LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banken houden geld in spaarhypotheek te lang vast

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Banken houden geld in spaarhypotheek te lang vast

Ongelezen bericht door Radar »

Via banksparen of een levensverzekering heb je de afgelopen jaren een flink potje geld gespaard voor je hypotheek. Dit kun je goed gebruiken om je hypotheek over te sluiten of een nieuw huis te kopen. Uit onderzoek van Radar blijkt echter dat banken en verzekeraars maar niet over de brug komen als dit geld nodig is. Als klant kun je dan flink in de problemen komen. Wat zit er achter deze vertraging?

Maandag 18 september in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Buysse
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2008 17:01

Re: Banken houden geld in spaarhypotheek te lang vast

Ongelezen bericht door Buysse »

Ik heb een spaaroptimaalhypotheek bij de Rabobank. Het spaargedeelte is ondergebracht bij Interpolis. Op 31 maart loopt mijn hypotheek af en alleen Interpolis reageerde op 01=01=2018. ( ja ja echt waar) Zij informeerden mij dat de Rabobank de pandhouder was, hetgeen wij al 29 jaar wisten.
IK heb zelf maar contact opgenomen met de Rabobank. Zij vertelden mij dat dit in april zou gebeuren, maar dat ik in april nog hypotheekrente moet betalen.
De reden........................ 10 werkdagen verwerkingstijd, dat is dus 14 dagen rente! Na veel herrie gemaakt te hebben zeggen beide partijen nu dat die 14 dagen maximaal is en de Rabo zegde toe de eventueel teveel berekende rente terug te storten.
Deze manier van werken kan niet anders aldus de Rabobank. Als ik het er niet mee eens dan dan moet ik maar een klacht indienen bij het hoofdkantoor.
Wat zou er gebeurd zijn als ik niet zelf aan de bel getrokken zou hebben?

Gesloten