LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waar moet ik opletten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door MinhTuan »

kan iemand mij vertellen, waar ik moet opletten als ik een keuken koop.

Ik wil graag een wit hoogglans met absolute black graniet werkplaat hebben.
zo ziet moet mijn keuken eruit zien.
1. kleur = wit hoogglans
2. werkplaat= graniet, absolute black kleur.
3. 70 cm breed en +/- 350cm lang (een rechtstuk)
4. inbouw = magnetron, wasmachine (geen koelkast, omdat ik ga amerikaanse koelkast gebruiken)
5. keramisch kookplaat.

kan iemand ook een schatting maken hoeveel het kost?

ik heb pas volgende week de tijd, om het te kijken bij de keukens winkel

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door KWiggers »

MinhTuan schreef:kan iemand mij vertellen, waar ik moet opletten als ik een keuken koop.

Ik wil graag een wit hoogglans met absolute black graniet werkplaat hebben.
zo ziet moet mijn keuken eruit zien.
1. kleur = wit hoogglans
2. werkplaat= graniet, absolute black kleur.
3. 70 cm breed en +/- 350cm lang (een rechtstuk)
4. inbouw = magnetron, wasmachine (geen koelkast, omdat ik ga amerikaanse koelkast gebruiken)
5. keramisch kookplaat.

kan iemand ook een schatting maken hoeveel het kost?

ik heb pas volgende week de tijd, om het te kijken bij de keukens winkel
1. lak of folie?
2. dikte van het blad?
3. achterwand en zoja, welke hoogte(achter de kookplaat hoger?)
4. welk merk, welk type, geen oven en/of vaatwasser?
5. zie 4

en dan nog wil je lades of deuren, bovenkasten, wat voor kraan, wensen spoelbak, etc..

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door seconds-out »

KWiggers schreef:
MinhTuan schreef:kan iemand mij vertellen, waar ik moet opletten als ik een keuken koop.

Ik wil graag een wit hoogglans met absolute black graniet werkplaat hebben.
zo ziet moet mijn keuken eruit zien.
1. kleur = wit hoogglans
2. werkplaat= graniet, absolute black kleur.
3. 70 cm breed en +/- 350cm lang (een rechtstuk)
4. inbouw = magnetron, wasmachine (geen koelkast, omdat ik ga amerikaanse koelkast gebruiken)
5. keramisch kookplaat.

kan iemand ook een schatting maken hoeveel het kost?

ik heb pas volgende week de tijd, om het te kijken bij de keukens winkel
1. lak of folie?
2. dikte van het blad?
3. achterwand en zoja, welke hoogte(achter de kookplaat hoger?)
4. welk merk, welk type, geen oven en/of vaatwasser?
5. zie 4

en dan nog wil je lades of deuren, bovenkasten, wat voor kraan, wensen spoelbak, etc..
Zo n soort keuken kan je al kopen voor rond de 5000 euro, maar ook makkelijk voor 20.000 euro.. :D
Zoals KWiggers al aangeeft zijn er zoveel factoren die de prijs van een keuken bepalen.
Kwaliteit/design/extra s/winkel/luxe/merk zijn allemaal van invloed op de prijs.
Een paar (vrijblijvende) offertes aanvragen bij verschillende keukenzaken zal ook wel flinke prijsverschillen laten zien.

MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door MinhTuan »

ik begrijp het dat voor elke kwaliteit zit er een prijskaart op.
aangezien dat mijn budget heel beperk is, tussen 5000-7000 euro.

wat raden jullie mij aan?
lak of folie?
format denk ik aan standaard, en graniet werkplaat 6cm dik

design (greeploos) zonder kast boven op, wil zo strak mogelijk.

inbouw apparatuur, welke merk is de best? wasmachine vind ik heel erg belangrijk dat hij stil en z'n werk goed doet.

alvast bedankt voor de moeite

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 02 dec 2010 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MinhTuan

Keuken kopen:

De beste manier om erachter te komen wie in deze branche te vertrouwen is, is informeren bij buren, kennissen, vrienden en familie. Mond tot mond reklame is nu eenmaal de beste reklame die er is. En als je mensen met een nieuwe keuken gevonden hebt kun je daar ook meteen kijken hoe die er uit ziet en ook praten over de kwaliteit en over de installatie van de keuken.

De meest grove fout die je kunt maken is, na een fraai en glad verkoopgesprek de offerte meteen op dezelfde dag tekenen. In negen van de tien gevallen teken je dan in feite een koopovereenkomst die uitsluitend tegen hoge annuleringskosten (vaak meer dan 30%) kan teniet worden gedaan. Dus: absoluut niets tekenen maar altijd mondeling een bedenktijd van minimaal 7 dagen aanhouden. Als de verkoper zegt dat hij een handtekening nodig heeft om zijn of haar werktijd te verantwoorden voor zijn baas, dan moet je zo snel als mogelijk het pand verlaten, want zo iemand moet je nooit vertrouwen.
De volgende valkuil is dat je tegen het kopen van een keuken opziet en maar één zaak bezoekt. Het is heel belangrijk dat je er veel tijd voor uittrekt en gaat shoppen, dus meerdere zaken langs gaat. Daarbij is het belangrijk dat je niet je naam en adres en telefoonnummer geeft. Die heeft de verkoper helemaal nog niet nodig om een offerte te maken en je voorkomt ermee dat hij of zij in de computer gaat kijken of je al ergens anders een offerte gevraagd hebt.
De derde fout die je kunt maken is, dat je verblind wordt door de hoge kortingen. Elke zaak die openlijk adverteert met kortingen van 30 tot 50% moet je mijden als de pest. Bovendien zegt de verkoper in zo'n zaak meestal dat die korting heel speciaal is en alleen die dag geldt. Als je dat hoort moet er onmiddellijk een lampje bij je gaan branden en heeft onderhandelen verder geen zin meer omdat je bij zo'n zaak met zo'n uitpraak zeker niet moet kopen.
De volgende valkuil die ik noem is, uiteindelijk accoord gaan met een offerte die onduidelijkheden bevat. Na het zetten van je handtekening kunnen juist die onduidelijkheden grote problemen geven.

