LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door Marlein »

Van al die verschillende types quookers word ik een beetje tureluurs.
Ik weet dat ik een twin tap combi+ wil.
Het verschil in aansluitwaarde wat doet dat? Heb je een snellere opwarming van het tankje bij 3.0? En zo ja, rechtvaardigt dat bijna 200 euor meerkosten?

Marlein

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door Roeltej »

Misschien gekke vraag, maar heb je naast de Quooker ook al naar de Grohe Red Duo gekeken?
Ding komt binnenkort op de markt en is een alles-in-1 kraan, dus zowel normale mengkraan als kokend water.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door 00sten »

Marlein schreef:Van al die verschillende types quookers word ik een beetje tureluurs.
Ik weet dat ik een twin tap combi+ wil.
Het verschil in aansluitwaarde wat doet dat? Heb je een snellere opwarming van het tankje bij 3.0? En zo ja, rechtvaardigt dat bijna 200 euor meerkosten?

Marlein

Ben zelf ook aan het kijken
3.0+ twintap dan raakt je boiler dus nooit leeg, dus je hebt continue warm water uit je GEWONE mengkraan
bij 2.2 kan je warme water wel opraken

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door Marlein »

jazeker ik heb deze zelfs heel lang overwogen. Maar ook anderen, waar er 1 kraan voor alles wordt gebruikt. Ik heb op de beurs de grohe getest en was niet overtuigd van de veiligheid, ik heb ook kinderen die in de keuken water tappen. Wat nou als ik net kokend heb gepakt en zij willen direct daarna handen wassen? Het voordeel is natuurlijk maar 1 kraan op het aanrecht. Wat weer in prijs scheelt, maar1 kraan en maar 1 uitsparing in aanrecht. Grote punt van quooker tov grohe vind ik dat de kokende straal niet als massieve kokende straal uitkomt, maar sputterend. Minder kans op verbrandingen dus. Veel veiliger, denk ik.

Dank voor de uitleg over de 2.2 en de 3.0
wanneer tap je in godsnaam en hele boiler leeg met kokend water? Geloof dat ik daar niet de 200 euro extra voor over heb.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door 00sten »

Marlein schreef:jazeker ik heb deze zelfs heel lang overwogen. Maar ook anderen, waar er 1 kraan voor alles wordt gebruikt. Ik heb op de beurs de grohe getest en was niet overtuigd van de veiligheid, ik heb ook kinderen die in de keuken water tappen. Wat nou als ik net kokend heb gepakt en zij willen direct daarna handen wassen? Het voordeel is natuurlijk maar 1 kraan op het aanrecht. Wat weer in prijs scheelt, maar1 kraan en maar 1 uitsparing in aanrecht. Grote punt van quooker tov grohe vind ik dat de kokende straal niet als massieve kokende straal uitkomt, maar sputterend. Minder kans op verbrandingen dus. Veel veiliger, denk ik.

Dank voor de uitleg over de 2.2 en de 3.0
wanneer tap je in godsnaam en hele boiler leeg met kokend water? Geloof dat ik daar niet de 200 euro extra voor over heb.

ik hbe nu een 10l mini boiler onder de gootsteen en regelmaitg toch wel net even de voorraad "op"

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door Marlein »

10 liter kokend water op? Ik kan me daar dus echt niets bij voorstellen. Het is ook zo dat ik straks hoge druk ga koken, dus water voor groenten en rijst hoef ik dan niet kokend te tappen. En afwassen doet mijn machine, dus daar heb ik ook het warme water niet voor nodig. Tja waar dan eigenlijk wel voor :) .................

Naar aanleiding van bovenstaande ben ik toch nog verder gaan zoeken dan mijn neus lang is. Dit is een hele informatie site over huishoudelijk warm water gebruik.

http://www.infobladen-huishoudelijkwarm ... &pagina=16

Door de informatie op deze site, ben ik in eens ben ik ook niet meer zo zeker of de combi+ wel zo' n goede keus is. Ik heb een en ander getest en kom tot de conclusie dat in het geval van de combi+ (hotfill aansluiting) er in onze situatie eerst 3,5 liter koud water door de leiding stroomt, alvoor het warm wordt. Het duurt 31 seconden voordat er redelijk warm water uit de gewone kraan komt. Dat zou dus betekenen dat er elke keer als ik de quooker gebruik in de hotfill situatie er gewoon koud water het tankje instroomt. En pas na 31 seconden aan staan van de quooker (wanneer heb je die kraan zo lang open?) er warm water in komt.
Ik denk dat ik overstap op de combi.

