LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Caro60 »

*.* schreef:
(voordat de vaat in de vaatwasser gaat)
@Caro,

als je moet voorspoelen om het schoon te krijgen dan heb je echt een verkeerde vaatwasser .
.
Sommige mensen zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg netjes! Klein huishouden, aangezien mijn Siemens er bijna 2 uur over doet laat ik geen halfvolle machine draaien en draai dus niet elke dag. Om stank e.d. te voorkomen..... Goh, binnen de kortste tijd kennen de mensen hier precies je gewoontes......

Caro60
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2010 12:16

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door Caro60 »

maxx schreef:Beste Caro60,

Je haalt 2 dingen door elkaar:

De Quooker Pro3vaq heeft een inhoud van 3 liter en is voor het tappen van kokend water. 3 liter is in dat geval vaak voldoende.

De Quooker Combi heeft een duo-functie kokendwaterkraan/boiler. Deze heeft een inhoud van 7 liter kokend water. Bij het tappen van warm water uit de keukenmengkraan kan , door het kokend water te vermengen met koud water, circa 25 liter warm water op 40 graden C, getapt worden.

MVG

p.s. Caro60 had je nu al een keuken gevonden?

Het gaat mij om de Daalderop boily 3 in 1. Deze is iets goedkoper dan de Quooker. Ik heb inmiddels 13 jaar een boiler en wilde deze eerst samen met de kraan vervangen maar denk er nu over om ze te vervangen voor de 3 in 1. Geen storende waterkoker meer op het aanrecht.

Vorige week is de Tristar dealer bij mij geweest omdat er in mijn huis nog wat werkzaamheden gedaan moeten worden waarbij zij misschien ook een rol kunnen spelen en die kennelijk ook van invloed waren op de keukenprijs. Ik verwacht morgen of overmorgen een nieuwe offerte. Tristar, omdat zij een mooiere verticale greep hebben dan Sachsen en volgens jouw informatie duurder zouden moeten zijn dan Sachsen terwijl ze dat niet zijn. Tenminste niet bij de Sachsen dealer waarmee ik onderhandeld heb.
Als de kogel door de kerk is laat ik dat hier zeker weten. En ook als de keuken geleverd en geplaatst is.

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door *.* »

Ook al doet je vaatwasser er bijna 2 uur over, hij is zuiniger dan dat je met de hand afwast, ook met een half volle machine (of is het half leeg? :D )

Afijn we dwalen af van het topic.

JurjenB
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door JurjenB »

Lijkt mij geen goed idee als je (kleine) kinderen hebt!

QB
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2007 08:51

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door QB »

Voordeel van de daalderop vind ik dat de kraan een betere kinderbeveiliging heeft.
De quooker heeft ook wel een kinderbeveiliging maar kan eenmaal open gewoon open blijven staan terwijl je de daalderop vast moet houden.
Elk voordeel heb z’n nadeel: terwijl je een pan aardappelen staat te vullen, is je vlees aan het aanbranden, omdat je je kraan moet vasthouden! In de praktijk werkt de bediening van Quooker beter. De beveiligingsknop van Daalderop is trouwens sneller gevonden en ingedrukt dan dat mensen hebben uitgevogeld dat je de knop van een Quooker eerst moet indrukken voordat je hem kan opendraaien.
Lijkt mij geen goed idee als je (kleine) kinderen hebt!
De kraan staat achter op het blad, is vergrendeld en begint te blazen en te stomen als hij wordt opengedraaid. De kinderen kunnen er niet bij, vinden hem doodeng en zullen er, als ze de vingers in de straal houden, geen brandwonden aan over houden. Hoe veilig is een waterkoker als hij omvalt? En als het theewater in een kop zit, maakt het dan wat uit hoe dat water aan de kook werd gebracht? Hiermee gebeuren juist de meeste ongevallen.
Het gaat mij om de Daalderop boily 3 in 1. Deze is iets goedkoper dan de Quooker. Ik heb inmiddels 13 jaar een boiler en wilde deze eerst samen met de kraan vervangen maar denk er nu over om ze te vervangen voor de 3 in 1.
Hou de kranen uit elkaar. Geen verwarring, hij staat op de juiste plek en is gemaakt voor maar één doel: het veilig tappen van kokend water. Op het moment dat je functies gaat combineren, gaat dat altijd ten koste van het een of het ander. Gewoon 2 kranen doen en niet inleveren op veiligheid. Ook als je kiest voor Daalderop of Grohe, kies dan ook voor 2 aparte kranen.

Zelf al 5 jaar een blije gebruiker van een Quooker Combi 3.0 met 2 aparte kranen ;-)

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Kokend-water-kraan Quooker / Daalderop

Ongelezen bericht door ajdj »

De Daalderop ken ik niet.

De Quooker (met 2 kranen) heb ik sinds eind april 2010 en bevalt me uitstekend.

'k Ben het eens met de opmerkingen van het vorige bericht.

Gesloten