) deze offerte is opgedeeld in prijscomponenten, één prijscomponent zijn de keukenkasten.

De keukenkasten vinden wij erg prijzig en vragen ons af of dit terecht is, we kunnen de rest van de offerte wel beoordelen.

Kan iemand aangeven wat een redelijke prijs zou moeten zijn voor een:
Spaanplaat (de naam alleen al!) kasten greeploos met kunstof afwerking, geen hoogglans. (waarschijnlijk wel een hoger prijsklasse)
3 wandkasten van 2 x60 en 1x90 cm breed
3 onderkastem 2 x 60 en 1x 90 cm breed
3 inbouwkasten 3x60 breed en 152 hoog
2 onderkasten van 90 cm breed, 35 diep en 1 onderkast van 120 breed, allen met laden

Alvast bedankt voor de reactie en zijn er nog meer consumenten die ervaring hebben met de aankoop van een warendorf keuken?

Kortjakje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:15

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door Kortjakje »

Ja dat kan ik. Ik ben overigens weg gegaan na een uiterst vervelend gesprek. Bij Warendorf de start offert was 34.000 die na een opmerking alnaar 24.000 ging. Maar toch vonden ze zich zelf geloofwaardig. vervolgens bleek er nog zoveel speling in de offerte te zitten dat ik een timmerman heb gebeld. En deze man ofreerde onderstaand

Een hoge kast kost tussen de 100 en 200 euro inclusief scharnieren van Blum.
een onderkast tussen de 75 en 125 euro. afhankelijk of je lades neemt of deur.
een voorpaneel mdf plaat kost 35 eruo gaan drie onderkast voorpanelen uit circa 2 hoge kast voor panelen.
Spuiten in hoogglans kost 127,50. in mat 75,- per m2 dit is inclusief polijsten van de deuren. een vakman (timmerman) kost 42,50 per uur.
die heeft ongeveer één dagnodig om al je voorpanelen te maken.

Dit zijn al consumenten prijzen overigens ex BTW. Dit betekent dat je dat
lage kast circa 250 - 300 ex btw
Voor een hoge kast 350-400 ex btw.

Overigens zijn dit al consumentenprijzen. Mijn inziensm wordt je bij Warendorf flink getild en loont het om langs duitsland te rijden of een timmerman in te huren.

veel succes en wijsheid in keukenland.

wok
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010 16:19

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door wok »

Bedankt kortjakje voor je reactie

De keukenkasten zoals ik eerder opgegeven heb kosten 14.000 euro bij warendorf dat vinden wij toch wel aan de hoge kant!

het loopt niet over van de reacties, of ze verkopen niets of de consumenten die een keuken gekocht hebben zijn 100% tevreden :)

Kortjakje
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:15

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door Kortjakje »

Ze verkopen weinig. Ik ben drie weken in gesprek geweest. En de marges zijn zo enorm bij Warendorf. Ik heb hetzelfde gehad je krijgt korting op apparatuur maar niet meer zeuren over de kasten. Sterker nog ze wilde pas over de kastjes gaan praten als ik garantie gaf dat ik mijn keuken bij warendorf kocht.

In mijn beleving de omgekeerde wereld. Volgens mij moet je eerst akkoord met elkaar hebben over de waarde van de keuken. Maar goed veel succes. En mocht je het nummer van mijn timmerman willen hoor ik het wel. Hij maakt prachtige keukens.

Gr

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door pfffff »

of ze verkopen niets of de consumenten die een keuken gekocht hebben zijn 100% tevreden
Of er zijn relatief heeeeel weinig keukens uitgeleverd tot nu toe.
M.a.w.er is nog niet echt vergelijkingsmateriaal aanwezig

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door JtC »

"Tillen" is natuurlijk een zware term. Hou er wel rekening mee dat overheadkosten van een bedrijf de prijs doen verhogen. Daar kwamen we ook achter toen we bepaalde produkten hadden aangeschaft bij Piet Klerx met een tent van een meubelzaak om vervolgens erachter te komen dat diezelfde produkten bij de kleinere meubelzaakjes honderden Euro's goedkoper werden aangeboden. Eigen schuld en een beetje naief natuurlijk, maar toch.. :wink:

riendre
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2010 22:53

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door riendre »

