LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Joke K
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2010 10:45

Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door Joke K »

Wij zijn al maanden bezig voor een nieuwe keuken. Eerst informatie via bladen en internet (bv over voor en nadelen van materialen, over de aparatuur).
Daarna gaan kijken bij diverse showrooms om een idee te krijgen van wat we willen en uiteindelijk naar een aantal bedrijven gestapt voor offertes. Langzaam is zo op papier onze keuken tot stand gekomen en hebben we nu 3 offertes van dezelfde keuken/materiaal/apparatuur.
De offertes liggen steeds 2000 euro uit elkaar, eerst de Systemat, dan de maatkeuken bij een belgische keukenzaak die goed bekend is in Belgie, en dan de Siematic.
Waar ik over twijfel is het punt dat ik de systemat eigenlijk niet ken, ik ken niemand die er een heeft. De maatkeuken daar hebben ze geen toonzaalmodel van en ik twijfel over de geleidingen (Hepcomotion) van de lades daar ik vond dat een lade (wel groot 110 cm) nogal wiebelde. Siematic heeft mijn broer en is daar zeer tevreden over, maar is ook het duurste van alledrie.

Iemand hier een mening over die onze keuze vereenvoudigd?

Joke

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door XtraT »

Ik ken je dillemma. Wij hebben lang getwijfeld tussen een Siematic S2L en een Systemat AV4030GL. Beide greeploos hoogglans gelakt. Op basis van het prijsverschil hebben wij uiteindelijk gekozen voor de Systemat. De Siematic heeft misschien een betere reputatie. Maar zo ver wij dat kunnen beoordelen doet de Systemat daar nauwelijks voor onder. Het prijsverschil steek je dan mooi in je zak.

Joke K
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2010 10:45

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door Joke K »

Bedankt voor de reactie Xtra. De Häcker systemat is zeker een mooie keuken. Wij gaan ook voor greeploos en hoogglans lak. Zijn jullie tevreden over de hoogglans lak?

Joke

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door XtraT »

Onze keuken wordt pas in april/mei geleverd. We hebben daarom nog geen ervaring. Wij hebben gekozen voor de hoogglans gelakte uitvoering omdat deze er het strakst uit ziet. De folie uitvoering is minder strak, maar heeft bovendien een randafwerking waarbij je altijd een naadje ziet tussen de rand en de folie.

Let wel even op: het typenummer 3065AV dat je in de kop vermeld hebt is volgens onze folder niet greeploos.

Joke K
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2010 10:45

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door Joke K »

Goed dat je het even vermeld, want dat is wat op de offerte staat. Wij vonden ook de hoogglans lak mooier door het naadloze dan de acryl.

XtraT
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 okt 2010 19:31

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door XtraT »

Hou er wel rekening mee dat hoogglans gelakt een stuk duurder is dan acryl. Het is dus wel raadzaam om een aanpassing van de offerte te vragen.

In onze eerste Siematic offerte was zo'n fout geslopen. Nadat wij dit geconstateerd hadden werd e.e.a. gecorrigeerd. Maar wel met als resultaat dat de netto prijs met ongeveer € 2.000,- omhoog ging.

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door Tag2 »

Wij zijn ook bezig voor een Keuken, in Leer (Dld) gaan we bij Hoppe keukens morgen praten. Zij verkopen systemat, dat is een goede kwaliteit keuken, zelfde klasse als o.a. Leicht.
Beetje off topic is ons grappige Ceramistone verhaal (werkblad), ik dacht dat is het helemaal. Via Kemie een proefstukje opgevraagd, op het hoesje staat uitdagend "Try me...". Het is een klein stukje ceramistone, ik denk van 6mm dun, en er is een stalen spijker bijgeleverd :-O

we mogen krassen, een gloeiend hete pan neerzetten en met alles knoeien...

Dat geloof ik wel, doe ik dus niet. Wat ik wél doe is een mes pakken, en hiermee een tik geven op het materiaal. Simulerend een kleine val van een mes of stuk bestek dat van een bord afglijdt en op het aanrecht valt...

Resultaat: daar waar het mes het ceramistone raakt vergruizeld het helemaal en er onstaat een gat, tevens breekt het vierkante stukje stervormig in 5 onregelmatige stukken. De vergruizelde stukjes lijken op potloodgruis en kan ik simpel wegwegen, de overige stukken zijn scherp afgesneden gebroken.

Natuurlijk geen goede test, maar toch...ik neem liever een paar krassen of vlekken dan een breekbaar aanrecht...

Joke K
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2010 10:45

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door Joke K »

Even een update. Wij zijn nu ongeveer een half jaar bezig en hebben een aantal offertes laten maken. Onze keuken is langzaam gegroeid met alle goede tips en raad van de vakmensen. De meeste zaken zal ik aan iedereen aanraden, uiteindelijk hebben we gekozen voor een keuken waar wij het beste gevoel bij hebben van kwaliteit en een zaak waar wij door mondelinge reclame bij terecht zijn gekomen. Het wordt een witte hoogglans lak Siematic S2 met een composiet blad belgium blue. Wij gaan een kleine luifel geplaatst met verlichting boven het aanrecht. Het is de vraag of we led willen of dimbaar halogeen, kan iemand ons hier nog over adviseren?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door wini25 »

Met betrekking tot de verlichting is het even een vraag hoe de belichting nu in de keuken al is. Wordt de nieuwe luifel de vervanger van de bestaande standaard verlichting in de keuken of wordt het puur sier? Overigens heb je tegenwoordig ook dimbare ledverlichting en mijn ervaring met LED verlichting is net even iets beter dan halogeen, omdat halogeen makkelijker kapotspringt. Aangezien LED ook iets zuiniger is (is trouwens in een luifel wel te verwaarlozen) zou ik persoonlijk voor dimbaar LED gaan. Je moet voor je eigen gevoel eens een bouwmarkt binnenlopen en eens kijken naar halogeenverlichting en LED verlichting. Dan heb je ook het gevoel bij het 'soort' licht, want beide lichtbronnen stralen wel ander soort licht uit.

Joke K
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2010 10:45

Re: Systemat 3065 AV/ Siematic S2-L / 'Maat' keuken

Ongelezen bericht door Joke K »

Bedankt Wini25 voor je reactie. de luifel wordt idd een vervanging voor het bestaande licht. Die luifel komt boven het aanrecht en loopt nog eens stuk naar het einde van die muur. boven het eiland (wat ook de eettafel wordt)komt een afzuigkap met verlichting en de rest van de verlichting komt van de luifel. Iemand heeft ons aangeraden om wit (blauw) led licht te nemen, maar wordt dat niet te kil in een witte keuken?

Gesloten