Als iemand mijn argumenten onderuit kan halen dan lees ik dat graag.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door 00sten »

31 seconden verhaal klopt niet voor Quooker, want die mengt dus meteen 100graden water aan de koudwaterleiding toe

http://www.quooker.com/07/site.html?col ... ned&w=1843

zie schema op hun site, kan even geen directe link posten omdat dat stuk van hun website in flash is

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door Marlein »

Ik denk dat je mijn betoog niet goed hebt begrepen, of dat ik het misschien niet goed heb verwoord. Wat ik bedoel is dat als mijn waterleiding er 31 seconden over doet om warm water vanuit de cv te geven, dan krijgt de quooker in de hotfill uitvoering dus 31 seconden koud water aangevoerd krijgt en dat moet weer in de quooker opgewarmd worden. Ik begrijp dat ik gelijktijdig warm water via de quooker uit de kraan krijg. Het voordeel dat bij het openen van de gewone warm waterkraan de quooker gelijk bijgevuld wordt met warm water uit de cv, valt in mijn situatie helemaal weg, omdat het water 31 seconden zijnde 3,5 liter lang, koud onderweg is naar de quooker om daar vervolgens opgewarmd te worden. Ik zie voor mij dus geen voordeel om de combi+ te nemen. Als de afstand tussen warmwaterinstallatie en quooker kleiner is, komt er eerder warm water de quooker in en hoeft het minder opgewarmd te worden en kost dan dus minder energie.

KLopt dit?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

31 seconden verhaal klopt niet voor Quooker, want die mengt dus meteen 100graden water aan de koudwaterleiding toe
Het verhitte water wordt middels een mengventiel doorgelaten en komt daar met zo'n 60 graden in de warmwatertoevoer van de kraan terecht.


En ja, als de combi quooker water heeft gegeven vraagt deze weer nieuw water, als dit "nieuwe-water" van de warmwaterleiding wordt gepakt slaat de ketel natuurlijk aan. Echter wordt de constante toevoer van warm water wel direct doorgevoerd als de quooker leeg is. Het ligt dus aan de hoeveelheid gebruik of deze een groot energiebesparend voordeel geeft.....

De boily heeft wel een combi met een grotere capaciteit, misschien is dat een uitkomst!? (maar die filtert het water dan weer niet.....).

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door Roeltej »

Geven kranen aangesloten op die Boily wel echt kokend water?
Heb gehoord dat er bepaalde kranen zijn die gebruik maken van dat systeem en dat water maar ong 90 graden is.

B@rts
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2008 16:00

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door B@rts »

Wij maken nu zo'n 2 jaar gebruik van de combi+3.0.

Onze adviseur vertelde mij destijds dat ze geen gewone combi mogen aansluiten omdat ze dan de warmwaterleiding moeten afdoppen. En dat zou niet mogen ivm. verhoogd risico op Legionella besmetting (veteranenziekte) oid.

Ik zou zelf nooit kokend water uit dezelfde kraan willen/durven tappen als waar ik m'n koude water uit tap. Een foutje is snel gemaakt en niet iedereen uit onze vriendenkring zal even doordacht de kraan bedienen wanneer ze een slokje water willen nemen.

00sten
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2011 17:38

Re: quooker combi+ 2.2 of 3.0?

Ongelezen bericht door 00sten »

B@rts schreef:Wij maken nu zo'n 2 jaar gebruik van de combi+3.0.

Onze adviseur vertelde mij destijds dat ze geen gewone combi mogen aansluiten omdat ze dan de warmwaterleiding moeten afdoppen. En dat zou niet mogen ivm. verhoogd risico op Legionella besmetting (veteranenziekte) oid.

Ik zou zelf nooit kokend water uit dezelfde kraan willen/durven tappen als waar ik m'n koude water uit tap. Een foutje is snel gemaakt en niet iedereen uit onze vriendenkring zal even doordacht de kraan bedienen wanneer ze een slokje water willen nemen.
Tevreden dus?

Gesloten