Nou, wij zijn ook bij Warendorf geweest, en werden gestraft met de zelfde ervaring.
We kregen het idee dat we dankbaar moesten zijn dat we daar uberhaupt móchten kopen.
Belachelijk natuurlijk. Zoals een van jullie al schreef, het zijn gewoon spaanplaat rompjes. Uiteindelijk zijn we via 'n tip in Leiden terecht gekomen bij 'n Zeyko dealer.
Die hebben zelfs de mogelijkheid om tegen een relatief geringe meerprijs de rompen van massieve meubelplaat te maken, en het kopen van dié keuken bleek toch echt 'n feestje

stofzuigertje

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met kasten van www.ikea.nl en inbouw apparaten van www.keukenloods.nl krijg je ook Miele apparatuur als je dat wilt.
De montage mag je zelf regelen bij plaatselijk klus bedrijf of via hun.

Stuur de offerte eens naar keukenloods en die hebben meestal gelijkwaardige, op de prijs na natuurlijk.

Er is ook goede spaanplaat en slechte MDF of massief dus die naam zegt niets.
Wel de garantie op de kasten en kijk of waterschade en hitte gedekt word want vaak is naast vaatwasser en wasemkap de eerste schade door vocht en warmte....

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door legoleek »

@ stofzuiger.

misschien begrijp je het zo:

bovenstaande mensen zoeken iets op het niveau van Mercedes / BMW , wat jij SPAMT is Dacia
of in je eigen jargon Nilfisk vs blik-en-veger-matic

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

@ stofzuigertje : kijk eens op http://www.mijnkluskeuken.nl , ..zo goed is uw aanbeveling..... :wink:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door JtC »

Als je iets zoekt op "niveau BMW of Mercedes" dan betaal je daar ook de hoofdprijs voor. Daarbij, diegenen die het ook op dat niveau zoeken, die maken zich dan ook niet druk om een cent meer of minder. Jammer genoeg, vaak willen mensen graag iets van dat niveau hebben, maar kunnen ze dat eigenijk niet betalen, en dan gaan ze zeuren, afdingen, klagen. In dat geval zeg ik dan, zoek het een niveau lager op. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit voor de TS geldt. :wink:

stofzuigertje

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een Mercedes en Lada gebruiken dezelfde benzine, zijn beide 5 persoons, 4 deurs en net zo snel in de file.
Ook de bougie's en Fram olie filter is hetzelfde.....

Hoewel de euro N cap test aangeeft dat Mercedes veiliger is, zullen de herstel kosten voor een Lada toch goedkoper zijn.
In Rusland gaat een Lade net zolang mee als Mercedes.

Dus ik vergelijk wel eens meer goedkope met dure...
Samsung was vroeger dubieuze rotzooi uit goedkoop Korea en nu vaak gelijkwaardig of beter als Sony en Philips.....

Dus zoveel verschil is er niet altijd, het blik is vaak hetzelfde, alleen de afwerking is dan beter..... dus Ikea is soms gezien de prijs/kwaliteit verhouding soms zelfs beter....

Verder zijn er diverse grote fabrieken van grote merken die ook vaak huismerken maken dus soms is het verschil niet meer dan status en stickers.... helaas...

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door JtC »

:lol:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:lol: het is inderdaad lachwekkend om te lezen hoe onkunde met zinloos gezwets wordt gecamoufleert :lol:

stofzuigertje

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Rails van de goedkopere Ikea is 100% hetzelfde als vele dure merken dus trek die lade er eens uit en kijk goed door de kleur heen.

Ook de Scharnieren zijn dus soms 100% hetzelfde ondanks opdruk van het plastic kapje wat ze erop drukken.....

Spaanplaat is wel verschillend in kwaliteit maar de achterzijde is meestal moeilijk zichtbaar en als ze alles goed afwerken zie je dat pas jaren later als huisvuil.....
Dus ik weet hoe je kwaliteit kunt herkennen zonder teveel te betalen.

:mrgreen:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door JtC »

Ikea is niet per definitie zooi, zeker niet. Ja, je moet niet gaan voor bijvoorbeeld de serie Lack of iets dergelijks. Maar binnen "het duurdere segment" bij IKEA is er best wel wat leuks. Je moet alleen wel van die designs houden.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: keukenkasten van warendorf (miele)

Ongelezen bericht door pfffff »

En samen met de paashaas is met stofzuigertje ook stom l***llen weer in het land.

Gesloten