LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combi-oven boven vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Peterhetlam
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2010 19:49

Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door Peterhetlam »

Hallo,
Wij willen de vaatwasser wat hoger plaatsen. Het is dan gemakkelijker om de vaatwasser in en uit te ruimen.
In dit geval moeten wij de combi-oven, op ooghoogte boven de vaatwasser laten inbouwen.
Hierover zijn tegengestelde berichten.
Wie heeft hier ervaring mee en of dit mogelijk is?

Groetjes van Peter het Lam

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door legoleek »

is mogelijk, houdt er alleen met het volgende rekening.
Niet de vaatwasser op mini-kiepstand staan als die klaar is, de stoom uit de vw. maakt alles wat er boven zit kapot. Geldt overigens ook voor een vw die gewoon onder het aanrecht staat.
Op ooghoogte is niet voor iedereen gelijk, als je een comb- met klep neemt, houdt er dan rekening mee dat je met je mouwen onderkant arm de klep kunt raken. in magnetron stand zal het niet zo'n zeer doen, maar een oven van 200 graden C. heb je wel degelijk een brandwond te pakken.
Ik spreek dan liever van borst hoogte ipv oog hoogte.

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door zanikje »

Als je daadwerkelijk de vaatwasser iets hoger wil plaatsen (met daarboven de combi) zul je er rekening mee moeten houden dat je een stuk moeilijker de hete gerechten uit de combi kunt pakken. Uiteraard speelt de lengte van de 'gebruiker' ook een rol maar denk wel aan bv lengte verschil tussen man en vrouw, vandaar dat ik ook 'gebruiker' typ.
Het is belangrijk dat je zoiets gaat testen in een showroom en gebruik onder de combi een koeler met een nismaat 102½cm. Dat zal wat betreft hoogte ongeveer met elkaar overeenkomen (voorbeeld: plint 15cm, lade onder vw 35cm, deur vw 75cm = onderkant combi vanaf vloer ongeveer 125cm, maten uiteraard afhankelijk van kastenfabrikant).
Dus Legoleek heeft groot gelijk als je dit in de praktijk toepast en de oven in gebruik neemt de klep nogal aan de hete/warme kant is. Daarbij is het ook nog eens ongemakkelijk!

Greetz 8)

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door Janny »

ik heb zeker al 15 jaar mijn vaatwasser op werkhoogte met daarboven de combi magnetron Dit is in de praktijk een prima combinatie. En van damp uit de vaatwasser ondervind ik geen enkel probleem. Voorwaarde is, dat de vaatwasser goed heet naspoeld, en dat je hem pas uitruimd als de vaat droog is.en niet voortijdig openzet waardoor hij met opendeur uitdampt, is een kwestie van een bepaalde werkwijze.
Janny

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Wij hebben het ook, alleen ik zou in een nieuwe keuken kiezen voor een combi met draaideur ipv klep.

Zoals eerder genoemd, het lengteverschil (tussen mij en mijn man) :D
Zo moet ik vrij ingewikkeld doen om "over" de klep heen te komen, terwijl hij precies op de goede hoogte is voor mijn man.

Gelukkig is hij ook de koker in huis dus ik heb geen groot klagen, maar daar zou ik dus rekening mee houden bij een nieuwe...

zanikje
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2009 19:58
Locatie: Thuis

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door zanikje »

DaPowerrr schreef:Wij hebben het ook, alleen ik zou in een nieuwe keuken kiezen voor een combi met draaideur ipv klep.
Helaas zijn de keuze's in combi's met draaideur erg beperkt.

:!:


De keuze waar de vaatwasser en/of combi geplaatst wordt blijft persoonlijk, zolang je maar heel goed de consequenties weet en accepteert.
Naar mijn mening overschat men het gebruik van een vaatwasser op ooghoogte. Voor die ene keer per dag (gemiddeld) dat je hem uitruimd moet hij 'teveel offers brengen' in een keuken.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door WilWil »

Ik heb de oven boven de vaatwasser. De vaatwasser staat wat hoger, ik zou echt niet anders meer willen. In onze keuken zijn hiervoor geen offers gebracht.

Let wel op de hoogte. De oven staat redelijk hoog nu, ik kan daar goed bij. Maar dat hangt natuurlijk af van je lichaamslengte.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door Janny »

zanikje,

voor iemand met rugproblemen telt iedere keer bukken! tevens ideaal voor rolstoelgebruikers, je kunt vanuit je stoel vooruit werken. en dus niet voorovergebogen.
dan zoek je dus naar oplossingen. Heb daarom ook een bovenlader als wasmachine.(vind zelf dat hij veel voordelen heeft boven een voorlader.)
Janny

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door brenda229 »

Wij hebben de afwasmachine ook op hoogte. Ideaal en de combistoomoven er boven en gaat prima. Ik ben zelf 170cm lang.
Ik heb wel in de winkel geprobeerd of ik er goed iets in en uit kon zetten/halen. En ging prima! Ik heb geen offertes gedaan voor mijn gevoel.

gr brenda

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door tsja.. »

brenda229 schreef: Ik heb geen offertes gedaan voor mijn gevoel.

gr brenda

euhm..geen offertes gedaan? ik denk dat je offers bedoeld? :mrgreen:


:wink:

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door brenda229 »

jip! hiihhihihi blond he!

babbel54
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2007 08:46

Re: Combi-oven boven vaatwasser

Ongelezen bericht door babbel54 »

Wij hebben nu bijna 3 jaar de combi-oven boven de vaatwasser, en de vaatwasser hoger laten plaatsen (boven een lade). Ik zou echt niet meer anders willen.
Moet er wel bij zeggen dat wij hogere onderkasten hebben en maar een plint van 10 cm, dus komt de oven in verhouding wat lager.

Gesloten