Maak vóór het ondertekenen van de overeenkomst een schriftelijke afspraak over de betaling. Bij een goede keukenzaak kun je meestal afspreken dat 30% van de koopsom vooraf betaald wordt (het wettelijk maximum is 50%), gevolgd door 60% van de koopsom bij oplevering en 10% na de levering en installatie. Zo hou je wat geld achter de hand als alles nog niet goed afgewerkt is bij de eerste oplevering. Het allermooiste is dat je niets vooruit betaald. Van zo’n zaak weet je zeker dat die niet op korte termijn failliet gaat.
Spreek ook af dat de maten die jij als klant hebt meegenomen indicatief zijn. Sta er op dat iemand van de keukenzaak zelf persoonlijk de zaak bij je thuis komt opmeten. Zo voorkom je dat later gezegd kan worden dat jij een meetfout hebt gemaakt.

Bovenstaande wil niet zeggen dat, als je een goed gevoel hebt bij de gang van zaken in de showroom, je niet kunt onderhandelen over de prijs. Ook in een goede keukenzaak is daar altijd ruimte voor. Maar denk dan niet in termen van 40 tot 50%, maar meer aan 5 tot hooguit 10%.

Deze tekst is tot stand gekomen in samenwerking met de KASSA-expert Hutch.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=7066

Maxiem.

MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door MinhTuan »

onderstussen heb ik nu offerte binnengekregen.
==offerte 1==
1. merk
Edmon Select Faro gelakt greeploos front rondom soft afgerond.
2. indeling-1
==120cm==60cm==60==120cm==
bij de eerste 120cm kast, komt daar een inductie kookplaat (Zanussi ZIT64X) en afzuigkap (Baumatic P15SS, showmodel)
bij derdekast, 60cm komt een vaatwasser (Zanussi ZDT311)
Bij de laatstekast komt de afspoelbak, met Franke eenhedelmengkraan typ Galley
3. indeling-2
een aparte hogekast, met daarin 3laden en combi-magnetronoven (Zanussi ZNF31X)
4. Werkplaats is van Arte Xtreme Composiet

De totale prijs 6650,- inclusief monteren en aansluiten maar exclusief voorbereidende werkzaamheden.

Graag wil ik van jullie mening horen over deze offerte.

Alvast bedankt voor de moeite,

gr. MinhTuan

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Als leek bemoei ik me niet met de offerte , dat laat ik aan de kenners hier over want daar heb ik geen verstand van maar één ding valt me op, heb zelf een blad van Arte ( Silestone Magma) maar, en heb net even op de website gekeken, heb nog nooit gehoord, noch op de website dat type blad gezien wat u meldt dus even nieuwsgierig wat dat dan is?
Een composietblad van Arte vreet aardig wat van de offerte.
En Zanussi? Ik wist niet eens meer dat dat bestond maar dat is my bad.
Bedoel daar niks mee maar ben benieuwd wat de keukenkenners daar van vinden.

Hebben ze overigens ook netjes een tekening of beter nog een drieD ontwerp gemaakt? Ben gewoon nieuwsgierig :D

Enne, Edmon, is dat niet Edmond dus tegenwoordig DMG dus welk echt merk keuken is het dan?
De naam Faro is wel bekend voor mij (als leek dus) als Haecker (classic) Faro maar aangezien DMG alles verkoopt onder gefingeerde namen zoals ik telkens lees mis ik dus informatie mbt de herkomst en dus echte merk vd keuken.
Gezien de prijs vermoed ik dus dat het niet om een Haecker keuken gaat maar om een kloon van DMG of zit ik daar scheef, heren keukenkenners.
(vraag het omdat een vriendinnetje van mij hetzelfde dilemma heeft ivm aanschaf keuken)

MinhTuan
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 okt 2010 01:46

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door MinhTuan »

Arte Xtreme Composiet is een zwart werkplaat, hij ziet niet echt gepolijst er uit maar ook niet mat.
Ik vknd hem eerlijk gezegd niet mooi, ik kies liever de graniet, maar het gaat me 600 a 800 extra kosten :(

verder heb ik ook een 3d tekening bij gekregen.

ik ben eigenlijk ook benieuwd naar de apparaturen. welke apparaat is de best bij een budget?

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: waar moet ik opletten

Ongelezen bericht door KWiggers »

Als je bij Edmon bent geweest in Heerhugowaard zou ik ook eens aan de overkant kijken bij Domipal. Is een zelfstandige en geen DMG. Is het front gelakt op de ondergrond(mdf) of op folie? Ik kende dat laatste ook niet maar dat schijnen ze ook gelakt te noemen maar kent wellicht wel de mindere kanten van een foliefront.

Gesloten